×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/322/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ιδιωτικά σχολεία – Απόλυση ή μη εκπαιδευτικού λόγω κατάργησης τάξης ή τμήματος τάξης – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πριν την απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού λόγω κατάργησης τάξης ή τμήματος τάξης, ο διευθυντής της ιδιωτικής σχολικής μονάδας έχει τη διακριτική ευχέρεια να καλέσει τον εκπαιδευτικό που βρίσκεται υπό απόλυση και εφόσον εκείνος συναινεί, να προτείνει στο οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο την μετατροπή του διοριστηρίου του, στην περίπτωση δε που αυτή η διαδικασία δεν τελεσφορήσει, ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός όταν έχει καταργηθεί τάξη ή τμήμα απολύεται με την καταβολή της προβλεπόμενης από το άρθρο 30 του Ν 682/1977 αποζημίωσης, χωρίς να είναι αναγκαίος κατά νόμο ο μηδενισμός του ωραρίου εργασίας του, αφού τέτοια προϋπόθεση δεν τίθεται από το νομοθέτη, αρκούσης και μόνο της καταργήσεως του αντίστοιχου τμήματος. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/145/2024

Ερωτάται εάν: α) δύναται ιδιωτικός εκπαιδευτικός να εργάζεται σε ιδιωτικό σχολείο και μετά τη συνταξιοδότησή του (πριν συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας ή και αφού το έχει συμπληρώσει), β) δύναται δημόσιος εκπαιδευτικός να εγγραφεί στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών και να εργαστεί σε ιδιωτικό σχολείο μετά τη συνταξιοδότησή του (πριν συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας ή και αφού το έχει συμπληρώσει), γ) πρέπει ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός να απολύεται με τη συμπλήρωση του 70ου έτους ηλικίας, εφόσον δεν επιτρέπεται να προσληφθεί πέραν του 70ου έτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δύναται ιδιωτικός εκπαιδευτικός και μετά τη συνταξιοδότησή του να προσληφθεί σε ιδιωτικό σχολείο, εφόσον δεν έχει συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας του. Μετά τη συμπλήρωση του έτους αυτού δεν δύναται να προσληφθεί, αλλά μπορεί να εξακολουθήσει να εργάζεται σε ιδιωτικό σχολείο, χωρίς ηλικιακό περιορισμό (ομόφωνα). β) Δύναται δημόσιος εκπαιδευτικός μετά τη συνταξιοδότησή του να εγγραφεί στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών και να προσληφθεί σε ιδιωτικό σχολείο, εφόσον δεν έχει συμπληρώσει το 70ο έτος ηλικίας του, και να εξακολουθήσει να εργάζεται σε αυτό μετά τη συμπλήρωση του παραπάνω έτους (ομόφωνα). γ) Δεν είναι, συνεπώς, υποχρεωτική η απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού με τη συμπλήρωση του 70ου έτους ηλικίας του (ομόφωνα).


ΝΣΚ/184/2011

Καταγγελία σύμβασης εργασίας ιδιωτικού εκπαιδευτικού από τον ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου, λόγω διαταραχής του εκπαιδευτικού κλίματος – Απόφαση Τριμελούς Επιτροπής άρθρου 13 του Ν 2986/2002 για απόλυσή του ή όχι – Εξέταση αίτησης θεραπείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Τριμελής Επιτροπή του άρθρου 13 παρ.3α περ.iii του Ν 2986/2002, πρέπει να εκδίδει την θετική ή αρνητική εισήγησή της σχετικά με τη διαταραχή ή μη του εκπαιδευτικού κλίματος σε ιδιωτικό σχολείο, σε σύντομο και πάντως εύλογο χρόνο κατά τις περιστάσεις από την περιέλευση σε αυτή της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας από τον ιδιοκτήτη του σχολείου που δεν πρέπει να υπερβαίνει το τρίμηνο. β) Σε περίπτωση που η ως άνω επιτροπή αποφανθεί ότι υπάρχει διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος, η απόλυση του ιδιωτικού εκπαιδευτικού για την ανωτέρω αιτία δεν είναι δυνατή πριν την 31η Αυγούστου του κρίσιμου σχολικού έτους. γ) Δεν υφίσταται νόμιμη δυνατότητα εξέτασης αίτησης θεραπείας κατά της πράξης που εκδόθηκε από την ανωτέρω Επιτροπή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/462/2012

Δυνατότητα ή μη μείωσης των ποσοτήτων προμήθειας πέραν του ανώτατου ορίου που θέτει ο νόμος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μείωση των ποσοτήτων της προμήθειας, με την κατακυρωτική απόφαση, είναι δυνατή μέχρι του ποσοστού που ορίζεται στην προκήρυξη. Περαιτέρω μείωση είναι δυνατή, μέχρι, όμως, του ποσοστού 30%, που ορίζεται στη διάταξη του άρθρου 56 παρ.12 περιπτ.ε’ στοιχ.1 του Ν. 3433/2006, με προηγούμενη αποδοχή του προμηθευτή. Υπέρβαση του οριζόμενου ποσοστού από τη διάταξη αυτή, που είναι δημόσιας τάξης, δεν είναι δυνατή, έστω και αν συναινεί ο προμηθευτής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/434/2011

Μαθητές – Αθλητικές διακρίσεις – Μετεγγραφές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν μπορεί να αναγνωρισθεί η αθλητική διάκριση των μαθητών στις περιπτώσεις μετεγγραφής στην Α΄ Λυκείου σε Ειδικό Τμήμα Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΕΤΑΔ) [περίπτωση γ’ του ερωτήματος], μετεγγραφής στη Β΄ ή Γ΄ Λυκείου σε ΕΤΑΔ, [περίπτωση δ’ του ερωτήματος]. Δεν αναγνωρίζεται αν η διάκριση αυτή σημειώθηκε μετά τη μετεγγραφή στο Ενιαίο Λύκειο στο οποίο ο μαθητής ανήκει χωροταξικά [περίπτωση στ’ του ερωτήματος]. Μπορεί δε να αναγνωρισθεί αυτή στις περιπτώσεις κατάργησης τμήματος σχολείου ή κατεύθυνσης ή αναστολής τμήματος ΕΤΑΔ ή συγχώνευσης [περίπτωση α’ του ερωτήματος] και κατάργησης Λυκείου, ίδρυσης ή υπεραριθμίας μαθητών σε Λύκειο [περίπτωση β’ του ερωτήματος]. (ομοφ.) Μπορεί να αναγνωριστεί αυτή σε Πρότυπο ή Πειραματικό Λύκειο [περίπτωση ε’ του ερωτήματος]. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/64/2025

Παραδεκτό ή μη υποψηφιότητας για θέση μέλους Δ.Ε.Π. στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. υποψηφίου: α) ο οποίος δεν είναι κάτοχος πτυχίου ΑΕΙ αλλά διπλώματος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κ.Θ.Β.Ε. Δυνατότητα ή μη αναπλήρωσης της έλλειψης πτυχίου Α.Ε.Ι. από μεταπτυχιακό δίπλωμα αλλοδαπού πανεπιστημίου, β) ο οποίος έχει την ιδιότητα του φοιτητή του Τμήματος Θεάτρου και γ) ο οποίος κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α. Δεν είναι παραδεκτή υποψηφιότητα για την πλήρωση θέσης επίκουρου καθηγητή στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προσώπου, το οποίο δεν είναι κάτοχος του απαιτούμενου από το άρθρο 2 παρ. 1 του π.δ. 390/1995 πτυχίου ελληνικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ή ισότιμου τίτλου ομοταγούς Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος του εξωτερικού, κλάδου σχετικού με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, αλλά είναι κάτοχος διπλώματος του Τμήματος Υποκριτικής της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (πλειοψ.). β. Δεν δύναται να αναπληρωθεί η έλλειψη του απαιτούμενου από το άρθρο 2 παρ. 1 του π.δ. 390/1995 πτυχίου ελληνικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ή ισότιμου τίτλου ομοταγούς Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος του εξωτερικού από μεταπτυχιακό δίπλωμα αλλοδαπού πανεπιστημίου (ομοφ.). γ. Ενόψει των παραπάνω απαντήσεων, παρέλκει η εξέταση του ερωτήματος περί του παραδεκτού της υποψηφιότητας του αυτού ως άνω υποψηφίου, λόγω της ταυτόχρονης ιδιότητάς του ως ενεργού φοιτητή του Τμήματος Θεάτρου (ομοφ.). δ. Είναι παραδεκτή η υποψηφιότητα προσώπου, το οποίο ανάρτησε στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ», ως τυπικό προσόν, πτυχίο ελληνικού Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, που του απονεμήθηκε τον μήνα Μάιο του έτους 2011 (ομοφ).


ΝΣΚ/161/2000

Επιτροπές διάφορες. Επιτροπή Αιγιαλού, Παραλίας και θέσεων Αμμοληψίας. Συμμετοχή Διοικητή οικείου Αστυνομικού Τμήματος ή Σταθμού. Νομιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Καποτάς, Νομικός Σύμβουλος Η συμμετοχή του Διοικητή του οικείου Αστυνομικού Τμήματος ή Σταθμού στην Επιτροπή Αιγιαλού και Παραλίας και θέσεων Αμμοληψίας (στη θέση του Λιμενάρχη, όταν πρόκειται για αμμοληψία εκτός παραλιακών ή θαλάσσιων χώρων) που προβλέπεται από τις διατάξεις της υπ αριθμ. 1078204/927/ 0006Α/7-8-92 κ.υ.α. δεν είναι νόμιμη, αφού πρόκειται περί έργου που ανατέθηκε στην Αστυνομία με διατάξεις που δεν έχουν προσυπογραφεί από τον Υπουργό Δημοσίας Τάξης και δεν διατηρήθηκαν σε ισχύ με την 1132603/1222/28-11-1994 κ.υ.α.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/76/2017

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ο ...μετατάχθηκε στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, δεδομένου ότι δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη μετάταξή του στη θέση αυτή. Και τούτο, διότι κατά την έννοια των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, ο μετατασσόμενος στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού πρέπει, καταρχήν, να κατέχει πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΤΕΙ της ημεδαπής ή το ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο προς αυτό, που είναι ισότιμο προς πτυχίο ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας, κατά τα κριτήρια των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989. Ωστόσο, με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, ενόψει των ειδικών ρυθμίσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.2638/1998 και του άρθρου 14 του  ν. 3450/2006, τα διπλώματα Α.Δ.Σ.Ε.Ν. και το πτυχίο Πλοιάρχου Γ΄ τάξης, δεν είναι ισότιμα προς τα πτυχία που χορηγούν τα Τ.Ε.Ι., καθόσον μόνο τα διπλώματα Εμπορικού Ναυτικού Α΄ Τάξης για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν. από το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006 και εφεξής αναγνωρίζονται από το νόμο ως ισότιμα προς τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., ενώ παρέχεται η δυνατότητα να καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα οι όροι και η διαδικασία αναγνώρισης της ισοτιμίας αποκλειστικά των Διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης των αποφοίτων των Α.Δ.Σ.Ε.Ν.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη  με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τ7/1/2009

H σύμπραξη του αναδόχου μελετητή με άλλο μελετητικό γραφείο κάτοχο πτυχίου ανώτερης τάξης καθίσταται αναγκαία, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις για τη συνέχιση της μελέτης, η ανάγκη δε αυτή ανακύπτει το πρώτον μετά την ολοκλήρωση της προμελέτης, οπότε προσδιορίζεται και η συμβατική αμοιβή.Περαιτέρω Σημειώνεται ότι η αναφορά στην πηγή κάλυψης της δαπάνης αρκεί κατά το νόμο να διαλαμβάνεται στην απόφαση για την ανάθεση της μελέτης, όχι δε και στις μεταγενέστερες αποφάσεις με τις οποίες εγκρίνονται τα επιμέρους στάδια αυτής ή δίνεται εντολή για τη συνέχισή της.Ανάκληση της 257/2007 πράξης του 7ου Τμήματος


ΕλΣυν.Κλ7(ΚΠΕ)/320/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι εκ των ελεγχόμενων 543 και 544 χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, το 2ο τυγχάνει μη θεωρητέο κατά το μέρος που περιλαμβάνει μη νόμιμη δαπάνη, ήτοι την πληρωμή για την προμήθεια τμήματος των αδρανών υλικών. Τούτο, διότι, όπως βάσιμα προβάλλει η Επίτροπος, η διαγωνιστική διαδικασία ήταν μη νόμιμη κατά το μέρος που αποκλείσθηκε από αυτή η συνέχιση συμμετοχής της ...., η οποία είχε υποβάλει προσφορά μόνο για τα αδρανή υλικά. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα ευρισκόμενα στο φάκελο στοιχεία, στην υπ’ αριθμ. 1529/23.9.2015 απόφαση δεν αιτιολογείται, η απόκλιση της αποφαινόμενης Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου από την αντίθετη γνωμοδότηση της Επιτροπής του Διαγωνισμού ως προς την ασκηθείσα ένσταση του διαγωνιζόμενου…., καθόσον δεν μπορεί, βέβαια, να νοηθεί ως τέτοια (αιτιολογία) η απλή παράθεση στην απόφαση των λόγων της ένστασης. Περαιτέρω, δεδομένου ότι εν προκειμένω διενεργήθηκε συνοπτικός (πρόχειρος) διαγωνισμός, μη εφαρμοζομένου ως εκ τούτου του συνόλου των διατάξεων που διέπουν τη διαδικασία του ανοικτού ή του κλειστού διαγωνισμού, δεν ήταν υποχρεωτική η υπεύθυνη δήλωση της κατασκευάστριας (ή τυχόν εμπορικού αντιπροσώπου αυτής με εξουσία να τη δεσμεύει) ότι συναινεί στη διενέργεια της προμήθειας, πολλώ δε μάλλον εφόσον τούτο δεν προβλέφθηκε στη διακήρυξη του διαγωνισμού.


ΝΣΚ/129/2019

Κατάργηση κρατήσεων υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ, του ΕΜΠ και των λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών.(...)α) Η κατάργηση της προβλεπόμενης με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 κράτησης, ισχύει για τους λογαριασμούς πληρωμής του εργολαβικού ανταλλάγματος που υποβάλλονται από τον εργολάβο μετά την ημερομηνία ισχύος της αντίστοιχης κατάργησης, δηλαδή από 1-1-2015, ανεξάρτητα από το χρόνο κατάρτισης της σχετικής εργολαβικής σύμβασης ή υπογραφής του εργολαβικού συμφωνητικού, εφαρμοζομένης, όμως, από την αρμόδια Υπηρεσία της διάταξης του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 37 του ν. 3669/2008, κατά την έγκριση και εξόφληση των λογαριασμών, που αφορούν συμβάσεις συναφθείσες πριν την ανωτέρω ημερομηνία (πλειοψ.). β) Η κατάργηση των προβλεπόμενων πόρων στις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β1 και ιη΄ του α.ν. 2326/1940, αντίστοιχα, ισχύει για τους λογαριασμούς πληρωμής του εργολαβικού ανταλλάγματος που υποβάλλονται από τον εργολάβο μετά την ημερομηνία ισχύος της αντίστοιχης κατάργησης, δηλαδή από 12-05-2016, τόσο για την πρώτη (περ. β1), όσο και για τη δεύτερη (περ. ιη΄) που ανακύπτει σε σχέση με τεκμαρτά κέρδη του εργολάβου, εξαιτίας της εκτέλεσης εργολαβικών εργασιών, ανεξάρτητα από το χρόνο κατάρτισης της σχετικής εργολαβικής σύμβασης ή υπογραφής του εργολαβικού συμφωνητικού, εφαρμοζομένης, όμως, από την αρμόδια Υπηρεσία της διάταξης του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 37 του ν. 3669/2008, κατά την έγκριση και εξόφληση των λογαριασμών, που αφορούν συμβάσεις συναφθείσες πριν την ανωτέρω ημερομηνία (πλειοψ.). γ) Η κατάργηση της κράτησης του άρθρου 7 παρ. 1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται και την κατάργηση των αντίστοιχων προβλέψεων των ν. 546/1943 και 440/1945 για την επιβολή της πρόσθετης υπέρ ΕΜΠ κράτησης εφαρμοζομένης, όμως, από την αρμόδια Υπηρεσία της διάταξης του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 37 του ν. 3669/2008, κατά την έγκριση και εξόφληση των λογαριασμών, που αφορούν συμβάσεις συναφθείσες πριν την ημερομηνία κατάργησης των παραπάνω διατάξεων (πλειοψ.). Για το ερώτημα αυτό έχουν εκδοθεί οι υπ’ αριθ. 80/2018 γνωμ. Α΄ Τμήματος και 129/2018 γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.