ΝΣΚ/28/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου λόγω πλάνης. Επαναφορά στην υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Επειδή η πλάνη του υπαλλήλου ως προς το ύψος της δικαιούμενης σύνταξης εν προκειμένω πρέπει να θεωρείται ουσιώδης, γιατί στη δήλωσή του προέβη μετά την αντικειμενική διαπίστωση από την υπηρεσία των σχετικών περιστατικών, τα οποία ο υπάλληλος επίστευε ως αληθή, πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση του υπαλλήλου για επαναφορά του στην υπηρεσία. β) Μετά την κατά νόμο απόσπασή του στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ο ανωτέρω υπάλληλος μετατάχθηκε οριστικά σ αυτήν σύμφωνα με το άρθρο 77 του Ν 2910/2001 του οποίου η ισχύς άρχισε την 2-6-2001. Κατά τον χρόνο υποβολής της αιτήσεως παραιτήσεώς του, ο ανωτέρω υπάλληλος ήταν σε απόσπαση σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 39 του Ν 2218/94 και ορθά με βάση την οργανική του θέση, υπέβαλε την αίτησή του πριν την ισχύ του Ν 2910/2001 η οποία και έγινε δεκτή από τον Γενικό Γραμματέα ΥΠΕΧΩΔΕ. Αρμόδιος για την ανάκληση είναι ο Γεν. Γραμματέας ΥΠΕΧΩΔΕ, όμως με την επαναφορά του στην υπηρεσία θα ανήκει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, την οποία πρέπει να ενημερώσει η υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, για να προβεί στις κατ εφαρμογήν του άρθρου 77 Ν 2910/2001, ενέργειες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/39/2002
Επιβλέποντες πολεοδομικών μελετών που ανατέθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι αποφάσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για ορισμό επιβλεπόντων πολεοδομικών μελετών, έχουν απωλέσει την ισχύ τους, λόγω αντίθεσης με τις διατάξεις του Ν 716/77 άρθρο 2, σύμφωνα με το οποίο ο επιβλέπων της μελέτης ορίζεται υπό του εργοδότου, αφού οι υπάλληλοι που ορίσθηκαν ως επιβλέποντες, μετά την ισχύ του Ν 2910/2001 άρθρο 77, μετατάχθηκαν στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της οποίας είναι πλέον τακτικοί υπάλληλοι. Δυνατότητα ορισμού ως επιβλεπόντων πολεοδομικών μελετών από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ μη υπαλλήλων του, είναι δυνατή μόνο με την τήρηση των προϋποθέσεων και διαδικασιών που ορίζονται στο άρθρο 15 παρ.2 του Ν 716/77.
ΝΣΚ/475/2002
Εξαίρεση ή μη από τις ρυθμίσεις του άρθρου 77 Ν 2910/01 υπαλλήλων του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίοι κατά την έναρξη ισχύος των Ν 2218/94 και 2240/94 υπηρετούσαν με απόσπαση σε κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ που ανήκαν μεν οργανικά σε υπηρεσία νομαρχιακού επιπέδου αλλά είχαν αποσπαστεί προ της ισχύος του Ν 2218/94 σε κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου, όπου συνεχώς έκτοτε υπηρετούν, εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 77 Ν 2910/01 και μετατάσσονται αυτοδίκαια με τη δημοσίευσή του στην υπηρεσία της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην οποία είχαν θεωρηθεί αυτοδίκαια αποσπασμένοι κατ εφαρμογή του άρθρου 39 παρ.4 του Ν 2218/94 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/345/2013
Τρόπος ανάκλησης κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία έχει μεταφερθεί υπάλληλος που υπηρετούσε στην Α΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ. & Αθλητισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων – Αξιολόγηση λόγων ανάκλησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμοδία υπηρεσία προκειμένου να επιμεληθεί για την, κατά περίπτωση, έκδοση της πράξης ανάκλησης της υπ’ αριθμ. 11118/3-3-2010 κ.υ.α. του Υφυπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, είναι η ερωτώσα υπηρεσία ως υπηρεσία υποδοχής του μεταφερομένου υπαλλήλου. Οι επικαλούμενοι από τον ενδιαφερόμενο λόγοι ανάκλησης πρέπει να εξεταστούν και αξιολογηθούν από την ίδια την Διοίκηση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/448/2008
Αποσπάσεις υπαλλήλων από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και από Υπουργείο σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και αντιστρόφως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατ εφαρμογή του άρθρου 68 παρ.1 και 3 του Ν 3528/2007 είναι επιτρεπτές οι αποσπάσεις υπαλλήλων από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και από Υπουργείο σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και αντιστρόφως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/474/2002
ΝΠΔΔ «Οργανισμός Θεσσαλονίκης». Αυτοδίκαιη ή μη απόσπαση στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση υπαλλήλων του ΥΠΕΧΩΔΕ, που είχαν διατεθεί στον Οργανισμό Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ, διατεθειμένοι με απόφαση του Υπουργού από την (κρατική) Νομαρχία Θεσσαλονίκης, κατ εφαρμογή ειδικής διάταξης, στον «Οργανισμό Θεσσαλονίκης» (ΝΠΔΔ) προς εξυπηρέτηση των αναγκών αυτού, δεν θεωρούνται μετά την ίδρυση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, ως αυτοδικαίως αποσπασμένοι σ αυτήν και,συνεπώς, νόμιμα εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στον Οργανισμό ως υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ. Ανακλητέες οι σχετικές διαπιστωτικές πράξεις του (αιρετού) Νομάρχη Θεσσαλονίκης (πλειοψ.).
ΝΣΚ/246/2008
Αρμόδια Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για την χορήγηση άδειας εμφιάλωσης υγραερίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδια Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για την χορήγηση άδειας εμφιάλωσης είναι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση του τόπου των εγκαταστάσεων του εμφιαλωτηρίου και όχι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της έδρας του νομικού προσώπου που κατέχει άδεια εμπορίας υγραερίων (κατηγορίας Γ).
ΝΣΚ/153/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Διάθεση υπαλλήλων σε ΝΠΔΔ. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ, διατεθειμένοι με απόφαση του Υπουργού από την (κρατική) Νομαρχία Θεσσαλονίκης, κατ εφαρμογή ειδικής διάταξης, στον Οργανισμό Θεσσαλονίκης (ΝΠΔΔ) προς εξυπηρέτηση των αναγκών αυτού, δεν θεωρούνται μετά την ίδρυση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, ως αυτοδικαίως αποσπασμένοι σ αυτήν, ανεξαρτήτως του ότι περιελήφθησαν στη σχετική διαπιστωτική πράξη του Νομάρχη και, συνεπώς, νόμιμα εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στον Οργανισμό ως υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ.
ΣτΕ/1197/2012
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ(..) με την κρινόμενη έφεση ζητείται η εξαφάνιση της υπ’ αριθμ. … αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου ....., με την οποία απορρίφθηκε αίτηση ακυρώσεως των εκκαλούντων, πρώην μονίμων υπαλλήλων του Υπουργείου Ανάπτυξης …. κατά της υπ’ αριθμ. 28046/29.6.2001 αποφάσεως του Νομάρχη ..... η οποία τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ 44203/31.10.2001 όμοια απόφαση (ΦΕΚ, τ. ΝΠΔΔ, 280/14.11.2001). Με την τελευταία αυτή απόφαση διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη μετάταξη των εκκαλούντων, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 77 του Ν. 2910/2001 (Α, 91), από το Υπουργείο Ανάπτυξης στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση(..)Τέλος, με την επίμαχη, εν προκειμένω, διάταξη του άρθρου 77 του ν. 2910/2001 ορίστηκε, αφ’ ενός μεν, ότι καταργούνται οι ως άνω προσωποπαγείς θέσεις του «αυτοδικαίως αποσπασμένου» προσωπικού στις Ν.Α. και, αφ’ ετέρου, ότι οι υπάλληλοι που κατέχουν τις θέσεις αυτές μετατάσσονται αυτοδικαίως με τη δημοσίευση του νόμου στις υπηρεσίες της Ν.Α. που θεωρήθηκαν αρχικώς αποσπασμένοι, σε κενή οργανική θέση και στον αντίστοιχο κλάδο και αν δεν υπάρχει κενή οργανική θέση ή αντίστοιχος κλάδος, σε προσωποπαγή θέση ή και σε προσωρινό κλάδο, που συνιστάται αυτοδίκαια, με την έναρξη ισχύος του νόμου. (..)Επειδή, όπως έχει ήδη κριθεί (βλ. ΣΕ 4237/2005 7.μ., 2934/1993, 1722/1983 Oλομ.) δεν κωλύεται ο κοινός νομοθέτης να καταργεί οργανικές θέσεις ή να τροποποιεί τις αρμοδιότητές τους, καθώς επίσης να επεκτείνει ή να συμπτύσσει τη βαθμολογική κλίμακα, εφόσον με τις ρυθμίσεις αυτές δεν παραβιάζεται ο κανόνας της οργανώσεως και στελεχώσεως της Διοικήσεως με μονίμους υπαλλήλους. Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 4 του Συντάγματος, σε περίπτωση καταργήσεως της κατεχομένης από τον υπάλληλο θέσεως είτε μεμονωμένως είτε δια της καταργήσεως ολοκλήρου της δημοσίας υπηρεσίας στην οποία ανήκει η θέση, μπορεί ο υπάλληλος να απολυθεί ή να τοποθετηθεί σε άλλη υπηρεσία (βλ. ΣΕ 1033/1977 Oλομ., 466/1984). Επί απολύσεως δε δημοσίου υπαλλήλου συνεπεία καταργήσεως όλων των ομοιοβάθμων θέσεων μιας υπηρεσίας δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου. (..)Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη .....
ΝΣΚ/448/2009
Κατ εφαρμογή του άρθρου 68 παρ.1 και 3 του Ν 3528/2007 είναι επιτρεπτές οι αποσπάσεις υπαλλήλων από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και από Υπουργείο σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και αντιστρόφως. (πλειοψ.)
ΣΤΕ 2597/2011
Μετάταξη υπαλλήλων:Επειδή, στο άρθρο 102 παρ. 1 περίοδος δ΄ του Συντάγματος ορίζεται ότι «Με νόμο μπορεί να ανατίθεται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που συνιστούν αποστολή του Κράτους», στο δε άρθρο 77 παρ. 1 περίοδος ε του Ν. 2910/2001 ότι, «Για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Νομάρχη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Με βάση την τελευταία αυτή διάταξη εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη …, με την οποία διαπιστώθηκε η μετάταξη των εκκαλούντων από το Υπουργείο Ανάπτυξης του οποίου ήταν υπάλληλοι στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση …, κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και βαθμό, από 2.5.2001, η απόφαση δε αυτή δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. τ. Ν.Π.Δ.Δ. 280/14.11.2001). Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη … (βλ. ΣτΕ 4237/2005 7μ.). Ως εκ τούτου, όσα αντίθετα ισχυρίζονται με την κρινόμενη έφεση οι εκκαλούντες είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.