ΝΣΚ/262/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Άρνηση απόδοσης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δικτυακού εξοπλισμού από τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. – Τηρητέα πορεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. (φορείς υποδοχής), δεν αποτελούν πλέον υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αλλά του Ε.Σ.Υ., δηλ. του Δημοσίου. Ο δικτυακός εξοπλισμός της εταιρείας VODAFONE A.E., που είχε διατεθεί στα νοσοκομεία αυτά, είχε δηλ. διατεθεί στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δυνάμει της έννομης σχέσης που απορρέει από την ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΦΠ430/08/13-07-2009 σύμβαση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με την εταιρεία VODAFONE A.E., δεν περιήλθε ποτέ στην κυριότητα των Νοσοκομείων αυτών, διότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είχε επί του ως άνω δικτυακού εξοπλισμού μόνο την χρήση (δηλ. την κατοχή) δυνάμει εννόμου σχέσεως, δηλ. της πιο πάνω σύμβασης προμήθειας. Επομένως η άρνηση των ανωτέρω Νοσοκομείων ν’ αποδώσουν τον ως άνω δικτυακό εξοπλισμό στην εταιρεία VODAFONE A.E. δεν έχει νόμιμη βάση και μπορεί να εκθέσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε αποζημίωση της ως άνω εταιρείας. Γι’ αυτό προς προστασία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επιβάλλεται να διεξαχθεί κάθε διοικητική προσπάθεια είτε με την διοίκηση των φορέων υποδοχής των Νοσοκομείων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε με την προϊσταμένη τους αρχή, για την άμεση διοικητική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς και την επιστροφή του δικτυακού εξοπλισμού. Εν πάση δε περιπτώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει το δικαίωμα ως κάτοχος του δικτυακού εξοπλισμού δυνάμει εννόμου σχέσεως να προσφύγει στην διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, καθώς και να ασκήσει την δέουσα αγωγή νομής κατ’ άρθρο 997 Α.Κ. για την δικαστική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς, με επιφύλαξη αποζημίωσής του, λόγω αδικοπραξίας σε βάρος του από τα ως άνω Νοσοκομεία, εάν εκτεθεί σε αξίωση αποζημίωσης της ως άνω εταιρείας. (ομοφ.) 2) Το αίτημα των ανωτέρω Νοσοκομείων να τους χορηγηθεί αντίγραφο της ανωτέρω αναφερθείσης σύμβασης προμήθειας είναι νόμιμο, κατ’ άρθρο 5 του Ν. 2690/1999 και πρέπει να ικανοποιηθεί, η δε σχετική δαπάνη αναπαραγωγής της σύμβασης θα βαρύνει κατά την παρ.4 εδ.β’ του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας τα αιτούντα Νοσοκομεία. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/255/2013
Διορισμός των αναπληρωτών διοικητών στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 62 παρ.4 του ν.3918/2011 έχει ήδη καταργηθεί, διότι ως προς τον διορισμό των αναπληρωτών διοικητών των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. (επομένως και των πανεπιστημιακών νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ.), ακολουθείται πλέον κατά τρόπο ενιαίο η διαδικασία που εισάγει το άρθρο 2 του ν.4052/2012, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει. (ομοφ.)
ΝΣΚ/356/2011
Πορεία των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη, λόγω σύστασης του νέου «Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)» και ένταξης των Νοσοκομείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ένταξη των προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών ισχύει και για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικό διάδοχο, καθ’ ο μέρος αφορά τις μεταφερόμενες και εντασσόμενες σ’ αυτόν υπηρεσίες, αρμοδιότητες και προσωπικό του Κλάδου Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του κ.λπ. Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν νομιμοποιείται κατ’ αρχάς να διενεργήσει διαγωνιστικές διαδικασίες για λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από 2-9-2011, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Όμως, υπάρχει η εναλλακτική δυνατότητα, πέραν της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, να γίνει αξιοποίηση των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν 2286/1995, που αφορά στην έγκριση των προμηθειών με την ένταξή τους στο ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, να τροποποιηθεί το Ε.Π.Π., αφού προκληθεί η γνώμη της Επιτροπής Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών και να χορηγηθεί το δικαίωμα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργήσει τις νέες διαγωνιστικές διαδικασίες λόγω εξαιρετικής περίπτωσης και για συγκεκριμένους λόγους, επειδή δεν έχει ακόμη καταρτιστεί ο οργανισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
ΝΣΚ/209/2012
1) Συμμετοχή στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή (ΤΔΕ) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προσώπου, ως εκπροσώπου των εργοδοτών, το οποίο ως εργοδότης δεν απασχολεί προσωπικό. 2) Νομιμότητα συμμετοχής στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου του Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) O εκπρόσωπος των εργοδοτών που ορίζεται από τον οικείο εργοδοτικό φορέα για να συμμετέχει στην Τ.Δ.Ε. θα πρέπει για να συμμετέχει νομίμως στην συγκρότηση της Τ.Δ.Ε. να είναι εργοδότης και να απασχολεί προσωπικό υπαγόμενο στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.) 2) H συμμετοχή ως μέλους στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου Θεσ/νίκης του Φ.Π. Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος Αντιπρόεδρος δεν είναι απογεγραμμένος στο ΙΚΑ ως εργοδότης, είναι νόμιμη, διότι είναι μέλος της διοίκησης του οικείου εργοδοτικού φορέα, δηλ. του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι και απογεγραμμένος εργοδότης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/344/2013
Κατάσχεση εις χείρας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ως τρίτου), κατά της εταιρίας με την επωνυμία «ΕΥΡΩΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΙΑΤΡΙΚΗ Α.Ε.» παροχής ιατρικών υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ορθά και νόμιμα αρνείται να προβεί στην εκτέλεση του από 15-7-2013 κατασχετηρίου εγγράφου της εταιρείας «PROFIT MEDICAL A.E.», επικαλούμενη τις προϋποθέσεις που θέτει η υπ’ αριθμ. 18579/2013 Κ.Υ.Α., διότι η καταβολή των επιδικασθέντων ποσών θα εκτελεσθεί σε βάρος των πιστώσεων του ΕΟΠΥΥ. (ομοφ.)
Γ4α/ΓΠ/76467/2018/2019
Καθορισμός του ύψους της ειδικής αμοιβής μελών Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκαταστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια.
Γ2α/Γ.Π.οικ.28076/2021
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Υ4α/οικ.18421/14-2-2011 κοινής υπουργικής απόφασης «Πλαίσιο συνεργασίας Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. με τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων» (Β΄ 257).
ΝΣΚ/429/2009
ΙΚΑ ΕΤΑΜ. Δυνατότητα επανεισαγωγής θέματος στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή, σχετικής προσφυγής εκκρεμούσης στα διοικητικά δικαστήρια. Δυνατότητα παραίτησης από την προσφυγή με έκδοση πρακτικού κατά τις διατάξεις περί ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Είναι δυνατή η από Διευθυντή Υποκαταστήματος ΙΚΑ ΕΤΑΜ επανεισαγωγή θέματος στην ΤΔΕ, μετά την έκδοση αποφάσεώς της, ενώ εκκρεμεί προσφυγή του κατ’ αυτής ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων και β) είναι δυνατή η παραίτηση από την προσφυγή αυτή, μόνο όμως κατά την διαδικασία που θεσπίζουν οι διατάξεις περί Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, δηλ. με έκδοση πρακτικού της τριμελούς επιτροπής του ΓΝΣ του ΙΚΑ ΕΤΑΜ.
ΝΣΚ/162/2012
Αποσπασμένος στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ υπάλληλος του ΟΑΕΕ ΤΕΒΕ – Διερεύνηση πειθαρχικών παραπτωμάτων του από το Υπηρεσιακό Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Καταγγελία ή μη της σύμβασης εργασίας – Αρμοδιότητα των ανωτέρω φορέων κατά την πειθαρχική διοικητική διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Την απόφαση του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 4 του Π.Δ. 760/1976, πρέπει να επιδώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον εκδόσαντα το παραπεμπτήριο και στον υπάλληλο. β) Την πράξη καταγγελίας της σύμβασης εργασίας που στηρίζεται στην ως άνω απόφαση του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πρέπει να εκδώσει ο Διοικητής του Ο.Α.Ε.Ε., ο οποίος είχε προβεί στην πρόσληψη του ως άνω υπαλλήλου.
ΝΣΚ/329/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Προσδιορισμός του εργοδότη των απασχολουμένων (ως θυρωρών και καθαριστρίας) στα κτίρια επί των οδών Δραγατσανίου 8 και Πανεπιστημίου 46, που περιήλθαν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Εργοδότης των απασχολουμένων στα ως άνω κτίρια (πλέον) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θυρωρών και καθαριστρίας, είναι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.) β) Η διακοπή των υπηρεσιών των ανωτέρω εργαζομένων, εφόσον έκτοτε (από την 1η του τέταρτου μήνα μετά τον μήνα δημοσίευσης του ν. 3655/2008), συνεχίζονται να παρέχονται, μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας. (ομοφ.)
Γ4α/Γ.Π.οικ.24769/2021
Καθορισμός του ύψους της ειδικής αμοιβής μελών Ε.ΔΙ.Π. που παρείχαν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκαταστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια, για το χρονικό διάστημα από 11.05.2016 έως 20.05.2019.