ΝΣΚ/303/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νόμιμες προϋποθέσεις ανανέωσης άδειας σκάφους επαγγελματικής αλιείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την ανανέωση της άδειας σκάφους επαγγελματικής αλιείας, οι Λιμενικές αρχές δεν μπορούν, σύμφωνα με το νόμο, να απαιτούν την προσκόμιση βεβαίωσης Αλιευτικού Συλλόγου εκ μέρους του ενδιαφερόμενου, για την πιστοποίηση της ιδιότητάς του ως αλιέα (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια κατόπιν της 100/2016 Γνωμ. Δ΄ Τμήματος ΝΣΚ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/100/2016
Νόμιμες προϋποθέσεις ανανέωσης άδειας σκάφους επαγγελματικής αλιείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την ανανέωση της άδειας σκάφους επαγγελματικής αλιείας, οι Λιμενικές αρχές δεν μπορούν να απαιτούν, κατά νόμο, την προσκόμιση βεβαίωσης Αλιευτικού Συλλόγου εκ μέρους του ενδιαφερόμενου, για την πιστοποίηση της ιδιότητάς του ως αλιέα (ομόφ). ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 303/2016.
ΝΣΚ/89/2008
Επαγγελματίες αλιείς – Παράλληλη απασχόληση (μυδοκαλλιέργεια) – Επαγγελματικές άδειες αλιευτικών σκαφών – Συμπλοιοκτήτες – Κληρονόμοι – Κοινοτικά μέτρα διάλυσης και αντικατάστασης αλιευτικών σκαφών – Καταβολή οικονομικών ενισχύσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το συμβατό ή μη της δεύτερης απασχόλησης με το επάγγελμα του αλιέως κρίνεται κατά περίπτωση με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης, τις ειδικότερες τοπικές συνθήκες, αλλά, ενδεχομένως, και από το ύψος των εισοδημάτων. Η μυδοκαλλιέργεια, κατ’ αρχήν, είναι απασχόληση συμβατή με την επαγγελματική θαλάσσια αλιεία. Δικαίωμα επαγγελματικής άδειας αλιευτικού σκάφους επιφυλάσσεται στους επαγγελματίες αλιείς και, για περιορισμένο χρονικό διάστημα, στους κληρονόμους επαγγελματία αλιέως (συζύγους, τέκνα). Δυνατή η συμπλοιοκτησία επαγγελματία αλιέως και μη επαγγελματικών αλιέων επί επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους. Κατ’ αναλογία καταβολή οικονομικών ενισχύσεων διάλυσης αλιευτικού σκάφους στους συμπλοιοκτήτες, ανεξαρτήτως ιδιότητας ή μη επαγγελματία αλιέως. Διαπίστωση παράνομης εκμετάλλευσης επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους συνεπάγεται ανάκληση της σχετικής αδείας, αλλά και τυχόν διοικητικών πράξεων ερειδομένων επί της επαγγελματικής αδείας του αλιευτικού σκάφους, καθώς και μη καταβολή οικονομικών ενισχύσεων ή αναζήτηση παρανόμως ή αχρεωστήτως καταβληθεισών ενισχύσεων για υλοποίηση σχετικών κοινοτικών μέτρων (διάλυση, ανανέωση, εκσυγχρονισμό σκαφών). (ομοφ.) Κατ’ εξαίρεση στο κοινοτικό μέτρο ανανέωσης (αντικατάστασης) επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών επιτρεπτή η διατήρηση της επαγγελματικής αδείας του αλιευτικού σκάφους από τους κληρονόμους επαγγελματία αλιέως (ανεξαρτήτως ιδιότητας ή συγγενείας) με σκοπό την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων του θανόντος και την παραμονή του νέου σκάφους στο Κοινοτικό Αλιευτικό Μητρώο επί δεκαετία. (πλειοψ.)
1019/4233/2019
«Μεταβίβαση άδειας επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους»(ΑΔΑ:ΩΔ9Ψ4653ΠΓ-ΤΝΛ)
ΝΣΚ/479/2006
Εκπρόθεσμη θεώρηση της άδειας επαγγελματικού τουριστικού σκάφους. Υπέρβαση της προθεσμίας, που θέτει η διάταξη του άρθρου 2 Ν 2743/1999, λόγω συνδρομής περιστατικών ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα επικαλούμενα περιστατικά (συντηρητική κατάσχεση σκάφους και κακή ψυχολογική κατάσταση του πλοιοκτήτη εξαιτίας αυτής), δεν συνιστούν ανωτέρα βία που επιτρέπει την υπέρβαση των προβλεπόμενων από το άρθρο 2 Ν 2743/1999 προθεσμιών, σχετικά με τη θεώρηση της επαγγελματικής άδειας πλοίου.
ΝΣΚ/167/2014
Λήψη εκ μέρους δημοσίου υπαλλήλου άδειας μητρότητας, αναρρωτικής άδειας λόγω κύησης, ως και άδειας ανατροφής τέκνου εντός συγκεκριμένου έτους – Επίδραση των αδειών αυτών στο δικαίωμα της υπαλλήλου να λάβει εντός του ίδιου έτους την ετήσια κανονική άδεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η λήψη εκ μέρους δημοσίου υπαλλήλου εντός συγκεκριμένου έτους άδειας μητρότητας, ως και αναρρωτικής άδειας λόγω κύησης, κατά τρόπον ώστε το υπολειπόμενο μετά τη λήξη των αδειών αυτών χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του έτους να μην επαρκεί για τη χορήγηση της ετήσιας κανονικής άδειας, που δικαιούται η υπάλληλος αυτή, δημιουργεί υποχρέωση στην υπηρεσία να χορηγήσει την εν λόγω άδεια εντός του αμέσως επομένου ημερολογιακού έτους. (ομοφ.) Το ζήτημα αν η λήψη άδειας ανατροφής τέκνου εντός συγκεκριμένου έτους, υπό τα αυτά ως άνω χρονικά δεδομένα, δημιουργεί ή όχι την ίδια υποχρέωση στην υπηρεσία, παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω διαμόρφωσης δύο ισόψηφων γνωμών. ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ- ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 63/2015 Γνωμ. της Β΄ Τακτικής Ολομελείας του Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/259/2016
Πρόσβαση και άσκηση του επαγγέλματος του ξεναγού - Χορήγηση κατ’ εξαίρεση άδειας ξεναγήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η βεβαίωση που χορηγεί το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών με αρνητικό περιεχόμενο, δηλαδή ότι δεν υφίσταται έλλειψη ξεναγού δυναμένου να ξεναγεί σε ορισμένη γλώσσα, στερεί τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού της σχετικής αρμοδιότητας, ώστε να μην μπορεί να χορηγήσει ειδική άδεια ξεναγήσεως σε άτομο που δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις του άρθρου 3 του ν. 710/1977, ακόμα κι αν έχει άριστη γνώση της απαιτούμενης γλώσσας (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ΄αριθ. 209/2016 γνωμ/ση του τμήμ. Α1 Διακοπών.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1523/2017
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ (...) η αναιρεσείουσα υποχρεώθηκε να επιστρέψει το ποσό των 155.943,02 ευρώ, που φέρεται να έλαβε αχρεώστητα από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους κατά την εκτέλεση του υποέργου 30 «Εκσυγχρονισμός του αλιευτικού σκάφους …» της πράξης «Εκσυγχρονισμός 33 υπαρχόντων αλιευτικών σκαφών με αλιευτικό εργαλείο μηχανότρατα» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιεία 2000-2006, επειδή μεταβίβασε το εκσυγχρονισμένο σκάφος της πριν τη συμπλήρωση πενταετίας από την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά παράβαση των υποχρεώσεών της (...) Όπως ήδη αναφέρθηκε η 142932/7.8.2003 ΚΥΑ εφαρμόζεται και ρυθμίζει και την υλοποίηση των έργων που είχαν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιεία 2000-2006 υπό την ισχύ της προϊσχύσασας και ήδη καταργηθείσας 265679/18.12.2001 ΚΥΑ, υπό το καθεστώς της οποίας εντάχθηκε στο ως άνω Πρόγραμμα και ο εκσυγχρονισμός του σκάφους της αιτούσας. Αρμόδιες δε για την έγκριση μη τήρησης των υποχρεώσεων τελικού αποδέκτη του εν λόγω Επιχειρησιακού Προγράμματος λόγω ανωτέρας βίας, και ως εκ τούτου και για την έγκριση της απαλλαγής του από την υποχρέωση διατήρησης της κυριότητας του εκσυγχρονισθέντος σκάφους για πέντε έτη μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, είναι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας και όχι η Υπηρεσία Αλιείας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, η οποία, ανεξάρτητα από τη λειτουργία επιχειρησιακών προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει γενική αρμοδιότητα για την έγκριση κάθε μεταβίβασης επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του π.δ. 261/1991.(...) Απορριπτέος ως αβάσιμος είναι και ο λόγος περί εσφαλμένης ερμηνείας του νόμου κατά το μέρος που έγινε δεκτό ότι τα επικαλούμενα από την αναιρεσείουσα περιστατικά δεν συνιστούν λόγο ανωτέρας βίας, καθόσον η δυσχερής οικονομική κατάσταση δεν είναι περιστατικό εξαιρετικής φύσης ή απρόβλεπτο, αφού εμπίπτει στη σφαίρα του συνήθους επιχειρηματικού κινδύνου.(...) Αβάσιμος είναι και ο λόγος περί παράβασης ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, επειδή αναιτιολόγητα έγινε σιωπηρά δεκτό, αν και δεν προβλήθηκε σχετικός λόγος έφεσης, ότι ο Υπουργός κατά ορθή ενάσκηση της διακριτικής του ευχέρειας διέταξε την επιστροφή ολόκληρου του ποσού και όχι μέρους του, ενώ, ενόψει του ότι ο σκοπός της χρηματοδότησης έχει εκπληρωθεί και η ίδια η αναιρεσείουσα για μια διετία είχε εκπληρώσει πλήρως τις υποχρεώσεις της, έπρεπε να περιοριστεί το ποσό της επιστροφής, κατ’ εφαρμογή της αρχής της αναλογικότητας. Σφάλματα της εκκαλούμενης πράξης σχετικά με παράβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας της διοίκησης και της αρχής της αναλογικότητας, τα οποία εδράζονται στην εκτίμηση πραγματικών περιστατικών της κρινόμενης υπόθεσης δεν εξετάζονται αυτεπαγγέλτως αλλά μόνον εφόσον προβληθούν με σχετικό λόγο έφεσης. Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την από 24 Ιουνίου 2014 αίτηση αναίρεσης και τους από 22.4.2016 πρόσθετους λόγους αναίρεσης της Ναυτικής Εταιρείας με την επωνυμία «...» κατά της 1218/2014 απόφασης του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΝΣΚ/187/2014
Σύμβαση εργασίας – Προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου – Προστασία μητρότητας – Έγκυος εργαζόμενη – Άδεια μητρότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπηρεσία δεν οφείλει να ολοκληρώσει την πρόσληψη με κατάρτιση σύμβασης με την υποψήφια για το λόγο ότι, ολόκληρο το συμβατικό διάστημα, για το οποίο απεφασίσθη η πρόσληψή της ταυτίζεται με την περίοδο της άδειας μητρότητας, που αποτελεί ιδιαίτερο δικαίωμα κοινωνικής ασφάλισης της εγκύου-λεχώνας και συνιστά αδιαμφισβήτητο λόγο αναστολής της εργασιακής σχέσης. Η δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης της σύμβασης συνιστά ευχέρεια του εργοδότη, προϋποθέτει ύπαρξη και εκτέλεση της αρχικής σύμβασης και δεν πιθανολογείται από το πραγματικό της υπόθεσης. (πλειοψ.) Παραπομή στην Ολομέλεια - Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 38/2015 Γνωμ. της Ολομ. Ν.Σ.Κ.
ΝΣΚ/237/2009
Λιμενικές Αρχές – Νομιμοποίηση άρνησης χορήγησης άδειας φύλακα παροπλισμένου πλοίου λόγω διάπραξης εκ μέρους των αιτουμένων την έκδοσή της αδικημάτων (νόμου περί ναρκωτικών, κατοχής όπλων, λαθρεμπορίας, μεταφοράς λαθρομεταναστών κλπ).(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή
Η Λιμενική Αρχή νομιμοποιείται να αρνηθεί τη χορήγηση άδειας φύλακα πλοίου (παροπλισμένου) λόγω διάπραξης από αυτούς που ζητούν την έκδοσή της παραβάσεων: α) του νόμου περί ναρκωτικών, β) του νόμου περί κατοχής, εμπορίας, χρήσεως όπλων, πυρομαχικών, εκρηκτικών υλών, γ) κλοπής, λαθρεμπορίας, υπεξαίρεσης, απάτης και δ) αλιείας με δυναμίτιδα. Αντιθέτως, δεν μπορεί να αρνηθεί τη χορήγησή της σε πρόσωπα που έχουν διαπράξει τα αδικήματα της μεταφοράς λαθρομεταναστών και προώθησης αλλοδαπών στο εσωτερικό της χώρας, του νόμου περί συναλλάγματος και αδικημάτων επιβαρυντικών για την εργασία σε λιμένες. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΥΠΟ ΣΤΟΙΧ. Α΄, Β΄, Γ΄ΚΑΙ Δ΄ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΥΠΟ ΣΤΟΙΧ. Ε', ΣΤ' , Ζ' ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ.
ΝΣΚ/266/2016
Επιβατηγά Δημοσίας Χρήσης Αυτοκίνητα - «Τουριστικά» (λιμουζίνες) - Ειδική Άδεια Οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Λόγω της ρητής διατύπωσης της όλως ειδικής διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 111 του ν. 4070/2012, για συνέχιση της λειτουργίας των «τουριστικών» αυτοκινήτων (λιμουζίνων) με το ίδιο καθεστώς, δεν υφίσταται ακούσιο κενό που μπορεί να καλυφθεί με αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 95 παραγ. 1 και 2 του ίδιου νόμου και να επιβληθεί έτσι νομική υποχρέωση στους οδηγούς των αυτοκινήτων αυτών για κατοχή της Ειδικής Άδειας Οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτων που απαιτείται για τους οδηγούς των αναφερόμενων στο νόμο κατηγοριών ΕΔΧ αυτοκινήτων (πλειοψ.). - Παραπέμφθηκε στην Α΄ Ολομέλεια ΝΣΚ με την υπ' αριθ. 326/2015 Γνωμ. του Γ΄ Τμήματος.