ΝΣΚ/302/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Γεωργικά φάρμακα. Φυτοπροστατευτικά προϊόντα. Υπολείμματα αυτών. Διαδικασία επιβολής προστίμου και αρμόδια αρχή κίνησης σχετικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δ/νση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής (Τμήμα Γεωργικών Φαρμάκων) του Υπουργείου Γεωργίας, που είναι η αρμόδια Αρχή, μετά την ανάλυση του σχετικού δείγματος από το Εργαστήριο Υπολειμμάτων Γεωργικών Φαρμάκων και τη διαπίστωση ότι υπάρχει παράβαση (υπέρβαση των ανώτατων επιτρεπτών ορίων) οφείλει να καλεί τον παραβάτη σε ακρόαση και στη συνέχεια να εισηγείται στο Γενικό Γραμματέα του πιο πάνω Υπουργείου την επιβολή προστίμου για τη σχετική παράβαση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
3807/43659/2016
Ενημέρωση του κοινού, των κατόχων εγκρίσεων και των πωλητών γεωργικών φαρμάκων σχετικά με περιστατικά οξείας δηλητηρίασης από γεωργικά φάρμακα (ΑΔΑ:ΨΤΞΝ4653ΠΓ-ΟΩΑ)
ΝΣΚ/115/2016
Δυνατότητα ένταξης του Προγράμματος «Υπολείμματα Γεωργικών Φαρμάκων» σε προτεινόμενο Πρόγραμμα Βιοκτόνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η ένταξη του Προγράμματος «Υπολειμμάτων Γεωργικών Φαρμάκων» σε ευρύτερο υπό κατάρτιση Πρόγραμμα Βιοκτόνων, υπό τον όρο ότι διασφαλίζεται η εντός του ενιαίου νομικού πλαισίου αποτελεσματική και ομοιόμορφη εφαρμογή των ενωσιακών διατάξεων που διέπουν καθένα από τους τομείς στους οποίους εφαρμόζονται τα εν λόγω Προγράμματα.
11935/134642/2014
«Θέσπιση των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Απριλίου 2004, σχετικά με τις αρμόδιες αρχές και τη διαδικασία εσωτερικής επιθεώρησης στα φυτοπροστατευτικά προϊόντα και στα υπολείμματα γεωργικών φαρμάκων πάνω ή μέσα σε φυτικά προϊόντα ή προϊόντα πρώτης μεταποίησης»
9754/278816/2023- ΦΕΚ: 5509/Β/18.9.2023 άρθρο 6:Από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης, η υπ’ αρ. 11935/134642/24.10.2014 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β’ 2958), όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αρ. 1201/18604/2.2.2018 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β’ 406), καταργείται
ΝΣΚ/205/2001
ΕΟΦ. Εταιρεία απολυμαντικών. Επιβολή προστίμου. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Αρμόδια Δ/νση για να επιληφθεί του θέματος της επιβολής ή μη διοικητικού προστίμου και να εισηγηθεί σχετικά προς τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, προκειμένου να εκδώσει απόφαση επιβολής προστίμου σε βάρος της εταιρείας ΝΑΙΜΥ - ΓΙΟΦΚΟΣ, λόγω διακινήσεως μη εγκεκριμένων προϊόντων απολυμαντικών χώρου, κατόπιν της υπ αριθ. 0-108/Συν.2η/3-2-2000 σχετικής προτάσεως του ΔΣ του ΕΟΦ, είναι η Διεύθυνση (Υ6) Φαρμάκων και Φαρμακείων του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, δια του τμήματός της (Υ6α) Φαρμακευτικών Φορέων, Φαρμάκων και Καλλυντικών.
ΝΣΚ/247/2005
Κοινοτικό Δίκαιο – Καθεστώς εφοδιασμού των μικρών νησιών του Αιγαίου Πελάγους με ορισμένα γεωργικά προϊόντα (Καν. ΕΟΚ 2019/93 και 2958/93). Φορτωτική.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την αναγνώριση και καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης, που προβλέπεται για το ειδικό καθεστώς εφοδιασμού των μικρών νησιών του Αιγαίου Πελάγους με ορισμένα γεωργικά προϊόντα (Καν. ΕΟΚ 2019/93 και 2958/93), στον κάτοχο σχετικού πιστοποιητικού ενίσχυσης, απαιτείται η προσκόμιση στην αρμόδια για την πληρωμή υπηρεσία μεταξύ άλλων δικαιολογητικών, και του εγγράφου μεταφοράς (φορτωτική) των προϊόντων στον τόπο προορισμού. Η, κατά παράβαση των οικείων διατάξεων, εκδοθείσα στη συγκεκριμένη περίπτωση φορτωτική μία ημέρα μετά την άφιξη των αγαθών στο λιμάνι προορισμού (Ρόδο) και όχι κατά τη φόρτωση αυτών, δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για την πληρωμή της ενίσχυσης.
ΝΣΚ/123/2024
Ερωτάται εάν τα διοικητικά πρόστιμα του ν. 2969/2001 (Α΄281): 1) Έχουν χαρακτήρα αποκαταστατικό ή κυρωτικό και 2) Είναι κληρονομητέα και σε καταφατική περίπτωση: α) είναι κληρονομητέα εάν ο παραβάτης αποβιώσει πριν την κοινοποίηση του πρωτοκόλλου παράβασης, β) εάν ο παραβάτης αποβιώσει μετά την κοινοποίηση πρωτοκόλλου παράβασης, αλλά πριν την κλήση σε απολογία, γ) εάν ο παραβάτης αποβιώσει μετά την κλήση σε απολογία, αλλά πριν την σύνταξη και κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, δ) εάν ο παραβάτης αποβιώσει μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου αλλά πριν την βεβαίωση του προστίμου και ε) εάν ο παραβάτης αποβιώσει μετά την βεβαίωση του προστίμου στην αρμόδια εφορία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Τα πρόστιμα του άρθρου 11 ν. 2969/2001 έχουν κυρωτικό χαρακτήρα (ομόφωνα). 2) Σε περίπτωση που επισυμβεί θάνατος φυσικού προσώπου – παραβάτη των διατάξεων του άρθρου 11 ν. 2969/2001 είτε, α) πριν την κοινοποίηση του πρωτοκόλλου παράβασης, ή β) μετά την κοινοποίηση του πρωτοκόλλου παράβασης αλλά πριν την κλήση σε απολογία ή γ) μετά την κλήση σε απολογία, αλλά πριν την σύνταξη και κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, δεν είναι επιτρεπτή η έκδοση πράξης επιβολής προστίμου σε βάρος των τυχόν κληρονόμων του. Σε περίπτωση που εκδοθεί τέτοια πράξη βεβαίωσης παράβασης, αυτή τυγχάνει άκυρη καθόσον βαρύνει πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα του παθητικού υποκειμένου του σχετικού προστίμου, συνακόλουθα δε, δεν υφίσταται νόμιμο έρεισμα και για την στενή εννοία ταμειακή βεβαίωση της οφειλής, ενώ τυχόν γενόμενη δεν είναι νόμιμη και θα πρέπει να διαγραφεί (ομόφωνα). 3) Σε περίπτωση, όμως, που επισυμβεί θάνατος φυσικού προσώπου – παραβάτη των διατάξεων του άρθρου 11 ν. 2969/2001 είτε, α) μετά την έκδοση και κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, αλλά πριν την εν στενή εννοία βεβαίωση του προστίμου ή β) μετά την εν στενή εννοία βεβαίωση του προστίμου, οι κληρονόμοι ευθύνονται για την χρηματική αυτή οφειλή από το εν λόγω πρόστιμο, ανάλογα με την κληρονομική μερίδα τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο κληρονομικό δίκαιο (ομόφωνα).
ΝΣΚ/71/2012
Αρμοδιότητα Υπουργού και Λιμενικής Αρχής για την επιβολή προστίμου, κατ’ άρθρο 3 παρ.23 του Ν.2242/1994, για παραβάσεις του άρθρου 29 παρ.1 του Ν.2971/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός δεν μπορεί να επιβάλει κατ’ άρθρο 3 παρ.23 του Ν.2242/1994 (Α΄ 162) πρόστιμο για παραβάσεις του άρθρου 29 παρ.1 του Ν.2971/2001 (Α΄ 285), κινούμενος εντός του κατωτάτου και ανωτάτου ορίου αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής, όταν η τελευταία εισηγείται την επιβολή προστίμου από τον Υπουργό, με την αιτιολογία ότι η συγκεκριμένη παράβαση συνιστά σοβαρή περίπτωση παρανόμου προσχώσεως και αλλοιώσεως του αιγιαλού και της παραλίας, ενώ ο Υπουργός διαπιστώνει το αντίθετο, αλλά οφείλει να αναπέμψει με αιτιολογημένη πράξη του την υπόθεση στην οικεία Λιμενική Αρχή, η οποία δεσμεύεται να επιληφθεί και να επιβάλει το πρόστιμο, κινούμενη εντός του κατωτάτου και ανωτάτου ορίου αρμοδιότητάς της.
ΝΣΚ/74/2006
Δυνατότητα ταμειακής βεβαίωσης διοικητικού προστίμου, που επιβλήθηκε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001, μετά τον θάνατο του παραβάτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001 πρόστιμο, αποσκοπεί στον κολασμό του παραβάτου και επιβάλλεται πέραν της υποχρεώσεως αυτού όπως προβεί στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος στην προτέρα κατάσταση, με την επιμέλειά του και δικές του δαπάνες, συνακολούθως δε και της υποχρεώσεως για την καταβολή της απαιτηθείσης προς τούτο δαπάνης, σε περίπτωση που η αποκατάσταση γίνεται από την αρμόδια υπηρεσία, συνδέεται προς την υπαιτιότητα του παραβάτου και την προσωπική στάση τούτου έναντι των υποχρεώσεών του προς σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος του αιγιαλού, της παραλίας κλπ και, επομένως, έχει προσωποπαγή χαρακτήρα, η δ’ εξ αυτού οφειλή του υποχρέου παραβάτου είναι ανεπίδεκτη καθολικής διαδοχής, αποσβέννυται δια του θανάτου του και δεν δύναται να επιβληθεί σε βάρος των κληρονόμων του, τυχόν δ’ επιβληθέν προ του θανάτου του υποχρέου παραβάτη δεν δύναται πλέον να βεβαιωθεί ταμειακώς ή και να επιδιωχθεί η είσπραξή του σε βάρος των κληρονόμων του.
ΔΕΔ/Θεσ/867/2025
Η απόφαση 867/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος/προστίμου για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, που επιβλήθηκαν από την Δ.Ο.Υ. Έδεσσας σε ατομική επιχείρηση χονδρικού εμπορίου γεωργικών φαρμάκων. Η φορολογική αρχή εφάρμοσε την έμμεση τεχνική ελέγχου της αρχής των αναλογιών, κρίνοντας ότι δεν τηρούνταν αξιόπιστα λογιστικά αρχεία (αδυναμία επεξεργασμένων αρχείων απογραφών) και ότι το δηλούμενο εισόδημα δεν επαρκούσε για την κάλυψη των δαπανών διαβίωσης του προσφεύγοντος. Επίσης, απορρίφθηκαν οι εκπτώσεις δαπανών (αποσβέσεις και μη ηλεκτρονική εξόφληση μισθοδοσίας). Οι συνολικές οριστικές φορολογικές υποχρεώσεις ανήλθαν σε €19.425,56 για το 2018 και €12.714,62 για το 2019.
ΝΣΚ/199/2004
Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000) - Ανωτέρα βία - Απεργία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στο πλαίσιο των γεωργικών κανονισμών δεν περιορίζεται στην απόλυτη αδυναμία, αλλά καλύπτει και ξένες προς τον οικείο επιχειρηματία περιστάσεις, ασυνήθεις και απρόβλεπτες, οι συνέπειες των οποίων δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια. Προϋπόθεση για την αναγνώριση συνδρομής περιστατικού Α.Β. αποτελεί η εκ μέρους του αιτούντος εμπρόθεσμη υποβολή αίτησης και έγγραφη κοινοποίηση προς την αρμόδια αρχή του περιστατικού Α.Β. και των περί αυτού αποδείξεων. Η, από συγκεκριμένη εξαγωγική εταιρεία, υποβληθείσα αίτηση μερικής ακύρωσης του πιστοποιητικού εξαγωγής είναι απαράδεκτη ως εκπροθέσμως υποβληθείσα και, σε κάθε περίπτωση, αβάσιμη διότι, ο επικαλούμενος λόγος ανωτέρας βίας, πέραν της αοριστίας με την οποία προβάλλεται, δεν αποδεικνύεται.