ΝΣΚ/13/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα του Επιθεωρητή Μεταλλείων να εισηγείται τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του καθ’ υποτροπήν ασκούντος παράνομη λατομική δραστηριότητα λατομείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεδομένου ότι με τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του λατομείου επιτυγχάνεται ο σκοπός των προπαρατειθέμενων διατάξεων του άρθρου 16 του Ν 1428/1984, ο Επιθεωρητής Μεταλλείων έχει αρμοδιότητα να εισηγείται τη σφράγιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του λατομείου όταν ασκείται παράνομη λατομική δραστηριότητα και συντρέχουν για τον παραβάτη οι προϋποθέσεις της νομικής κατάστασης της υποτροπής, ανεξάρτητα αν οι εγκαταστάσεις του αυτές, ως ευρισκόμενες εκτός λατομικού χώρου, έχουν αδειοδοτηθεί με τις διατάξεις του Ν 2516/1997 «Περί ίδρυσης και λειτουργίας βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/270/2009
Μεταλλεία. Αρμόδια υπηρεσία για χορήγηση άδειας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εκτός λατομικού χώρου ευρισκομένου εντός δημοσίου μεταλλείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμοδιότητα των υπηρεσιών για την αδειοδότηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας μεταλλευτικών και λατομικών προϊόντων προσδιορίζεται με κριτήρια τον τόπο εγκατάστασης της περιλαμβάνουσας αυτές μονάδας επεξεργασίας και το είδος των εξορυσόμενων και στη συνέχεια επξεργαζόμενων προϊόντων για την εκμετάλλευση των οποίων εκδίδεται χωριστή ειδική για κάθε ένα άδεια. Έτσι για μεν τις εκτός μεταλλευτικών ή λατομικών χώρων εγκαταστάσεις η αδειοδότηση γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3325/2005 για δε τις εντός αυτών από τις σχετικές περί μεταλλείων ή λατομείων αντίστοιχα ειδικές διατάξεις, όπως αυτές έχουν στο πλαίσιο της αποκέντρωσης προσδιοριστεί και από τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Π.Δ. 92/1993. Τα ίδια ισχύουν και για τις εγκαταστάσεις λατομείων που λειτουργούν εντός ευρύτερου μεταλλευτικού χώρου ή μεταλλείου.
ΝΣΚ/377/2006
Αρμοδιότητα για παράταση λειτουργίας λατομείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποκατάσταση λατομικού χώρου που έχει υπαχθεί στις ρυθμίσεις του Ν 2742/1999 εκφεύγει της αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης.
ΔΑΠ/Α/Φ.4.2/οικ.171311/426/2018
Καθορισμός διαδικασίας άσκησης δραστηριοτήτων έρευνας και εκμετάλλευσης λατομείων σε ιδιωτικές εκτάσεις καθώς και εγκατάστασης και λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας, εντός του λατομικού χώρου, των εξορυσσόμενων ορυκτών.
ΝΣΚ/411/2003
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τη λειτουργία λατομείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αφορά στις προϋποθέσεις υπό τις οποίες μπορεί να ανακληθεί ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για συγκεκριμένη λατομική δραστηριότητα και συναφείς προς αυτήν εγκαταστάσεις σε περιοχή της νήσου Σερίφου.
ΝΣΚ/19/2022
Καταγγελία σύμβασης μίσθωσης λατομικού χώρου αδρανών υλικών ειδικής χρήσης.(..)Στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους προς έκδοση γνωμοδοτήσεως εμπίπτει ερώτημα που υποβάλλεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αφορά την ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων της λατομικής νομοθεσίας, δεδομένου ότι η ερμηνεία και εφαρμογή της λατομικής νομοθεσίας ανήκει στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Οργανισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι υπηρεσίες του είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδιες για τη σύνταξη απαντήσεων επί αιτημάτων ή καταγγελιών πολιτών, συλλογικών οργάνων και υπηρεσιών για τα θέματα αρμοδιότητάς τους, καθώς και για την έκδοση εγκυκλίων και παροχή οδηγιών και διευκρινήσεων για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τη διαχείριση των λατομείων και την εφαρμογή της οικείας νομοθεσίας (κατά πλειοψηφία). Για την εγκυρότητα της κατά το άρθρο 68 παρ. 8 του ν. 4512/2018 καταγγελίας μίσθωσης λατομείου αδρανών υλικών ειδικής χρήσης απαιτείται να υφίσταται αδυναμία διάθεσης των συγκεκριμένων λατομικών ορυκτών, να έχει σταματήσει η εξορυκτική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, να έχει καταστεί ανέφικτος ο σκοπός της μίσθωσης του λατομείου. Καταγγελίες που κοινοποιήθηκαν αρμοδίως μέχρι 12-6-2018 και πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου είχαν ως αυτοδίκαιη συνέπεια την παραγραφή τυχόν αξιώσεων που προϋπήρχαν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο ε΄ της ανωτέρω παραγράφου. Καταγγελίες που έλαβαν χώρα μετά την κατάργηση του εδαφίου ε΄ με την διάταξη της παραγράφου 14 του άρθρου 63 του ν. 4546/2018, δεν είχαν ως συνέπεια την αυτοδίκαιη παραγραφή τυχόν προηγούμενων αξιώσεων, καθόσον η εν λόγω διάταξη του ν. 4546/2018 δεν έχει αναδρομική ισχύ και καταλαμβάνει μόνο τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η καταγγελία σύμβασης μίσθωσης λατομείου έλαβε χώρα μετά τη δημοσίευσή της (12-6-2018) (ομόφωνα).
ΝΣΚ/357/2014
Αρμοδιότητα Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού για έγκριση δραστηριότητας πλησίον ιστορικού τόπου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμοδιότητα του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.) και των αρμοδίων αρχαιολογικών οργάνων, δεν περιορίζεται μόνο εντός χώρων χαρακτηρισμένων ως ιστορικών τόπων, αλλά καταλαμβάνει και το έργο που επιχειρείται ή την δραστηριότητα που αναπτύσσεται πλησίον ιστορικού τόπου σε απόσταση, η οποία μπορεί να βλάψει αυτόν άμεσα ή έμμεσα. Η απόσταση ερευνάται σε κάθε περίπτωση συγκεκριμένα, εξαρτάται από τη φύση του έργου, την οπτική επαφή και το είδος της όχλησης που το έργο ή η δραστηριότητα μπορεί να επιφέρει στον ιστορικό τόπο. Υφίσταται αρμοδιότητα του ΥΠ.ΠΟ.Α. για έγκριση ή μη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.), για την εκμετάλλευση λατομείου αδρανών υλικών πλησίον ιστορικού τόπου. (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/929/2021
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε κατά της διακήρυξης διεθνούς δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ενίσχυση τεχνικού προσωπικού των κτιριακών εγκαταστάσεων δύο φοιτητικών εστιών για δύο έτη. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευών ηλεκτρομηχανολογικών και οικοδομικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων ψύξης, θέρμανσης, νερού, πυρανίχνευσης, μαγειρείων κ.λπ. Η προσφυγή ζητούσε την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή την ακύρωση επιμέρους όρων της, επικαλούμενη παράνομη κατάτμηση του αντικειμένου, μη νόμιμη απαίτηση εμπειρίας αποκλειστικά σε φοιτητικές εστίες, μη νόμιμη απαίτηση για πιστοποιητικά ISO σε άσχετο θεματικό πεδίο και μη νόμιμα κριτήρια βαθμολόγησης.
ΕΑΔΗΣΥ/271/2025
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης που κατακύρωσε τον διαγωνισμό στον ανταγωνιστή της, καθώς και κάθε συναφούς πράξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση εργασιών συντήρησης και επισκευών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων εργασιών εξωραϊσμού, με εκτιμώμενη αξία 1.612.900,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επικαλείται παράνομη κατακύρωση λόγω ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς, ελλιπή δικαιολογητικά του αναδόχου και μη τήρηση διαδικαστικών προϋποθέσεων.
Δ19/Φ11/οικ13098/1α156/2010
Κατηγορίες παραβάσεων του Ν. 3054/2002 (ΦΕΚ 230Α΄), όρια προστίμου ανά κατηγορία και άλλα σχετικά ζητήματα. Σφράγιση εγκαταστάσεων.
ΔΣΦ στο ΦΕΚ-1108/Β/3.4.2019
ΑΕΠΠ/1581/2021
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που αποδέχτηκε την προσφορά του παρεμβαίνοντος για την ανάθεση υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας των ηλεκτρονικών και μηχανολογικών εγκαταστάσεων του Γενικού Νοσοκομείου ... (9 μηνών, προϋπολογισμός 170.800€+ΦΠΑ). Επικαλείται παράνομη συμμετοχή του παρεμβαίνοντος λόγω έλλειψης δικαιολογητικών (ειδικότερα για συναφή δραστηριότητα, εμπειρία, ασφαλιστική κάλυψη, τεχνικό προσωπικό, εργαλεία και πιστοποιητικό φερεγγυότητας).