×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/268/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σωματεία – Κοινωφελείς σκοποί – Δωρεές χρηματικών ποσών – Φορολογική μεταχείριση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το σωματείο με την επωνυμία «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» επιδιώκει κοινωφελή σκοπό κατά το καταστατικό αυτού, πλην όμως, προκειμένου οι δωρεές χρηματικών ποσών να αφαιρούνται από το εισόδημα του δωρητή-φυσικού προσώπου και από τα ακαθάριστα έσοδα του δωρητή-νομικού προσώπου και οι πραγματοποιηθησόμενες δωρεές χρηματικών ποσών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα να τύχουν απαλλαγής από το φόρο δωρεάς, απαιτείται και η διακρίβωση της πραγματικής εκπληρώσεως του εν λόγω σκοπού από το ως άνω σωματείο σε κάθε φορολογική χρήση και σε κάθε ειδικότερη περίπτωση δωρεάς προς αυτό, πράγμα που είναι αντικείμενο του φορολογικού ελέγχου. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/478/2011

Δωρεά υπέρ του Δημοσίου, στο Ειδικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, για την αντιμετώπιση θεομηνιών και φυσικών καταστροφών. Αλλαγή σκοπού δωρεάς με αίτηση δωρητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υφίσταται, εκ μέρους του δωρητή, δικαίωμα ανάκλησης ή μεταβολής του σκοπού δωρεάς χρηματικού ποσού, υπέρ του Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, διότι, παρά την κατάργηση του Ταμείου με το Ν 3895/2010, ο σκοπός της δωρεάς δεν κατέστη ανέφικτος, δοθέντος ότι διάδοχος του Ταμείου εκ του νόμου ορίσθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, δια του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο δεσμεύεται να διαθέσει τα ταμειακά υπόλοιπα των χρηματικών ποσών που συγκεντρώθηκαν από τις δωρεές, αποκλειστικά για το σκοπό που δόθηκαν. (ομοφ.)


1014087/10094/Β0012/ΠΟΛ.1045/2000

Οι δωρεές και οι χορηγίες χρηματικών ποσών προς την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες, εκπίπτουν από το συνολικό εισόδημα του φορολογούμενου φυσικού προσώπου ή από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων.


ΠΟΛ 1107/2007

Έκπτωση από το εισόδημα των φορολογουμένων των χρηματικών ποσών που καταβάλλουν ως δωρεές υπέρ των πυρόπληκτων.

ΝΣΚ/87/2003

Αποδοχή πρότασης για σύναψη συμβάσεως δωρεάς επικαρπίας αιτία θανάτου μετά το θάνατο του δωρητή - επικαρπωτή. Φορολογικές συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εκ μέρους του δωρεοδόχου αποδοχή της πρότασης του δωρητή προς κατάρτιση δωρεάς επικαρπίας αιτία θανάτου δεν είναι επιτρεπτή μετά το θάνατο του δωρητή, αλλά στην περίπτωση που η εν λόγω αποδοχή λάβει χώρα, η φορολογική αρχή δεν δύναται να αποστεί της επιβολής του φόρου επί της σχετικής μεταβίβασης, η οποία δεν μεταβάλλει σε κάθε περίπτωση τις φορολογικές υποχρεώσεις των ψιλών κυρίων. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/37/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής της προσφεύγουσας κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου δωρεάς για το φορολογικό έτος 2022, συνολικού ποσού 90.000,00€ (κύριος φόρος 60.000,00€, πρόσθετος φόρος ανακρίβειας 30.000,00€). Η φορολογική αρχή έκρινε ότι υπήρξε τεχνητή διευθέτηση (διαδοχικές δωρεές σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα) με σκοπό την αποφυγή φορολόγησης. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι ο πραγματικός δωρητής ήταν ο θείος της προσφεύγουσας, ο οποίος μεταβίβασε χρήματα στη μητέρα του και στη συνέχεια η μητέρα προέβη σε δωρεά προς την προσφεύγουσα (ανιψιά) και τον αδελφό του δωρητή (αδελφό), πρόσωπα που ανήκουν στη Β' Κατηγορία του Κ.Φ.Κ.Δ. Η ΔΕΔ επικύρωσε την απόφαση του ελέγχου, καθώς οι τελικοί λήπτες οδήγηθηκαν σε σημαντικό φορολογικό πλεονέκτημα, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας.


Ε.2182/2020

Φορολόγηση δωρεάς/γονικής παροχής χρηματικών ποσών για την αγορά πρώτης κατοικίας ΑΔΑ:ΩΥ2Χ46ΜΠ3Ζ-2Η3


ΠΟΛ 1059/2007

Φορολογική αντιμετώπιση της επιστροφής χρηματικών ποσών από τις φαρμακοβιομηχανίες προς τα ασφαλιστικά ταμεία, βάσει των διατάξεων των ν. 3408/2005 και ν.3457/2006.

ΔΕΔ/Θεσ/400/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά της αρνητικής απάντησης της Δ.Ο.Υ. Τρικάλων να δεχτεί τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2023. Η προσφεύγουσα ζητούσε να συμπεριληφθεί ποσό 90.651,66€ (από δωρεά συζύγου) στον κωδικό 781 για την κάλυψη τεκμηρίου αγοράς ακινήτου. Η αρχική πράξη προσδιορισμού φόρου είχε καταλογίσει διαφορά αντικειμενικών δαπανών 54.018,23€ και φόρο 21.334,38€. Αν και ο σύζυγος υπέβαλε εκπρόθεσμη δήλωση δωρεάς, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, επικαλούμενη την εγκύκλιο Ε.2009/2025, απέρριψε την αναγνώριση του ποσού. Ο λόγος ήταν ότι, μολονότι η δωρεά προηγήθηκε της δαπάνης, δεν διαπιστώθηκε η παράδοση και η είσπραξη των χρηματικών ποσών από την προσφεύγουσα (δωρεοδόχο) πριν από την πραγματοποίηση της δαπάνης. Συγκεκριμένα, η μεταφορά των χρημάτων έγινε απευθείας από τον λογαριασμό του δωρητή στους πωλητές και η μεταφορά προς την προσφεύγουσα δεν επιβεβαιώθηκε από το τραπεζικό ίδρυμα. Ως εκ τούτου, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε, επικυρώνοντας την τελική χρεωστική υποχρέωση των 21.334,38 €.


ΝΣΚ/261/2012

Σύμβαση δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος Σταύρος Σ. Νιάρχος και του Ελληνικού Δημοσίου, κυρωθείσα με το Ν. 3785/2009 – Απαλλαγή ή μη από το φόρο δωρεάς, μετά την ισχύ του Ν. 3842/2010 – Φορολογική αντιμετώπιση των δωρεών με αποδέκτη ανώνυμη εταιρεία κοινωφελούς χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η απαλλαγή της ανώνυμης εταιρείας ειδικού σκοπού, με την επωνυμία «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Α.Ε.», από το φόρο δωρεάς, που προβλέπεται στη Σύμβαση Δωρεάς, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Σταύρος Σ. Νιάρχος», η οποία κυρώθηκε με το Ν. 3785/2009, δεν εξακολουθεί να ισχύει για τις δωρεές προς την εταιρεία, για τις οποίες η φορολογική υποχρέωση, κατά το άρθρο 39 του κώδικα φορολογίας κληρονομιών και δωρεών (Ν. 2961/2001), γεννήθηκε μετά την ισχύ του Ν. 3842/2010, δυνάμει του οποίου καταργήθηκε και η ως άνω φορολογική απαλλαγή. (πλειοψ.) 2) Στη διάταξη της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 25 του Κώδικα Φορολογίας Κληρονομικών και Δωρεών, η οποία προβλέπει αυτοτελή και ευνοϊκή φορολόγηση των δωρεών, που λαμβάνουν χώρα προς μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα κοινωφελούς σκοπού, υπάγονται και οι ανώνυμες εταιρείες που, κατά το καταστατικό τους, έχουν μεν τα ως άνω χαρακτηριστικά, ως η εν προκειμένω κρινόμενη ανώνυμη εταιρεία, πλην, όμως, προκειμένου οι προς αυτήν δωρεές να υπαχθούν στον ευνοϊκό φορολογικό συντελεστή 0,5% του άρθρου 29 παρ. 5 του Κ.Ν. 2961/2001, προσαπαιτείται η διαπίστωση, εκ μέρους της αρμόδιας φορολογικής αρχής, ότι οι ως άνω κοινωφελείς δραστηριότητες αναπτύσσονται εν τοις πράγμασι και ότι τα εξ αυτών έσοδα της εταιρείας διατίθενται για την υποστήριξη των κοινωφελών σκοπών της, σταθμιζομένης, ασφαλώς, και της νομοθετικής πρόβλεψης ότι η ως άνω εταιρεία θα περιέλθει, το έτος 2015, υπό τον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου. (ομοφ.) (Παραπομπή των ερωτημάτων στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους).


ΠΟΛ.1115/2016

Φορολογική αντιμετώπιση της επιστροφής χρηματικών ποσών από τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.) φαρμακευτικών προϊόντων προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.), βάσει των διατάξεων του Ν. 4052/2012.