ΝΣΚ/314/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κατάταξη συμβασιούχου σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 17 Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι νόμιμη η προσμέτρηση (για την συμπλήρωση του ελάχιστου χρόνου των 24 μηνών) χρόνου ενός (1) μηνός, κατά τον οποίο μη νομίμως χορηγήθηκε παράταση συμβάσεως έργου καθώς και χρόνου 3,5 μηνών κατά τον οποίο παρασχέθηκε εργασία με ωριαία αποζημίωση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/73/2002
Κατάταξη σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας που παρασχέθηκε σε εκτέλεση δικαστικής αποφάσεως μη τελεσίδικης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προσωπικό που παρέχει τις υπηρεσίες του στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τη συμπλήρωση των 24 μηνών, που ορίζει η παρ.1 του άρθρου 17 του Ν 2839/2000, δεν μπορεί να προσμετρήσει και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι υπηρεσίες αυτές παρασχέθηκαν σε εκτέλεση προσωρινής διαταγής δικαστηρίου ή απόφασης που εκδόθηκε κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ή δικαστικής αποφάσεως που δεν είναι τελεσίδικη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/190/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη σε οργανική θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας που παρασχέθηκε σε εκτέλεση δικαστικής αποφάσεως μη τελεσίδικης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προσωπικό που παρέχει τις υπηρεσίες του σε φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης με σύμβαση μίσθωσης έργου κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 89 του Ν 2084/1992, για την συμπλήρωση των 24 μηνών, που ορίζει η παρ.4 του άρθρου 17 του Ν 2839/2000, προσμετρά και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι υπηρεσίες αυτές παρασχέθηκαν σε εκτέλεση προσωρινής διαταγής δικαστηρίου ή απόφασης που εκδόθηκε κατά την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ή δικαστικής αποφάσεως που δεν είναι τελεσίδικη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/250/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη. Εφαρμογή διατάξεων του άρθρου 17 Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατατάσσονται σε οργανικές θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.1-3 του Ν 2839/2000 : 1) Μισθωτοί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίοι συμπλήρωσαν διάστημα 24 μηνών με διαδοχικές συμβάσεις χωρίς διακοπή οποτεδήποτε στο παρελθόν και ακολούθως, μετά από διακοπή μεγαλύτερη των δύο μηνών, τους βρήκε ο εν λόγω νόμος να υπηρετούν ή υπηρέτησαν στο διάστημα από 1.8.1999 και στο εξής με σύμβαση μίσθωσης έργου ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου 8μηνης διάρκειας για κάλυψη εποχιακών αναγκών. (πλειοψ.) 2) Προσωπικό που απασχολήθηκε για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών στην αρχή με συμβάσεις έργου και στην συνέχεια με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή και το αντίστροφο, με διακοπή όμως μεταξύ αυτών των δύο μεγαλύτερη των δύο μηνών. (ομόφωνα) 3) Δεν κατατάσσεται σε τέτοιες θέσεις αορίστου χρόνου το προσωπικό που προσέλαβαν οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις (Ελεγκτές Γαλακτοπαραγωγής, Γεωπόνοι-Συντονιστές κλπ) για την υλοποίηση των προγραμμάτων γενετικής βελτίωσης αγροτικών ζώων, αναβάθμισης και διάσωσης - διατήρησης του αυτόχθονου γενετικού υλικού που τους ανατέθηκαν από το Υπουργείο Γεωργίας. (ομόφωνα) 4) Αντίθετα κατατάσσεται προσωπικό που προσλήφθηκε με βάση τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ.3 του Ν 2190/1994 για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση (ετήσια σύμβαση με συνεχείς ανανεώσεις μέχρι την λήξη του προγράμματος) και για την συμπλήρωση του χρόνου των 24 μηνών προσμετράται υπηρεσία με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας οχτώ (8) μηνών που παρασχέθηκε για κάλυψη εποχιακών αναγκών και υπηρεσία με σύμβαση μίσθωσης έργου, ακόμη και αν η διακοπή μεταξύ αυτών υπερβαίνει το διάστημα των δύο μηνών. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/581/2004
Πρόσληψη συμβασιούχου υπαλλήλου και μετά τη λήξη του οριζόμενου συμβατικού χρόνου, κατά συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική δικαστική απόφαση.(...)Η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί στην αναδρομική πρόσληψη συμβασιούχου υπαλλήλου και μετά τη λήξη του οριζόμενου συμβατικού χρόνου, κατά συμμόρφωση σε ακυρωτική δικαστική απόφαση και δη από της ημερομηνίας προσλήψεως της αντ’ αυτής προσληφθείσης υπαλλήλου.
ΝΣΚ/45/2016
Προσμέτρηση πλεονάζοντος χρόνου σε υπάλληλο προαγόμενο, κατά τις διατάξεις του ν. 4024/2011. Υπάλληλος η οποία κατατάχθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4024/2011, στο βαθμό Β΄ και της προσμετρήθηκε πλεονάζων χρόνος στο βαθμό αυτό και στη συνέχεια προαχθείσα έλαβε το βαθμό Α΄, ορθώς κατατάχθηκε στο βασικό μισθό του βαθμού Α΄, χωρίς την προσμέτρηση πλεονάζοντος χρόνου στο βαθμό αυτό (ομοφ.).
ΝΣΚ/129/2004
Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Διαδοχική ασφάλιση. Βοήθημα Οικογενειακής Αυτοτέλειας (Β.Ο.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις για τη διαδοχική ασφάλιση δεν δύνανται να τύχουν εφαρμογής για το Β.Ο.Α., το οποίο υπολογίζεται με βάση το μέρισμα που θα ελάμβανε ο μερισματούχος χωρίς την προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισής του σε άλλον φορέα επικουρικής ασφάλισης και όχι με το αυξημένο μέρισμα λόγω αναγνώρισης προϋπηρεσίας σε άλλο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις για τη διαδοχική ασφάλιση, στον οποίο ούτε ήταν ασφαλισμένος για Β.Ο.Α. και στον οποίο ουδεμία κράτηση είχε καταβάλλει για το βοήθημα αυτό. Συνεπώς νομίμως υπολογίστηκε από το Μ.Τ.Ν. το Β.Ο.Α., που χορηγήθηκε στη θυγατέρα του αιτούντος Πλοιάρχου Λ.Σ. ε.α. Σ. Ζ., με το μέρισμα που ελάμβανε ο πατέρας της κατά τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας της και όχι με το αυξημένο μέρισμα που λαμβάνει αυτός λόγω αναγνώρισης της προϋπηρεσίας του στο ΤΑΝΠΥ σύμφωνα με τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/72/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη ΙΙ της παρούσας για τη μισθολογική εξέλιξη των φερόμενων ως δικαιούχων του επίμαχου χρηματικού εντάλματος προσμετράται κατ’ εφαρμογή του γενικού κανόνα του άρθρου 15 παρ. 1 περ. α΄ του ν. 3205/2003 τόσο η υπηρεσία που οι προαναφερόμενοι σχολικοί φύλακες παρείχαν πριν από τη δημοσίευση των διατάξεων του π.δ./τος 164/2004 (19.7.2004) δυνάμει των καταρτισθέντων συμφωνητικών συνεργασίας, αφού, ως ανωτέρω εκτέθηκε, τα τελευταία έχουν τα χαρακτηριστικά συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, όσο και αυτή που παρασχέθηκε μετά τη δημοσίευση του ιδίου π.δ/τος, δεδομένου ότι παρασχέθηκε κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ./τος 164/2004 δυνάμει διαδοχικών συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Συνεπώς, νομίμως χορηγήθηκε στους φερόμενους ως δικαιούχους το 15ο μισθολογικό κλιμάκιο της ΔΕ κατηγορίας ο βασικός μισθός του οποίου κατά το κρίσιμο έτος ανερχόταν στο ποσό των 860,00 ευρώ, η δε διαφορά των αναδρομικών αποδοχών λόγω προηγούμενης ένταξής του σε κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο (17ο), νομίμως εκκαθαρίζεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα.
ΝΣΚ/85/2020
Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε τελεσίδικη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου που αναγνώρισε την εργασιακή σχέση συμβασιούχου ως ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υποχρέωσε το Δημόσιο να αποδέχεται τις αντίστοιχες υπηρεσίες αυτού.(...)Τελεσίδικη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου που αναγνώρισε την εργασιακή σχέση συμβασιούχου ως ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υποχρέωσε το Δημόσιο να αποδέχεται τις αντίστοιχες υπηρεσίες αυτού, α) δεν υποχρεώνει τη Διοίκηση σε συμμόρφωση, κατ’ άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 3068/2002 και β) δεν αποτελεί εκτελεστό τίτλο κατά του Δημοσίου, λόγω της ειδικής ρύθμισης του άρθρου 19 του α.ν. 1715/1951, που εξακολουθεί να είναι ισχυρή (ομόφωνα).
ΝΣΚ/80/2010
Προσμέτρηση χρόνου απασχόλησης με συμβάσεις μίσθωσης έργου για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου.Από το συνολικό χρόνο απασχόλησης με συμβάσεις μίσθωσης έργου δύναται να ληφθεί υπόψη για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου χρονικό διάστημα 24 μηνών. Η πέραν του 24μηνου απασχόληση, υπό το καθεστώς των συμβάσεων αυτών, δύναται να αναγνωρισθεί μισθολογικά υπό τις προϋποθέσεις των παρ. 1ι και 4 του άρθρου 15 του Ν 3205/2003.
ΕΣ/Τ1/13/2006
Τεχνικός υπάλληλος ΟΤΑ με σχέση εργασίας ιδ. δικαίου αορίστου χρόνου, στον οποίο δεν χορηγήθηκε, εξαιτίας έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, η κανονική ετήσια άδεια απουσίας από την εργασία, δικαιούται αποδοχών αντίστοιχων με τις ημέρες άδειας που δεν έλαβε, προσαυξημένες κατά 25%, ανεξαρτήτως της έγκαιρης η μη υποβολής σχετικής αίτησης για την χορήγησή της. Μη νόμιμη δαπάνη που υπερβαίνει τις παραπάνω οριζόμενες αποδοχές.