ΝΣΚ/304/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δήμοι - Κοινότητες. Ταμειακή εξυπηρέτηση της Κοινότητας Βλάστης. "Σύμβαση διαδημοτικής συνεργασίας".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την προϋπόθεση συνδρομής και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 23 του Ν.2539/1997 (όμορη κοινότητα, υποχρεωτική εγγραφή προβλεπόμενων δαπανών στους προϋπολογισμούς των Ο.Τ.Α., απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του δημοτικού και κοινοτικού συμβουλίου κλπ) είναι νόμιμη, στα πλαίσια "συμβάσεως διαδημοτικής συνεργασίας", η ανάληψη της ταμειακής εξυπηρέτησης της Κοινότητας Βλάστης από την ειδική Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου Μουρικίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/134/2001
Δήμοι - Κοινότητες. Ορια οικισμού, που έχει ορισθεί ως έδρα ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 1 του Ν 2539/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με την υπ αριθμ. 3362/2000 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ως όρια του οικισμού, που έχει καθορισθεί, ως έδρα ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του Ν 2539/1997, νοούνται εκείνα που έχουν διαμορφωθεί, σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. (Αντίθετη η υπ αριθμ. 613/2000 γνωμοδότηση ΝΣΚ, η οποία δέχεται την οριοθέτηση της έδρας, με βάση τα διοικητικά όρια της καταργηθείσης κοινότητος).
ΝΣΚ/470/2000
Δήμοι-Κοινότητες. Κωλύματα και ασυμβίβαστα για τα μέλη των τοπικών συμβουλίων των δημοτικών διαμερισμάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψη της ρητής πρόβλεψης της παραγράφου 17 του άρθρου 5 του Ν.2539/1997, οι διατάξεις των άρθρων 47 και 48 του Δ.Κ.Κ. (κωλύματα και ασυμβίβαστα, καθώς και ασυμβίβαστα εξαιτίας οφειλών προς ΟΤΑ), που αφορούν τους δημοτικούς συμβούλους, ισχύουν και για τα μέλη των τοπικών συμβουλίων των δημοτικών διαμερισμάτων.
Α.1115/2023
Παράταση καταβολής και αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν τον Ιούλιο του 2023 στις Δημοτικές Κοινότητες Πύλης και Στεφάνης της Δημοτικής Ενότητας Δερβενοχωρίων του Δήμου Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στη Δημοτική Ενότητα Μαγούλας του Δήμου Ελευσίνας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, στη Δημοτική Κοινότητα Μάνδρας της Δημοτικής Ενότητας Μάνδρας και στη Δημοτική Κοινότητα Οινόης της Δημοτικής Ενότητας Οινόης του Δήμου Μάνδρας - Ειδυλλίας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, στις Δημοτικές Κοινότητες Λουτρακίου-Περαχώρας και Ισθμίας της Δημοτικής Ενότητας Λουτρακίου - Περαχώρας και της Δημοτικής Κοινότητας Αγίων Θεοδώρων της Δημοτικής Ενότητας Αγίων Θεοδώρων του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας -Αγίων Θεοδώρων της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και στη Δημοτική Κοινότητα Κουβαρά της Δημοτικής Ενότητας Κουβαρά του Δήμου Σαρωνικού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, στις Δημοτικές Ενότητες Καμείρου, Ατταβύρου, Λινδίων, Ρόδου, Καλλιθέας, Ιαλυσού, Πεταλούδων, Αφάντου, Αρχαγγέλου του Δήμου Ρόδου της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και Νότιας Ρόδου του Δήμου Ρόδου της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στο Δήμο Μεγαρέων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής στη Δημοτική Κοινότητα Πλατανιστού της Δημοτικής Ενότητας Καρύστου και στη Δημοτική Κοινότητα Κομίτου της Δημοτικής Ενότητας Καφηρέα του Δήμου Καρύστου της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
ΝΣΚ/10/2001
Δήμοι - Κοινότητες. Υπάλληλοι. Παραίτηση. Ανάκληση. Επάνοδος στην υπηρεσία. Λήψη αποδοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπάλληλος του κλάδου ΔΕ 14 Ελεγκτών Εσόδων - Εξόδων ΟΤΑ, η οποία είχε υποβάλει παραίτηση, στη συνέχεια όμως την ανακάλεσε, μετά από την αποδοχή της (παραίτησης) από την Υπηρεσία και η οποία δικαιώθηκε με ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, επανέρχεται ως υπεράριθμη στον Δήμο Φιλώτα Φλώρινας, ενόψει του ότι η παλαιά της θέση στην πρώην Κοινότητα Φιλώτα καταργήθηκε με το Ν 2539/97 και οι δύο προβλεπόμενες θέσεις του κλάδου της κατέχονται ήδη από άλλους υπαλλήλους. Η εν λόγω υπάλληλος, κατ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 105 και 108 του Ν 1188/1981, δεν δικαιούται αποδοχές για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν προσέφερε υπηρεσία, διότι είχε λυθεί η υπαλληλική σχέση της με την Υπηρεσία της και επομένως δεν έχει αξίωση από το νόμο επί του μισθού, δοθέντος ότι οι διατάξεις του άρθρου 107 του ίδιου νόμου δεν καταλαμβάνουν την περίπτωσή της, καθόσον προϋποθέτουν την υπαίτια μη παροχή εργασίας κατά τη διάρκεια υφιστάμενης υπαλληλικής σχέσης.
ΝΣΚ/426/2001
Δημόσια έσοδα. Ευρωπαϊκές Κοινότητες. ΟΑΕ. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ίδιοι πόροι - έσοδα της Κοινότητας δεν συνιστούν ευθέως απαιτήσεις της Κοινότητας έναντι των οφειλετών των εσόδων (δασμών, φόρων κλπ), αλλά απαιτήσεις της Κοινότητας έναντι των κρατών μελών. Οι ίδιοι πόροι εισπράττονται από τα κράτη μέλη σύμφωνα με τις ισχύουσες σ αυτά εθνικές νομοθετικές, κανονιστικές και διοικητικές διατάξεις και στη συνέχεια τίθενται στη διάθεση της Επιτροπής. Η προβλεπομένη στις διατάξεις του άρθρου 19 (παρ.1 και 4) του Ν 2741/1999 διαγραφή των κατά την έναρξη ισχύος του νόμου πάσης φύσεως βεβαιωμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του ΟΑΕ, ως και η παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για την επιβολή και είσπραξη μη βεβαιωμένων πάσης φύσεως απαιτήσεων αυτού κατά του ΟΑΕ, αφορά αποκλειστικώς τον ΟΑΕ ως οφειλέτη του Δημοσίου, καταλαμβάνει δε όλες τις απαιτήσεις του Δημοσίου έναντι του ΟΑΕ, ακόμα και εκείνες τις οποίες το Δημόσιο υπεχρεούτο να εισπράξει και εν συνεχεία να αποδώσει στην Κοινότητα ως ιδίους πόρους αυτής, υπό την έννοια ότι ο ΟΑΕ παύει να είναι οφειλέτης των πάσης φύσεως χρεών αυτού προς το Δημόσιο, ακόμα και εκείνων τα οποία το Δημόσιο υπεχρεούτο να εισπράξει και εν συνεχεία να αποδώσει στην Κοινότητα ως ιδίους πόρους αυτής. Εκ μόνης όμως της εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων του Ν 2741/1999, το Κράτος δεν απαλλάσσεται άνευ ετέρου της σχετικής υποχρεώσεώς του προς την Κοινότητα και ως προς τις αποτελούσες ιδίους πόρους της Κοινότητας και ως εκ τούτου αποδοτέες σ αυτήν απαιτήσεις, ως προς τις οποίες δηλαδή το Κράτος είναι άμεσος οφειλέτης της Κοινότητας, διότι άλλως θα εματαιούτο η πραγμάτωση των σκοπών του κοινοτικού δικαίου. Συνεπώς, η απαλλαγή ή μη του Δημοσίου από της προαναφερθείσης υποχρεώσεώς του προς την Κοινότητα τελεί υπό την προϋπόθεση της συνδρομής ή μη των λόγων απαλλαγής που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.2 του ΚανΕΟΚ 1552/1989 (ανωτέρα βία, οριστική αδυναμία εισπράξεως για λόγους μη αναγομένους σε ευθύνη του Δημοσίου), με βάση τις οποίες και θα κριθεί. Επειδή όμως η δια νόμου θεσπισθείσα διαγραφή και παραγραφή δεν συνιστά από μόνη της κάποιον από τους ανωτέρω λόγους απαλλαγής, το ζήτημα τούτο είναι πραγματικό και θα κριθεί μετά από έρευνα περί της υπάρξεως στοιχείων εκ των οποίων αποδεικνύονται λόγοι δικαιολογούντες την απαλλαγή, οι οποίοι δύνανται να αναζητηθούν και μεταξύ εκείνων που οδήγησαν στην ανάγκη θεσπίσεως της διαγραφής και παραγραφής των χρεών του ΟΑΕ (έλλειψη ακινήτου περιουσίας του ΟΑΕ, έλλειψη ή ανεπάρκεια κινητής περιουσίας αυτού και εντεύθεν αντικειμενική αδυναμία εισπράξεως κλπ).
ΝΣΚ/444/2001
Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων. Διάλυση. Εξόφληση υποχρεώσεών του σε ιδιώτες συνεπεία σύμβασης προμήθειας και επιδίκαση του ποσού του τιμήματος από το Δικαστήριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Κατά την έννοια της παρ.3 του άρθρου 16 του Ν 2539/1997, ο Σύνδεσμος ΟΤΑ καταργείται αυτοδικαίως στην περίπτωση που οι δήμοι και οι κοινότητες που συνενώνονται και αποτελούν ένα νέο ΟΤΑ συμμετέχουν όλοι τους ή μερικοί από αυτούς στον Σύνδεσμο και επομένως η ανωτέρω διάταξη δεν έχει την έννοια ότι οι Σύνδεσμοι ΟΤΑ που έχουν συσταθεί προ της ισχύος του νόμου αυτού διαλύονται υποχρεωτικά. β) Οι ΟΤΑ που αποτελούν μέλη μη διαλυθέντος Συνδέσμου δεν ευθύνονται ο καθένας χωριστά και εις ολόκληρον για οφειλές του Συνδέσμου. γ) Δεν δικαιούται ένας ιδιώτης να ζητήσει από το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υποχρεωτική ρύθμιση των χρεών κατά τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2744/99 και των οικείων κ.υ.α. των Υπουργών ΕΣΔΔΑ και Οικονομικών, δεδομένου ότι για την σ αυτή προβλεπόμενη δανειοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων απαιτείται απόφαση του ΔΣ και σχετική αίτηση του ιδίου του ΟΤΑ. δ) Οταν Σύνδεσμος ΟΤΑ δεν έχει διαλυθεί αλλά είναι ανενεργός και δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, το Δημόσιο (Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Περιφέρεια) δεν έχει υποχρέωση να εξοφλήσει τις οφειλές του Συνδέσμου αυτού. Μπορεί, όμως, ο ενδιαφερόμενος να ζητήσει την ενεργοποίηση της σχετικής διαδικασίας που προβλέπει η διάταξη της παρ.2 εδάφια δεύτερο και τρίτο του άρθρου 211 του ΠΔ/τος 410/95.