ΝΣΚ/208/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλου – Δυνατότητα ανάκλησης ή τροποποίησης της διαπιστωτικής πράξεως της Διοικήσεως – Κοινοποίηση της πράξεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση δύναται 1) να ανακαλέσει (και όχι να τροποποιήσει) τη διαπιστωτική πράξη της, κατά το μέρος που η πράξη αυτή είναι παράνομος και 2) να κοινοποιήσει την ανακλητική απόφασή της στον υπάλληλο Μ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/277/2003
Θέση σε αργία Δημάρχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας οφείλει να θέσει σε κατάσταση αργίας τον Δήμαρχο, που καταδικάσθηκε για το αδίκημα της πλαστογραφίας με δικαστική απόφαση, η οποία δεν έχει καταστεί αμετάκλητη. Οφείλει, εξάλλου, να ανακαλέσει την ανωτέρω απόφασή του, εάν ο εν λόγω Δήμαρχος, αθωωθεί σε δεύτερο βαθμό. Στην περίπτωση αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης για το αδίκημα της πλαστογραφίας επέρχεται αυτοδικαίως εκ νόμου η συνέπεια της έκπτωσης, για την οποία ο Γενικός Γραμματέας εκδίδει διαπιστωτική πράξη.
ΝΣΚ/367/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Ελαιοτριβεία. Διοικητική διαδικασία αιτήσεως θεραπείας εταιρίας. Επιρροή δεδικασμένου ποινικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Σε περίπτωση εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως ΣτΕ επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά διοικητικής πράξεως, το κύρος και η νομιμότητα της τελευταίας καλύπτονται από το δεδικασμένο. Ανεξάρτητα από αυτό η Διοίκηση, στα πλαίσια της αρχής της χρηστής διοικήσεως λαμβάνοντας γνώση νέων πραγματικών περιστατικών τα οποία αναγόμενα στο χρόνο εκδόσεως της δυσμενούς διοικητικής πράξεως θα ηδύναντο να διαφοροποιήσουν την ουσιαστική κρίση της, δύναται να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη διοικητική πράξη. Στην έννοια του νέου πραγματικού περιστατικού συγκαταλέγεται και το των εκ των υστέρων προκύπτον δεδικασμένο εκ ποινικής αποφάσεως.
ΝΣΚ/292/2013
Υπάλληλοι ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Θέση σε αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλου, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της υποπαραγράφου Ζ.3. του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διαπιστωτική πράξη θέσης σε αυτοδίκαιη αργία πρέπει να εκδίδεται αμελλητί από τον αρμόδιο υπάλληλο και να κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο για να επιφέρει τα έννομα αποτελέσματά της έναντι εκείνου τον οποίον αφορά.
ΝΣΚ/89/2014
Ανάκληση διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης δημάρχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κωλύεται, ελλείψει νόμιμης βάσης, η ανάκληση νόμιμης διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης έκπτωσης δημάρχου από το αξίωμά του που επήλθε λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης του, σε περίπτωση μεταγενέστερης μεταβολής της νομοθεσίας, βάσει της οποίας είχε εκδοθεί η διαπιστωτική αυτή πράξη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/436/2004
Δήμαρχοι. Θέση σε κατάσταση αργίας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 187 Δ.Κ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καταδίκη Δημάρχου με οριστική απόφαση Ποινικού Δικαστηρίου, για το αδίκημα της ψευδούς βεβαίωσης (άρθρο 242 παρ.1 Ποιν. Κώδικα), παρέχει έρεισμα, κατ’ άρθρο 187 Δ.Κ.Κ., για την έκδοση διαπιστωτικής πράξεως του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας περί θέσεώς του σε αργία.
ΝΣΚ/418/2008
Υπάλληλοι ΙΚΑ – Αυτοδίκαιη έκπτωση υπαλλήλου συνεπεία αμετάκλητης ποινικής καταδίκης – Ανάκληση ή τροποποίηση διαπιστωτικής πράξης του Διοικητή του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πρέπει να εκδοθεί νέα διαπιστωτική πράξη περί αυτοδίκαιης απόλυσης της ενδιαφερομένης από τις 6-3-2001, ημερομηνία δημοσίευσης της 542/2001 απόφασης του Αρείου Πάγου. Με βάση τον χρόνο τούτο θα αντιμετωπισθούν τα σχετικά οικονομικά αιτήματα της απολυθείσης υπαλλήλου, συνεκτιμωμένης και της 100/Συν.10η /2007 πράξεως του Β’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ικανοποιώντας όσα νόμιμα και εύλογα οικονομικά αιτήματα προβάλει η ενδιαφερομένη για το επίμαχο μεσοδιάστημα (6-10-2000 έως 6-3-2001), κατόπιν εκκαθάρισης των ποσών από την αρμόδια υπηρεσία.
ΝΣΚ/292/2008
Επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία συνεπεία καταδίκης του σε στερητική της ελευθερίας ποινή με απόφαση πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, δεν επανέρχεται στην υπηρεσία έστω και αν απολύθηκε με περιοριστικούς όρους, λόγω του ανασταλτικού αποτελέσματος της έφεσής του. β) Η Διοίκηση δεν δύναται, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 155 του Ν 3528/2007, να εκδώσει διαπιστωτική πράξη απόλυσης από την υπηρεσία υπαλλήλου, λόγω συμπληρώσεως ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας κατά την διάρκεια της καταστάσεως αργίας.
ΝΣΚ/294/2016
Νομιμότητα διαπιστωτικής πράξης έκπτωσης από την υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου. Ημερομηνία λύσης της υπαλληλικής του σχέσης.(...)Η διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης έκπτωσης εκδόθηκε νόμιμα και συνεπώς δεν δύναται η Διοίκηση να λάβει υπόψη της την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία επεβλήθη στον υπάλληλο η ποινή της οριστικής παύσης (ομοφ.).
ΣΤΕ 2597/2011
Μετάταξη υπαλλήλων:Επειδή, στο άρθρο 102 παρ. 1 περίοδος δ΄ του Συντάγματος ορίζεται ότι «Με νόμο μπορεί να ανατίθεται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που συνιστούν αποστολή του Κράτους», στο δε άρθρο 77 παρ. 1 περίοδος ε του Ν. 2910/2001 ότι, «Για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Νομάρχη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Με βάση την τελευταία αυτή διάταξη εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη …, με την οποία διαπιστώθηκε η μετάταξη των εκκαλούντων από το Υπουργείο Ανάπτυξης του οποίου ήταν υπάλληλοι στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση …, κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και βαθμό, από 2.5.2001, η απόφαση δε αυτή δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. τ. Ν.Π.Δ.Δ. 280/14.11.2001). Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη … (βλ. ΣτΕ 4237/2005 7μ.). Ως εκ τούτου, όσα αντίθετα ισχυρίζονται με την κρινόμενη έφεση οι εκκαλούντες είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.
ΣΤΕ 2562/2011
Μετάταξη υπαλλήλων:Επειδή, στο άρθρο 102 παρ. 1 περίοδος δ΄ του Συντάγματος ορίζεται ότι «Με νόμο μπορεί να ανατίθεται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης η άσκηση αρμοδιοτήτων που συνιστούν αποστολή του Κράτους», στο δε άρθρο 77 παρ. 1 περίοδος ε του Ν. 2910/2001 ότι, «Για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ανωτέρω εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Νομάρχη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Με βάση την τελευταία αυτή διάταξη εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση του Νομάρχη …, με την οποία διαπιστώθηκε η μετάταξη των εκκαλούντων από το Υπουργείο Ανάπτυξης του οποίου ήταν υπάλληλοι στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση …, κατά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα και βαθμό, από 2.5.2001, η απόφαση δε αυτή δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. τ. Ν.Π.Δ.Δ. 309/11.12.2001). Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη ... (βλ. ΣτΕ 4237/2005 7μ.). Ως εκ τούτου, όσα αντίθετα ισχυρίζονται με την κρινόμενη έφεση οι εκκαλούντες είναι απορριπτέα ως αβάσιμα.