×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/127/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4376/2016, 284/1989

Αρμοδιότητα ΝΣΚ για παροχή γνωμοδότησης σχετικά με την νομιμότητα σύναψης νέας σύμβασης με την οποία θα ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) η οποία έληξε χωρίς να εκτελεστεί συνολικά – Συμβατότητα της νέας σύμβασης με το ν. 4376/2016.α) Δεν υφίσταται γνωμοδοτική αρμοδιότητα του ΝΣΚ, κατά το άρθρο 66 του π.δ/τος 284/1989, για Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων, της οποίας έχει λήξει η διάρκεια. Η σύναψη της προτεινόμενης νέας σύμβασης δεν είναι δυνατή, διότι το περιεχόμενό της δεν είναι συμβατό με τις ρυθμίσεις του ισχύοντα σήμερα ν. 4376/2016. Η κατά παρέκκλιση του νόμου αυτού σύναψη νέας σύμβασης είναι δυνατή μόνο μετά από ειδική νομοθετική ρύθμιση του θέματος. β) Η αξίωση της πολιτείας για την ποινική δίωξη και καταδίκη προσώπων που τυχόν διέπραξαν αξιόποινες πράξεις, κατά την σύναψη και εκτέλεση της ΣΑΩ, δεν θίγεται από την προτεινόμενη νέα Σύμβαση, η οποία ρυθμίζει αστικές και μόνο αξιώσεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/171/2010

Πολεμική Αεροπορία. Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (Α.Ω.) μετά τη λήξη ισχύος της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ανεξαρτήτως αν η υπ’ αριθ.23/98 Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων διέπεται από το Ελβετικό δίκαιο, μετά τη λήξη ισχύος της δεν είναι δυνατή η τροποποίησή της.


ΝΣΚ/13/2009

Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση Συμβάσεως ΑΩ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της.


ΝΣΚ/14/2009

Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση Συμβάσεως ΑΩ μετά τη λήξη του συμβατικού χρόνου ισχύος της.


ΝΣΚ/93/2008

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τροποποίηση συμβάσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων κατά το άρθρο 66 ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτεί κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989 γενικώς για τροποποίηση συμβάσεων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Εφ’ όσον δεν τίθεται με το υποβαλλόμενο έγγραφο συγκεκριμένος νομικός προβληματισμός, δεν συντρέχει περίπτωση το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει ούτε κατά τις διατάξεις του οργανισμού του (Ν 3086/2002).


ΝΣΚ/495/2003

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Αντισταθμιστικά ωφελήματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η, κατόπιν προτάσεως του προμηθευτή, αντικατάσταση υποκατασκευαστή εκτελέσεως έργου Α.Ω. Έγκριση της αντικαταστάσεως από το ΥΠΕΘΑ. Έννοια αντισταθμιστικών ωφελημάτων. Σχέση υπεργολάβου με τον κύριο του έργου. Μισθοί εργατών.


ΝΣΚ/48/2016

Σύμβαση προμήθειας αεροσκαφών Μ – 2000 μεταξύ Ελληνικού και Γαλλικού Δημοσίου - Διερεύνηση ύπαρξης βλάβης Ελληνικού Δημοσίου από μη προσήκουσα παροχή αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ) από το Γαλλικό Κράτος – Προβλεπόμενος τρόπος διεκδίκησης της ζημίας από την εν λόγω αιτία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν έχει αρμοδιότητα να προβεί στην εκτίμηση και εντεύθεν αξιολόγηση της σε βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου βλάβης από τη μέχρι σήμερα μη πλήρη υλοποίηση της συμφωνίας με το Γαλλικό Κράτος περί παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ) στο πλαίσιο της αγοράς από το Ελληνικό Δημόσιο των αεροσκαφών (Α/Φ) Μ-2000 με την Εμπορική Σύμβαση 2/1985 (Σύμβαση «ΤΑΛΩΣ»). Το ύψος της ζημίας και κατ’ επέκταση της βλάβης των συμφερόντων του Δημοσίου από τη μέχρι τώρα μη πλήρη υλοποίηση της συμφωνίας περί παροχής ΑΩ, είναι ζήτημα που συνδέεται άρρηκτα με ειδικές επιστημονικές ή τεχνικές γνώσεις και ανάγεται στη σφαίρα της ουσιαστικής κρίσης της Διοίκησης (ομοφ.). Εφόσον ήθελε υποτεθεί ότι υφίσταται επαρκώς προσδιορισμένη βλάβη του Ελληνικού Δημοσίου, οφειλόμενη στην προαναφερόμενη αιτία, ο προβλεπόμενος τρόπος για τη διεκδίκηση της ζημίας, την οποία υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο, είναι οι διαβουλεύσεις μεταξύ των Μερών, όπως υποδεικνύεται στα έγγραφα που απαρτίζουν την υπό κρίση συμφωνία περί παροχής από το Γαλλικό Κράτος αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ), για την επίλυση των αναφυομένων διαφορών (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/213/2016

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων - Μη επιτρεπτή η προβλεπόμενη σε παράρτημα Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων τμηματική απόδοση πιστώσεων προγραμμάτων, επειδή αντίκειται σε υπερισχύοντα όρο της αρχικής σύμβασης.Δεν είναι επιτρεπτή η τμηματική απόδοση πιστώσεων σε προγράμματα που είναι ενταγμένα στην κατηγορία της παρ. 16 των σχετικών Κατευθυντήριων Οδηγιών (Κ.Ο.) του ΥΠΕΘΑ, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα «Α» της 3ης τροποποίησης της επίμαχης Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ), διότι υπερισχύει και έχει εφαρμογή, στην προκείμενη περίπτωση, ο όρος 9.2 της αρχικής ΣΑΩ, βάσει του οποίου τμηματική απόδοση πιστώσεων επιτρέπεται μόνο στα προγράμματα που εντάσσονται στις κατηγορίες των παραγράφων 12 και 13 των Κ.Ο. Ο όρος αυτός υπερισχύει κάθε μεταγενέστερου, που διατυπώνεται σε Παράρτημα, βάσει του άρθρου 29.4 της ΣΑΩ, που προβλέπει σαφώς ότι οι όροι του κύριου μέρους της σύμβασης υπερισχύουν των παραρτημάτων (πλειοψ.).


ΝΣΚ/197/2003

Έγκριση αλλαγής προεγκεκριμένου μέρους υλοποιήσεως Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατόν, στα πλαίσια της καλόπιστης εκτελέσεως της συμβάσεως, να γίνει δεκτό αίτημα του αντισυμβαλλομένου για την χορήγηση εγκρίσεως από την αρμοδία Αρχή προκειμένου να αλλάξει ο προεγκεκριμένος φορέας υλοποιήσεως προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Η άρνηση χορηγήσεως της εγκρίσεως πρέπει να είναι επαρκώς αιτιολογημένη με αναφορά συγκεκριμένων περιστατικών, η συνδρομή των οποίων θα έθετε σε κίνδυνο την αξιόπιστη τήρηση του προεγκεκριμένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, θα επέφερε βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου.


ΝΣΚ/263/2016

Αν μπορεί να προβεί η Υπηρεσία, όσον αφορά την Σύμβαση Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΣΑΩ) 29/1998, στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες σε αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 33 του Ν. 2690/1999 ή αν τούτο κωλύεται, κατά το άρθρο 43 του Π.Δ. 284/1989. (...) Α. Δεν είναι επιτρεπτή, κατά το άρθρο 43 παρ. 4 του Π.Δ. 284/1989, η εκ μέρους της Διοίκησης ανάκληση της απόφασης περί επιβολής ποινικών ρητρών, σε βάρος προμηθευτή, για παράβαση των συμβατικών του υποχρεώσεων, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 44 του ίδιου Π.Δ (πλειοψ.). Β. Δεν δύναται η Υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη τα άρθρα 17, 18, 19 και 21 της Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων 29/1998 και το παράρτημα «Δ» της Σύμβασης αυτής, σε συνδυασμό με την παράγραφο 18 α (1) (ε) και (στ) των Κατευθυντηρίων Οδηγιών (Κ.Ο.) Μαΐου 1996, να προβεί στην ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες στον προμηθευτή, εφόσον θεωρεί τον οικείο φάκελο μη εγκαίρως υποβληθέντα ή/και συμπληρωθέντα, λόγω βραδύτητας ή αμέλειας του προμηθευτή, και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Π.Δ. 284/1989 (ομοφ.).


ΝΣΚ/312/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων - Νομιμοποίηση ή μη διακράτησης εγγυητικών επιστολών και ισχύς τους, μετά την κατάργηση των συμβάσεων που διασφάλιζαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο δεν νομιμοποιείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο να κάνει χρήση και συνεπώς δεν νομιμοποιείται στην περαιτέρω διακράτηση των Εγγυητικών Επιστολών, που παραδόθηκαν από τους προμηθευτές, προς διασφάλιση της υλοποίησης συγκεκριμένων συμβατικών υποχρεώσεων που απέρρεαν από τις ήδη καταργηθείσες υπ’ αριθμ. 8/2000 και 13/2002 συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Αυτό δε διότι, μετά την υπογραφή και ενεργοποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας, που κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου με το άρθρο μόνο του Ν 3885/2010 (ΦΕΚ 171 Α΄) και κατά την έννοια των διαλαμβανομένων στο Κεφάλαιο Α΄ (2) παρ.4 και στο Κεφάλαιο D(1) παρ.2 της Συμφωνίας αυτής, το Ελληνικό Δημόσιο και οι αντισυμβαλλόμενοί του στις καταργηθείσες συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων έχουν παραιτηθεί αμοιβαίως από κάθε αξίωση, που πηγάζει από αυτές, περιλαμβανομένων και των αξιώσεων από τις κατατεθείσες εγγυητικές επιστολές. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 312/2014.