×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/269/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΕΙ – Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) – Ανάρτηση πράξεων στο Διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΠΙΣΕΥ ΕΜΠ) αποτελεί βάσει του νομοθετικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας του, Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο, ήτοι ΝΠΙΔ εκτός Δημοσίου Τομέα, κοινωφελούς ενδιαφέροντος, προσανατολισμένο στην έρευνα, συνδεδεμένο με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας. Ενόψει της ρητής εξαίρεσης των ΕΠΙ από το Δημόσιο Τομέα, όπως έχει, έως σήμερα, οριοθετηθεί, της δυνητικής και όχι τακτικής επιχορήγησης του ΕΠΙΣΕΥ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, του ότι το Δημόσιο δεν είναι κύριος, έμμεσα ή άμεσα του Ινστιτούτου, ανεξαρτήτως της ασκούμενης εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας, όπως αυτή ασκείται σε πληθώρα φορέων και δραστηριοτήτων, χωρίς αυτές να καθίστανται δημόσιες ή κρατικές, του ότι το Ινστιτούτο δεν διαθέτει μετοχές ή μερίδια, αλλά και του ότι η Διοίκησή του δεν διορίζεται εμμέσως ή αμέσως από το Δημόσιο ή από άλλα νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα, επομένως δεν εμπίπτει στο Δημόσιο ή Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, οι διατάξεις του Ν 3861/2010 δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση του ΕΠΙΣΕΥ, το οποίο ως εκ τούτου δεν υποχρεούται σε ανάρτηση των πράξεών του στο Διαδίκτυο σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/268/2011

«Πρόγραμμα Διαύγεια» – Υποχρέωση ή μη της Εταιρείας Αξιοποιήσεως και Διαχειρίσεως της Περιουσίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΑΔΙΠ/ΕΜΠ) περί ανάρτησης των πράξεών της στο Διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι διατάξεις του Ν 3861/2010 δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση της Εταιρείας Αξιοποιήσεως και Διαχειρίσεως της Περιουσίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΑΔΙΠ/ΕΜΠ), ενόψει της ρητής εξαίρεσης των ειδικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου για την αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. από τον δημόσιο τομέα, καθώς επίσης της μη υπαγωγής κατά τα ανωτέρω του εν λόγω ειδικού νομικού προσώπου στο πεδίο του άρθρου 1 παρ. 3 του Ν 3429/2005. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την ανωτέρω ισχύουσα νομοθεσία, δεν υποχρεούται σε ανάρτηση των πράξεών της στο Διαδίκτυο.


ΝΣΚ/198/2011

Ανάρτηση ή μη στο διαδίκτυο σύμφωνα με το Ν.3861/2010 δαπανών που εμπεριέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανάρτηση στο διαδίκτυο της πράξης, για την οποία υποβλήθηκε το ερώτημα, δεν εμπίπτει στην εξαίρεση του εδ.β’ του άρθρου 5 του Ν.3861/2010, αφού σε αυτήν δεν περιέχονται ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Εναπόκειται, ωστόσο, στη Διοίκηση να σταθμίσει, εάν τα απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιέχονται στην πράξη, είναι, ως εκ της φύσεως και του είδους τους, συναφή και πρόσφορα και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού της διαφάνειας της κρατικής δράσης. (ομοφ.) Εάν η Διοίκηση, κατά τη στάθμιση αυτή, διαπιστώσει την ύπαρξη δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μη συναφών, απρόσφορων ή μη αναγκαίων για την εξυπηρέτηση του παραπάνω σκοπού, οφείλει να τα απαλείψει και να τα εξαιρέσει από την ανάρτηση της πράξης στο διαδίκτυο. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/228/2010

Ανάρτηση στο Διαδίκτυο πινάκων βαθμολογίας διαγωνιζομένων για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται από τις διατάξεις περί προσωπικών δεδομένων η ανάρτηση στην Ιστοσελίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επιπλέον του πίνακα επιτυχόντων, και αναλυτικών πινάκων βαθμολογίας όλων των υποψηφίων, επιτυχόντων ή μη, σε διαγωνισμό αμίσθων υποθηκοφυλάκων.


ΝΣΚ/28/2012

Πρόχειρος διαγωνισμός – Ένσταση – Ανάρτηση στο Διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις εκδιδόμενες από το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ., συνεπώς και στις εκδιδόμενες από το Ε.Μ.Π., και απαριθμούμενες στο άρθρο 2 του Ν. 3861/2010 πράξεις, οι οποίες υποχρεωτικώς αναρτώνται και μάλιστα «αμελλητί» στον οικείο διαδικτυακό τόπο κάθε δημόσιου φορέα με μέριμνα του οργάνου που τις εξέδωσε, δεν περιλαμβάνονται και οι περιλήψεις διακηρύξεων, της περίπτωσης 16 της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του νόμου αυτού, των οποίων η δημοσίευση δεν θεσπίζεται ως υποχρεωτική από το πλαίσιο των διατάξεων, με βάση τις οποίες διεξάγεται κάθε φορά ο συγκεκριμένος διαγωνισμός (πρόχειρος διαγωνισμός).


ΝΣΚ/16/2011

Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού  αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε. 

ΝΣΚ/256/2009

Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού. Μετατροπή του σε Ειδικό Ερευνητικό Ινστιτούτο του Ν 1514/1985. Εκκρεμότητα έκδοσης ΠΔ για τα θέματα του προσωπικού. Ένταξη ή μη των εργαζομένων επιστημόνων σε βαθμίδες ερευνητών του Ν 1514/1985. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μέχρι να εκδοθεί το προβλεπόμενο από τις διατάξεις των άρθρων 25 και 31 παρ. 6 του Ν 1514/1985 Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα ρυθμίζει τα θέματα υπαγωγής του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού στις ρυθμίσεις του Ν 1514/1985 κ.λπ., το Ινστιτούτο θα εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του ιδρυτικού του διατάγματος. Επομένως και όλα τα σχετικά με το προσωπικό του ζητήματα, θα συνεχίσουν να ρυθμίζονται από τις διατάξεις αυτές, με αποτέλεσμα το επιστημονικό προσωπικό να μη μπορεί να ενταχθεί σε βαθμίδες ερευνητών του Ν 1514/1985.


ΕΣ/Τ4/216/2009

Καταβολή του συμφωνηθέντος ανταλλάγματος στο φερόμενο ως δικαιούχο αυτού, Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), για την εκ μέρους εκτέλεση του ερευνητικού έργου με τίτλο «Παρακολούθηση και υποστήριξη της εφαρμογής του ψηφιακού ταχογράφου στην Ελλάδα». Από τις ως άνω διατάξεις καθώς και την εισηγητική έκθεση του Ν. 3316/2005, σύμφωνα με την οποία η έκδοσή του είχε ως σκοπό «τη συμπερίληψη ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου ανάθεσης των μελετών και συναφών υπηρεσιών σε ένα νομοθέτημα, το οποίο δεν χρειάζεται οτιδήποτε άλλο για την εφαρμογή του, αφού είναι αυτάρκες …», συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι οι περί διαδικασιών αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων μελετών διατάξεις αυτού εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση επιλογής αναδόχου για την κατάρτιση δημόσιας σύμβασης μελέτης. Από τον κανόνα αυτόν δεν εξαιρούνται οι διαδικασίες αναθέσεως συμβάσεων μελετών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών) διότι η διάταξη του άρθρου 8 παρ.4α του Ν. 2366/1995, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 13 του Ν. 2578/1998 και προέβλεπε την άνευ συνδρομής ειδικότερων προϋποθέσεων δυνατότητα αναθέσεως μελετών, αξίας μέχρι 200.000 ECU, με τη διαδικασία της διαπραγματεύσεως (απευθείας αναθέσεως), καταργήθηκε από την ημερομηνία ισχύος του Ν. 3316/2005, δηλαδή από τις 22.2.2005, αφενός διότι ως ειδική διάταξη, με την οποία ο ως άνω φορέας κεντρικής διοίκησης είχε εξαιρεθεί από τις κοινές περί δημοσίων συμβάσεων μελετών διατάξεις, εμπίπτει στην κατάργηση των ειδικών εξαιρέσεων που προβλέπονταν για ορισμένα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα (άρθρο 46 παρ.2 περ.δ), αφετέρου διότι αποτελεί ειδική διάταξη αντίθετη στις περί διαδικασιών αναθέσεως δημοσίων συμβάσεων διατάξεις του νέου Νόμου (άρθρο 46 παρ.2 περ.ε), ενώ περαιτέρω δεν συγκαταλέγεται σε εκείνες οι οποίες ρητώς διατηρήθηκαν σε ισχύ μετά την έναρξη των αποτελεσμάτων του.


ΝΣΚ/45/2011

Ανάρτηση υπουργικών αποφάσεων στο διαδίκτυο (πρόγραμμα Διαύγεια).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανάρτηση στο διαδίκτυο των υπουργικών αποφάσεων, που εκδίδονται στο πλαίσιο του άρθρου 39 του Ν 1914/1990, με τις οποίες συγκροτούνται ειδικά συνεργεία φορολογικού ελέγχου,είναι επιτρεπτή μόνο στις περιπτώσεις που αυτές δεν περιλαμβάνουν τα στοιχεία εκείνα των ελεγχομένων προσώπων, από τα οποία μπορεί να καταστεί δυνατή η, εκ μέρους τρίτων, εξακρίβωση της ταυτότητας αυτών. (ομοφ.)


Δ6 1127865 ΕΞ.2010

 ΘΕΜΑ :  Ανάρτηση νόμων  και  διοικητικών πράξεων στο διαδίκτυο στα πλαίσια του                     προγράμματος  «Πρόγραμμα Διαύγεια» 

ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)/26/2014

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ: (...)  Από το συνδυασμό των ως άνω διατάξεων συνάγονται τα ακόλουθα: Οι αποφάσεις ή εντολές μετακίνησης αποτελούν ατομικές διοικητικές πράξεις (βλ. Ε.Σ. Ι Τμ. 4/2011, Κλιμ. Ι Τμ. 228/2013), οι οποίες υφίστανται στο νομικό κόσμο από την έκδοσή τους, δηλαδή από την υπογραφή και τη χρονολόγησή τους, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται η δημοσίευσή τους από τις διατάξεις του ν. 2685/1999 ή από άλλη διάταξη νόμου. Επομένως, υποχρέωση ανάρτησης των αποφάσεων ή εντολών μετακίνησης στο διαδίκτυο, μέσω του Προγράμματος «Διαύγεια», δεν ανακύπτει ούτε από την περίπτωση 22 της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 ούτε από άλλη περίπτωση της ως άνω διάταξης, στην οποία αναφέρονται οι αναρτητέες στο διαδίκτυο πράξεις (βλ. Ε.Σ. Κλιμ. Ι Τμ. 13/2014).(..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στη προηγούμενη σκέψη της παρούσας, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας ότι οι ως άνω αποφάσεις δεν μπορούσαν να εκτελεστούν, επειδή δεν αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο, μέσω του Προγράμματος «Διαύγεια», είναι απορριπτέος προεχόντως ως ερειδόμενος στην εσφαλμένη προϋπόθεση ότι υπήρχε υποχρέωση ανάρτησης των εν λόγω αποφάσεων στο διαδίκτυο, ανεξαρτήτως εάν η μη ανάρτηση αποφάσεων, οι οποίες είναι αναρτητέες στο διαδίκτυο, μέσω του Προγράμματος «Διαύγεια» σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 3861/2010, επηρεάζει την εκτελεστότητα αυτών.