ΝΣΚ/61/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έγκριση εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση εγκρίσεως εισαγωγής αλλοδαπής προελεύσεως φυτοπροστατευτικού προϊόντος, για το οποίο έχει χορηγηθεί έγκριση κυκλοφορίας και η αίτηση του ενδιαφερομένου εισαγωγέα συνοδεύεται με προτιμολόγιο πωλήσεως, που δεν έχει εκδοθεί από τον αλλοδαπό παρασκευαστή, αλλά από τον ίδιο. 2) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση εγκρίσεως εισαγωγής σε εταιρεία για φυτοπροστατευτικά προϊόντα, τα οποία φέρεται ότι παρασκευάζει η ίδια και την τυποποίησή τους έχει αναθέσει σε οίκους του εξωτερικού, προσκομίζει δε τιμολόγια ή προτιμολόγια, που εκδίδει ο αλλοδαπός τυποποιητής, από το περιεχόμενο των οποίων, όμως, προκύπτει ότι ο εμφανιζόμενος ως παρασκευαστής στην πραγματικότητα αγοράζει τα προϊόντα αυτά, από τον αλλοδαπό οίκο, στον οποίο φέρεται ότι έχει αναθέσει απλώς την τυποποίηση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/399/2011
Αίτηση για τη χορήγηση άδειας παράλληλης εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων από φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εδρεύει σε άλλη χώρα της Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 9 παρ.2 της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ ο αιτών την έγκριση φυτοπροστατευτικού προϊόντος πρέπει να έχει μόνιμη έδρα στην Κοινότητα. Συνεπώς, δεν μπορεί από το εθνικό δίκαιο να τεθεί περιορισμός κατά τον οποίο να απαιτείται οι αιτούντες να εδρεύουν στην Ελλάδα, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για παράλληλη εισαγωγή φυτοπροστατευτικού προϊόντος που ήδη έχει εγκριθεί. Το ερώτημα για τον τρόπο εφαρμογής σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των κυρώσεων και ποινών σε περίπτωση παραβάσεως εκ μέρους του αιτούντος είναι πολύ γενικά και αόριστα διατυπωμένο και δεν περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα από την διάταξη του άρθρου 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.) στοιχεία. (ομοφ.)
ΝΣΚ/235/2004
Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000) - Ανωτέρα βία - Ασθένεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στο πλαίσιο των γεωργικών κανονισμών δεν περιορίζεται στην απόλυτη αδυναμία, αλλά καλύπτει και ξένες προς τον οικείο επιχειρηματία περιστάσεις, ασυνήθεις και απρόβλεπτες, οι συνέπειες των οποίων δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια. Προϋπόθεση για την αναγνώριση συνδρομής περιστατικού Α.Β. αποτελεί η εκ μέρους του αιτούντος εμπρόθεσμη υποβολή αίτησης και έγγραφη κοινοποίηση προς την αρμόδια αρχή του περιστατικού Α.Β. και των περί αυτού αποδείξεων. Η από συγκεκριμένη εισαγωγέα επικαλούμενοι λόγοι υγείας (αιμορραγική κολίτις) κατά τη λήξη της ισχύος του πιστοποιητικού εισαγωγής συνιστούν αποδεδειγμένο λόγο ανωτέρας βίας για τη μη εμπρόθεσμη εισαγωγή των προϊόντων της, δυνάμενο, να οδηγήσει σε αποδοχή του αιτήματός της για χορήγηση παρατάσεως ισχύος του πιστοποιητικού εισαγωγής.
ΝΣΚ/245/2004
Κοινοτικό Δίκαιο. Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000). Ανωτέρα βία. Προθεσμία υποβολής αιτήσεως για ολική ή μερική ακύρωση του πιστοποιητικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στο πλαίσιο των γεωργικών κανονισμών δεν περιορίζεται στην απόλυτη αδυναμία, αλλά καλύπτει και ξένες προς τον οικείο επιχειρηματία περιστάσεις, ασυνήθεις και απρόβλεπτες, οι συνέπειες των οποίων δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια. Προϋπόθεση για την αναγνώριση συνδρομής περιστατικού Α.Β. αποτελεί η εκ μέρους του αιτούντος εμπρόθεσμη υποβολή αίτησης και έγγραφη κοινοποίηση προς την αρμόδια αρχή του περιστατικού Α.Β. και των περί αυτού αποδείξεων. Η προβλεπομένη στο άρθρο 40 παρ.2 του Καν. 1291/2000 30ήμερη προθεσμία για την υποβολή αιτήσεως για παράταση του χρόνου ισχύος του πιστοποιητικού, ισχύει ομοίως και για την υποβολή αιτήσεως ακυρώσεως τούτου. Η από συγκεκριμένο εισαγωγέα αίτηση για ακύρωση του πιστοποιητικού εισαγωγής, υποβληθείσα τέσσερις περίπου μήνες μετά την παρέλευση 30 ημερών από την ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού, είναι απαράδεκτη.
ΝΣΚ/206/2012
Προστασία πρόσθετων μελετών για την δραστική ουσία φυτοπροστατευτικού προϊόντος και επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα βάσει της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως προς την προστασία έναντι τρίτων των πρόσθετων μελετών για τη δραστική ουσία, αυτές θα πρέπει να προστατεύονται για ορισμένη περίοδο και εφόσον περιλαμβάνουν νέα, ουσιώδη στοιχεία ικανά να επηρεάσουν την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, ούτως ώστε να μην τίθενται εμπόδια στο εμπόριο και την εγκαθίδρυση και λειτουργία της εσωτερικής αγοράς. Εφόσον, εξάλλου, οι εν λόγω μελέτες συνιστούν απλώς επικύρωση των μεθόδων προσδιορισμού υπολειμμάτων της δραστικής ουσίας σε καλλιεργούμενα φυτά, ζωικούς ιστούς και ζωικά προϊόντα, δεν τυγχάνουν νέας περιόδου προστασίας. Ως προς την προστασία επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα, αυτά απολαμβάνουν δεκαετούς προστασίας από την ημερομηνία της πρώτης έγκρισης του φυτοπροστατευτικού προϊόντος από το κράτος μέλος, αν η εν λόγω έγκριση χορηγήθηκε μετά την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας. Ωστόσο δεν εμποδίζεται η χρήση δεδομένων που είχαν υποβληθεί για τη χορήγηση εγκρίσεων σύμφωνα με τις προϊσχύσασες εθνικές διατάξεις και για τα οποία έχει ήδη παρέλθει η δεκαετία, ως ανώτατη περίοδος προστασίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/365/2003
Εισαγωγή στις παραγωγικές Σχολές Λιμενικού Σώματος, χωρίς διαγωνισμό, τέκνου αποβιώσαντος στρατιωτικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ιδρύεται το δικαίωμα εισαγωγής στις παραγωγικές Σχολές Λ.Σ., χωρίς διαγωνισμό, τέκνου αποβιώσαντος στρατιωτικού Λ.Σ., του οποίου ο θάνατος, όπως αποδεικνύεται από αιτιολογημένο πόρισμα σχετικά με τις συνθήκες ασθενείας και θανάτου του, έχει άμεση σχέση με την υπηρεσία και εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις, που προδιαγράφονται στο νόμο.
ΝΣΚ/231/2019
Δυνατότητα ή μη εγγραφής σε Τμήμα Α.Ε.Ι., μετά την αποφοίτησή της από τη Σχολή Αστυφυλάκων, ενδιαφερόμενης, η οποία εισήχθη στη Σχολή αυτή με την κατηγορία 90% και στο Τμήμα Α.Ε.Ι. με την κατηγορία 10%, συμμετέχοντας σε μία και μόνη εξεταστική διαδικασία Πανελλαδικών Εξετάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν επιτρέπεται κατά νόμο η εγγραφή σε Τμήμα Α.Ε.Ι., επιτυχούσας στο Τμήμα αυτό, στην κατηγορία 10%, η οποία είχε εισαχθεί στη Σχολή Αστυφυλάκων κατόπιν των ιδίων Πανελλαδικών Εξετάσεων, με την κατηγορία του 90%, μετά την αποφοίτησή της απ’ αυτήν, και τούτο, διότι, δεν είναι επιτρεπτή η διαδοχική φοίτηση και η λήψη πτυχίου από δύο Σχολές ή Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή της σε μία και μόνη εξεταστική διαδικασία εισαγωγής (ομόφ.).
ΝΣΚ/186/2003
Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΛΒΟ ΑΕ, ώστε να διορθωθεί σφάλμα που αφορά την τιμή του προμηθευτέου υλικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τροποποίηση των συμβατικών τιμών δεν είναι κατά το νόμο δυνατή, εφ’ όσον είχε παραδοθεί το προμηθευτέο υλικό και έχουν συνταχθεί τα οικεία πρωτόκολλα παραλαβής. Τροποποίηση της συμβάσεως είναι επιτρεπτή κατά το στάδιο εκτελέσεώς της και όχι, όταν αυτή έχει ήδη εκτελεσθεί με την εκπλήρωση της οφειλομένης παροχής.
ΝΣΚ/85/2011
Δυνατότητα ή μη συνέχισης ανοικτού διαγωνισμού προμήθειας, μετά τη λήξη του κατά παράταση ανώτατου ορίου ισχύος των προσφορών των διαγωνιζομένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την λήξη του ανώτατου κατά παράταση χρονικού ορίου ισχύος των προσφορών των διαγωνιζομένων, χωρίς προηγουμένως να έχει εκδοθεί από την αναθέτουσα αρχή αιτιολογημένη απόφαση περί συνέχισης του διαγωνισμού για λόγους δημοσίου συμφέροντος και χωρίς να έχουν κληθεί οι διαγωνιζόμενοι να παρατείνουν εγγράφως την ισχύ των προσφορών τους, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ματαιώνονται υποχρεωτικά και δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή, η συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Τμ.6/2835/2010
Από τις ως άνω διατάξεις συνάγεται ότι για την πραγματοποίηση νέων έργων που έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον και έχουν καταταγεί σε μία από τις κατηγορίες που προβλέπονται στο Νόμο, απαιτείται προηγούμενη, δηλαδή προ της ενάρξεως πραγματοποιήσεως του έργου, έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Ως έναρξη πραγματοποιήσεως του έργου θεωρείται όχι μόνον η υλική ενέργεια αυτού, αλλά και η έκδοση οποιασδήποτε διοικητικής πράξεως, η οποία αποτελεί προϋπόθεση της ενάρξεως κατασκευής του, ως η προκήρυξη (πρβλ. ΣτΕ 149/2000) ή η οικεία κατακυρωτική απόφαση. Κατά συνέπεια η παράλειψη εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων προ της εγκρίσεως του αποτελέσματος της δημοπρασίας συνιστά ουσιώδη νομική πλημμέλεια, καθισταμένης ούτως μη νόμιμης της αποφάσεως αναθέσεως εκτελέσεως του έργου (Πράξη VI Τμήματος 33/2007, Απόφαση VI Τμήματος 2515/2009 και Ολ. ΣτΕ 526/2003, ΣτΕ 2472/2009, ΣτΕ 149/2000). Τούτο δε καθόσον τα αρμόδια διοικητικά όργανα εκτιμώντας τις συνέπειες που μπορεί να έχει ένα νέο έργο στο περιβάλλον δεν πρέπει να επηρεάζονται από τα τεχνικά δεδομένα του υπό εκτέλεση έργου, αλλ’ αντιθέτως οι όροι του διαγωνισμού οφείλουν να προσαρμόζονται σε προϋφιστάμενους (και ήδη εγκριθέντες) περιβαλλοντικούς όρους. Περαιτέρω η απόφαση εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων δύναται να έχει ορισμένη χρονική διάρκεια, μετά το πέρας της οποίας δύναται να αναθεωρηθεί χωρίς ουσιώδεις τροποποιήσεις, εκτεινομένης ούτω της διάρκειας των αρχικών όρων σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα του αρχικώς προσδιορισθέντος. Απλή αναθεώρηση της εγκρίσεως των περιβαλλοντικών όρων είναι επιτρεπτή πριν από τη λήξη ισχύος αυτών ή εντός ευλόγου χρόνου από τη λήξη τους. Αν παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα (πέραν του ευλόγου) από τη λήξη ισχύος της αρχικής αδειοδοτήσεως απαιτείται να τηρηθεί εξαρχής η διαδικασία εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων (Απόφαση VI Τμήματος 2013/2010, ΣτΕ 297/2009, 3428/2004). Εκ τούτων παρέπεται ότι εάν κατά την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, η ισχύς των οποίων παύει κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα και πριν από την έκδοση της κατακυρωτικής αποφάσεως, η απλή αναθεώρηση αυτών, μετά την κατακύρωση του αποτελέσματος, αίρει (θεραπεύει) την πλημμέλεια της μη υπάρξεως αυτών κατά το χρόνο της κατακυρώσεως υπό την προϋπόθεση ότι η απόφαση αναθεωρήσεως εξεδόθη εντός ευλόγου χρόνου από της λήξεως των αρχικώς εγκριθέντων περιβαλλοντικών όρων και δεν επέρχονται ουσιώδεις μεταβολές στους αρχικών εγκριθέντες όρους σε σχέση με τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον. Τούτο δε καθόσον η ανάγκη της προϋπάρξεως (πριν την έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού) περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου τα αρμόδια διοικητικά όργανα να εκτιμούν τις επιπτώσεις κάθε έργου στο περιβάλλον, χωρίς να έχει δημιουργηθεί οποιαδήποτε νομική ή πραγματική κατάσταση (Ολ. ΣτΕ 526/2003, ΣτΕ 2472/2009), δεν θίγεται διότι οι περιβαλλοντικοί όροι έχουν εγκριθεί πριν από τη δημοπράτηση του έργου και η εντός ευλόγου χρόνου ανανέωση αυτών, ισοδυναμεί με απλή παράταση της ισχύος τους, η οποία, ως εκ της φύσεώς της, αναδράμει στο χρόνο λήξεως των αρχικών όρων και καλύπτει το χρονικό διάστημα από την εκπνοή τους έως το χρονικό σημείο που προβλέπεται στην ανανέωση. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή θα είχε ως αποτέλεσμα την υποχρέωση της Διοίκησης να ανακαλέσει την κατακυρωτική απόφαση και να εκδώσει (εφόσον δεν υφίστανται πλημμέλειες στη διαδικασία του διαγωνισμού) νέα, ομοίου περιεχομένου, η οποία απλώς θα έπεται του χρόνου αναθεωρήσεως της εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων, με μόνη κατ’ ουσίαν συνέπεια την καθυστέρηση της διαδικασίας ολοκληρώσεως του διαγωνισμού (πρβλ. ΣτΕ 149/2000). Τέλος, το εύλογο του μεσολαβούντος, μεταξύ της παύσης ισχύος των αρχικώς εγκριθέντων περιβαλλοντικών όρων και της αναθεωρήσεως αυτών, χρονικού διαστήματος, κρίνεται σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση με βάση τα πραγματικά δεδομένα κάθε διαγωνισμού.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/730/2018
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του «….», για την υλοποίηση του έργου «Επισκευές βλαβών, συντηρήσεις και λοιπές οικοδομικές εργασίες στα κτήρια του … στην Αττική», προϋπολογισμού 828.382,35 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.(....)Με τα δεδομένα αυτά, είναι επιτρεπτή ... η σύναψη της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης, το δε υποβληθέν προς έλεγχο οικείο σχέδιο σύμβασης έχει το ελάχιστο κατά νόμο περιεχόμενο. Ως εκ τούτου, δεν συντρέχει λόγος που κωλύει την υπογραφή του, αυτό δε επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.