×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/317/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία. Παράταση πιστοποιητικού εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο έλεγχος του, πέραν των επιτρεπομένων ορίων, ευρεθέντος ποσοστού αφλατοξινών του εισαγομένου από τρίτη χώρα προϊόντος, και η ενδεχόμενη βάσει του Καν. 339/93 διοικητική απαγόρευση εισαγωγής, δεν μπορεί να θεωρηθούν, ενόψει της έλλειψης συστηματικών ελέγχων του προϊόντος στη χώρα παραγωγής ή/και καταγωγής, ως ασυνήθη και απρόβλεπτα για τους εμπορευόμενους γεγονότα. Επομένως το ενδεχόμενο της απαγόρευσης εισαγωγής του προϊόντος εμπίπτει στον επιχειρηματικό κίνδυνο του εισαγωγέα ο οποίος επιλέγει τους εμπόρους με τους οποίους συναλλάσσεται και οφείλει να λαμβάνει τα ανάλογα μέτρα (ρήτρες κλπ) κατά την υπογραφή των συμφωνιών που συνάπτει.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/61/2002

Έγκριση εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση εγκρίσεως εισαγωγής αλλοδαπής προελεύσεως φυτοπροστατευτικού προϊόντος, για το οποίο έχει χορηγηθεί έγκριση κυκλοφορίας και η αίτηση του ενδιαφερομένου εισαγωγέα συνοδεύεται με προτιμολόγιο πωλήσεως, που δεν έχει εκδοθεί από τον αλλοδαπό παρασκευαστή, αλλά από τον ίδιο. 2) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση εγκρίσεως εισαγωγής σε εταιρεία για φυτοπροστατευτικά προϊόντα, τα οποία φέρεται ότι παρασκευάζει η ίδια και την τυποποίησή τους έχει αναθέσει σε οίκους του εξωτερικού, προσκομίζει δε τιμολόγια ή προτιμολόγια, που εκδίδει ο αλλοδαπός τυποποιητής, από το περιεχόμενο των οποίων, όμως, προκύπτει ότι ο εμφανιζόμενος ως παρασκευαστής στην πραγματικότητα αγοράζει τα προϊόντα αυτά, από τον αλλοδαπό οίκο, στον οποίο φέρεται ότι έχει αναθέσει απλώς την τυποποίηση.


ΝΣΚ/282/2004

Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν.1291/2000) - Ανωτέρα βία - Δυσμενείς καιρικές συνθήκες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στο πλαίσιο των γεωργικών κανονισμών δεν περιορίζεται στην απόλυτη αδυναμία, αλλά καλύπτει και ξένες προς τον οικείο επιχειρηματία περιστάσεις, ασυνήθεις και απρόβλεπτες, οι συνέπειες των οποίων δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια. Προϋπόθεση για την αναγνώριση συνδρομής περιστατικού Α.Β. αποτελεί η εκ μέρους του αιτούντος εμπρόθεσμη υποβολή αίτησης και έγγραφη κοινοποίηση προς την αρμόδια αρχή του περιστατικού Α.Β. και των περί αυτού αποδείξεων. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η εξ αιτίας αυτών βλάβη και μη λειτουργία του εργοστασίου επεξεργασίας γάλακτος «…. ΑΕΠΕ» στη Βουλγαρία (υποχρεωτική χώρα εξαγωγής) κατά τους μήνες Αύγουστο – Σεπτέμβριο 2002 μπορεί να θεωρηθούν ως περιστατικό ανωτέρας βίας, που εμπόδισε την εμπρόθεσμη εκπλήρωση της υποχρεώσεως της αιτούσας για την εισαγωγή 186 τόνων τυριού Μπασκί Βουλγαρίας, ώστε να είναι δυνατή η μερική ακύρωση του σχετικού πιστοποιητικού εισαγωγής, εάν η αιτούσα εισαγωγική εταιρία αποδείξει ότι είχε δραστηριοποιηθεί επαρκώς για την προμήθεια του προς εισαγωγή προϊόντος από άλλους προμηθευτές ή εμπόρους της Βουλγαρίας. Απόρριψη αιτήματος συγκεκριμένης εισαγωγικής εταιρίας για μερική ακύρωση του σχετικού πιστοποιητικού εισαγωγής, διότι η εν λόγω εταιρία δεν απέδειξε ότι επέδειξε κάθε δυνατή, πλην των υπερμέτρων θυσιών, επιμέλεια για την αποφυγή των δυσμενών συνεπειών του ζημιογόνου γεγονότος.


ΝΣΚ/384/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Μη εκπλήρωση υποχρέωσης εισαγωγής εντός του χρόνου ισχύος των πιστοποιητικών εισαγωγής, λόγω ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Δεν εμπίπτει στην, κατ άρθρα 40 παρ.1 και 41 παρ.1 του Καν(ΕΚ) 1291/2000, έννοια της ανωτέρας βίας, που εμπόδισε την εκπλήρωση υποχρεώσεως εισαγωγής βοείου κρέατος από Τρίτη χώρα, η εμφάνιση κατά τους τελευταίους μήνες του έτους 2000, κρουσμάτων της νόσου της σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας. Απορρίπτεται αίτημα αποδέσμευσης των εγγυήσεων που είχαν κατατεθεί για την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.


ΝΣΚ/399/2011

Αίτηση για τη χορήγηση άδειας παράλληλης εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων από φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εδρεύει σε άλλη χώρα της Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 9 παρ.2 της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ ο αιτών την έγκριση φυτοπροστατευτικού προϊόντος πρέπει να έχει μόνιμη έδρα στην Κοινότητα. Συνεπώς, δεν μπορεί από το εθνικό δίκαιο να τεθεί περιορισμός κατά τον οποίο να απαιτείται οι αιτούντες να εδρεύουν στην Ελλάδα, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για παράλληλη εισαγωγή φυτοπροστατευτικού προϊόντος που ήδη έχει εγκριθεί. Το ερώτημα για τον τρόπο εφαρμογής σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των κυρώσεων και ποινών σε περίπτωση παραβάσεως εκ μέρους του αιτούντος είναι πολύ γενικά και αόριστα διατυπωμένο και δεν περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα από την διάταξη του άρθρου 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.) στοιχεία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/248/2004

Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000) - Ανωτέρα βία – Υποβάθμιση του προϊόντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα δεν περιορίζεται μόνο στην απόλυτη αδυναμία, αλλά πρέπει να επεκτείνεται και σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Για να θεωρηθεί ότι συντρέχει περιστατικό ανωτέρας βίας, δεν αρκεί η συνδρομή τέτοιου περιστατικού, αλλά απαιτείται επιπλέον εκ μέρους του δικαιούχου του πιστοποιητικού τόσο η επίκληση αυτού, όσο και η προσκόμιση των αποδείξεων των περιστάσεων που ο ίδιος θεωρεί ως περίπτωση ανωτέρας βίας, καθώς και η απόδειξη του υποκειμενικού στοιχείου της ανωτέρας βίας (επίδειξη κάθε δυνατής επιμέλειας κλπ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση η υποβάθμιση του εισακτέου προϊόντος, και εν όψει του γεγονότος της μη αναλογικής υποβαθμίσεως του φορτίου και των 5 φορτηγίδων με τις οποίες μεταφερόταν το προϊόν, οφείλεται είτε στον τρόπο συντηρήσεως, είτε/ και στην ποιότητα του προϊόντος, και όχι στο μακρόχρονο αποκλεισμό των μεταφορικών μέσων στον Δούναβη, δηλ. σε λόγο σχετιζόμενο με τις επιλογές συνεργασίας του εισαγωγέως και εμπίπτοντα στη σφαίρα του επιχειρηματικού κινδύνου και όχι σε λόγο ανωτέρας βίας.


Ν.4695/2020

Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας του Περού για την πρόληψη της κλοπής, της παράνομης ανασκαφής και της παράνομης εισαγωγής, εξαγωγής, διακίνησης ή μεταβίβασης κυριότητας πολιτιστικών αγαθών και την απόδοσή τους στη χώρα προέλευσης.


ΝΣΚ/254/2015

Υπάλληλοι Υπουργείου Εξωτερικών σε αργία – Δυνατότητα υπαγωγής των επιβατικών αυτοκινήτων τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που τίθενται σε αργία και εξ αυτού του λόγου δεν ασκούν πραγματική υπηρεσία, είτε επιστρέφουν προσωρινώς ή με μετάθεση, είτε ευρίσκονται στην χώρα, στερούνται του δικαιώματος της προσωρινής εισαγωγής με αναστολή δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωρινά εισαχθέντος επιβατικού αυτοκινήτου τους. (πλειοψ.) Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 216/2015 Γνωμ.Τμ.Β΄ ΝΣΚ.


ΝΣΚ/216/2015

Υπάλληλοι Υπουργείου Εξωτερικών σε αργία – Δυνατότητα υπαγωγής των επιβατικών αυτοκινήτων τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που τίθενται σε αργία και εξ αυτού του λόγου δεν ασκούν πραγματική υπηρεσία, είτε επιστρέφουν προσωρινώς ή με μετάθεση, είτε ευρίσκονται στην χώρα, στερούνται του δικαιώματος της προσωρινής εισαγωγής με αναστολή δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωρινά εισαχθέντος επιβατικού αυτοκινήτου τους. (πλειοψ.) Παραπομπή του ερωτήματος στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 254/2015 Γνωμ. της Α΄Ολομ. ΝΣΚ.


ΝΣΚ/52/2018

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων – Επιβολή ποινικών ρητρών σε βάρος προμηθευτή – Ανάγκη ταμειακής βεβαίωσης του ποσού της απαίτησης του Δημοσίου από την υπουργική απόφαση επιβολής ποινικών ρητρών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Επιβάλλεται, σε κάθε περίπτωση, να λαμβάνει χώρα η - εντός της οριζόμενης στο άρθρο 71 παρ.1 του ν. 542/1977 προθεσμίας - ταμειακή βεβαίωση της υπουργικής απόφασης με την οποία επιβάλλονται ποινικές ρήτρες σε βάρος προμηθευτή των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να καταστεί νομικά δυνατή η είσπραξή τους. (ομόφ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 68/2019 γνωμοδότηση της Πλήρους Ολομέλειας.


Π.Δ.27/2016

Τροποποίηση του Π.δ. 365/2002 «Μέτρα προστασίας κατά της εισαγωγής από άλλο κράτος μέλος ή τρίτη χώρα στη Χώρα ή μέσω αυτής σε άλλο κράτος μέλος της Κοινότητας οργανισμών επιβλαβών για τα φυτά ή τα φυτικά προϊόντα και κατά της εξάπλωσής τους στο εσωτερικό της, σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2000/29/ΕΚ του Συμβουλίου και των Οδηγιών 92/90/ΕΟΚ, 93/50/ΕΟΚ, 93/51/ΕΟΚ, 94/3/ΕΟΚ, 2001/32/ ΕΚ, 2001/33/ΕΚ, 2002/28/ΕΚ και 2002/29/ΕΚ της Επιτροπής» (Α΄ 307), όπως ισχύει, για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 652/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L 189, 27.6.2014)».