ΝΣΚ/283/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πολεοδομία. Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των οικοδομών στην περιοχή "Ανεμόμυλος" του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Κέρκυρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι περιοχές της χώρας που με διάταγμα εκτελεστικό του ΑΝ 395/68 εξαιρέθηκαν, για λόγους προστασίας του τοπίου, της δυνατότητας αύξησης του ύψους των οικοδομών, εξακολουθούν, κατ αρχήν να υπάγονται, υπό την ισχύ και του ΓΟΚ 73 και του ΓΟΚ 85, στο αυτό ειδικό προστατευτικό καθεστώς, όσον αφορά το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, που καθορίστηκε με το σχετικό διάταγμα. Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων στην περιοχή "Ανεμόμυλος" του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Κέρκυρας είναι αυτό που καθορίστηκε με τις διατάξεις του από 9.4.1964 Β. Δ/τος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/19/2000
Δάση. Σχέδια πόλεων. Εγκυρότητα του ρυμοτομικού σχεδίου του Οικοδομικού Συνεταιρισμού "Η ΑΤΤΙΚΗ Ε.Π.Ε." στην περιοχή Αγ.Νικόλαος Νέας Επιδαύρου Ν.Αργολίδας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Χαραλαμπίδης, Πάρεδρος Η Διοίκηση δύναται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ανεξαρτήτως παρόδου μακρού χρόνου, να ανακαλέσει πράξη, εξ υπαρχής άκυρη, με την οποία υπήχθη σε σχέδιο πόλεως έκταση οικοδομικού συνεταιρισμού αναγνωρισθείσα εκ των υστέρων κατά το μέγιστο μέρος αυτής ως δημόσιο και ιδιωτικό δάσος, αφού το σχέδιο πόλεως κατέστη εκ των πραγμάτων ανεφάρμοστο.
ΝΣΚ/64/2009
Επιτρεπτό ή μη ιδρύσεως ιδιωτικών παιδικών σταθμών σε περιοχές αποκλειστικής κατοικίας εν γένει και ειδικότερα, όπως διευκρινίζεται από την αρμοδία υπηρεσία, στην περιοχή του Δήμου Παπάγου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεδομένης της απαγορεύσεως από το εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως (που με τις ρυθμίσεις του συγκροτεί πολεοδομικό καθεστώς «αποκλειστικής κατοικίας») ανεγέρσεως οικοδομών και χρησιμοποιήσεώς τους για κάθε άλλη χρήση πλην κατοικίας, παρά μόνον εάν έχει προηγηθεί ειδικός αφορισμός του χώρου για την εν λόγω χρήση, δεν είναι επιτρεπτή στην περιοχή του Δήμου Παπάγου η ίδρυση ιδιωτικών παιδικών σταθμών σε θέση μη προβλεπόμενη ειδικά από το αρχικό σχέδιο πόλεως ή από επιγενόμενη τροποποίηση αυτού. Για την ταυτότητα του νομικού λόγου, πρέπει να γίνει το ίδιο δεκτό και για τις περιοχές εκείνες, στις οποίες ισχύει αντίστοιχο ειδικό πολεοδομικό καθεστώς «αποκλειστικής κατοικίας» με ανάλογες απαγορευτικές και περιοριστικές ρυθμίσεις διαλαμβανόμενες στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως.
ΝΣΚ/178/2010
Ανέγερση ΙΚΤΕΟ – Έκδοση οικοδομικής άδειας – Έννοια «γηπέδου» κατ άρθρο 2 παρ.12 του ΓΟΚ και 36 του Ν 2963/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ανέγερση ΙΚΤΕΟ. Σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχή απαιτείται γήπεδο τουλάχιστον 4000 τ.μ. Η έννοια του «γηπέδου» του άρθρου 2 παρ.12 του ΓΟΚ είναι ταυτόσημη με αυτήν του «γηπέδου» του Ν 2963/2001. α) Δεν είναι δυνατή η έκδοση οικοδομικής άδειας για ανέγερση ΙΚΤΕΟ σε γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση, εμβαδού μικρότερου των 4000 τ.μ. β) Δεν είναι δυνατόν ο κύριος του άρτιου κατά παρέκκλιση γηπέδου να συμπληρώσει αυτό κατά το ελλείπον, έτσι ώστε να φτάσει αυτό τα 4000 τ.μ. με σύναψη συμβάσεως μισθώσεως ενός ή περισσοτέρων εδαφικών τμημάτων με όμορη, δομημένη ιδιοκτησία.
ΝΣΚ/73/2023
Ερωτάται: α) Εάν αρμόδιος να προτείνει την έκδοση προεδρικού διατάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ.1 του ν. 4067/2012 (Α΄79) για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, σε έκταση που βρίσκεται εντός των ορίων της χωρικής αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας –Θράκης) και συγκεκριμένα στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α στην περιοχή Νέας Κρήνης του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, η οποία εμπίπτει σε ζώνη 500 μέτρων από την ακτή και εντός της οποίας υπάρχει διατηρητέο κτίσμα, είναι ο Υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας και Θράκης) ή ο ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Αρμόδιος για την πρόταση έκδοσης προεδρικού διατάγματος για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, που περικλείονται από τις οδούς Χρ. Σμύρνης, Μιαούλη Π, Ιωακείμ Γ. και Παπαναστασίου είναι ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ) (ομόφωνα). β) Η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρότι πρόκειται για εντοπισμένη τροποποίηση, διενεργείται με προεδρικό διάταγμα, διότι τα ως άνω οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) εμπίπτουν σε ευαίσθητη από την άποψη προστασίας του περιβάλλοντος περιοχή, δεδομένου ότι βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από την ακτή (ομόφωνα).
ΝΣΚ/165/2011
Δυνατότητα ή μη έγκρισης παρεκκλίσεων για νομιμοποίηση αυθαιρέτων βιομηχανικών κατασκευών, με την διαδικασία του άρθρου 22 του Ν 1577/1985 (ΓΟΚ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται, δεδομένων των διατάξεων των άρθρων 8 παρ. 4 και 16 του Ν 3325/2005 σχετικά με την ίδρυση – λειτουργία βιομηχανικών, βιοτεχνικών εγκαταστάσεων κ.λπ., να εγκριθεί με απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. παρέκκλιση (ως προς το ύψος), σε υφιστάμενες αυθαίρετες βιομηχανικές κατασκευές, προκειμένου να νομιμοποιηθούν αυτές εκ των υστέρων με την διαδικασία του άρθρου 22 παρ.3 του ΓΟΚ/1985. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/176/2005
Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η παράταση της αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που είχε επιβληθεί με απόφαση της Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ ενόψει τροποποίησης του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως, όταν αποδεικνύεται ότι η σχετική μελέτη δεν έχει προοδεύσει σημαντικά.
345800/2025
Έγκριση ανακατανομής πιστώσεων στο υπόλοιπο ύψος πιστώσεων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού της Δ.ΥΠ.Α., στον κωδικό 2493, των προγραμμάτων απασχόλησης για το έτος 2025. ΑΔΑ:9ΖΣ44691Ω2-ΜΝΑ
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/321/2017
Καταβολή επιδόματος απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι εν μέρει νόμιμη, ήτοι για το χρονικό διάστημα από 29.8.2017 (και όχι από 23.8.2017), οπότε και βεβαιώνεται, κατά τα προεκτεθέντα, ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος αυτού ανέλαβε καθήκοντα, έως 31.10.2017, απορριπτομένου ως αλυσιτελούς του σχετικού λόγου διαφωνίας. Και τούτο, διότι, ανεξαρτήτως του εάν η απασχόληση σε περιοχή Ζ.Ε.Π. του Δήμου ..... νοείται ως απασχόληση σε περιοχή, η οποία δικαιολογεί την καταβολή του επίδικου επιδόματος, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος απασχολείτο σε καθημερινή βάση, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, στο Εργοτάξιο της ....., ήτοι σε περιοχή εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου της πόλεως της ..... και εκτός του πολεοδομικού σχεδίου αυτής, ήτοι σε περιοχή η οποία υπάγεται στις προβληματικές περιοχές κατηγορίας Α΄ της προεκτεθείσας ΚΥΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847 και, συνεπώς, συντρέχει το πραγματικό γεγονός της απασχόλησης αυτού σε περιοχή που εκ του νόμου δικαιολογεί την καταβολή του επίδικου επιδόματος. Κατόπιν τούτων, ο φερόμενος στο ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα ως δικαιούχος υπάλληλος δικαιούται να λάβει το επίδομα απομακρυσμένων-παραμεθόριων περιοχών από τον χρόνο ανάληψης των καθηκόντων αυτού, ήτοι στις 29.8.2017, έως 31.10.2017, διότι πληρούνται στο πρόσωπο του οι προεκτεθείσες νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση του επιδόματος αυτού.
2/15251/0026/2004
Η ενδιαφερόμενη δικαιούται της ανωτέρω παροχής, για το διαμέρισμα που κατέχει εξ αδιαιρέτου μετά του συζύγου της, στην πόλη της Κέρκυρας, δεδομένου ότι στην περίπτωση αυτή πληρούται ο όρος της μη ύπαρξης άλλης κατοικίας στην ίδια προβληματική περιοχή (Υπαρξη διαμερίσματος σε άλλη προβληματική στον ίδιο Νομό ).
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/36/2025
Η Πράξη 36/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων – Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας και του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η υλοποίηση της πράξης «Ολοκλήρωση παρακαμπτήριου δρόμου στην περιοχή Πλατυτέρας πόλης Κέρκυρας», με συνολικό προϋπολογισμό 2.300.000,00 ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας υλοποίησης από τον Δήμο (Κύριο του Έργου) στην Περιφέρεια (Φορέα Υλοποίησης) διότι ο Δήμος αδυνατεί να υλοποιήσει την πράξη λόγω φόρτου εργασίας του προσωπικού της Τεχνικής Υπηρεσίας του. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η σύμβαση είναι επιτρεπτή βάσει του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, καθώς συνιστά γνήσια συνεργασία δημόσιων φορέων, και ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης.