ΝΣΚ/301/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ελληνική Αγροφυλακή – Περικοπή επιδομάτων Αγρονομικού Προσωπικού – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Υπηρεσία (Ελληνική Αγροφυλακή) δύναται α) να προβεί στην περικοπή μόνο του επιδόματος θέσης ευθύνης σε απουσιάζοντα με άδεια υπάλληλό της, εφόσον η απουσία του υπερβαίνει για οποιαδήποτε αιτία τους δύο συνολικά μήνες κατ’ έτος και β) να αναζητήσει από υπάλληλό της, ως αχρεωστήτως καταβληθέν το ανωτέρω επίδομα, στην περίπτωση κατά την οποία αυτός το έχει λάβει απουσιάζοντας για οποιαδήποτε αιτία πέραν του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/245/2011
Περικοπή επιδομάτων Αγρονομικού Προσωπικού – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία (Ελληνική Αγροφυλακή) δύναται: α) να προβεί στην περικοπή μόνο του επιδόματος θέσης ευθύνης σε απουσιάζοντα υπάλληλό της, εφόσον η απουσία του υπερβαίνει για οποιαδήποτε αιτία τους δύο συνολικά μήνες κατ έτος και β) να αναζητήσει από υπάλληλό της, ως αχρεωστήτως καταβληθέν το ανωτέρω επίδομα, στην περίπτωση κατά την οποία αυτός το έχει λάβει απουσιάζοντας για οποιαδήποτε αιτία πέραν του ανωτέρω χρονικού διαστήματος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/160/2011
Αναπλήρωση διοικούντων την Ελληνική Αγροφυλακή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με βάση το διδόμενο ιστορικό του ερωτήματος αρμόδιο όργανο για να θεωρήσει τις καταστάσεις πληρωμής οδοιπορικών και να εγκρίνει τις μετακινήσεις του αγρονομικού προσωπικού είναι ο αρχαιότερος Αγρονομικός Διευθυντής του Αρχηγείου της Ελληνικής Αγροφυλακής ως αναπληρωτής των ελλειπόντων Αρχηγού και βοηθού του λόγω παραιτήσεώς τους, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/463/2008
Μετάταξη μόνιμης διοικητικής υπαλλήλου Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην Ελληνική Αγροφυλακή. Χρόνος άσκησης καθηκόντων. Απουσία της υπαλλήλου με αναρρωτική άδεια, ως και άδεια κυήσεως, τοκετού και ανατροφής τέκνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Είναι σύννομη η μετάταξη μόνιμης διοικητικής υπαλλήλου Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην Ελληνική Αγροφυλακή, δυνάμει της διατάξεως του άρθρου 53 παρ.6 εδ.α περ.4 του Ν 3585/2007, παρότι αυτή είχε απουσιάσει από την υπηρεσία της για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους από της δημοσιεύσεως του πιο πάνω νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κάνοντας χρήση αναρρωτικής αδείας, ως και κυήσεως, τοκετού και ανατροφής τέκνου. β) Για την εφαρμογή της παραπάνω διάταξης η υπάλληλος πρέπει να έχει ασκήσει τα αναφερόμενα σ αυτήν καθήκοντα κατά το τελευταίο έτος από της δημοσίευσης του ανωτέρω νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και εκείθεν.
ΝΣΚ/126/2009
Μετάταξη υπαλλήλου Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στην Ελληνική Αγροφυλακή ως Αγρονόμου. Μη δυνατότητα διοικητικής αποκαταστάσεώς του. Μη δυνατότητα ανάκλησης της διοικητικής πράξης της μετάταξής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η ικανοποίηση του αιτήματος του Αγρονόμου Μ.Δ. μεταταγέντος από την Ν.Α. Πιερίας στην Ελληνική Αγροφυλακή, περί διοικητικής αποκαταστάσεώς του στον βαθμό του Αγρονομικού Υποδιευθυντή ή Διευθυντή, καθόσον αυτό δεν ευρίσκει έρεισμα στις σχετικές διατάξεις. Δεν είναι δυνατή η ικανοποίηση του αιτήματος τούτου περί ανακλήσεως της διοικητικής πράξης μετάταξής του, δεδομένου του ότι η Διοίκηση επικαλείται την ύπαρξη υπερτέρου δημοσίου συμφέροντος, το οποίο συνίσταται στην εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας με την στελέχωσή της από έμπειρο επιστημονικό προσωπικό. Ορθώς η Διοίκηση δεν είχε λάβει υπ όψη της, κατά την εξέταση της αίτησης μετάταξης του ενδιαφερομένου, ως μη γεγραμμένου, τον διατυπωθέντα από αυτόν όρο περί αποδοχής της αίτησης με την προϋπόθεση του μη υποβιβασμού του.
ΕΣ/Τ1/268/2008
Kάθε παροχή, υπό οποιαδήποτε ονομασία, πέραν του βασικού μισθού και των τακτικών επιδομάτων, έστω και αν καταβαλλόταν πάγια και για οποιαδήποτε αιτία δεν συμπεριλαμβάνεται στην έννοια των «τακτικών αποδοχών» και δεν λαμβάνοται υπόψη για τον υπολογισμό της προβλεπόμενης στο άρθρο 55 του π.δ/τος 410/1988 αποζημίωσης τους
ΝΣΚ/138/2009
Πλοηγική Υπηρεσία – Καταβολή ή μη των επιδομάτων του άρθρου 2 του ΒΔ 198/1966 – Περικοπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ενόψει του ότι τα ανωτέρω επιδόματα έχουν πάγιο χαρακτήρα και υπάγονται στις τακτικές μηνιαίες αποδοχές η Πλοηγική Υπηρεσία υποχρεούται να καταβάλει αυτά στο ακέραιο, εφόσον η απαλλαγή από την άσκηση των καθηκόντων γίνεται κατόπιν γνωματεύσεων Υγειονομικών Επιτροπών. β) Περικοπή των ίδιων επιδομάτων γίνεται στην περίπτωση μη εκτέλεσης των κυρίων καθηκόντων, οφειλομένης σε υπαιτιότητα του προσωπικού των Πλοηγικών Σταθμών.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)223/2011
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ λόγω συνταξιοδότησης.Νόμιμη η καταβολη που αφορούσε την αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησής σε μία μόνιμη υπάλληλό του και σε τρεις εργαζόμενες με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης των φερόμενων ως δικαιούχων ρυθμίζεται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ετών 2008 και 2010, αφού οι τρεις τελευταίες από αυτές αμείβονταν βάσει των συμβάσεων αυτών και η αποζημίωση της πρώτης που τη λαμβάνει λόγω επιλογής ως συνταξιοδοτικού της φορέα του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., υπολογίζεται κατ’ ανάγκη με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που υπολογίζεται και η αποζημίωση των άμεσα και κύρια δικαιούχων κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Επομένως, δεδομένου ότι κατά τις ανωτέρω συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τον προσδιορισμό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης στις τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα πλήρους απασχόλησής του εργαζομένου συμπεριλαμβάνεται και αναλογία των επιδομάτων εορτών και αδείας οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες.
ΝΣΚ/381/2001
Αρχαιότητες. Αίτημα για νομιμοποίηση κατοχής παλαιολιθικών ευρημάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Εάν ο αιτών δεν αναγνωρισθεί, κατά την διαγραφόμενη στον νόμο διαδικασία, νόμιμος κάτοχος των αρχαίων ή νόμιμος συλλογέας τούτων, δεν αποκτά την νόμιμη κατοχή επ αυτών και συνεπώς δεν μπορεί να μεταβιβάσει σε ιδιώτη, με οποιαδήποτε πράξη εν ζωή ή αιτία θανάτου, είτε ολόκληρη την συλλογή είτε μέρος αυτής. Αντιθέτως, υποχρεούται να παραδώσει την συλλογή στο Δημόσιο (ΥΠΠΟ), το οποίο είναι κύριος και νομέας των αρχαίων που την αποτελούν. Αν ο ανωτέρω δεν παραδώσει εκουσίως την παραπάνω συλλογή στο Δημόσιο, αυτό δικαιούται να διεκδικήσει δικαστικώς την κατοχή των αρχαίων που την αποτελούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/146/2019
Με δεδομένα αυτά, μη νομίμως απερρίφθη η προσφορά του πρώτου σε σειρά μειοδοσίας «….», διότι το τελευταίο εδάφιο του μέρους VI του ΤΕΥΔ δεν έχει τεθεί από τη διακήρυξη ή το νόμο επί ποινή αποκλεισμού, πόσω μάλλον που στην ελληνική πολιτεία δεν έχει ακόμη καθιερωθεί ολοκλη-ρωμένο σύστημα αναζήτησης πληροφοριών από διαδικτυακές βάσεις δεδομένων (Ε.Σ. Πρ. Ε΄ Κλιμ. 58/2018, Δ.Εφ.Θεσσ. 4/2018, Κατευθυντήρια Οδηγία 23 της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ., παρ. 4.1). Σε κάθε περίπτωση, ο ανωτέρω εργολήπτης, που έχει προσηκόντως υπογράψει τις λοιπές δηλώσεις του Μέρους VI, δεν αναφέρει στα σχετικά πεδία του ΤΕΥΔ οποιαδήποτε ηλεκτρονική βάση αναζήτησης των πιστοποιητικών που αποδεικνύουν τις δηλωθείσες από αυτόν πληροφορίες ώστε η συμπλήρωση του τελευταίου εδαφίου περί παροχής συγκατάθεσης να είναι, εν προκειμένω, και αλυσιτελής.
ΕΣ/Τμ.1/51/2014
Οδοιπορικά έξοδα.οι με οποιαδήποτε ιδιότητα μετακινούμενοι με εντολή του Δημοσίου ή των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας, δικαιούνται τις αναγνωριζόμενες από τις άνω διατάξεις δαπάνες μετακίνησης. Για την καταβολή, όμως, των ανωτέρω δαπανών απαιτείται να έχει εκδοθεί, πριν από την αναχώρηση του μετακινούμενου, σχετική εντολή μετακίνησης από το αρμόδιο προς τούτο όργανο του νομικού προσώπου, ενώ ειδικά για τους Διοικητές των νοσοκομείων, η εντολή αυτή εκδίδεται από τον Διοικητή της αρμόδιας Υγειονομικής Περιφέρειας, που εποπτεύει το νοσοκομείο αυτό. Η εντολή αυτή πρέπει να είναι γραπτή και ειδικώς αιτιολογημένη, να αναφέρει επακριβώς την ημερομηνία μετακίνησης, τον αριθμό των ημερών εκτός έδρας, την αιτία μετακίνησης, τον τόπο και το μέσο μετακίνησης, καθώς και ότι η μετακίνηση εκτός έδρας γίνεται για την εκτέλεση υπηρεσίας που ανάγεται στα καθήκοντα των μετακινούμενων, όπως αυτά προσδιορίζονται στο πλαίσιο των ανατιθεμένων σ’ αυτούς αρμοδιοτήτων. Η παράλειψη έκδοσης της ανωτέρω εντολής από το αρμόδιο κατά νόμο όργανο, καθώς και η μη αναφορά όλων των αναγκαίων αυτής στοιχείων, καθιστά μη νόμιμη την υπηρεσιακή μετακίνηση και δεν γεννά δικαίωμα λήψης των νόμιμων δαπανών (πρβλ. Πράξεις Ι Τμ. Ε.Σ. 174/2013, 114/2013, κ.ά.).