×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/125/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιτρεπτό ή μη της αναγνώρισης νέων απαιτήσεων εργαζομένων ξηράς, από το Δ.Σ. ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εξυγίανσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η αναγνώριση από το Δ.Σ. ναυτιλιακής εταιρείας η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εξυγίανσης ή έχει κηρυχθεί έκπτωτη και έχει υποβάλει φάκελο δικαιολογητικών κατ’ άρθρο 35 του ν.4532/2018 για τον έλεγχο, εκκαθάριση και ενταλματοποίηση της δαπάνης για τα οφειλόμενα μισθώματα άγονων γραμμών, νέων απαιτήσεων εργαζομένων ξηράς που γεννήθηκαν μετά την υποβολή του φακέλου, ούτε η απόφαση αυτή του Δ.Σ. συνιστά νόμιμο δικαιολογητικό κατά το ίδιο άρθρο ή επιτρεπτή συμπλήρωση θεραπεύσιμης έλλειψης των δικαιολογητικών που έχουν προσκομιστεί, οι δε σχετικές απαιτήσεις που αναγνωρίζονται δεν μπορεί να ικανοποιηθούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, από το 70% της επιχορήγησης που οφείλεται από το Δημόσιο στην εταιρεία (ομόφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/21/2020

Αν είναι νόμιμη η απόδοση των οφειλόμενων επιχορηγήσεων ναυτιλιακής εταιρίας υπό εξυγίανση, σε εργαζόμενο ξηράς της εταιρίας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 35 του ν. 4532/2018, όταν στο πρόσωπο του εργαζόμενου ξηράς (δικηγόρου με έμμισθη εντολή), συντρέχει και η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας.(...)Εργαζόμενος ξηράς ναυτιλιακής, υπό εξυγίανση, εταιρίας, ο οποίος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. αυτής, δεν δικαιούται την καταβολή από το Δημόσιο των, αναγνωρισμένων προς αυτόν οφειλών της εταιρίας, καθόσον αυτές εξαιρούνται ρητά από την εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 35 του ν. 4532/2018 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/3/2019

Προϋποθέσεις απόδοσης οφειλομένων από το Δημόσιο μισθωμάτων άγονων γραμμών σε εξόφληση απαιτήσεων εργαζομένου ξηράς της δικαιούχου ναυτιλιακής εταιρείας.(..)Οι διατάξεις της παραγράφου 13α του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 35 του ν.4532/2018, δεν δύνανται να εφαρμοσθούν στην περίπτωση αίτησης εργαζομένου ξηράς ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία έχει αναλάβει την εκτέλεση άγονων γραμμών και δεν είναι νόμιμη η απόδοση σ’ αυτόν μέρους των οφειλομένων από το Δημόσιο στην εν λόγω εταιρεία μισθωμάτων άγονων γραμμών, σε εξόφληση απαιτήσεών του που έχουν αναγνωριστεί ή και καταψηφιστεί υπέρ του αιτούντος σε βάρος της εταιρείας με δικαστικές αποφάσεις. (ομόφ.)


ΝΣΚ/231/2008

Δυνατότητα παράτασης της λειτουργίας του Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν είναι νόμιμη ούτε επιτρεπτή η παράταση της λειτουργίας (θητείας) του σημερινού Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και μέχρις ότου ορισθεί, κατ’ άρθρο 6 του Ν 3328/2005, νέο Δ.Σ. στον Οργανισμό αυτό. β) Δεν είναι νόμιμος ούτε επιτρεπτός ο ορισμός, κατ’ άρθρο 13 του Κ.Δ.Δ., των λοιπών, πλην του Προέδρου, νέων μελών του Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. γ) Η κατ’ άρθρο 2 παρ.2 του Ν 3328/2005 αναπλήρωση του Προέδρου του Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. νοείται και επιτρέπεται μόνον όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται και όχι όταν αυτός δεν υπάρχει. δ) Ενόψει των γενικών αρχών του Διοικητικού Δικαίου περί της συνέχειας των Δημοσίων Υπηρεσιών μπορεί το σημερινό Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. και μέχρις ότου διορισθεί κατά νόμο το νέο Δ.Σ. αυτού, να ασκήσει τις αρμοδιότητές του, οι οποίες, όμως, θα περιορίζονται στη διεκπεραίωση και μόνο θεμάτων επείγοντος χαρακτήρα. Η Διοίκηση στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στις κατά νόμον ενέργειες για τον ορισμό νέου Δ.Σ. στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.


ΝΣΚ/176/2015

Δέσμευση ή μη του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» ως προς τον περιορισμό των συνολικών οφειλών της σε αυτό σε ποσοστό 30%.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεσμεύει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το υποβληθέν σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» και νυν «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας – Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη ΑΕ», που έχει υποβληθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011, ανεξαρτήτως εάν στην κύρια οφειλή της ΕΑΣ Σητείας υπάρχει κατά το 1/3 οφειλή από εισφορές εργαζομένων, των οποίων η μη απόδοση διώκεται σύμφωνα με τον α.ν. 86/1967. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 133/2015.


ΝΣΚ/454/2005

Ο.Α.Σ.Α. – Εκλογή εκπροσώπων εργαζομένων στο Δ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 17 του Ν 2469/1997 εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2669/1998. 2) Η προβλεπόμενη από το άρθρο 4 παρ.8 του Ν 2669/1998 έγγραφη πρόσκληση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, από της οποίας αρχίζει η δίμηνη προθεσμία, εντός της οποίας οι εργαζόμενοι πρέπει να ορίσουν τους εκπροσώπους τους για τα Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. και των Ε.Φ.Σ.Ε., πρέπει να απευθύνεται προς το σωματείο των εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Α. και προς τον Ο.Α.Σ.Α., όχι δε προς τη δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (από την εφορευτική επιτροπή της οποίας διεξάγονται οι αρχαιρεσίες για την εκλογή των εκπροσώπων των εργαζομένων στα Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. και των Ε.Φ.Σ.Ε.).


ΔΕΔ/Θεσ/410/2025

Η απόφαση 410 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή εταιρείας που ζητούσε μείωση της φορολογητέας βάσης ΦΠΑ κατά 335.339,89€ και επιστροφή ΦΠΑ 80.481,58€ για ανείσπρακτα τιμολόγια των ετών 2016–2020. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε την υπαγωγή της αντισυμβαλλόμενης εταιρείας σε διαδικασία εξυγίανσης (με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών .../2021), βάσει της οποίας το 95% των απαιτήσεων δεν μεταβιβάστηκε και θα ικανοποιούνταν από τη ρευστοποίηση των μη μεταβιβασθέντων περιουσιακών στοιχείων. Η ΔΕΔ έκρινε ότι, εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ρευστοποίησης, δεν έχει κριθεί οριστικά το ανεπίδεκτο της είσπραξης των απαιτήσεων και, ως εκ τούτου, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 19 παρ. 5α του ν.2859/2000.


ΔΕΔ/Αθ/18/2025

Η απόφαση αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής από εταιρεία που ζητούσε μείωση της φορολογικής βάσης και επιστροφή Φ.Π.Α. ύψους 21.664,09 € λόγω οριστικής διαγραφής μέρους ανεξόφλητων απαιτήσεών της. Η διαγραφή προέκυψε κατόπιν επικύρωσης Συμφωνίας Εξυγίανσης από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, η οποία επέβαλε διαγραφή 80% των απαιτήσεων της προσφεύγουσας έναντι της οφειλέτιδας εταιρείας, καθώς θεωρήθηκε μη κρίσιμος προμηθευτής. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) έκρινε την προσφυγή βάσιμη, επικαλούμενη τη νομολογία του ΣτΕ (Απόφαση 355/2019) ότι η δικαστική επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης συνιστά επαρκή απόδειξη «ολικής ή μερικής μη πληρωμής του τιμήματος» κατ' άρθρο 19 παρ. 5α του Κώδικα Φ.Π.Α. Ως εκ τούτου, διατάσσει τον Προϊστάμενο του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής να προβεί σε νέα εκκαθάριση του φόρου και να επιστρέψει το αναλογούν ποσό του Φ.Π.Α.


ΝΣΚ/45/2005

Δυνατότητα εκλογής νέων μελών Δ.Σ. με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου Ανώνυμης Εταιρίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γενομένη, κατ’ άρθρο 34 παρ.2 του ΚΝ 2190/1920 εκλογή από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώνυμης Εταιρίας νέου μέλους αυτού, λόγω παραιτήσεως του διορισθέντος από τη Γενική Συνέλευση μέλους, παύει, αυτοδικαίως, εάν κατά την πρώτη Γ.Σ. (τακτική ή έκτακτη) δεν εισαχθεί σ’ αυτήν για επικύρωση. Η δε εξουσία του Δ.Σ. προς διορισμό νέων μελών παύει, έκτοτε, του δικαιώματος αυτού παραμένοντος στη Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 34.


ΝΣΚ/323/2013

Ισχύς της υπ’ αριθ. 59589/6166/2011 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την επιβολή κυρώσεων στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, μετά την αντικατάσταση της διάταξης νόμου που παρείχε την εξουσιοδότηση για την έκδοσή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από την έναρξη ισχύος του ν. 4070/2012 και μέχρι την ρητή κατάργησή της με το άρθρο 11 της Κ.Υ.Α. 48680/5032/2012, η προγενέστερη Κ.Υ.Α. 59589/6166/2011, εξακολουθεί να ισχύει στο μέτρο και το βαθμό που δεν αντίκειται προς τις νεότερες διατάξεις του άρθρου 41 του ν. 2963/2001, με τις οποίες καθορίζονται εκ νέου οι προβλεπόμενες από το άρθρο 41 του ν. 2963/2001 κυρώσεις, για παραβάσεις στις οποίες εμπίπτουν τα ΚΤΕΟ και συνεπώς: α) Στην περίπτωση που η προβλεπόμενη από την Κ.Υ.Α. 59589/6166/2011 ποινή βρίσκεται εντός των νέων ορίων που θέτει ο ν. 4070/2012, η Κ.Υ.Α. αυτή εφαρμόζεται ως έχει. β) Αντιθέτως, όταν η προβλεπόμενη από την ανωτέρω Κ.Υ.Α. ποινή βρίσκεται εκτός των ορίων που θέτει η νεότερη νομοθετική διάταξη, η ποινή που θα επιβληθεί θα πρέπει να βρίσκεται εντός των νέων ορίων που αυτή η διάταξη θέτει. (ομοφ.)


ΝΣΚ/54/2015

Διαδικασία προτάσεως εκπροσώπου εργαζομένων σε δημοτική κοινωφελή επιχείρηση, στο Δ.Σ. της επιχειρήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υπό τον όρο «γενική συνέλευση» των εργαζομένων μιας δημοτικής κοινωφελούς επιχειρήσεως, η οποία προτείνει εκπρόσωπο των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο αυτής (άρθρο 255 παρ.1-3 του Ν. 3463/2006), νοείται το συλλογικό όργανο του σωματείου των εργαζομένων στην επιχείρηση, με βάση τις εκάστοτε για το όργανο αυτό ισχύουσες ειδικότερες διατάξεις του νόμου και του καταστατικού του και όχι κάποια ειδικά για τον σκοπό αναδείξεως του εκπροσώπου συγκαλούμενο όργανο (συνέλευση), αποτελούμενο από το σύνολο των εργαζομένων, ανεξάρτητα εάν αυτοί είναι μέλη του σωματείου ή όχι. β) Για τον προσδιορισμό της εννοίας των εργαζομένων που έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, λαμβάνονται υπόψη οι σχετικές διατάξεις του νόμου και του καταστατικού του σωματείου, παρέλκει δε, κατά τα άλλα, η απάντηση επί του ερωτήματος, ποιές ειδικότερα κατηγορίες εργαζομένων ή απασχολούμενων στην επιχείρηση, έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στην γενική συνέλευση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ