ΝΣΚ/292/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπάλληλοι ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Θέση σε αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλου, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της υποπαραγράφου Ζ.3. του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διαπιστωτική πράξη θέσης σε αυτοδίκαιη αργία πρέπει να εκδίδεται αμελλητί από τον αρμόδιο υπάλληλο και να κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο για να επιφέρει τα έννομα αποτελέσματά της έναντι εκείνου τον οποίον αφορά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/173/2013
Θέση σε αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της υποπαραγράφου Ζ.3 (περ.1, υπ/ση 1 εδ.δ’) του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ορθά η Δ/νση Διοικητικού Προσωπικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έθεσε τον υπάλληλο Δ.Π. σε αυτοδίκαιη αργία μετά την επιβολή της ποινής της προσωρινής παύσης 3 μηνών, υπό την ισχύ της διάταξης της υποπαραγράφου Ζ.3 (περ.1, υπ/ση 1 εδ.δ’) του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012. (ομοφ.)
ΝΣΚ/292/2008
Επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία συνεπεία καταδίκης του σε στερητική της ελευθερίας ποινή με απόφαση πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, δεν επανέρχεται στην υπηρεσία έστω και αν απολύθηκε με περιοριστικούς όρους, λόγω του ανασταλτικού αποτελέσματος της έφεσής του. β) Η Διοίκηση δεν δύναται, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 155 του Ν 3528/2007, να εκδώσει διαπιστωτική πράξη απόλυσης από την υπηρεσία υπαλλήλου, λόγω συμπληρώσεως ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας κατά την διάρκεια της καταστάσεως αργίας.
ΝΣΚ/208/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλου – Δυνατότητα ανάκλησης ή τροποποίησης της διαπιστωτικής πράξεως της Διοικήσεως – Κοινοποίηση της πράξεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση δύναται 1) να ανακαλέσει (και όχι να τροποποιήσει) τη διαπιστωτική πράξη της, κατά το μέρος που η πράξη αυτή είναι παράνομος και 2) να κοινοποιήσει την ανακλητική απόφασή της στον υπάλληλο Μ.Κ.
ΝΣΚ/238/2013
Αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλου, λόγω στέρησης της προσωπικής του ελευθερίας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η στέρηση της προσωπικής ελευθερίας του υπαλλήλου που προβλέπεται από την παράγραφο 1α του άρθρου 107 του ν. 3584/2007 «Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων», όπως αυτό έχει τροποποιηθεί από τις διατάξεις του άρθρου πρώτου, υποπαράγραφος Ζ3 του ν. 4093/2012, νοείται ως πραγματικό γεγονός, δηλαδή, ως φυσική κατάσταση κατά την οποία ο υπάλληλος έχει πράγματι στερηθεί την ελευθερία του και επομένως, η Διοίκηση, δεν νομιμοποιείται να εκδώσει διαπιστωτική πράξη θέτοντας σε αυτοδίκαιη αργία υπάλληλο ΟΤΑ, στον οποίο επιβλήθηκε, ύστερα από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου, ποινή στερητική της προσωπικής του ελευθερίας με αναστολή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/246/2017
Αναζήτηση αποδοχών αργίας πολιτικού προσωπικού Ε.Υ.Π.. Δεν μπορούν να αναζητηθούν, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες, οι αποδοχές αργίας που έλαβε ο πρώην μόνιμος υπάλληλος της Ε.Υ.Π. A.Z., κατά το χρονικό διάστημα από 27/11/2014 έως 25/5/2015, κατά το οποίο τελούσε σε αυτοδίκαιη αργία, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ.1 περ. ε΄ του ν. 3528/2007, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των περ. 6 - 9 της υποπαραγράφου Ζ3 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (ομόφ.).
ΝΣΚ/228/2005
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης απόφασης θέσης υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η με αριθμ. 1000875/8/0001Α/5-1-2000 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών με την οποία διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη θέση σε αργία υπαλλήλου, κατ’ άρθρο 103 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα, είναι μη νόμιμη διότι αυτός δεν στερήθηκε της προσωπικής του ελευθερίας συνεπεία εντάλματος προσωρινής κράτησης ή δικαστικής απόφασης και συνεπώς δύναται να ανακληθεί.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/94/2017
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 2, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται νόμιμη, διότι η αυτοδίκαιη κατάταξη του εργαζομένου συντελέστηκε εκ του νόμου, η δε πράξη κατάταξης είχε διαπιστωτικό χαρακτήρα και επιτρεπτώς ανέπτυξε αναδρομικά τα έννομα αποτελέσματά της, από την έναρξη ισχύος της διάταξης του άρθρου 26 παρ. 8 του ν. 4325/2015, ο δε αντίθετος λόγος διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το χρηματικό ένταλμα 34, οικονομικού έτους 2017, ποσού 136,89 ευρώ, του δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου «….», είναι νόμιμη και το χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)281/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε μόνιμο υπάλληλο Δήμου, ως μισθοδοσία του λόγω αυτοδίκαιης επανόδου του στην υπηρεσία, μετά από διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, καθόσον μη νομίμως ο ανωτέρω υπάλληλος επανήλθε στην υπηρεσία, διότι εφόσον, με βούλευμα το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, αποφάνθηκε να μην παραταθεί η προσωρινή κράτησή του, αλλά να αντικατασταθεί με τους περιοριστικούς όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της περιοδικής εμφάνισής του, η αυτοδίκαιη αργία στην οποία είχε τεθεί ο υπάλληλος, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 107 του ΚΚΔΚΥ, διατηρείται και μετά την έκδοση του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α' 47/2015).
ΝΣΚ/44/2021
Προσμέτρηση ή μη χρονικού διαστήματος, κατά το οποίο δημόσιος υπάλληλος είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία, στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη, κατόπιν μεταγενέστερης απαλλαγής του από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Δυνατότητα επιστροφής παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας και προσδιορισμός αυτών.(...)Μετά την απαλλαγή δημοσίου υπαλλήλου από κάθε πειθαρχική του ευθύνη, με νεώτερη, ληφθείσα μετά από επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, η Διοίκηση οφείλει να προσμετρήσει το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο αυτός είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη και να του επιστρέψει ατόκως τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, χωρίς την παρεμβολή υπηρεσιακού/πειθαρχικού συμβουλίου. Στις αποδοχές αυτές δεν δύναται να περιλαμβάνονται αποδοχές που συνδέονται με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων του υπαλλήλου (ομόφωνα). Οι ως άνω επιστρεπτέες στον υπάλληλο αποδοχές αφορούν όλο το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε αργία και όχι την τελευταία μόνο διετία αυτού (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/348/2014
Ιατροί ΕΣΥ – Προϋποθέσεις θέσης σε αυτοδίκαιη αργία κατ’ άρθρο 103 παρ.1 ε’ Υ.Κ., υπό το καθεστώς ισχύος του ν.4093/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση, που δεν έχει κοινοποιηθεί το έγγραφο παραπομπής στο πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο και έχει εν τω μεταξύ εμφιλοχωρήσει παραπομπή από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο, για την έκδοση διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης αργίας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη της εκκρεμούς ενώπιον του αρμοδίου Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου πειθαρχικής δίωξης και η αυτοδίκαιη αργία θα αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης του παραπεμπτηρίου, στο αρμόδιο συμβούλιο, εγγράφου. Σε περίπτωση που δεν προκύπτει βεβαία ημερομηνία κοινοποίησης, η Διοίκηση θα πρέπει να προχωρήσει σε νέα κοινοποίηση κατ’ άρθρο 138 Υ.Κ. (ομοφ.)