×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/330/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προϊστάμενος εμμίσθου υποθηκοφυλακείου. Σύνταξη από αυτόν εκθέσεων αξιολογήσεως υπαλλήλων υφισταμένων του, όταν υπάρχει ενδεχόμενο μεροληψίας. Αναπλήρωση αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση συνδρομής πραγματικών περιστατικών που μπορεί να δημιουργήσουν στο πρόσωπο του προϊσταμένου εμμίσθου υποθηκοφυλακείου ζήτημα μεροληψίας κατά τη σύνταξη εκθέσεων αξιολογήσεως υπαλλήλων υφισταμένων του, η αρμόδια διοικητική αρχή, εφ’ όσον από τα πραγματικά περιστατικά κατ’ αντικειμενική κρίση διαπιστώνει ότι μπορεί να εκδηλωθεί μεροληπτική κρίση εκ μέρους αυτού, έχει δυνατότητα να εξαιρέσει τον εν λόγω προϊστάμενο από την πραγματοποίηση της σχετικής διοικητικής ενέργειας. Στη περίπτωση αυτή την σχετική αρμοδιότητα ασκεί ο νόμιμος αναπληρωτής του. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/116/2003

Αρμόδιο πειθαρχικό όργανο για την αίτηση επανάληψης πειθαρχικής δίκης κατά υπαλλήλου εμμίσθου υποθηκοφυλακείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αίτηση επαναλήψεως της πειθαρχικής δίκης κατά υπαλλήλου εμμίσθου υποθηκοφυλακείου, ο οποίος μετά την ισχύ του άρθρου 92 παρ.4 του Συντάγματος, όπως τούτο αναθεωρήθηκε κατά το έτος 2001, χαρακτηρίζεται πλέον ως δικαστικός υπάλληλος, θα απευθυνθεί στο κατ’ άρθρο 143 παρ.2 του Ν 2683/99 (Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων) πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο, εφ’ όσον το υπό δίωξη πειθαρχικό παράπτωμα τελέσθηκε καθ’ όν χρόνον ο εν λόγω υπάλληλος είχε την ιδιότητα του πολιτικού και όχι του δικαστικού υπαλλήλου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/379/2014

Περιπτώσεις συμμόρφωσης σε ακυρωτικές αποφάσεις Διοικητικού Δικαστηρίου – Αρμοδιότητα προϊσταμένων- αξιολογητών για την αναδρομική, σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης υπό κρίση Προϊσταμένων Διευθύνσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο όργανο, να προβεί στην αναδρομική σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης υπαλλήλων που στερούνται αυτών, για το αμέσως προηγούμενο της επίμαχης κρίσης ημερολογιακό έτος (τουλάχιστον), σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Δικαστηρίου, είναι το εκάστοτε υφιστάμενο κατά το χρόνο εκφοράς της κρίσης του όργανο, το οποίο ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου- αξιολογητή σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14 και 18 του Π.Δ. 318/1992, όπως ίσχυε πριν τη δημοσίευση του Ν. 4250/2014 και του Ν. 4281/2014. (ομοφ.) Παραπέμφθηκε στην Β΄Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ και εκδόθηκε η 185/2016 Γνωμοδότηση.


ΝΣΚ/185/2016

Περιπτώσεις συμμόρφωσης σε ακυρωτικές αποφάσεις Διοικητικού Δικαστηρίου. Αρμοδιότητα προϊσταμένων - αξιολογητών για την αναδρομική σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης υπό κρίση Προϊσταμένων Διευθύνσεων.Αρμόδιο όργανο, να προβεί στην αναδρομική σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης υπαλλήλων, για το αμέσως προηγούμενο της επίμαχης κρίσης διάστημα, σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Δικαστηρίου, είναι το εκάστοτε υφιστάμενο κατά το χρόνο εκφοράς της κρίσης του όργανο, το οποίο ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου - αξιολογητή σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14 και 18 του Π.Δ. 318/1992, όπως ίσχυε πριν τη δημοσίευση του Ν. 4250/2014 και του Ν. 4281/2014. Για το σχηματισμό της κρίσης του οφείλει να λάβει υπόψιν του οποιοδήποτε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο και κυρίως έγγραφα ευρισκόμενα στο αρχείο της υπηρεσίας. (ομοφ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια από την 379/2014 Γνωμοδότηση του Ε΄Τμήματος.


ΝΣΚ/153/2018

Αρμόδιο όργανο για την σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης υπαλλήλου.Οι υπάλληλοι οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί σε θέσεις Προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας και των οποίων οι τοποθετήσεις ανακλήθηκαν εκ των υστέρων για λόγους μη τήρησης της ορθής διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησής τους, διατηρούν την αρμοδιότητα για την σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε αυτές, καθ' όλο το διάστημα της πραγματικής άσκησης των καθηκόντων ευθύνης τους, παρά την μεταγενέστερη ανάκληση των αποφάσεων με τις οποίες είχαν τοποθετηθεί. (ομόφ.) Σχετικές γνωμοδοτήσεις οι υπ' αριθ. 298/2016 Τμ.Ε΄ και 56/2017 Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.

ΔΑΠΔΕΠ/Φ.6/8/οικ.4386/2021 Ενημέρωση για την αποδοχή από τον Υπουργό Εσωτερικών της υπ΄ αριθ. 153/2018 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ΑΔΑ: 62Η846ΜΤΛ6-ΡΩ


ΝΣΚ/379/2006

Σύμβαση μισθώσεως έργου. Παροχή βεβαιώσεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παροχή υπηρεσιών ενός επιστήμονα για την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κατά την υλοποίηση δράσεων που έχει αναλάβει στο πλαίσιο της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας EQUAL, η οποία συνίσταται στη σύνταξη συνθετικής Έκθεσης για την υποστήριξη των συνόδων τεσσάρων (4) διαρκών Φόρουμ, την προετοιμασία πρότυπου υλικού και της γενικής καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης επιχειρήσεων σε θέματα Ισότητας, την σύνταξη εισηγήσεων, εκθέσεων και έντυπου υλικού ενημέρωσης, καθώς και την προκαταρκτική μελέτη για τις προδιαγραφές ενός κοινωνικού διαλόγου για θέματα ίσων ευκαιριών και υποστηρικτικές δράσεις για τον κοινωνικό διάλογο, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου, χωρίς να υποκρύπτεται σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, δοθέντος ότι δεν είναι απαραίτητη η εξάρτηση του επιστήμονα από τον εργοδότη, οι δε συμβαλλόμενοι μπορούν να αποβλέπουν στο αποτέλεσμα. Άλλωστε από το νόμο δεν επιβάλλεται η παροχή τέτοιου επιστημονικού έργου μόνο στο πλαίσιο συμβάσεως εργασίας. Συντρέχει, εξάλλου, εν προκειμένω, έκτακτη υπηρεσιακή ανάγκη, αφού στη Γενική Γραμματεία Ισότητας δεν υπηρετεί το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που απαιτείται για τον χειρισμό των παραπάνω θεμάτων.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/153/2019

Αμοιβή για  εκπόνηση  διαχειριστικής μελέτης:Με τα δεδομένα αυτά, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι στο Δήμο ...... υπηρετούν μία (1) ΠΕ Δασολόγος και ένας    (1) ΠΕ Γεωπόνος, καλύπτοντας τις αντίστοιχες μοναδικές οργανικές θέσεις, και, ως εκ τούτου, ο Δήμος ...... διαθέτει τις ειδικότητες οι οποίες απαιτούνται από την αναφερόμενη στη σκέψη 2.Γ. υπουργική απόφαση για τη σύνταξη της ανατεθείσας σε ιδιώτη διαχειριστικής μελέτης, η δε αρμοδιότητα εκπόνησης    της μελέτης αυτής περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου και, ειδικότερα, του Τμήματος Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας, καθόσον αυτές καταγράφονται στον Ο.Ε.Υ. ως έννοιες γένους, οι οποίες μπορούν να εξειδικευθούν σε πλείστες δυνατές αρμοδιότητες. Ο φόρτος εργασίας των υπαλλήλων αυτών προβάλλεται αορίστως, διότι η καταγραφή των αρμοδιοτήτων των Τμημάτων στα οποία οι δύο αυτοί υπάλληλοι υπηρετούν, όπως αυτές προβλέπονται στον Ο.Ε.Υ. του Δήμου ......, καθώς και η συμμετοχή τους σε Επιτροπές διαγωνισμών, δε δημιουργεί αμάχητο τεκμήριο του όγκου των εργασιών που αυτοί επιτελούν καθημερινώς και απόλυτης αδυναμίας σύνταξης της μελέτης. Επίσης, η έλλειψη εξειδικευμένου εξοπλισμού και λογισμικού προβάλλεται αλυσιτελώς, καθόσον και αληθής υποτιθέμενη, δε συνεπάγεται άνευ άλλου τινός την ανάθεση εκπόνησης της διαχειριστικής μελέτης σε ιδιώτη, χωρίς προηγουμένως, στο πλαίσιο της αρχής της οικονομικότητας, να έχει ερευνηθεί τυχόν δυνατότητα μίσθωσης αυτού, καθώς και το κόστος αυτής συγκριτικά με το κόστος της ως άνω ανάθεσης. Επιπλέον, η σύνταξη της διαχειριστικής μελέτης και ό,τι πρέπει να γίνει  για    την πραγματοποίησή της, δεν μπορεί να αποτελεί εξειδικευμένο αντικείμενο σε σχέση με τις ειδικότητες του Δασολόγου και Γεωπόνου, αποφοίτων ανωτάτων σχολών, όταν ο ίδιος ο νομοθέτης όρισε αυτές ως τις πλέον κατάλληλες για τη σύνταξη των διαχειριστικών μελετών. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι στον Ο.Ε.Υ. του Δήμου ...... δεν αναφέρεται ρητώς η αρμοδιότητα εκπόνησης μελετών στις υπαγόμενες στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου αρμοδιότητες, αλλά ούτε και σε αυτές που υπάγονται στο Γραφείο Αγροτικής Παραγωγής και Αλιείας, στο οποίο υπηρετεί ο γεωπόνος, τα αρμόδια όργανα  του Δήμου συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των ισχυουσών διατάξεων, υπέλαβαν ότι η σχετική αρμοδιότητα δεν περιλαμβάνεται μεταξύ  των αρμοδιοτήτων της δασολόγου ή του γεωπόνου που διαθέτει ο Δήμος και ότι  αυτή είναι ειδική σε σχέση με τα καθήκοντα των υπαλλήλων αυτών.


ΕλΣυν.Τμ.6/404/2017

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:..ζητείται η ανάκληση της 458/2016 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Ενόψει των προεκτεθέντων συντρέχουν, κατά την πλειοψηφούσα κρίση του Τμήματος, οι προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, δοθέντος ότι το πρόσθετο μεταφορικό έργο προέκυψε από την αιφνίδια αλλαγή των συνθηκών μετά την δημοπρασία του ελεγχόμενου έργου, σε σχέση με εκείνες που υπήρχαν κατά το χρόνο σύνταξης των τευχών δημοπράτησης του (διακοπή λειτουργίας του λατομείου «….», που λειτουργούσε στην περιοχή της ….  … και αναγκαστική λήψη των λατομικών προϊόντων από το λατομείο «…..», της λατομικής περιοχής ... του Δήμου … και από τα μεταλλεία … της εταιρείας «….»,τα οποία βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση από την αρχικώς εκτιμηθείσα) οι οποίες συνιστούν απρόβλεπτες περιστάσεις και τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης με την υφιστάμενο ανάδοχο. Και τούτο διότι,….Σε κάθε περίπτωση, δεν θα μπορούσε η ανάδοχος εταιρεία, όπως εσφαλμένα δέχθηκε το Κλιμάκιο, να διαμορφώσει την οικονομική της προσφορά λαμβάνοντας υπόψη και το ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να αναζητήσει άλλη πηγή προμήθειας των υλικών αυτών στην ευρύτερη περιοχή, διότι αυτό θα καθιστούσε την προσφορά της, είτε λιγότερο ανταγωνιστική έναντι των λοιπών, είτε θα μπορούσε να κριθεί απαράδεκτη ως υπερβαίνουσα τις οικείες τιμές της Υπηρεσίας. Η παύση δε λειτουργίας του πλησιέστερου λατομείου της περιοχής και η διαφοροποίηση των αποστάσεων μεταφοράς και των συνθηκών διακίνησης που είχαν ληφθεί υπόψη κατά την σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης για την εισκόμιση αδρανών υλικών οδοστρωσίας και ασφαλτικών, συνιστά απρόβλεπτη περίσταση, αφού μετέβαλε ουσιωδώς το αντικείμενο της σύμβασης. Ο απρόβλεπτος αυτός πολλαπλασιασμός του συμβατικού κόστους, ο οποίος οδήγησε σε κατάδηλη ανατροπή της σχέσης μεταξύ παροχής και αντιπαροχής δεν μπορεί να βαρύνει μονομερώς τον ανάδοχο και να απαλλάξει την αναθέτουσα αρχή από την υποχρέωση καταβολής των αναγκαίων για την κατασκευή του έργου δαπανών. Σε κάθε περίπτωση, οι ως άνω μεταφορικές υπηρεσίες δεν μπορούν από τεχνική και οικονομική άποψη να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για την αναθέτουσα αρχή, καθόσον είναι αναγκαίες και προαπαιτούμενες για την ολοκλήρωση του συμβατικού αντικειμένου του έργου. Επομένως παρέχεται, εν προκειμένω, νόμιμο έρεισμα για τη σύναψη συμπληρωματικής συμβάσεως για τη μεταφορά των αναγκαίων αδρανών υλικών από τα πλησιέστερα προς το έργο νομίμως λειτουργούντα λατομεία και την καταβολή πρόσθετης αποζημίωσης στην ανάδοχο, με την σύνταξη ΑΠΕ κατά τις ισχύουσες διατάξεις.(...)Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, πρέπει να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η 458/2016 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕλΣυν.Τμ.6/1507/2012

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι : Α) Οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση και έχουν εν μέρει εκτελεσθεί δεν προκύπτει επείγουσες πρόσθετες εργασίες κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 56 παρ.1 και 37 παρ.3 του Κώδικα κατασκευής δημοσίων έργων διότι αφενός δεν προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι προϋποθέσεις των οικείων διατάξεων (σύνταξη τεχνικής περιγραφής, αιτιολόγηση του επείγοντος και έγκριση αυτών από την Προϊσταμένη Αρχή, ύπαρξη έγγραφης εντολής ή προφορικής τοιαύτης καταχωριζόμενης στο ημερολόγιο του έργου), αφετέρου δεν αποδεικνύεται η συνδρομή του επείγοντος αυτών καθόσον δεν προσκομίζεται οιοδήποτε έγγραφο.(..)Β) Η εκτεταμένη διάβρωση της βάσεως και της υποβάσεως του οδοστρώματος μπορούσαν να γίνουν άμεσα αντιληπτές από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, εάν οι δοκιμαστικές τομές είχαν πραγματοποιηθεί κατά το στάδιο εκπονήσεως της αρχικής μελέτης, η οποία αρκείται στην αναφορά των οδών επί των οποίων θα πραγματοποιηθεί η ασφαλτόστρωση..(..)Γ) Στην αιτιολογική έκθεση επισυνάπτονται πίνακες εργασιών της αρχικής και της ελεγχόμενης συμπληρωματικής συμβάσεως, οι οποίοι φέρουν τις υπογραφές του επιβλέποντος μηχανικού, της Προϊσταμένης της Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών και του αναδόχου, πλην όμως δεν έχουν ενσωματωθεί σε ενιαίο κείμενο ώστε οι υπογραφές να καλύπτουν το σύνολο των εργασιών και πρωτίστως δεν φέρουν την έγκριση της Προϊσταμένης Αρχής, η οποία, σύμφωνα με τη διακήρυξη του αρχικού έργου (άρθρο 1.3) είναι η Δημαρχιακή Επιτροπή.(..)Δ) Σε ότι αφορά στην προθεσμία περαιώσεως του έργου, η μόνη νόμιμη προθεσμία παρατάσεως αυτής είναι αυτή που χορηγήθηκε κατόπιν της από 7.12.2010 αιτήσεως της αναδόχου και παρέτεινε το χρόνο εκτελέσεως του έργου έως τις 14.7.2011. Η μετά την πάροδο του χρόνου αυτού, υποβολή της από 19.9.2011 νέας αιτήσεως της αναδόχου, με βάση την οποία χορηγήθηκε προθεσμία περαιώσεως αυτού έως τις 14.11.2011, δεν είναι νόμιμη διότι η αίτηση κατατέθηκε μετά την εκπνοή της προθεσμίας και ως εκ τούτου δεν παράγει έννομα αποτελέσματα.(.)Ε) Στο άρθρο 57 παρ.2 του Ν. 3669/2008 ρητώς προβλέπεται η ύπαρξη κονδυλίου απροβλέπτων στις συμπληρωματικές συμβάσεις, το οποίο σκοπεί την κάλυψη των δαπανών για τις κακοτεχνίες, τις μεταβολές του νομοθετικού πλαισίου, τις εσφαλμένες επιμετρήσεις και τις λοιπές καταστάσεις που μπορεί να δημιουργήσουν πρόσθετες δαπάνες κατά την εκτέλεση ενός έργου μη οφειλόμενες σε απρόβλεπτα γεγονότα και συνεπώς ο σχετικός λόγος ανακλήσεως πρέπει να γίνει δεκτός και ΣΤ) Λόγος περί συγγνωστής πλάνης δεν μπορεί να γίνει δεκτός εν προκειμένω καθόσον πρόκειται για εξαιρετική διαδικασία απευθείας αναθέσεως, η νομοθεσία και η νομολογία σχετικά με τις συμπληρωματικές συμβάσεις είναι από μακρού χρόνου γνωστή και σταθερή, ενώ αναφορικά με τις επείγουσες πρόσθετες εργασίες, η προσκόμιση των εγγράφων και λοιπών στοιχείων που θα καθιστούσαν ευχερή τη διαπίστωση τόσο του επείγοντος όσο και της συνδρομής των προϋποθέσεων για την ένταξη των εργασιών σε αυτή την κατηγορία, ανάγεται στη σφαίρα ευθύνης και επιμέλειας της αναθέτουσας αρχής, πολλώ μάλλον όταν η σχετική πλημμέλεια έχει αναδειχθεί ήδη με την πράξη του Κλιμακίου


ΝΣΚ/265/2004

Ασφαλιστικοί Οργανισμοί - Καθορισμός ανώτατου ορίου σύνταξης (πλαφόν) του Ταμείου Ασφάλισης Προσωπικού Ιονικής και Λαϊκής Τράπεζας (ΤΑΠ-ΙΛΤ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τις διατάξεις του άρθρου 51 του Ν 2084/1992, η οποία τυγχάνει καθολικής εφαρμογής για όλους τους φορείς κύριας ασφάλισης, συνεπώς και του ΤΑΠ-ΙΛΤ, σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 58 του ίδιου νόμου, προκύπτει ότι τίθενται ορισμένα ανώτατα όρια στο ύψος των συντάξεων των μέχρι 31-12-1992 ασφαλισμένων στους φορείς αυτούς. Συγκεκριμένα, θεσπίζεται ότι το ποσό της μηνιαίας σύνταξης λόγω γήρατος ή αναπηρίας, για 35 έτη ασφάλισης ή 10.500 ημέρες, δεν μπορεί να υπερβαίνει ούτε το 80% των κατά τις οικείες διατάξεις των φορέων μηνιαίων συντάξιμων αποδοχών, χωρίς τα οικογενειακά επιδόματα, όπως αυτές καθορίζονται κατά τις οικείες διατάξεις των ασφαλιστικών φορέων και τις διατάξεις του άρθρου 50 του ίδιου νόμου (2084/92) ούτε το τετραπλάσιο του κατά το έτος 1991 μέσου μηνιαίου κατά κεφαλήν ΑΕΠ, αναπροσαρμοσμένου με το εκάστοτε ποσοστό αύξησης των συντάξεων των δημοσίων υπαλλήλων. Επίσης, θεσπίζεται ότι για όσους παραμένουν στην υπηρεσία και μετά την συμπλήρωση 35ετούς συντάξιμου χρόνου, το ποσό της σύνταξης προσαυξάνεται κατά 1/50 για κάθε επιπλέον έτος ή 300 ημέρες υπηρεσίας πέραν του 35ου έτους και ότι η προσαύξηση αυτή μπορεί να χορηγείται και πέραν του ποσοστού που καθορίζεται με την προηγούμενη παράγραφο 1. Είναι πρόδηλο από τα εκτεθέντα ότι με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 51 θεσπίζονται δύο αυτοτελώς λειτουργούντα και σαφώς διακεκριμένα μεταξύ των ανώτατα όρια σύνταξης (πλαφόν). Το πρώτο αφορά στο 80% των μηνιαίων συντάξιμων αποδοχών ασφαλισμένων για 35 έτη ασφάλισης ή 10.500 ημέρες, χωρίς στο ποσοστό αυτό να συνυπολογίζονται τα οικογενειακά επιδόματα. Το δεύτερο αφορά στο κατά το έτος 1991 τετραπλάσιο του μέσου μηνιαίου κατά κεφαλήν ΑΕΠ, όπως το ποσό αυτό αναπροσαρμόζεται εκάστοτε. Τοιουτοτρόπως δεν επιτρέπεται η χορήγηση μηνιαίας συντάξεως καθ’ υπέρβαση του ενός ή του άλλου των ως είρηται καθοριζόμενων ανωτάτων ορίων. Στο πλαίσιο αυτό, η δυνάμει των καταστατικών διατάξεων του ως άνω άρθρου 45 του ΤΑΠ-ΙΛΤ χορηγουμένη μηνιαία σύνταξη δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει κανένα από τα ως είρηται ανώτατα όρια σύνταξης που τίθενται με την ειρημένη διάταξη του άρθρου 51 του Ν 2084/92, ενώ είναι επιτρεπτή η καταβολή μικρότερης σύνταξης.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/33/2011

Κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου Δήμου...Με δεδομένα αυτά, σύμφωνα και με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, μη νομίμως επιχειρείται η σύναψη της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης με νέο ανάδοχο, χωρίς να έχει προηγηθεί η εγκριτική της υποκατάστασης απόφαση της αναθέτουσας αρχής, ενώ η 144/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία εγκρίθηκε η απορρόφηση του κλάδου δραστηριότητας της «....» από την «....» για το έργο «Κατασκευή Κλειστού Γυμναστηρίου Δήμου ...» και υπό την εκδοχή ότι αποτελεί την προβλεπόμενη από το άρθρο 65 του ν. 3669/2008 εγκριτική της υποκατάστασης απόφαση, δεν περιλαμβάνει τα απαιτούμενα από την ανωτέρω διάταξη στοιχεία και για το λόγο αυτό υφίσταται ουσιώδης νομική πλημμέλεια, που εμποδίζει την υπογραφή της.Στη διάταξη του άρθρου 28 του ν. 3669/2008 «Κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων» (ΦΕΚ Α΄, 116) ορίζεται ότι: « 3. Μετά από έγκριση του αρμοδίου οργάνου, χωρίς δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση: α) … ε) Σε περίπτωση συμπληρωματικών εργασιών, που δεν περιλαμβάνονται στην πρώτη σύμβαση κατασκευής έργου, οι οποίες είναι όμως αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων κατά την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης έργου και υπό τις περαιτέρω προϋποθέσεις: i) όταν δεν μπορούν να διαχωριστούν από την κύρια σύμβαση, ii) όταν μπορούν μεν να διαχωριστούν, είναι όμως απόλυτα αναγκαίες για την τελειοποίησή της. Οι συμπληρωματικές αυτές εργασίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το πενήντα τοις εκατό (50%) της αξίας της κύριας σύμβασης». Περαιτέρω, στη διάταξη του άρθρου 57 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι: «Το έργο εκτελείται σύμφωνα με τη σύμβαση και τα τεύχη και σχέδια που τη συνοδεύουν. Ο φορέας κατασκευής του έργου έχει το δικαίωμα, αν προκύψει ανάγκη εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών, που δεν περιλαμβάνονται στο αρχικό ανατεθέν έργο ούτε στην πρώτη συναφθείσα σύμβαση και οι οποίες κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων κατά την εκτέλεση του έργου, όπως αυτό περιγράφεται στην αρχική σύμβαση, να συνάπτει σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, με την προϋπόθεση ότι οι συμπληρωματικές εργασίες δεν μπορούν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από την κύρια σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για τις αναθέτουσες αρχές ή όταν αυτές οι εργασίες μολονότι μπορούν να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, είναι απόλυτα αναγκαίες για την τελειοποίησή της. Το συνολικό ποσό των συμβάσεων αυτών δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό του 50% του ποσού της αρχικής σύμβασης, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η αμοιβή για τη σύνταξη των τυχόν απαιτούμενων μελετών για τις συμπληρωματικές εργασίες. Η εκτέλεση των συμπληρωματικών εργασιών είναι υποχρεωτική για τον ανάδοχο του έργου και, προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση για την εκτέλεσή τους, απαιτείται γνώμη του οικείου τεχνικού συμβουλίου … 2. Κάθε σύμβαση επόμενη της αρχικής συνοδεύεται από Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.) που περιλαμβάνει ιδίως τις ενδείξεις των εργασιών, τις τιμές μονάδας των εργασιών, τα μεγέθη των ποσοτήτων, τις δαπάνες του προϋπολογισμού του αρχικά ανατεθέντος έργου, του προϋπολογισμού της αμέσως προηγούμενης σύμβασης και του προϋπολογισμού της προς κατάρτιση νέας σύμβασης. Περιλαμβάνει ακόμη και τις δαπάνες των απρόβλεπτων, καθώς και την προβλεπόμενη δαπάνη για αναθεώρηση και Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.).

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1777/2011