×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/337/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές προμήθειες. Προϊσχύσας κανονισμός προμηθειών του Δημοσίου. Πρόσφατη νομολογία Σ.τ.Ε. Συνέχιση ή μη της διαδικασίας διαγωνισμών μετά την παρόδο του ανωτάτου χρονικού ορίου παράτασης της ισχύος των υποβληθεισών προσφορών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί προμηθειών, που υπάγονται στις διατάξεις του Π.Δ. 394/1996, εκκρεμούν σε στάδιο προ της αποσφραγίσεως των φακέλων των οικονομικών προσφορών και της κατακυρώσεως των αποτελεσμάτων αυτών, αλλά έχει λήξει ο κατά παράταση ανώτατος χρόνος ισχύος των υποβληθεισών προσφορών, όπως αυτός προσδιορίζεται στις ως άνω διατάξεις του άρθρου 13 του ιδίου Π.Δ/τος, δεν δύνανται νόμιμα να συνεχιστούν ακόμα και αν κρίνει η Διοίκηση ότι συμφέρει στο δημόσιο η συνέχισή τους, αλλά έχουν ματαιωθεί αυτοδίκαια από το νόμο, δεδομένου ότι δεν μπορεί, υπό το συγκεκριμένο πραγματικό, να εφαρμοστεί και ως προς αυτούς η εξαίρεση, που καθιερώθηκε με τη νομολογία της Ολομελείας του Σ.τ.Ε. (Ολ. Σ.τ.Ε. 1190/2009 και 1193/2009), αφού λείπει η απαραίτητη προϋπόθεση, που έχει τεθεί με αυτή, ήτοι να βρίσκονται αυτοί στο τελευταίο στάδιο διενεργείας της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο σημείο δηλαδή, κατά το οποίο, μετά την αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών προκύπτει ο αναδεικνυόμενος ανάδοχος ως μειοδότης ή ως έχων υποβάλει την πλέον συμφέρουσα προσφορά, συμφώνως προς το προβλεπόμενο από την διακήρυξη του διαγωνισμού κριτήριο κατακυρώσεώς του. Και τούτο διότι όλοι οι διαγωνισμοί αυτοί βρίσκονται σε προγενέστερο στάδιο προ της αποσφραγίσεως των φακέλων των οικονομικών προσφορών και δεν είναι δυνατόν να ισχύσει αναλογικά και ως προς αυτούς η προεκτεθείσα εξαίρεση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/374/2001

Δημόσιοι υπάλληλοι. Πειθαρχική δίωξη. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων πειθαρχικών φακέλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 136 παρ.3 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα συμπληρώνονται, ως προς το θέμα της χορήγησης αντιγράφων των εγγράφων των πειθαρχικών φακέλων, από τις γενικές διατάξεις του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Ο πειθαρχικώς διωκόμενος υπάλληλος δικαιούται να λάβει όχι μόνο γνώση του φακέλου της πειθαρχικής υπόθεσής του, αλλά και αντίγραφα των εγγράφων που βρίσκονται σ αυτόν (φάκελο). Το δικαίωμα αυτό του πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου μπορεί να ασκηθεί μόνον στο χρονικό στάδιο, κατά το οποίο έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία και - προ της επιβολής οποιασδήποτε κατ αυτού πειθαρχικής ποινής -, έχει κληθεί αυτός σε απολογία.


ΑΕΠΠ/111/2019

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του αίτησε την απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας «.....................» στον διαγωνισμό για τις υπηρεσίες «........................» (CPV-………….), οι οποίες αφορούν τη σύναψη σύμβασης για ένα (1) έτος με συνολικό προϋπολογισμό 398.211,38 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός έγινε με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά βάσει χαμηλότερης τιμής. Η προσφυγή στράφηκε κατά της τεχνικής προσφοράς της αντιφαλικής εταιρείας κατά το στάδιο της ηλεκτρονικής αποσφράγισης των φακέλων, χωρίς όμως να υπάρχει προηγούμενη εκτελεστή πράξη της αναθέτουσας αρχής για την αξιολόγηση των προσφορών, γεγονός που οδήγησε στην απόρριψη της προσφυγής ως απαράδεκτης.


ΑΕΠΠ/502/2019

Οι προσφεύγουσες εταιρείες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου της αρμόδιας αρχής, η οποία αποφάσισε την απόρριψη των προσφορών τους κατά το στάδιο αξιολόγησης των φακέλων δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων της αρμόδιας αρχής, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 435.483,87 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24%). Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι λόγοι αποκλεισμού που εφαρμόστηκαν εναντίον τους (επιβολή προστίμων για παραβιάσεις εργατικής νομοθεσίας) δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις της διακήρυξης, καθώς τα πρόστιμα δεν είχαν αποκτήσει οριστική και δεσμευτική ισχύ.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/32/2010

Νόμιμη η απόρριψη προσφοράς ως απαράδεκτης διαγωνισμού ανάθεσης προμήθειας με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή, καθόσον η προσφορά αυτή έπασχε κατά το στάδιο της κατακύρωσης ως ερχόμενη σε αντίθεση με ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατακυρωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού στην αναδειχθείσα ανάδοχο εταιρεία, διότι στην περίπτωση αυτή η κατακυρωτική απόφαση θα έπασχε ακυρότητας. Σε κάθε δε περίπτωση, από το γεγονός ότι δεν εκδόθηκε πρακτικό απόρριψης της προσφοράς προ του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών και δεν επιστράφηκε σφραγισμένη η οικονομική προσφορά της εταιρείας αυτής, δεν επλήγησαν οι αρχές της διαφάνειας ούτε στερήθηκε η εταιρεία αυτή της δυνατότητας δικαστικής προστασίας.


ΑΕΠΠ/1748/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητούσε την ακύρωση της απόφασης που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αναδείχθηκαν οι παρεμβαίνουσες ως προσωρινοί αναδόχοι για τα Τμήματα 1, 2 και 3 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια εντύπων, φακέλων, φακέλων αλληλογραφίας και φωτοαντιγραφικού χαρτιού με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 804.760,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα θεμελίωσε τους ισχυρισμούς της σε πλημμελή συμπλήρωση των φύλλων συμμόρφωσης από τις παρεμβαίνουσες, τα οποία σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης οδηγούσαν σε αποκλεισμό των προσφορών τους.


ΑΕΠΠ/1341/2020

Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία (******) ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της πράξης (******) με την οποία περατώθηκε το στάδιο ελέγχου και αξιολόγησης των φακέλων δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών στον διαγωνισμό για την προμήθεια νωπών και κατεψυγμένων κρεάτων και πουλερικών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια των παραπάνω προϊόντων για ένα χρόνο, με προϋπολογιζόμενη αξία περίπου 130.000-131.000 € χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στο ότι η παρεμβαίνουσα εταιρεία δεν κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα τεχνικής προσφοράς που να αποδεικνύουν την συμμόρφωσή της με τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, όπως ορίζονται στο Παράρτημα Γ της διακήρυξης.


ΝΣΚ/323/2006

Ακύρωση ή μη της διαδικασίας του διαγωνισμού για την ανάθεση της εκτέλεσης δημοσίου έργου, με το σύστημα προσφοράς μελέτη-κατασκευή, λόγω αποσφράγισης των φακέλων των τεχνικών προσφορών την ίδια ημέρα με την κατάθεση και τον έλεγχο των δικαιολογητικών


ΕλΣυν/6 Τμ/16/2009

Διαγωνισμός για την ανάθεση δημόσιων υπηρεσιών φύλαξης σε εγκαταστάσεις ν.π.δ.δ. Οι διατάξεις του Κανονισμού Προμηθειών Δημοσίου έχουν ανάλογη εφαρμογή και στους δια-γωνισμούς που διεξάγονται για την ανάθεση παντός είδους δημόσιων υπηρεσιών. Η μετάβαση στο στάδιο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών γίνεται μετά την πε-ράτωση του σταδίου της τεχνικής αξιολόγησης, μόνο για τις προσφορές που, με απόφαση του αρ-μόδιου για τη διοίκηση του αναθέτοντος φορέα οργάνου, ύστερα από σχετική γνωμοδότηση της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού, κρίθηκαν τεχνικά αποδεκτές και αξιολογήθηκαν οριστι-κά, χωρίς πλέον η αναθέτουσα αρχή να έχει διακριτική ευχέρεια να επανέλθει στο προηγούμενο στάδιο της τεχνικής αξιολόγησης των υποβληθεισών προσφορών. Επομένως τα γνωμοδοτούντα και αποφασίζοντα όργανα της αναθέτουσας αρχής οφείλουν στο πλαίσιο του διαγωνισμού να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για επανεξέταση ή ενδεχόμενη ανάκληση των εκδοθει- σών πράξεων του τεχνικού σταδίου και να περατώσουν κάθε ενέργεια σχετική με την τεχνική αξιο-λόγηση πριν από την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, χωρίς να επιτρέπεται, μετά την αποσφράγιση των προσφορών αυτών, επαναφορά στο προηγούμενο στάδιο της τεχνικής αξιολό-γησης και κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού μετά από ανατροπή των ήδη κριθέντων στο στάδιο της τεχνικής αξιολόγησης. Τυχόν αντίθετη άποψη δεν συνάδει με την αυστηρώς τυπική διαδικασία και τον απόλυτα διακριτό χαρακτήρα εκάστου σταδίου, που ρητά καθιερώνουν οι ως άνω διατάξεις και αντίκειται στη θεσπιζόμενη μυστικότητα των οικονομικών προσφορών, την οποία και καθιστά άνευ ουσίας. Οι γενικές αρχές περί ανάκλησης των διοικητικών πράξεων έχουν εφαρμογή μόνο εφόσον δεν αντίκεινται στον αυστηρά διακεκριμένο χαρακτήρα των προαναφερόμενων σταδίων. Εάν δε σε συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα δεν διασφαλίσουν, όπως είναι εκ του νόμου υποχρεωμένα, την ολοκληρωμένη και οριστική εξέταση όλων των ζητημάτων της τεχνικής αξιολόγησης και ανακαλυφθούν μετά την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών πλημμέλειες της τεχνι¬κής αξιολόγησης που πλήττουν τη νομιμότητα της κατακυρωτικής απόφασης υπέρ του προσώπου που με τη μέχρι τότε διαδικασία θα επιλεγόταν ανάδοχος, η μόνη νόμιμη δυνατότητα είναι αυτή της ματαίωσης του διαγωνισμού. Σε περίπτωση δε ακύρωσης της πράξης με την οποία οριστικο-ποιούνται οι τεχνικά αποδεκτές προσφορές ή η βαθμολογία, με την οποία αυτές αξιολογήθηκαν, ύστερα από απόφαση αρμοδίου Δικαστηρίου, η αναθέτουσα αρχή δεσμεύεται καταρχήν από την παραγόμενη δεσμευτικότητα της δικαστικής αποφάσεως και υποχρεούται σε συμμόρφωση, πλην όμως, εάν ήδη έχουν ανοιχθεί οι οικονομικές προσφορές, η υποχρέωση αυτή συμμόρφωσης περιορίζεται στη ματαίωση του διαγωνισμού και την επαναπροκήρυξή του, αποκλειομένης της επαναφοράς της διαδικασίας στο σημείο όπου εμφιλοχώρησε νομική πλημμέλεια και της εκ του σημείου τούτου επανάληψής του.


39143/2024

Σύσταση εκλογικών τμημάτων διαλογής ψηφοδελτίων επιστολικής ψήφου, κατανομή των εκλογέων, εγγεγραμμένων στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου - Σύσταση επιτροπών συλλογής επιστολικής ψήφου - Ορισμός οργάνων ευθύνης καταγραφής, μεταφοράς και διατήρησης του υλικού παρακολούθησης των χώρων όπου βρίσκονται οι ειδικές κάλπες φύλαξης φακέλων επιστροφής επιστολικής ψήφου και οι κάλπες ψηφοφορίας, καθώς και του υπευθύνου επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, κατά τις εκλογές της 9ης Ιουνίου 2024 για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αντιστοιχούν στην Ελλάδα.


ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/5411/392/2019

Παράταση της προθεσμίας μέχρι την οποία είναι επιτρεπτή η υποβολή εκπρόθεσμων δηλώσεων και η κατάθεση αιτήσεων διόρθωσης προδήλου σφάλματος για τις υπό κτηματογράφηση περιοχές, για το σύνολο των ακινήτων που βρίσκονται στην Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής, στον Καλλικρατικό Δήμο Ωρωπού, στον οποίο περιλαμβάνονται οι προ-Καποδιστριακοί Δήμοι και Κοινότητες Αυλώνος, Αφιδνών, Μαλακάσης και Πολυδενδρίου και στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, στον Καλλικρατικό Δήμο Τανάγρας, στον οποίο περιλαμβάνονται οι προ- Καποδιστριακοί Δήμοι Οινοφύτων (Τοπικά διαμερίσματα Αγίου Θωμά, Κλειδιού και Οινοφύτων) και Δερβενοχωρίων (Τοπικά διαμερίσματα Δάφνης, Πύλης, Σκούρτων και Στεφάνης).