×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/294/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπολογισμός του ύψους της ενίσχυσης των παραγωγών ελληνικών κινηματογραφικών ταινιών από τον ειδικό φόρο του άρθρου 60 του ν. 1731/1987.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως «φόρος που εισπράχθηκε από τα εισιτήρια προβολής του συγκεκριμένου κινηματογραφικού έργου», που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης παραγωγού ελληνικής ταινίας στο μαθηματικό τύπο του άρθρου 7 του ν. 3905/2010, νοείται το ποσό του ειδικού φόρου που εισπράχθηκε από τους αιθουσάρχες, μέσω των εισιτηρίων προβολής του συγκεκριμένου κινηματογραφικού έργου, και αποδόθηκε από αυτούς στα Δημόσια Ταμεία του Κράτους. Συνεπώς, δεν είναι καταβλητέος στους παραγωγούς ελληνικών κινηματογραφικών έργων μεγάλου μήκους ο ειδικός φόρος του άρθρου 60 του ν. 1731/1987, ο οποίος έχει μεν παρακρατηθεί, εντός του έτους 2014, από τις επιχειρήσεις αιθουσών προβολής κινηματογραφικών ταινιών, αλλά δεν έχει αποδοθεί από αυτές στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του ίδιου έτους (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/43/2003

Τηλεοπτικοί σταθμοί. Διάθεση ποσού για την ενίσχυση του κινηματογράφου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Εταιρείες τηλεοπτικών σταθμών, που οφείλουν να τηρούν την προβλεπομένη από την παρ.1 του άρθρου 7 του Ν. 1866/1989 υποχρέωση της διάθεσης συγκεκριμένου ποσού εκ των ακαθαρίστων εσόδων τους για την παραγωγή ή συμπαραγωγή κινηματογραφικών ταινιών. 2. Η προθεσμία του άρθρου 3 του ΠΔ 285/1993 δεν είναι αποκλειστική. (ομοφ.)


24907/2021

Ενίσχυση επιχειρήσεων κινηματογράφων και διανομέων κινηματογραφικών ταινιών στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών του COVID-19.

19900/2022, ΦΕΚ: 1028/Β/04.03.2022 Τροποποίηση της υπ’ αρ. 24907/29.4.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Επικρατείας «Ενίσχυση επιχειρήσεων κινηματογράφων και διανομέων κινηματογραφικών ταινιών στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών του COVID-19» (Β’ 1820).


107422/2021

Ενίσχυση επιχειρήσεων θεάτρων, μουσικών σκηνών, χοροθεάτρων, συναυλιακών χώρων, χώρων παραστάσεων και επιχειρήσεων κινηματογράφων και διανομέων κινηματογραφικών ταινιών, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών του CΟVID- 19, για το έτος 2021


19900/2022

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 24907/29.4.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Επικρατείας «Ενίσχυση επιχειρήσεων κινηματογράφων και διανομέων κινηματογραφικών ταινιών στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών του COVID-19» (Β’ 1820).


21534/2022

Τροποποίηση της υπό στοιχεία 107422/ 24-12-2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Ενίσχυση επιχειρήσεων θεάτρων, μουσικών σκηνών, χοροθεάτρων, συναυλιακών χώρων, χώρων παραστάσεων και επιχειρήσεων κινηματογράφων και διανομέων κινηματογραφικών ταινιών, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών του CΟVID-19, για το έτος 2021» (Β’ 6231).


ΝΣΚ/437/2006

Δυνατότητα φοιτητή εγγεγραμμένου σε Ιατρική Σχολή ΑΕΙ να ασκείται, παρακολουθεί και εξετάζεται σε μαθήματα σε Ιατρική Σχολή άλλου ημεδαπού ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το σύνολο αφενός των διατάξεων που ρυθμίζουν την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τις οποίες καθορίζεται η εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών σε συγκεκριμένο Τμήμα / Σχολή συγκεκριμένου ΑΕΙ ανάλογα με τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν και την δήλωση προτίμησής τους, αφετέρου των διατάξεων των Ν 1268/82 και 2083/92, όπως ισχύουν, για τη λειτουργία των ΑΕΙ και ειδικότερα για τον τρόπο κατάρτισης του προγράμματος σπουδών εκάστου τμήματος, για την ανάθεση διδακτικού έργου στα μέλη ΔΕΠ και για τη διενέργεια των εξετάσεων, προκύπτει ότι η εγγραφή και η φοίτηση εκάστου φοιτητή γίνεται σε συγκεκριμένο Τμήμα ή Σχολή συγκεκριμένου Πανεπιστημίου (ΑΕΙ), το πρόγραμμα σπουδών του οποίου υποχρεούται να ολοκληρώσει επιτυχώς προκειμένου να του απονεμηθεί το αντίστοιχο προβλεπόμενο πτυχίο. Η δυνατότητα άσκησης, παρακολούθησης και εξέτασης σε μαθήματα άλλου Τμήματος / Σχολής άλλου ΑΕΙ από αυτό στο οποίο είναι εγγεγραμμένος έκαστος φοιτητής θα συνιστούσε και καταστρατήγηση των διατάξεων τόσο περί εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και περί μετεγγραφών. Η μόνη δυνατότητα διακίνησης φοιτητών που προβλέπεται στο νόμο είναι αυτή μεταξύ ελληνικών ΑΕΙ και ομοταγών αλλοδαπών ΑΕΙ στο πλαίσιο αναγνωρισμένων διαπανεπιστημιακών εκπαιδευτικών ή ερευνητικών προγραμμάτων συνεργασίας και όχι μεταξύ ελληνικών ΑΕΙ. Συνεπώς κρίνεται ότι δεν δύναται φοιτητής εγγεγραμμένος στην Ιατρική Σχολή συγκεκριμένου ΑΕΙ να ασκείται, παρακολουθεί και εξετάζεται σε μαθήματα σε Ιατρική Σχολή άλλου ημεδαπού ΑΕΙ.


ΑΕΠΠ/60/2020

Διαφημιστική προβολή....Περαιτέρω, από την εκφορά του κριτηρίου Β2 «Καταλληλότητα των προσόντων και της εμπειρίας των μελών της ομάδας έργου για την εκτέλεση του έργου» στον οικείο όρο της διακήρυξης, προκύπτει με σαφήνεια ότι για την βαθμολόγησή του αξιολογείται επιπλέον η εξειδικευμένη εμπειρία των μελών της ομάδας έργου στο σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων τουριστικής προβολής στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Τούτο άλλωστε επαληθεύεται και από τις απόψεις της αναθέτουσας αρχής, όπου σε σχέση με το κριτήριο Β2 αναφέρεται ότι : «….βαθμολογείται επιπλέον, ήτοι πάνω από 100, όταν υπάρχει εξειδικευμένη εμπειρία της ομάδας έργου : α. στο σχεδιασμό και παραγωγή διαφημιστικών υλικών τουριστικής προβολής και β. στο σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων τουριστικής προβολής». Συνεπώς, αξιολογώντας τον αριθμό των εξειδικευμένων έργων που προκύπτουν από τα βιογραφικά των μελών της ομάδας έργου κάθε διαγωνιζόμενου, ορθώς η αναθέτουσα αρχή προέβη στην βαθμολόγηση του συγκεκριμένου κριτηρίου κατά τα ανωτέρω, ενώ  από κανένα σημείο της διακήρυξης δεν προκύπτει απαίτηση επιπλέον βαθμολόγησης στοιχείων, όπως η συνάφεια της επιστημονικής κατάρτισης των μελών της ομάδας έργου, η στελέχωση αυτής με μεγαλύτερο αριθμό προσώπων και η συμμετοχή στην ομάδα έργου πιστοποιημένου μεταφραστικού γραφείου. Άλλωστε, ουδόλως αμφισβητείται από την προσφεύγουσα ο αριθμός των εξειδικευμένων έργων που εκτιμήθηκαν για την διαμόρφωση της βαθμολογίας εκάστης προσφοράς, όπως το στοιχείο αυτό προκύπτει από την αιτιολόγηση της προσβαλλόμενης. Συνεπώς, απορρίπτονται ως αβάσιμοι οι σχετικοί ισχυρισμοί. 


ΝΣΚ/398/2006

Χρόνος προβολής των υποψηφίων συνδυασμών στους προκαθορισμένους από τους Ο.Τ.Α. χώρους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο χρόνος προβολής στους προκαθορισμένους από τους Ο.Τ.Α. χώρους των υποψηφίων συνδυασμών στις νομαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές εκλογές είναι τριάντα ημερών. Δεν υπάρχει δυνατότητα προβολής των συνδυασμών σε άλλους χώρους έστω και αν οι Ο.Τ.Α. ή ο οικείος Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας δεν έχουν εκδόσει τις σχετικές αποφάσεις παραχωρήσεως. (ομοφ.) Οι Ο.Τ.Α. είναι υποχρεωμένοι να παραχωρήσουν ως χώρους προβολής και τους ειδικότερους χώρους της παρ.1 του άρθρου 9 του Ν 3023/2002. (πλειοψ.)


ΔΕΔ/Αθ/429/2025

Η απόφαση 429 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς. Ο προσφεύγων, εκ διαθήκης κληρονόμος, ζήτησε την ακύρωση ή τροποποίηση της πράξης, κυρίως ως προς τον επιβληθέντα πρόσθετο φόρο ύψους 22.957,64 ευρώ (ποσοστό 60%), ισχυριζόμενος ότι η φορολογική του υποχρέωση γεννήθηκε αργότερα (10/01/2023) λόγω επιδικίας, με αποτέλεσμα να πρέπει να επιβληθεί χαμηλότερο ποσοστό πρόσθετου φόρου (11%). Η Διεύθυνση απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι ο χρόνος γένεσης της φορολογικής υποχρέωσης ήταν η δημοσίευση της διαθήκης (13/02/2015), με καταληκτική ημερομηνία υποβολής δήλωσης την 13/08/2015. Δεδομένου ότι η τροποποιητική δήλωση υποβλήθηκε στις 28/08/2024 (πάνω από 60 μήνες καθυστέρηση), ο πρόσθετος φόρος υπολογίστηκε ορθά στο ανώτατο όριο του 60% σύμφωνα με τον ν. 2523/1997, ο οποίος εφαρμόζεται για θανάτους πριν την 01/01/2015. Επίσης, απορρίφθηκε ο ισχυρισμός περί παραβίασης του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης, καθώς η πράξη εκδόθηκε κατόπιν εκκαθάρισης δήλωσης του φορολογουμένου και όχι λόγω ελέγχου.


ΝΣΚ/195/2001

Δήμοι. Αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου δυνάμει του Ν 1735/1987.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται, κατά το νόμο, δυνατότητα αναδρομικού διορισμού υπαλλήλου του Δήμου Θεσσαλονίκης, δυνάμει του Ν 1735/1987, διότι υπάρχει δέσμευση της Διοίκησης από την αμετάκλητη απόφαση 1180/1993 του Αρείου Πάγου, η οποία επικύρωσε την κρίση της 2074/1988 απόφασης του Εφετείου Θεσ/κης, περί της εγκυρότητας της από 16-3-1987 καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας του ανωτέρω, για σπουδαίο λόγο.