ΝΣΚ/364/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΕΟΦ. Επιβολή προστίμου σε βάρος γιατρών του ΕΣΥ. Παράλειψη οφειλομένης ενέργειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο Υπουργός Υγείας και Πρόνοιας, μετά από πρόταση του ΔΣ του ΕΟΦ, περί επιβολής προστίμου εις βάρος γιατρών του ΕΣΥ, που παρέλειψαν να αναφέρουν στον ΕΟΦ περιστατικό σοβαρής παρενέργειας, που πιθανόν προκλήθηκε από τη χορήγηση φαρμακευτικού προϊόντος έχει δικαίωμα, είτε να εκδώσει απόφαση με όμοιο περιεχόμενο, είτε να απόσχει από την έκδοση αποφάσεως με ειδική αιτιολογία. Επίσης δύναται, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, πριν την έκδοση απόφασης, να ζητήσει από το ΔΣ του ΕΟΦ τη συμπλήρωση της αιτιολογίας της πρότασής του. Για την επιβολή των κυρώσεων αυτών δεν χρειάζεται να προηγηθεί η διενέργεια ΕΔΕ. Τη σχετική αρμοδιότητα έχει το τμήμα Φαρμακευτικών Φορέων, Φαρμάκων και Καλλυντικών της Διεύθυνσης Φαρμάκων και Φαρμακείων ΥΥ & Π.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/205/2001
ΕΟΦ. Εταιρεία απολυμαντικών. Επιβολή προστίμου. Αρμόδια Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Αρμόδια Δ/νση για να επιληφθεί του θέματος της επιβολής ή μη διοικητικού προστίμου και να εισηγηθεί σχετικά προς τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, προκειμένου να εκδώσει απόφαση επιβολής προστίμου σε βάρος της εταιρείας ΝΑΙΜΥ - ΓΙΟΦΚΟΣ, λόγω διακινήσεως μη εγκεκριμένων προϊόντων απολυμαντικών χώρου, κατόπιν της υπ αριθ. 0-108/Συν.2η/3-2-2000 σχετικής προτάσεως του ΔΣ του ΕΟΦ, είναι η Διεύθυνση (Υ6) Φαρμάκων και Φαρμακείων του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, δια του τμήματός της (Υ6α) Φαρμακευτικών Φορέων, Φαρμάκων και Καλλυντικών.
ΝΣΚ/406/2007
Εξαίρεση ή όχι των επικουρικών γιατρών ΕΣΥ από το όριο ηλικίας για διορισμό στον κλάδο γιατρών ΕΣΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι επικουρικοί γιατροί (Ν 2889/2001 άρθρο 11 παρ.22) δεν εμπίπτουν, πριν την ισχύ του Ν 3580/2007, στην εξαίρεση από το όριο ηλικίας για διορισμό στον κλάδο γιατρών του ΕΣΥ, όπως αυτή προβλέπεται στο Ν 2519/1997 άρθρο 34 παρ.6. β) Η απόφαση 380/2004 του Διοικητικού Εφετείου Κομοτηνής (ακυρ.διαφ.) δεν επάγεται δέσμευση για το μη μετέχον στη δίκη Ελληνικό Δημόσιο, δυνάμενη εν γένει να αξιολογηθεί.
ΝΣΚ/302/2001
Γεωργικά φάρμακα. Φυτοπροστατευτικά προϊόντα. Υπολείμματα αυτών. Διαδικασία επιβολής προστίμου και αρμόδια αρχή κίνησης σχετικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δ/νση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής (Τμήμα Γεωργικών Φαρμάκων) του Υπουργείου Γεωργίας, που είναι η αρμόδια Αρχή, μετά την ανάλυση του σχετικού δείγματος από το Εργαστήριο Υπολειμμάτων Γεωργικών Φαρμάκων και τη διαπίστωση ότι υπάρχει παράβαση (υπέρβαση των ανώτατων επιτρεπτών ορίων) οφείλει να καλεί τον παραβάτη σε ακρόαση και στη συνέχεια να εισηγείται στο Γενικό Γραμματέα του πιο πάνω Υπουργείου την επιβολή προστίμου για τη σχετική παράβαση.
ΝΣΚ/59/2005
Επιλογή γιατρού για δεύτερη φορά για κατάληψη θέσης στο ΕΣΥ και μονιμοποίηση στο βαθμό του Επιμελητή Α΄.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Γιατρός που έχει επιλεγεί δύο φορές για κατάληψη θέσης στον κλάδο γιατρών του ΕΣΥ, μονιμοποιείται στο βαθμό του Επιμελητή Α΄ που κατέχει, μετά την συμπλήρωση υπηρεσίας πέντε ετών. Η μονιμοποίηση χωρεί αυτοδικαίως χωρίς να απαιτείται προηγούμενη αξιολόγησή του από το αρμόδιο Συμβούλιο Αξιολόγησης, ενώ η θέση την οποία κατέχει δεν απαιτείται να επαναπροκηρυχθεί στο τέλος της πενταετούς θητείας του.
ΝΣΚ/471/2003
Ιατροί. Επιβολή ποινής στερήσεως δικαιώματος προαγωγής. Κρίση για κατάληψη θέσεως ανωτέρου βαθμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συμφώνως με τα προεκτεθέντα του ερωτήματος, ιατρός κλάδου ΕΣΥ, στον οποίο επεβλήθη η πειθαρχική ποινή στερήσεως δικαιώματος προαγωγής α) δεν δύναται να διορισθεί σε θέση διευθυντού κλάδου ΕΣΥ και β) δεν επιτρέπεται να κριθεί και να συμπεριληφθεί σε αξιολογικό πίνακα για κατάληψη θέσεως διευθυντού κλάδου ΕΣΥ.
ΕλΣυν/Τμ.6/3674/2009
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη III, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι ορθά το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι συντρέχει νόμιμος λόγος που κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης, διότι αυτό περιλαμβάνει τους ως άνω όρους, οι οποίοι αντίκεινται στις δεσμευτικές για τα συμβαλλόμενα μέρη διατάξεις των τευχών της διακήρυξης και της ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων και συνεπώς είναι μη νόμιμοι. Ειδικότερα, διαπιστώνονται τροποποιήσεις ουσιωδών όρων της διακήρυξης και της ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων (ΕΣΥ) καθώς και προσθήκη όρων οι οποίοι δεν προβλέπονται από τα εν λόγω συμβατικά τεύχη, δεσμεύουν υπέρμετρα την αναθέτουσα αρχή και αποβαίνουν έτσι σε βάρος της. Ενόψει τούτων και δοθέντος ότι σύμφωνα με το άρθρο 1 της ΕΣΥ, αντικείμενο της είναι η διατύπωση των συμβατικών όρων σύμφωνα με τους οποίους πρόκειται να κατασκευασθεί και να λειτουργήσει κατά τη διάρκεια της εκμετάλλευσής του το έργο, σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους όρους της διακήρυξης και των λοιπών συμβατικών τευχών, τα ως άνω άρθρα του σχεδίου σύμβασης, τα οποία είτε έρχονται σε αντίθεση με την ΕΣΥ και τη διακήρυξη είτε περιέχουν όρους που δεν προβλέπονται ή με τους οποίους ουσιαστικά καταστρατηγούνται τα οριζόμενα στην ΕΣΥ και τη διακήρυξη, είναι μη νόμιμα και συνεπώς απορριπτέοι ως αβάσιμοι είναι οι ισχυρισμοί της αιτούσας περί της νομιμότητας αυτών και της μη ορθότητας των παρατηρήσεων του Κλιμακίου.
ΝΣΚ/25/2017
Αρμοδιότητα έκδοσης απόφασης για τη θέση σε αργία των ιατρών κλάδου ΕΣΥ – Ενέργειες της Διοίκησης σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση της ιατρού, μετά την προσωρινή αναστολή της ισχύος της άδειας άσκησης επαγγέλματος(...) Για την έκδοση απόφασης θέσης σε δυνητική αργία των ιατρών κλάδου ΕΣΥ αρμόδιο όργανο είναι είτε ο Υπουργός Υγείας, είτε ο Διοικητής της Υ.ΠΕ, για όσους από τους ιατρούς υπηρετούν σε δομές της δημόσιας υγείας που υπάγονται στις Δ.Υ.ΠΕ, ή ο Διοικητής του Νοσοκομείου, για όσους υπηρετούν σε νοσοκομεία. Η Διοίκηση οφείλει να διαβιβάσει την απόφαση περί αναστολής της άδειας άσκησης ιατρικού επαγγέλματος άμεσα στην οικεία Δ.Υ.Π.Ε ή νοσοκομείο, προκειμένου να ενημερωθεί ο ιατρός ότι συνεπεία της εν λόγω αναστολής δεν μπορεί πλέον να ασκεί τα καθήκοντά του ως ιατρός ΕΣΥ και να εξετάσει τις προϋποθέσεις περικοπής του μισθού κατ’ άρθρο 43 ΥΚ και, περαιτέρω, να ενεργοποιήσει την πειθαρχική διερεύνηση της τυχόν διάπραξης πειθαρχικών παραπτωμάτων.
ΑΕΠΠ/138/2017
Η προσφεύγουσα ζητά την αναθεώρηση της Διακήρυξης 39/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ», η οποία αφορά την προμήθεια υγρού οξυγόνου (CPV 24111900-4), ώστε να απαλειφθεί η υποχρέωση των υποψήφιων προμηθευτών να προσκομίζουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ). Υποστηρίζει ότι αυτός ο όρος περιορίζει τον ανταγωνισμό και αποκλείει εταιρείες που είναι πιστοποιημένες παραγωγοί αλλά δεν έχουν ακόμη άδεια κυκλοφορίας, με βάση την υπ’ αριθμ. 40035/28.04.2017 απόφαση του ΕΟΦ που επιτρέπει την κυκλοφορία ιατρικών αερίων χωρίς άδεια έως τις 30/6/2018. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υγρού οξυγόνου για διάρκεια 12 μηνών, με κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά (χαμηλότερη τιμή).
ΝΣΚ/64/2013
Ιατροί ΕΣΥ – Αίτηση παραίτησης ειδικευμένου ιατρού με βαθμό Διευθυντή – Διενέργεια Ε.Δ.Ε. – Αναστολή άσκησης των καθηκόντων του – Αργία – Αποδοχή ή μη της παραίτησής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποδοχή της παραίτησης ειδικευμένου ιατρού του ΕΣΥ (ιατρού κλάδου ΕΣΥ) κωλύεται μόνο όταν συντρέχουν οι λόγοι, οι οποίοι περιοριστικά ορίζονται στη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 148 του Ν. 3528/2007, και συγκεκριμένα αν, κατά την υποβολή της αίτησης παραίτησης, εκκρεμεί σε βάρος του ειδικευμένου ιατρού ΕΣΥ ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν. 3528/2007 ή για κακούργημα, ή έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή, αν ασκήθηκε ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε βάρος του μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης, λόγοι, οι οποίοι, με βάση το δοθέν ιστορικό από την υπηρεσία, δεν συντρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/595/2018
Η προδικαστική προσφυγή, με ΓΑΚ-ΑΕΠΠ 610/3-7-2018, υποβλήθηκε από ανώνυμη εταιρεία κατά του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο Ηλεκτρονικός Τακτικός Ανοικτός Διαγωνισμός για την προμήθεια «ΟΞΥΓΟΝΟ (Ιατρικά αέρια)» CPV: 24111900-4, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 84.262,00 € χωρίς ΦΠΑ, για την κάλυψη των αναγκών του ΓΝ Τρικάλων. Η προσφεύγουσα αιτείται: α) να οριστεί η υποχρέωση των υποψηφίων προμηθευτών να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) για το ιατρικό πρωτοξείδιο του αζώτου και το ιατρικό οξυγόνο (υγρό και αέριο), την οποία θα καταθέτουν με την προσφορά τους· β) σε περίπτωση που κριθεί νόμιμη η υποβολή προσφοράς από υποψηφίους χωρίς άδεια κυκλοφορίας ΕΟΦ, οι προσφορές να αξιολογούνται με κριτήριο τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, λαμβάνοντας υπόψη αν οι συμμετέχοντες διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας· γ) να απαλειφθεί η υποχρέωση του προμηθευτή να γεμίζει τις φιάλες ιατρικών αερίων–φαρμάκων του Νοσοκομείου ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του, και σε περίπτωση που οι φιάλες του Νοσοκομείου δεν επαρκούν, ο προμηθευτής να εκμισθώνει δικές του φιάλες (περιέκτες) ανεξαρτήτως της άδειας κυκλοφορίας του.