ΝΣΚ/286/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Φορείς επίγειας εξυπηρέτησης στους ελληνικούς αερολιμένες - Ζητήματα συγκέντρωσης επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η ύπαρξη κοινού ιδιοκτησιακού καθεστώτος (υπό όλες τις μορφές που αυτό διαπιστώνεται στο ιστορικό του ερωτήματος) δεν αποτελεί λόγο εξαίρεσης από την απαγόρευση της από κοινού χρήσης των επίγειων μέσων, που προβλέπεται στο άρθρο 14 παρ.5 του Βασικού Κανονισμού Επίγειας Εξυπηρέτησης (ΒΚΕΕ) και κάθε δραστηριοποιούμενος επίγειος φορέας θα πρέπει να διαθέτει ο ίδιος τις ελάχιστες προϋποθέσεις σε μέσα και προσωπικό, τόσο για να αποκτήσει όσο και για να διατηρήσει την άδειά του, ανεξαρτήτως από το ιδιοκτησιακό του καθεστώς, χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα χρήσης μέσων άλλου αυτοτελώς δραστηριοποιούμενου φορέα, με τον οποίο συνδέεται σε επίπεδο ιδιοκτησιακού καθεστώτος καθ’ οιονδήποτε από τους αναφερόμενους, στο ιστορικό του ερωτήματος, τρόπους. β) Εφόσον η ερωτώσα υπηρεσία έχει λόγους να θεωρεί ότι πλήττεται ο ανταγωνισμός από τις συνθήκες, που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά των επίγειων υπηρεσιών σε ελληνικούς αερολιμένες, λόγω των συγκεντρώσεων που περιγράφονται στο ιστορικό ή ότι αυτές έχουν γίνει κατά παράβαση των ως άνω διατάξεων των άρθρων 6, 7 και 8 του ν. 3959/2011, οφείλει να απευθύνει σχετικό αίτημα προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου αυτή να προχωρήσει σε ειδική έρευνα εντός των αρμοδιοτήτων της και να λάβει εν συνεχεία τα μέτρα που θα προκρίνει. Στην περίπτωση δε που διαπιστωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι πέραν της κοινής χρήσης παραβιάζονται και άλλες περιπτώσεις του άρθρου 14 παρ.1.1. του ΒΚΕΕ, θα πρέπει να ενεργήσει τα νόμιμα σε σχέση προς την έγκριση των ενεχόμενων φορέων. (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
28893/2023
Διάταξη περί εθνικών κανόνων κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους ελληνικούς αερολιμένες.
N.3534/2007
Σύσταση Αρχής για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους ελληνικούς αερολιμένες και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/211/2011
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – Παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στους αερολιμένες της χώρας που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του ΠΔ 285/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει των διατάξεων του άρθρου 91 του Ν 3842/2010 και της κατ εφαρμογή αυτών εκδοθείσης υπ αριθ. Δ3/Β/13279/3720/26-4-2010 Πρόσκλησης του Διοικητή της Υ.Π.Α. προς ορισμένες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στους κρατικούς αερολιμένες (Handling Servicing), δύναται η Υ.Π.Α. να εισηγηθεί προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τη δραστηριοποίηση της εταιρείας GOLDAIR HANDLING σε συγκεκριμένους περιφερειακούς αερολιμένες για παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης των κατηγοριών 3 και 5 (διαχείρισης αποσκευών και εξυπηρέτησης στην πίστα) του Παραρτήματος του ΠΔ 285/1998, για τους οποίους αυτή εκδήλωσε μεν ενδιαφέρον με την υποβολή σχετικής αίτησης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, χωρίς όμως να προσκομίσει, συγχρόνως, σ' αυτούς τα προβλεπόμενα στην Πρόσκληση εφόδια κ.λπ. (ομοφ.)
10649/2024
Καθορισμός ύψους προστίμων και διαδικασία επιβολής αυτών επί παραβάσεων διατάξεων περί εθνικών κανόνων κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους ελληνικούς αερολιμένες.
9329/2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.Π.Α./28893/ 30-10-2023 απόφασης του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας «Διάταξη περί εθνικών κανόνων κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους ελληνικούς αερολιμένες» (Β’ 6288).
ΝΣΚ/289/2016
Εάν, σε περίπτωση αμφισβήτησης της κυριότητας του αιτούντος έγκριση οικοδομικών εργασιών επί νεότερων μνημείων: α) δύναται το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων να προβεί σε εξέταση του ιδιοκτησιακού και β) ενδεχόμενη έγκριση των εργασιών θα επιδράσει στη μεταξύ των διαδίκων διαφορά.(...)Η Διεύθυνση Νεότερων Μνημείων ΥΠ.ΠΟ.Α., προκειμένου να εισάγει στο αρμόδιο Συμβούλιο αίτημα έγκρισης οικοδομικών εργασιών, οφείλει να εξετάσει αν ο αιτών νομιμοποιείται προς υποβολή του αιτήματος κατά τον Αστικό Κώδικα ή άλλη ειδική διάταξη. Σε περίπτωση αμφισβήτησης, εκ μέρους τρίτου, της κυριότητας του αιτούντος επί του οικοπέδου, η παρεμπίπτουσα έρευνα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος ανήκει στην αρμόδια πολεοδομική αρχή (πλειοψ.) Τυχόν έγκριση του αιτήματος ουδόλως επηρεάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς (ομοφ.).
ΝΣΚ/201/2015
Διεθνής αερολιμένας «Ελ. Βενιζέλος» - Έγκριση ανάθεσης υπεργολαβίας - Παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης καθαρισμού του εσωτερικού του αεροπλάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Δεν είναι δυνατόν να χορηγηθεί ή διατηρηθεί άδεια σε φορέα ο οποίος χρησιμοποιεί σε καθεστώς υπεργολαβίας, άλλο εγκεκριμένο φορέα για την παροχή υπηρεσιών προς χρήστες, καθόσον δεν ρυθμίζεται στις διατάξεις του κοινοτικού και του εφαρμοστικού εθνικού δικαίου, καθεστώς υπεργολαβίας στην παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης και ειδικότερα στον εσωτερικό καθαρισμό του αεροσκάφους, ούτε συνάγεται από αυτές. Β) Ο εθνικός νομοθέτης δεν μπορεί να προβλέψει τη δυνατότητα δραστηριοποίησης επιχειρήσεων που θα παρέχουν τις επίγειες υπηρεσίες προς τους χρήστες δια της υπεργολαβίας και όχι με δικά τους μέσα και εξοπλισμό, διότι κατ’ αυτό τον τρόπο διευρύνει τις κατηγορίες επιχειρήσεων που προβλέπει η Οδηγία 96/67 και πράττοντας αυτό εισάγει διατάξεις αντικείμενες προς το γράμμα της Οδηγίας. Γ) Εν όψει της υφιστάμενης εξουσιοδότησης εκ του άρθρου 24 του ν. 3913/2011, δεν μπορεί να γίνει τροποποίηση του ισχύοντος Β.Κ.Ε.Ε. ώστε να προβλεφθεί η δυνατότητα υπεργολαβίας στην παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης όσον αφορά τον εσωτερικό καθαρισμό του αεροπλάνου, χωρίς να προηγηθεί η θέσπιση διάταξης νόμου, οποία θα δίδει ειδική προς τούτο εξουσιοδότηση και θα θέτει και το πλαίσιο της ρύθμισης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/291/2014
Μέτρα προστασίας σε αμφισβητούμενη έκταση μεταξύ Δημοσίου και ΝΠΔΔ Ιερού Ναού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί μεν του πρώτου σκέλους παρέλκει η απάντηση, ενώ επί του δεύτερου σκέλους η απάντηση είναι ότι η Διοίκηση οφείλει, με τη συνεργασία όλων των συναρμοδίων ή καθ΄ οιονδήποτε τρόπο εμπλεκομένων υπηρεσιών και φορέων, να προβεί στην άμεση διαπίστωση και ακριβή αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης και στην ολοκλήρωση των, κατά περίπτωση απαιτούμενων διοικητικών ενεργειών ή/και ερευνών ή/και διαδικασιών – συμπεριλαμβανομένων και των απαιτούμενων για τη διερεύνηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος – που πρέπει να ληφθούν για την έκταση του ερωτήματος. Αυτονόητο είναι, εφόσον συντρέχει περίπτωση (π.χ. κατάληψη κοινόχρηστου πράγματος, όπως υφιστάμενος αιγιαλός, αυθαίρετη εκχέρσωση κλπ) είναι δυνατή και επιβεβλημένη η λήψη των προβλεπομένων από την νομοθεσία μέτρων και πριν την ολοκλήρωση των σχετικών διοικητικών ενεργειών, ερευνών και διαδικασιών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/449/2007
Αεροδρόμια – Επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στα αεροδρόμια, στα οποία υφίσταται προνομιακό δικαίωμα της εταιρίας «Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες Α.Ε.» για την επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, από το οποίο αυτή παραιτήθηκε μερικώς, ως προς ορισμένες δραστηριότητες, μπορούν να δραστηριοποιούνται, ως προς τις δραστηριότητες αυτές, μετά τήρηση της νόμιμης διαδικασίας, άλλοι φορείς επίγειας εξυπηρέτησης.
ΝΣΚ/494/2007
Ανάκληση διορισμού γιατρών του ΕΣΥ – Ενστάσεις – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 38 παρ.1 του Ν 3329/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 20 παρ.2 του Ν 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας) δεν εμποδίζει την εφαρμογή των αποφάσεων των Συμβουλίων Επιλογής, που εκδόθηκαν κατ εφαρμογήν των διατάξεων του Ν 3329/2005, άρθρο 38 παρ.1 και με τις οποίες αποφάσεις έγιναν δεκτές οι εκδικασθείσες κατά τις εν λόγω διατάξεις εκκρεμείς ενστάσεις, κατά δε την εφαρμογή των αποφάσεων στην μεν πρώτη από τις παρατιθέμενες στο ιστορικό του ερωτήματος περιπτώσεις, ο γιατρός του οποίου έγινε δεκτή η ένσταση πρέπει να ενταχθεί σε προσωποπαγή θέση αντίστοιχη της θέσεως, που είχε προκηρυχθεί και της οποίας την θέση κατείχε ο αρχικά διορισθείς, του οποίου η έχουσα, εξ άλλου, λήξει πενταετής θητεία στη θέση αυτή δεν θίγεται, ενώ στη δεύτερη, σύμφωνα με το ιστορικό του ερωτήματος περίπτωση ο δικαιωθείς γιατρός λόγω αποδοχής της ενστάσεώς του, πρέπει να ενταχθεί, ομοίως με την πρώτη περίπτωση, σε προσωποπαγή θέση, η θητεία του στην οποία πρέπει να λογισθεί ότι διήρκεσε μέχρι τον έχοντα μετέπειτα χωρήσει διορισμό του ως γιατρού στο ΕΣΥ σε άλλη θέση, όπως ειδικώτερα εκτίθεται στο ιστορικό του ερωτήματος από την υπηρεσία. (πλειοψ.)