×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/262/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έννοια νομίμων κρατήσεων σε σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Υπολογισμός τους ή μη στον προσδιορισμό των κατωτάτων νομίμων αποδοχών, βάσει της ισχύουσας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΚΣΣΕ), του προσωπικού υπηρεσιών φύλαξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι νόμιμες κρατήσεις ανάγονται στην σφαίρα ευθύνης του αναδόχου και δεν αφαιρούνται από την τιμή της οικονομικής προσφοράς.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/183/2009

Έννοια νομίμων κρατήσεων σε σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Προσδιορισμός κατωτάτων νομίμων αποδοχών, βάσει της ισχύουσας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΚΣΣΕ), του προσωπικού υπηρεσιών φύλαξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Οι νόμιμες κρατήσεις ανάγονται στην σφαίρα ευθύνης του αναδόχου και δεν αφαιρούνται από την τιμή της οικονομικής προσφοράς. 2) Προσδιορισμός κατωτάτων νομίμων αποδοχών του προσωπικού παροχής υπηρεσιών φύλαξης.


ΝΣΚ/460/2003

Συμβάσεις προμηθείας οχημάτων. Υπολογισμός του ποσοστού κρατήσεων υπέρ τρίτων και επί του τέλους ταξινομήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Όταν το τέλος ταξινομήσεως έχει συμπεριληφθεί στην αξία των προσφερθέντων οχημάτων, με τον υπολογισμό δηλαδή του τέλους αυτού η αξία ανέρχεται στο ποσό της τιμής της οικονομικής προσφοράς της μειοδότριας εταιρείας, και οι κρατήσεις έχουν συμφωνηθεί για το σύνολο της αξίας των ειδών που αφορά η προμήθεια, μη συμπεριλαμβανομένου μόνο του ΦΠΑ, επιβάλλεται και επ αυτού του τέλους το καθορισθέν ποσοστό κρατήσεων.


ΑΕΠΠ/1850/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες αιτούνται να ακυρωθεί η υπ' αριθ. πρωτοκόλλου 236699/12-10-2021 Απόφαση του Συντονιστή, περί έγκρισης των πρακτικών της 2ης συνεδρίασης (αποσφράγιση - αξιολόγηση φακέλου οικονομικών προσφορών) της τριμελούς επιτροπής διενέργειας διαγωνισμών και αξιολόγησης προσφορών, κατά το μέρος που αφορά την αξιολόγηση φακέλου οικονομικών προσφορών του Τμήματος γ) αναφορικά με την ανάθεση παροχής υπηρεσιών καθαρισμού για τα έτη 2022-2023 των κτιρίων των συνοριακών σταθμών Α) , Β) και Γ). Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι υπήρξαν εσφαλμένοι υπολογισμοί του εργατικού κόστους και των κρατήσεων, καθώς και παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης σχετικά με την υποβολή εγγράφων και την αναφορά της ισχύουσας συλλογικής σύμβασης εργασίας.


ΑΕΠΠ/1275/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Περιφέρεια) με αριθμό 833/2020, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης και έκρινε αποδεκτό τον παρεμβαίνοντα ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας κτιρίων (εκτιμώμενη αξία άνευ ΦΠΑ: 93.548,39 ευρώ) για διετή διάρκεια. Ο προσφεύγων διαφωνεί με τον αποκλεισμό του, ισχυριζόμενος ότι ο υπολογισμός των νόμιμων κρατήσεων (συμπεριλαμβανομένου του φόρου εισοδήματος 8%) δεν ήταν σωστός, καθώς και ότι η οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντα περιελάμβανε ελλιπή κρατήσεις.


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/19/2013

Καταβολή αμοιβής για τον εκχιονισμό δρόμων.(...0 παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να συνάπτουν συμβάσεις υπηρεσιών προσφεύγοντας σε διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς να προηγείται δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, στην περίπτωση, μεταξύ άλλων, που συντρέχουν λόγοι κατεπείγουσας ανάγκης, ο οποίοι πρέπει να οφείλονται σε απρόβλεπτα γεγονότα, συνεπεία των οποίων να μην είναι δυνατή η τήρηση των νομίμων προθεσμιών για τη διενέργεια δημόσιου διαγωνισμού. Νοούνται δε, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, ως απρόβλεπτα γεγονότα εκείνα τα αιφνίδια ή ασυνήθη πραγματικά γεγονότα, τα οποία, ακριβώς επειδή δεν ήταν γνωστά στον αναθέτοντα δήμο, ούτε ανάγονται στη σφαίρα της ευθύνης του, καθιστούν ανέφικτο τον έγκαιρο προγραμματισμό των αναγκαίων για την αντιμετώπισή τους εργασιών (βλ. Ελ.Συν., Τμ. VI αποφ. 1508/2012, 2776, 2236, 2189, 1784/2011).


ΑΕΠΠ/1562/2021

Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε τις προσφορές τους στη διαδικασία για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας στις κτιριακές εγκαταστάσεις ενός φορέα. Συγκεκριμένα, ο πρώτος προσφεύγων απεκλείσθη λόγω υπολογισμού εκ περισσού υπηρεσιών και μεγαλύτερου κόστους, ενώ ο δεύτερος λόγω υποκοστολόγησης των νομίμων κρατήσεων και παρακράτησης φόρου. Η σύμβαση αφορά υπηρεσίες καθαριότητας εκτιμώμενης αξίας 161.290,32 ευρώ (άνευ ΦΠΑ).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/289/2019

Καταβολή αποζημίωσης:..Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, το παραγόμενο από την 26/2018 αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου ... δεδικασμένο (2739/2018 πιστοποιητικό του Γραμματέα του Πρωτοδικείου ...) αφορά στην υποχρέωση της ... να καταβάλει τις αποδοχές των εναγόντων όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31η.10.2012, δυνάμει της ισχύουσας κλαδικής συλλογικής σύμβασης των Δ.Ε.Υ.Α. Κατά συνέπεια, απαραίτητη προϋπόθεση για τη νόμιμη χορήγηση του επίμαχου επιδόματος επιφυλακής απλής ετοιμότητας και αναμονής σε κλήση προς επέμβαση είναι η καταβολή του να μη συνεπάγεται υπέρβαση των ανώτατων ορίων που όριζε το άρθρο 31 του ν. 4024/2011 (άρθρο 31 παρ. 9 του ν. 4024/2011). Εφόσον δε από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται η συνδρομή της εν λόγω προϋπόθεσης, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη με το 6/2019 χρηματικό ένταλμα πληρωμής της ... δαπάνη δεν είναι νόμιμη και ως εκ τούτου αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΣτΕ/3546/2009

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Υπό τα δεδομένα, όμως, αυτά, παρίσταται μη νόμιμη η προσβαλλόμενη σιωπηρή απόρριψη της προσφυγής της αιτούσας κατά της 219/22.7.2008 κατακυρωτικής απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου. Και τούτο διότι: α/ αφενός δεν είναι νόμιμη η αιτιολογία κατακύρωσης του διαγωνισμού στην εταιρία «…», αφού, όπως βασίμως προβάλλει η αιτούσα, και υπό την εκδοχή ότι το Πρυτανικό Συμβούλιο ορθώς υπολόγισε ότι το ελάχιστο εργατικό κόστος για την παροχή των ένδικων υπηρεσιών φύλαξης ανέρχεται σε 185.253 και όχι σε 273.962,40 ευρώ, όπως είχε υπολογίσει η Επιτροπή Διαγωνισμού, πάντως, κατά παράβαση του προαναφερθέντος όρου της διακήρυξης, κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην εν λόγω εταιρία, της οποίας η οικονομική προσφορά (183.960 ευρώ) υπολειπόταν ακόμη και του, κατά τους δικούς του υπολογισμούς, ελάχιστου εργατικού κόστους και β/ αφετέρου δεν απαντήθηκαν ουσιώδεις αιτιάσεις της αιτούσας, ως προς το αναιτιολόγητο των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών των δεύτερης και τρίτης κατά σειρά μειοδοσίας εταιριών, οι οποίες αιτιάσεις έχρηζαν συγκεκριμένης και αιτιολογημένης απαντήσεως από την αναθέτουσα αρχή, καθόσον, όπως προελέχθη, ερείδονταν επί αναλυτικών αριθμητικών δεδομένων, εξαχθέντων κατ΄ επίκληση της ισχύουσας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλειας και συστημάτων ασφάλειας όλης της χώρας των ετών 2007 και 2008. Ενόψει τούτων, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η σιωπηρή απόρριψη της προσφυγής της αιτούσας κατά της 219/22.7.2008 κατακυρωτικής απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου ....


ΑΕΠΠ/1009/2022

Η προσφεύγουσα επιχείρημα ζητά την ακύρωση της απόφασης 907/28.06.2021 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία αφορά τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με θέμα 'Ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού κτιρίων στέγασης των Υπηρεσιών της Π.Ε., της Α/θμιας Εκπ/σης, της Β/θμιας Εκπ/σης και του Κ.Ε.Σ.Υ. για 20 μήνες' (CPV: Υπηρεσίες καθαρισμού, προϋπολογισμός 80.645,16€ χωρίς ΦΠΑ). Ο ισχυρισμός είναι ότι η νικητήρια προσφορά της παρεμβαίνουσας επιχείρησης υπολείπεται του νόμιμου εργατικού κόστους και των νόμιμων κρατήσεων, παραβιάζοντας τη διακήρυξη και τις εργασιακές διατάξεις. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η οικονομική προσφορά της αντιπάλου δεν περιλαμβάνει σωστά τα δώρα, τις ασφαλιστικές εισφορές και τις νόμιμες κρατήσεις, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.


ΑΕΠΠ/1398/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης 2505/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανέδειξε ως προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα εταιρεία στον διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των παραχωρημένων εκτάσεων της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά φύλαξη και περιπολία επί 24ώρου βάσης με όχημα στους χώρους Ζώνης Ι και ΙΙ, συμπεριλαμβανομένων κτιρίων και του «Κέντρου Εφοδιασμού» για 1 έτος με δυνατότητα παράτασης. Η προσφυγή στοιχειοθετείται σε αιτιάσεις όπως εσφαλμένος υπολογισμός κρατήσεων, εργατικών εισφορών, ωρών εργασίας και μη νόμιμος προσδιορισμός εργατικού κόστους.