ΝΣΚ/3/2019
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προϋποθέσεις απόδοσης οφειλομένων από το Δημόσιο μισθωμάτων άγονων γραμμών σε εξόφληση απαιτήσεων εργαζομένου ξηράς της δικαιούχου ναυτιλιακής εταιρείας.(..)Οι διατάξεις της παραγράφου 13α του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 35 του ν.4532/2018, δεν δύνανται να εφαρμοσθούν στην περίπτωση αίτησης εργαζομένου ξηράς ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία έχει αναλάβει την εκτέλεση άγονων γραμμών και δεν είναι νόμιμη η απόδοση σ’ αυτόν μέρους των οφειλομένων από το Δημόσιο στην εν λόγω εταιρεία μισθωμάτων άγονων γραμμών, σε εξόφληση απαιτήσεών του που έχουν αναγνωριστεί ή και καταψηφιστεί υπέρ του αιτούντος σε βάρος της εταιρείας με δικαστικές αποφάσεις. (ομόφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/125/2019
Επιτρεπτό ή μη της αναγνώρισης νέων απαιτήσεων εργαζομένων ξηράς, από το Δ.Σ. ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εξυγίανσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι επιτρεπτή η αναγνώριση από το Δ.Σ. ναυτιλιακής εταιρείας η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εξυγίανσης ή έχει κηρυχθεί έκπτωτη και έχει υποβάλει φάκελο δικαιολογητικών κατ’ άρθρο 35 του ν.4532/2018 για τον έλεγχο, εκκαθάριση και ενταλματοποίηση της δαπάνης για τα οφειλόμενα μισθώματα άγονων γραμμών, νέων απαιτήσεων εργαζομένων ξηράς που γεννήθηκαν μετά την υποβολή του φακέλου, ούτε η απόφαση αυτή του Δ.Σ. συνιστά νόμιμο δικαιολογητικό κατά το ίδιο άρθρο ή επιτρεπτή συμπλήρωση θεραπεύσιμης έλλειψης των δικαιολογητικών που έχουν προσκομιστεί, οι δε σχετικές απαιτήσεις που αναγνωρίζονται δεν μπορεί να ικανοποιηθούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, από το 70% της επιχορήγησης που οφείλεται από το Δημόσιο στην εταιρεία (ομόφ.).
ΝΣΚ/21/2020
Αν είναι νόμιμη η απόδοση των οφειλόμενων επιχορηγήσεων ναυτιλιακής εταιρίας υπό εξυγίανση, σε εργαζόμενο ξηράς της εταιρίας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 35 του ν. 4532/2018, όταν στο πρόσωπο του εργαζόμενου ξηράς (δικηγόρου με έμμισθη εντολή), συντρέχει και η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.(...)Εργαζόμενος ξηράς ναυτιλιακής, υπό εξυγίανση, εταιρίας, ο οποίος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. αυτής, δεν δικαιούται την καταβολή από το Δημόσιο των, αναγνωρισμένων προς αυτόν οφειλών της εταιρίας, καθόσον αυτές εξαιρούνται ρητά από την εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 35 του ν. 4532/2018 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/80/2021
Ζητήματα που ανακύπτουν σχετικά με την σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης ταμειακή βεβαίωση σε βάρος τρίτου κατασχεθέντων ποσών που οφείλει ο τρίτος στην εκμισθώτρια Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών-οφειλέτρια του Δημοσίου δυνάμει μισθωτικής σχέσης.(...)1) Μετά την κοινοποίηση του κατασχετηρίου εγγράφου σε βάρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Κ… (Ε.Α.Σ.Κ.) συντρέχει νόμιμη περίπτωση ταμειακής βεβαίωσης σε βάρος του τρίτου Υ.L. όλων των εκχωρηθεισών στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτήσεων, δηλαδή τόσο των μισθωμάτων μηνών Απριλίου και Μαΐου 2013 (ως γεγενημένων απαιτήσεων), όσο και των μισθωμάτων που οφείλει ο τρίτος στην εκμισθώτρια Ε.Α.Σ.Κ. από την αναφερόμενη στο κατασχετήριο μισθωτική σχέση έως την λύση αυτής δηλαδή, από Ιούνιο 2013 έως και Ιούλιο 2016 (ως μελλοντικών απαιτήσεων απορρεουσών από τη βασική έννομη σχέση της μίσθωσης) κατά τα αναλυτικώς αναπτυσσόμενα στην οικεία θέση της παρούσης (κατά πλειοψηφία). 2) Πρέπει να βεβαιωθούν ταμειακά τα επιμέρους ποσά των οφειλομένων από τον τρίτο μισθωμάτων, τα οποία ανέρχονταν σε ποσό 1.000 ευρώ μηνιαίως, ενώ δεν συνάγεται από την με αριθ. 36/2016 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Καρδίτσας και τα στοιχεία του φακέλου περαιτέρω αναπροσαρμογή αυτών. Επιπλέον, επί των βεβαιουμένων ποσών πρέπει να υπολογισθεί και ο τόκος υπερημερίας, όπως καθορίσθηκε νομοθετικά ή με τις εκάστοτε ισχύουσες, κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα, ΠΔΤΕ, ΠΥΣ ή ΕΚΤ από την 5η ημέρα κάθε μισθωτικού μήνα και μέχρι την εξόφληση αυτών (κατά πλειοψηφία).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/202/2017
Καταβολή οφειλόμενων αποδοχών προσωπικού λυθείσας εταιρίας ΟΤΑ. (..) Για την εξόφληση της αμοιβής της .. καθηγήτριας φυσικής αγωγής, ως προϊόντος εκκαθάρισης της ανώνυμης εταιρείας «....Α.Ε.» που είχε απασχολήσει αυτή, και τις υποχρεώσεις της οποίας ήδη αναδέχθηκε ο Δήμος (..) Ως πρώτη δε μισθοδοσία νοείται αυτή που ακολουθεί το διορισμό / πρόσληψη ή τη μονιμοποίηση ή οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που συνεπάγεται μισθολογική μεταβολή εργαζομένου στο πλαίσιο απασχόλησης αυτού από τον εκδόσαντα το χρηματικό ένταλμα φορέα..(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο δαπανών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον αυτή δεν υπερβαίνει το όριο των 5.000,00 ευρώ, το οποίο τίθεται από το π.δ.136/2011 για τις δαπάνες των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, ούτε υπάγεται στην εξαίρεση της παρ. β περ. i του άρθρου 1 του εν λόγω π.δ/τος, διότι δεν αφορά σε καταβολή αποδοχών εργαζομένου του Δήμου, αλλά απλά σε εξόφληση υποχρέωσης που αυτός αναδέχθηκε.
ΝΣΚ/407/2012
Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής της Αεροπορικής Εταιρείας, απορρέουσας από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, με ισόποση οφειλή του Δημοσίου (ΥΠΑ) προς την ίδια εταιρεία, από επιδότηση άγονων γραμμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής αεροπορικής εταιρείας προς το Δημόσιο, που απορρέει από Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.), με απαίτησή της από επιδότηση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε άγονες αεροπορικές γραμμές, που αφορά διανυθέν και όχι μελλοντικό τρίμηνο, έχει εκκαθαριστεί με την έκδοση της σχετικής εισήγησης και έχει εκδοθεί και η σχετική εντολή Γ.Λ.Κ. δεν μπορεί να αποκλειστεί, εφόσον συντρέχουν οι κατ’ άρθρο 83 ΚΕΔΕ προϋποθέσεις. Αρμόδια αρχή για να αποφανθεί επί αιτήματος συμψηφισμού είναι αποκλειστικά η οικεία Δ.Ο.Υ. και όχι η ΥΠΑ. Επί του συγκεκριμένου αιτήματος συμψηφισμού που προκάλεσε το ερώτημα, η απάντηση είναι αρνητική, καθόσον η υπό κρίση αίτηση συμψηφισμού της Αεροπορικής Εταιρείας με την επωνυμία, OLYMPIC AIR (Ο.Α.) υποβλήθηκε αφενός αόριστα, δηλαδή χωρίς να εξειδικεύεται η προτεινόμενη προς συμψηφισμό ανταπαίτηση αυτής, αφετέρου δε, απευθύνεται και προς την ΥΠΑ, που είναι αναρμόδια αρχή και όχι, όπως έπρεπε, στην οικεία Δ.Ο.Υ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/40/2000
Δημόσιο. Πρόσληψη προσωπικού. Πίνακας κατάταξης επιλογής υποψηφίων. Ενστάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ.Λάκκας, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Ι.Καραγιαννοπούλου, Πάρεδρος Από την ημερομηνία δημοσιεύσεως στο οικείο Πρωτοδικείο της τροποποιήσεως καταστατικού Ομορρύθμου Εταιρείας περί αποχωρήσεως εταίρου, ο αποχωρών δεν έχει πλέον την ιδιότητα του μέλους της Ο.Ε. ούτε και την ως εκ τούτου ιδιότητα του εργαζομένου ώστε να μην είναι δυνατή η εκ του λόγου αυτού και μόνο πρόσληψή του στο Δημόσιο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2190/94.
Ε.2207/2021
«Κοινοποίηση της Γνωμοδότησης υπ’ αριθ. 80/2021 του Β΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.)»ΑΔΑ:ΩΣΑΥ46ΜΠ3Ζ-14Κ
ΒΛΕΠΕ ΝΣΚ/80/2021 Ζητήματα που ανακύπτουν σχετικά με την σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης ταμειακή βεβαίωση σε βάρος τρίτου κατασχεθέντων ποσών που οφείλει ο τρίτος στην εκμισθώτρια Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών-οφειλέτρια του Δημοσίου δυνάμει μισθωτικής σχέσης.(...)1) Μετά την κοινοποίηση του κατασχετηρίου εγγράφου σε βάρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Κ… (Ε.Α.Σ.Κ.) συντρέχει νόμιμη περίπτωση ταμειακής βεβαίωσης σε βάρος του τρίτου Υ.L. όλων των εκχωρηθεισών στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτήσεων, δηλαδή τόσο των μισθωμάτων μηνών Απριλίου και Μαΐου 2013 (ως γεγενημένων απαιτήσεων), όσο και των μισθωμάτων που οφείλει ο τρίτος στην εκμισθώτρια Ε.Α.Σ.Κ. από την αναφερόμενη στο κατασχετήριο μισθωτική σχέση έως την λύση αυτής δηλαδή, από Ιούνιο 2013 έως και Ιούλιο 2016 (ως μελλοντικών απαιτήσεων απορρεουσών από τη βασική έννομη σχέση της μίσθωσης) κατά τα αναλυτικώς αναπτυσσόμενα στην οικεία θέση της παρούσης (κατά πλειοψηφία). 2) Πρέπει να βεβαιωθούν ταμειακά τα επιμέρους ποσά των οφειλομένων από τον τρίτο μισθωμάτων, τα οποία ανέρχονταν σε ποσό 1.000 ευρώ μηνιαίως, ενώ δεν συνάγεται από την με αριθ. 36/2016 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Καρδίτσας και τα στοιχεία του φακέλου περαιτέρω αναπροσαρμογή αυτών. Επιπλέον, επί των βεβαιουμένων ποσών πρέπει να υπολογισθεί και ο τόκος υπερημερίας, όπως καθορίσθηκε νομοθετικά ή με τις εκάστοτε ισχύουσες, κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα, ΠΔΤΕ, ΠΥΣ ή ΕΚΤ από την 5η ημέρα κάθε μισθωτικού μήνα και μέχρι την εξόφληση αυτών (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/27/2015
Σύμβαση εκμίσθωσης από το Δημόσιο ακινήτου (ξενοδοχείου) κοινωφελούς περιουσίας – Εμπορικές μισθώσεις – Καταγγελία – Οφειλόμενα μισθώματα – Συμψηφισμός – Αξιώσεις του Δημοσίου σε περίπτωση μη νόμιμης καταγγελίας – Νόμιμο ενέχυρο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η εκμίσθωση από το Δημόσιο ακινήτου (ξενοδοχείου) κοινωφελούς περιουσίας, που συνιστά και εμπορική μίσθωση, διέπεται, κατ’ αρχήν, από τις ειδικές και εξαιρετικές διατάξεις της νομοθεσίας περί καταλειπομένων στο κράτος κοινωφελών περιουσιών. Και στην περίπτωση αυτή χωρεί εφαρμογή της αρχής του δικαίου περί καταγγελίας της σύμβασης για σπουδαίο λόγο. β) Προϋποθέσεις για τη νόμιμη άσκηση της καταγγελίας. γ) Εφόσον θεωρηθεί από τη Διοίκηση ότι επήλθε λύση της μίσθωσης λόγω καταγγελίας από το μισθωτή, αυτός οφείλει τα μισθώματα μέχρι το χρόνο της καταγγελίας. δ) Δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τον συμψηφισμό των οφειλομένων μισθωμάτων με την αξία του κινητού εξοπλισμού του ξενοδοχείου. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/256/2023
Προμήθεια νωπών κρεάτων και παρασκευασμάτων κρέατος για κάλυψη αναγκών των Μονάδων Στρατού Ξηράς.(...)Τούτων δοθέντων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν εν προκειμένω ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, που κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου, με το οποίο τροποποιείται η 5/20.3.2023 σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Διευθυντή του…, και της εταιρείας «….». Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου για την τροποποίηση της 5/20.3.2023 σύμβασης με αντισυμβαλλόμενος αφενός μεν το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τον Διευθυντή του…, και αφετέρου την εταιρεία «...».
ΑΕΠΠ/912/2021
Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου, η οποία έκανε τεχνικά αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το είδος «Μηχανήματα Αιμοκάθαρσης» στον δημόσιο διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ» (συγκεκριμένα μηχανήματα αιμοκάθαρσης), με εκτιμώμενη αξία 193.000 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν συμμορφώθηκε με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδιαίτερα ως προς την απαίτηση για μη κάλυψη αρτηριοφλεβικών γραμμών από εργοστασιακό απόρρητο, ζητώντας την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου.