ΝΣΚ/306/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαχείριση ύδατος από την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Υδάτινου Δυναμικού Τεχνητής Λίμνης Πραμόριτσας».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο εταιρικός σκοπός της διαχειρίσεως του ύδατος εκ μέρους της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Υδάτινου Δυναμικού Τεχνητής Λίμνης Πραμόριτσας» από το φράγμα της ταμιεύσεώς του μέχρι τις δεξαμενές, οι οποίες ευρίσκονται στα όρια των ωφελουμένων Δήμων παρίσταται νόμιμος και υπό την ισχύ του Ν 3463/2006. β) Δεν είναι δυνατή η ανάθεση στην ανωτέρω Εταιρεία της διαχειρίσεως του ύδατος από τις δεξαμενές, οι οποίες ευρίσκονται στα όρια των ωφελουμένων Δήμων μέχρι τους καταναλωτές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/267/2009
Κοινωφελές ίδρυμα. Σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης ακινήτου σε ανώνυμη εταιρεία ως ξενοδοχειακή εγκατάσταση. Πράξεις συνήθους διαχειρίσεως της περιουσίας. Άσκηση ή μη της κρατικής εποπτείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση της μακροχρόνιας μισθώσεως ακινήτου κοινωφελούς ιδρύματος, εξαιρεθέντος κατ’ άρθρο 97 παρ. 3 Α.Ν. 2039/1939 της εποπτείας του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΟΙΟ), ενόψει και του προορισμού του ακινήτου, εντάσσεται στην κατηγορία των πράξεων συνήθους διαχειρίσεως ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και συνεπώς δεν αποτελεί αντικείμενο της κατ’ εξαίρεση για το ίδρυμα παραμένουσας στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών εποπτείας επί θεμάτων διατηρήσεως της καταλειπομένης περιουσίας. (πλειοψ.)
ΕλΣυν/Τμ.VI/3218/2012
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ανάκληση της 158/2012 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω ερμηνευτικώς δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, αποδεικνύεται αναμφισβήτητα η μοναδικότητα του ...... ως προς την εκτέλεση της επίμαχης προμήθειας πόσιμου ύδατος. Τούτο δε διότι ο ......, βάσει των συστατικών του διατάξεων (π.δ. 383/1979, ΦΕΚ Α΄ 118), συνιστά ν.π.ι.δ. που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, εμπίπτει στους φορείς του δημόσιου τομέα της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (βλ. Πρακτικά VΙΙ Τμήματος 29η Συν/12.10.2010, Θέμα Α΄) και έχει ως σκοπό, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση των πάσης φύσεως προγραμμάτων ανάπτυξης της Δυτικής ..... και την ανάληψη της συντήρησης, λειτουργίας, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης έργων εγγείων βελτιώσεων και αξιοποίησης και εκμετάλλευσης υδάτινων πόρων (άρθρο 3 περ. ε΄ του ως άνω π.δ.). Βάσει των ως άνω συστατικών του διατάξεων (π.δ. 383/1979), ο ......, στο πλαίσιο του έργου αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού Δυτικής …που άρχισε να υλοποιείται στα τέλη της δεκαετίας του 1970, διαχειρίζεται το σύνολο των μεγάλων πηγών, γεωτρήσεων, κεντρικών αγωγών και φραγμάτων της περιοχής και λειτουργεί κεντρικό αγωγό μήκους 103 χλμ. και πολλαπλά δίκτυα διανομής συνολικού μήκους 430 χλμ., οι δε αγωγοί του αυτοί, μέσω των οποίων διακινούνται 30 εκατομμύρια κυβικών μέτρων ετησίως, έχουν ήδη διασυνδεθεί, βάσει των σχετικών έργων υποδομής της Δ.Ε.Υ.Α.Χ., με τις κεντρικές δεξαμενές φορτίου ύδρευσης και τους αγωγούς ύδρευσης της χωρικής αρμοδιότητάς της. Από τα προσκομισθέντα δε ενώπιον του Τμήματος στοιχεία προκύπτει ότι στην περιοχή αρμοδιότητας της Δ.Ε.Υ.Α.Χ. αποκλειστικά και μόνον ο ...... δύναται να προβεί στην προμήθεια του ζητούμενου πόσιμου ύδατος, επιπλέον και για τους εξής λόγους: α) η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..... δεν έχει χορηγήσει άδειες χρήσης νερού ή εκτέλεσης έργου αξιοποίησης υδάτινων πόρων, λόγω της έλλειψης του διαχειριστικού σχεδίου που προβλέπεται από το άρθρο 5 του ν. 3199/2003 (ΦΕΚ Α΄ 280) για το υδατικό διαμέρισμα ....., με αποτέλεσμα ο ...... να καθίσταται εν τοις πράγμασι ο μόνος δραστηριοποιούμενος προμηθευτής ύδατος στην περιοχή αρμοδιότητας της αιτούσας Δ.Ε.Υ.Α.Χ., β) με τα υφιστάμενα έργα υποδομής για την ύδρευση στο Νομό ....., η ιδιαιτέρως μεγάλη ποσότητα ύδατος (5.550.000 κυβικά μέτρα) που ζητείται από τη Δ.Ε.Υ.Α.Χ. μπορεί να παρασχεθεί μόνον από τον ...... που είναι ο μοναδικός που διαθέτει την προς τούτο τεχνική υποδομή και διαχειρίζεται τέτοιου μεγέθους ποσότητες ύδατος στην περιοχή και γ) οι τεχνικές προδιαγραφές της επίμαχης προμήθειας, που ορίζουν τα υφιστάμενα σημεία τροφοδοσίας ύδατος (κόμβος διασύνδεσης Περιβολιών, αντλιοστάσιο Αγιάς και Δεξαμενή Ακρωτηρίου) και την προέλευση αυτού από πηγές ή γεωτρήσεις, στηρίζονται στο πραγματικό γεγονός της επάρκειας υδατικού δυναμικού της χωρικής αρμοδιότητας της Δ.Ε.Υ.Α.Χ. λόγω των φυσικών ταμιευτήρων υπογείων υδάτων των Λευκών Ορέων, από τους οποίους πρόκειται να αντληθούν οι ζητούμενες ποσότητες και των οποίων αποκλειστικός διαχειριστής είναι ο ...... Η τεχνική δε αυτή λύση έχει νομίμως προκριθεί, όχι μόνο διότι οποιαδήποτε άλλη λύση προσφοράς ύδατος, όπως η αφαλάτωση, θα είχε ως συνέπεια πολλαπλάσιο κόστος και μειωμένης ποιότητας νερό, αλλά ιδίως εν όψει της δεδομένης ανάγκης εφοδιασμού της περιοχής αρμοδιότητας της Δ.Ε.Υ.Α.Χ. με ύδωρ από πηγές κοντά στον τόπο χρησιμοποίησής του (που αποτελεί μάλιστα το λόγο εξαίρεσης των προμηθειών ύδατος από τους τιθέμενους με την Οδηγία 2004/17/ΕΚ κανόνες σύναψης συμβάσεων, βλ. σχετ. προοίμιο αυτής, υπό στοιχ. 26). Ενόψει αυτών, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι με πληρότητα, σαφήνεια και επάρκεια αιτιολογείται στη συγκεκριμένη περίπτωση η συνδρομή των προβλεπόμενων στην παράγραφο 13 περ. ΙΙ του άρθρου 2 του ν. 2286/1995 προϋποθέσεων προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού.
ΝΣΚ/23/2013
Άσκηση ή μη των αρμοδιοτήτων του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων από ανώνυμη εταιρεία – Νομική μορφή εταιρείας – Κατάργηση ή μη συναφούς συνδέσμου διαχείρισης απορριμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 13 του Ν. 4071/2012 και επομένως, η ανώνυμη εταιρεία «Α…. Α.Ε.», στην οποία συμμετέχουν οι Δήμοι της περιοχής, μπορεί με την ίδια νομική μορφή να συνεχίσει να ασκεί τις αρμοδιότητες του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων στα διοικητικά όρια ολόκληρης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ανώνυμη εταιρεία. (ομοφ.) β) Η εφαρμογή των διατάξεων αυτών και η άσκηση αρμοδιοτήτων Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων από την εν λόγω εταιρεία, δεν επιβάλλει την κατάργηση του Συνδέσμου Διαχείρισης απορριμάτων Νομού Ξάνθης, ο οποίος μπορεί να συνεχίσει τις δραστηριότητες συλλογής, μεταφοράς και υγειονομικής ταφής απορριμάτων του νομού, τις οποίες ασκούσε κατά το προηγούμενο διάστημα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/33/2013
Αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. – Επιχειρησιακό πρόγραμμα – Επιλεξιμότητα δικαιούχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εταιρεία με την επωνυμία «Αναπτυξιακή Δράμας Α.Ε.», με τα χαρακτηριστικά αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας Ο.Τ.Α. και εταιρείας του ιδιωτικού δικαίου, της οποίας οι μετοχές ανήκουν, κατά πλειοψηφία, σε Ο.Τ.Α. και λοιπούς φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εμπίπτει στους επιλέξιμους φορείς της με αρ. πρωτ. 6348/27-06-2011 πρόσκλησης της δράσης: «Υποστήριξη των επιχειρήσεων για την απασχόληση προσωπικού υψηλής επιστημονικής κατάρτισης» του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού». (ομοφ.)
ΝΣΚ/209/2000
Δήμοι - Κοινότητες. Μεταφορά με υπηρεσιακό λεωφορείο Δήμου άλλων προσώπων πέραν του προσωπικού του. Μεταβίβαση αυτοκινήτου σε Α.Ε. κατ άρθρο 2 παρ.1 εδ.στ Ν.251/76.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Τρίαντος, Πάρεδρος 1. Με το υπηρεσιακό λεωφορείο του Δήμου Β.Κυνουρίας Αρκαδίας είναι δυνατή η μεταφορά, πέραν του προσωπικού του, των δημοτικών συμβούλων, εφόσον αυτοί πρόκειται να εκτελέσουν εργασία αναγόμενη στα καθήκοντά τους, καθώς και των μελών χορευτικών συγκροτημάτων, των πολιτιστικών συλλόγων, της Φιλαρμονικής του Δήμου και των λοιπών Φιλαρμονικών, προκειμένου να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα, όχι, όμως, και των πολιτών-συγγενών του προσωπικού του Δήμου, δεδομένου ότι αυτοί δεν εξυπηρετούν υπηρεσιακές ανάγκες. 2. Είναι δυνατή, κατ άρθρο 2 παρ.1 εδ.στ του Ν.251/1976, η μεταβίβαση στην "Εταιρεία Ανάπτυξης Λίμνης Τριχωνίδας Ανώνυμη Εταιρεία" αυτοκινήτου από τον Ο.Δ.Δ.Υ., δεδομένου ότι ο σκοπός της είναι κατά κύριο λόγο κοινωφελής, το δε ζητούμενο αυτοκίνητο πρόκειται να εξυπηρετήσει το σκοπό αυτό.
ΝΣΚ/319/2015
Υπαγωγή ή μη των Φορέων Διαχειρίσεως Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), οι οποίοι έχουν συσταθεί ή λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες, στις διατάξεις της παρ.1α του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 και της περιπτ. 12, της υποπαρ. Γ1, της παρ. Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ΦΟΔΣΑ, υπό τη νομική μορφή ανωνύμου εταιρείας, εν γένει, και, εν προκειμένω, και η εταιρεία υπό την επωνυμία «Διαδημοτική Επιχείρηση Περιβάλλοντος και Οργάνωσης Διαχείρισης Απορριμμάτων Θήβας Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α.», υπάγονται στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων της παρ.1α του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 και της περιπτώσεως 12, της υποπαραγράφου Γ1, της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, ως Ν.Π.Ι.Δ. που ανήκουν σε Ο.Τ.Α., κατά την έννοια της επιτεύξεως κρατικού, δημόσιου και αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας τους από το Κράτος και από Ο.Τ.Α., και διορισμού και ελέγχου της διοικήσεώς τους από Ο.Τ.Α. (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/132/2003
Συγχώνευση, δι’ απορροφήσεως, αποσχιζόμενου εργοληπτικού κλάδου ανώνυμης εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ανώνυμη εταιρεία στην οποία εισφέρεται ο αποσχιζόμενος εργοληπτικός κλάδος (άλλης) ανώνυμης εταιρείας, μπορεί να είναι εργοληπτική επιχείρηση, εγγεγραμμένη ήδη στο ΜΕΕΠ, με πτυχίο κατώτερης τάξεως, συνεπεία δε της συγχωνεύσεως και της καθολικής διαδοχής που αυτή συνεπάγεται, θα καταταγεί αυτοδίκαια και χωρίς να προηγηθεί διαδικασία νέας επανάκρισης ή έκτακτης αναθεώρησης, στην τάξη του ΜΕΕΠ, όπου είναι ήδη καταταγμένη η επιχείρηση στην οποία ανήκε ο απορροφούμενος κλάδος. Προϋπόθεση για την ως άνω αυτοδίκαιη κατάταξη είναι ότι θα διαπιστωθεί, από την υπηρεσία ΜΕΕΠ, επί τη βάσει του προς τον σκοπό της συγχώνευσης συντασσόμενου ισολογισμού, ότι ο αποσχιζόμενος (και εισφερόμενος) κλάδος διαθέτει τα νόμιμα ελάχιστα κατώτατα όρια, που πρέπει να διατηρούν, καθόλη τη διάρκεια ισχύος του πτυχίου τους, οι εργοληπτικές επιχειρήσεις της τάξης αυτής.
ΕλΣυν/ΣΤΚλιμ/158/2012
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα ως προς τη νομιμότητα του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης: α) η παράλειψη ένταξης της επίμαχης προμήθειας στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια της ελεγχόμενης ανάθεσης, καθόσον δεν πρόκειται για προμήθεια εξαιρούμενη από την υποχρέωση αυτή, κατά τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 3 εδ. β΄, 5 ΙΙ και 2 παρ. 3 εδ. γ΄ του ν. 2286/1995 (VI Τμ. 2253/2011, Στ’ Κλ. 41/2011), γεγονός που όφειλε να γνωρίζει η ....λόγω του εξειδικευμένου αντικειμένου δραστηριότητάς της, ενώ το αντίθετο (ότι δηλ. οι Δ.Ε.Υ.Α. εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του ν. 2286/1995) ουδόλως ορίζεται στην επικαλούμενη Π1/181/1.2.2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. β) Η διαλαμβανόμενη στο πρακτικό της ....αιτιολογία, όπως αυτή αναπτύσσεται με το διαβιβαστικό έγγραφο του Γενικού Διευθυντή της, σχετικά με τη νομιμότητα απευθείας ανάθεσης της ελεγχόμενης προμήθειας στον Ο.Α.ΔΥ.Κ., ασχέτως της επίκλησης εσφαλμένης νομικής βάσης (άρθρο 25 παρ. 3γ του π.δ. 59/2007 που όπως εκτέθηκε δεν εφαρμόζεται σε συμβάσεις αγοράς ύδατος από Δ.Ε.Υ.Α.) δεν είναι νόμιμη, πλήρης και επαρκής. Ειδικότερα, το γεγονός ότι ο ....διαχειρίζεται μονοπωλιακά το έργο που αφορά την «ανάπτυξη υδάτινου δυναμικού δυτικής ....» (βλ. και άρθρο 5 παρ. 3 του ν. 3752/2009, ΦΕΚ Α’ 40) και στο πλαίσιο αυτό έχει αναλάβει την διαχείριση των μεγάλων φραγμάτων, πηγών και γεωτρήσεων στον βόρειο άξονα της Δυτικής ...., δεν τον καθιστά αποκλειστικά μοναδικά δυνατό προμηθευτή νερού της ....ούτε βεβαίως θεμελιώνει υπέρ αυτού οιοδήποτε δικαίωμα αποκλειστικότητας για την εκτέλεση της ελεγχόμενης προμήθειας. Τούτο, διότι δεν αποκλείεται η προμήθεια πόσιμου ύδατος από τρίτο προμηθευτή, στον οποίο έχει χορηγηθεί αδειοδότηση έργων αξιοποίησης υδάτινων πόρων για κοινωφελείς σκοπούς σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3199/2003 (ΦΕΚ Α’ 280), αφού άλλωστε δεν αναφέρεται από τη .... πόσες άδειες έχουν χορηγηθεί σχετικά, σε ποιες περιοχές, ποιους ενδιαφερόμενους και με τι αντικείμενο (υδροληψία, μεταφορά νερού, έργα δικτύων, ρύθμιση - αποθήκευση, επεξεργασία νερού, τροφοδότηση κ.λ.π.) και ότι οι σχετικές αδειοδοτήσεις αντικειμενικά αποκλείεται να καλύψουν την ζητούμενη προμήθεια. ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕλΣυν/Τμ.VI/3218/2012
ΝΣΚ/134/2017
Νομιμότητα της συστάσεως ανωνύμου εταιρείας πριν από τη συγχώνευση στον προϋπάρχοντα αυτής, υπό μορφή ν.π.δ.δ., Περιφερειακό Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, των τοπικών φορέων, με αρμοδιότητα τη διαχείριση στερεών αποβλήτων στην ίδια Περιφέρεια. Συνέπειες της συστάσεως της ανωνύμου εταιρείας, για το ν.π.δ.δ., τους τοπικούς φορείς διαχειρίσεως στερεών αποβλήτων, οι οποίοι έχουν ήδη συγχωνευθεί στον Περιφερειακό Σύνδεσμο και εκείνους, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη συγχωνευθεί.Είναι νόμιμη η σύσταση της ανώνυμης εταιρείας «Περιφερειακός Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Στερεός Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α.» και η εταιρεία αυτή αποτελεί καθολικό διάδοχο, υπεισερχόμενη στην περιουσία, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, του προϋφιστάμενου ν.π.δ.δ. με τίτλο «Περιφερειακός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας», αλλά και των συγχωνευόμενων, πριν και μετά τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας, τοπικών φορέων. - Το ν.π.δ.δ. με τίτλο «Περιφερειακός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» και οι συγχωνευόμενοι, πριν και μετά τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας, τοπικοί φορείς, παύουν να υφίστανται μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσής τους. - Οι τοπικοί φορείς, οι οποίοι δεν έχουν συγχωνευθεί διαρκούσης της τιθέμενης στο νόμο προθεσμίας ολοκληρώσεως της συγχωνεύσεως (30.6.2017), συνεχίζουν να λειτουργούν και να ασκούν τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων αρμοδιότητάς τους, αν όμως παρέλθει άπρακτη και η προθεσμία αυτή, οι τοπικοί φορείς συνεχίζουν μεν, κατ’ αρχήν, να λειτουργούν και να ασκούν τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων αρμοδιότητάς τους, πλην οφείλει ο Γ.Γ.Α.Δ., κατά δέσμια αρμοδιότητα, να ενεργήσει την αναγκαστική συγχώνευσή τους, με έκδοση διαπιστωτικής πράξεως, μετά το διορισμό, εκ μέρους του, ορκωτών ελεγκτών και αποτίμηση της περιουσίας τους.
ΔΕΚ/C-458/2003
Περίληψη της αποφάσεως 1. Προσέγγιση των νομοθεσιών — Διαδικασίες συνάψεως δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών — Οδηγία 92/50 — Πεδίο εφαρμογής — Παραχώρηση δημόσιων υπηρεσιών διαχειρίσεως δημόσιου χώρου σταθμεύσεως επί πληρωμή — Δεν εμπίπτει (Οδηγία 92/50 του Συμβουλίου) 2. Κοινοτικό δίκαιο — Αρχές — Ίση μεταχείριση — Δυσμενής διάκριση λόγω ιθαγένειας — Ελευθερία εγκαταστάσεως — Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών — Διατάξεις της Συνθήκης — Πεδίο εφαρμογής — Συμφωνίες παραχωρήσεως δημόσιων υπηρεσιών — Εμπίπτουν — Όρια — Εξέταση κατά περίπτωση (Άρθρα 12 ΕΚ, 43 ΕΚ και 49 ΕΚ) 1. Η ανάθεση από δημόσια αρχή της διαχειρίσεως δημόσιου χώρου σταθμεύσεως επί πληρωμή σε παρέχοντα υπηρεσίες, ο οποίος αμείβεται από τα τέλη που καταβάλλουν τρίτοι για τη χρήση του χώρου σταθμεύσεως, συνιστά παραχώρηση δημόσιας υπηρεσίας, επί της οποίας δεν εφαρμόζεται η οδηγία 92/50/ΕΟΚ για το συντονισμό των διαδικασιών συνάψεως δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών. (βλ. σκέψη 43, διατακτ. 1) 2. Οι δημόσιες αρχές που συνάπτουν συμφωνίες παραχωρήσεως δημόσιων υπηρεσιών υποχρεούνται να τηρούν τους θεμελιώδεις κανόνες της Συνθήκης ΕΚ εν γένει, ιδίως δε τα άρθρα 43 ΕΚ και 49 ΕΚ, και την αρχή του άρθρου 12 ΕΚ περί απαγορεύσεως των δυσμενών διακρίσεων λόγω ιθαγένειας ειδικότερα, που αποτελούν ειδικότερες εκφάνσεις της γενικής αρχής της ίσης μεταχειρίσεως. Οι αρχές της ίσης μεταχειρίσεως και της απαγορεύσεως των δυσμενών διακρίσεων λόγω ιθαγένειας συνεπάγονται, μεταξύ άλλων, υποχρέωση διαφάνειας η οποία συνίσταται στη διασφάλιση, υπέρ όλων των πιθανών αναδόχων, προσήκοντος βαθμού δημοσιότητας που να καθιστά δυνατό το άνοιγμα της αγοράς υπηρεσιών στον ανταγωνισμό, καθώς και τον έλεγχο του αμερόληπτου χαρακτήρα των διαδικασιών διαγωνισμού. Εντούτοις, η εφαρμογή των κανόνων των άρθρων 12 ΕΚ, 43 ΕΚ και 49 ΕΚ, καθώς και των γενικών αρχών των οποίων αποτελούν την ειδικότερη έκφραση, αποκλείεται αν ο οργανισμός τοπικής αυτοδιοικήσεως ασκεί επί του αναδόχου έλεγχο ανάλογο προς εκείνον που ασκεί επί των δικών του υπηρεσιών και αν, συγχρόνως, ο ανάδοχος πραγματοποιεί το κύριο μέρος της δραστηριότητάς του με τον ή τους οργανισμούς που τον ελέγχουν. Συναφώς, οι προαναφερθείσες διατάξεις και αρχές απαγορεύουν την παραχώρηση εκ μέρους δημόσιας αρχής, χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό, δημόσιας υπηρεσίας σε ανώνυμη εταιρία η οποία προέκυψε από τη μετατροπή ειδικής επιχειρήσεως ανήκουσας στη δημόσια αυτή αρχή, της οποίας ο εταιρικός σκοπός επεκτάθηκε σε νέους και σημαντικούς τομείς, της οποίας το κεφάλαιο πρέπει υποχρεωτικώς, εντός σύντομου χρονικού διαστήματος από τη μετατροπή, να περιλάβει ξένες επενδύσεις, της οποίας το κατά τόπον πεδίο δραστηριοτήτων επεκτάθηκε σε όλη την ιταλική επικράτεια και στο εξωτερικό, και της οποίας το διοικητικό συμβούλιο διαθέτει ευρύτατες διαχειριστικές εξουσίες που μπορεί να ασκεί αυτόνομα. (βλ. σκέψεις 46-49, 62, 72, διατακτ. 2)