ΝΣΚ/364/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση ή μη πράξεων βεβαίωσης φορολογικών επιβαρύνσεων, λόγω νέων κρίσιμων στοιχείων που ήρθαν σε γνώση του Τελωνείου μετά την έκδοσή τους – Δυνατότητα επανελέγχου της υποθέσεως, κατόπιν παραιτήσεως της καταλογιζόμενης εταιρείας από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή κατόπιν υποβολής αιτήσεως θεραπείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί (αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου) σε επανεξέταση και συντρεχούσης περιπτώσεως, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων, έστω και αν μετά την έκδοση των πράξεων περιήλθαν σε γνώση του Τελωνείου νέα κρίσιμα στοιχεία. 2) Η άσκηση ή μη προσφυγής, παραίτηση από το ήδη ασκηθέν ένδικο βοήθημα δεν επηρεάζει το ανεπίτρεπτο της ανάκλησης των καταλογιστικών πράξεων, που έχουν εκδοθεί στο πλαίσιο εφαρμογής της νομοθεσίας για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. 3) Η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων. (πλειοψ.) Οι διατάξεις των άρθρων 32 του Ν. 2960/2001 και 236 του Κανονισμού 2913/1992 του Συμβουλίου της 12-10-1992, δεν εφαρμόζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 230/2012.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/230/2012
Δυνατότητα ανάκλησης πράξεων βεβαίωσης φορολογικών επιβαρύνσεων για λόγους αναγόμενους στις αρχές της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης, λόγω του ότι μετά την έκδοσή τους περιήλθαν σε γνώση του Τελωνείου νέα κρίσιμα στοιχεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό την επιφύλαξη τυχόν αντιθέτων ρυθμίσεων, που προβλέπονται από ειδικές διατάξεις, η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί (αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου) σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων, για λόγους αναγόμενους στις αρχές της νομιμότητας και της χρηστής διοικήσεως, λόγω του ότι μετά την έκδοση των πράξεων περιήλθαν σε γνώση του Τελωνείου νέα κρίσιμα στοιχεία, ούτε κατά τις γενικές περί ανακλήσεως των διοικητικών πράξεων αρχές ούτε κατά τις γενικής εφαρμογής διατάξεις του άρθρου μόνου, παρ.1 του α.ν.261/1968 και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999). Περαιτέρω, η γνωμοδότηση δέχεται ότι, υπό το πραγματικό της συγκεκριμένης υποθέσεως, δεν χωρεί ανάκληση ούτε κατά τις ειδικές διατάξεις των άρθρων 32 του Ν. 2960/2001 και 236 του Κανονισμού 2913/1992 του Συμβουλίου της 12-10-1992. Η ανάκληση δεν χωρεί, σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις, ανεξαρτήτως του γεγονότος αν ασκήθηκαν ή όχι ένδικα βοηθήματα κατά των καταλογιστικών πράξεων. (πλειοψ.) Η ανάκληση καταλογιστικής πράξεως, αν αυτή είναι επιτρεπτή, δεν τελεί υπό την προϋπόθεση της μη ασκήσεως ενδίκου βοηθήματος κατ’ αυτής ή της παραιτήσεως από του ήδη ασκηθέντος, δυναμένη να λάβει χώρα και μετά την οριστικοποίηση της πράξεως, λόγω μη ασκήσεως (εμπρόθεσμης) προσφυγής, ή και μετά την άσκηση αυτής. (ομοφ.) Περαιτέρω, όμως, η γνωμοδότηση δέχεται ότι, υπό το πραγματικό της συγκεκριμένης υποθέσεως, η ανάκληση δεν είναι επιτρεπτή για λόγους που είναι ασύνδετοι προς το γεγονός της ασκήσεως ενδίκων βοηθημάτων κατά των επίμαχων καταλογιστικών πράξεων. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ - ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 364/2012 ΓΝΩΜΟΔ. ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ.
ΝΣΚ/320/2011
Ανάκληση άδειας άσκησης του επαγγέλματος προπονητή υδατοσφαίρισης, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση μπορεί να ανακαλέσει την απόφαση χορήγησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος προπονητή υδατοσφαίρισης Γ΄ κατηγορίας, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, και να του χορηγήσει εν συνεχεία, εάν συντρέχουν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις, άδειας ασκήσεως επαγγέλματος προπονητή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/118/2017
Ενδεικνυόμενες ενέργειες δημοτικών οργάνων, ύστερα από την έκδοση της υπ’ αριθμ.141/2015 γνωμοδοτήσεως του ΝΣΚ, με την οποία έγινε δεκτό ότι δεν είναι νόμιμη η ταμειακή βεβαίωση εσόδων των δήμων που ανάγονται σε έτη για τα οποία έχει παρέλθει, κατά την έναρξη ισχύος του άρθρου 32 του ν. 4304/2014, η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ. 1 του α.ν. 344/1968 πενταετής αποσβεστική προθεσμία.Η οικεία δημοτική αρχή δεν δύναται να προβεί (αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως) σε επανεξέταση και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φόρου ή οικονομικού βάρους που έχει το χαρακτήρα φόρου, οι οποίες εκδόθηκαν μετά τη συμπλήρωση της αποσβεστικής προθεσμίας του άρθρου 2 παρ. 1 του α.ν. 344/1968, ούτε δύναται να προβεί στη διαγραφή των χρεών αυτών, δυνάμει του άρθρου 174 του ΚΔΚ. Αντίθετα, η ανωτέρω αρχή δύναται, κατά διακριτική ευχέρεια και εντός ευλόγου χρόνου, να προβεί σε επανεξέταση και ανάκληση, κατόπιν σχετικής αιτήσεως του ενδιαφερομένου, των πράξεων βεβαιώσεως ανταποδοτικών τελών, τα οποία βεβαιώθηκαν παρά το νόμο, ήτοι μετά τη συμπλήρωση της τασσομένης από το νόμο αποκλειστικής προθεσμίας. Περαιτέρω, σε περίπτωση που καταβλήθηκαν στο δήμο ή υπήχθησαν στη ρύθμιση του ν. 4321/2015, βεβαιωμένα ταμειακώς ποσά από ανταποδοτικά τέλη, είναι δυνατή η επιστροφή τους, κατόπιν αιτήσεων όσων έχουν έννομο συμφέρον, εφόσον ανακληθούν οι σχετικές πράξεις βεβαιώσεως και υπό την προϋπόθεση ότι η αξίωση των ανωτέρω έναντι του δήμου δεν έχει υποκύψει στην προβλεπόμενη στην τριετή παραγραφή που προβλέπεται στο άρθρο 26 παρ. 1 του π.δ. 318/1969 ( πλειοψ).
ΝΣΚ/18/2017
Μετάταξη υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. - Συνέπειες ανακλήσεως της αιτήσεως για μετάταξη από τον υπάλληλο.:H δεύτερη αίτηση - ανάκληση της αρχικής αιτήσεως του υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. διακόπτει την διαδικασία μετάταξης σε θέση της ίδιας κατηγορίας που έχει ξεκινήσει, εφόσον υποβλήθηκε πριν την έκδοση της τελικής απόφασης του Υπουργού με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική πράξη της μετάταξης. Η ανάκληση της αιτήσεως από τον εργαζόμενο, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καταχρηστική, ενόψει του δεδομένου πραγματικού. H Υπηρεσία δεν μπορεί να μετατάξει αυτεπαγγέλτως τον εν λόγω εργαζόμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε θέση της ίδιας κατηγορίας κατ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 69 παράγ. 1 του ν. 3528/07. H διαδικασία μετάταξης σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, διακόπτεται με την ανάκληση της αιτήσεως του ενδιαφερομένου που κίνησε τη διαδικασία μετατάξεως, καθόσον έλαβε χώρα πριν την έκδοση της τελικής υπουργικής απόφασης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/458/2010
Δυνατότητα ή μη εξέτασης ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου για παράβαση του άρθρου 29 του Ν 2971/2001, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994 – Ανάκληση ή μη της ως άνω πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι παραδεκτή η άσκηση της προβλεπομένης στο άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 αιτήσεως θεραπείας και ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001. β) Δεν είναι επιτρεπτή η εκ μέρους της Διοικήσεως ανάκληση της προαναφερθείσης πράξεως επιβολής του προστίμου στο πλαίσιο του αυτοελέγχου της, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχει ήδη απορριφθεί η κατ’ αυτής ασκηθείσα δικαστική προσφυγή του ενδιαφερομένου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/165/2012
Λαθρεμπορία – Ανάκληση πράξεων Τελωνειακής Αρχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στοιχειοθετείται αντικειμενικά η τελωνειακή παράβαση της λαθρεμπορίας, σε περίπτωση μη δήλωσης του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, κοινοτικής προέλευσης, το ζήτημα, όμως, αν πληρούνται ή όχι υποκειμενικά οι προϋποθέσεις της συγκεκριμένης πράξης, ως λαθρεμπορίας, εκφεύγει της αρμοδιότητος του Ν.Σ.Κ., αποτελεί δε ευθέως αντικείμενο του δικαιοδοτικού έργου της δικαιοσύνης. Νόμιμο τίτλο αποτελούν οι καταλογιστικές πράξεις, με τις οποίες προσδιορίζονται οι αναλογούσες δασμοφορολογικές και λοιπές επιβαρύνσεις, καθώς και οι προβλεπόμενες, με την μορφή των αναλογούντων πολλαπλών τελών, κυρώσεις, λόγω διαπίστωσης της παράβασης. Οι δασμολογικές επιβαρύνσεις, βεβαιώνονται συμπληρωματικά επί του οικείου παραστατικού και επομένως, η σχετική συμπληρωματική βεβαίωση επί του οικείου παραστατικού αποτελεί τον νόμιμο, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, τίτλο για την είσπραξη των αναλογουσών δασμολογικών επιβαρύνσεων. Η τελωνειακή αρχή δεν έχει την εξουσία ή αρμοδιότητα ανάκλησης ή ακύρωσης της συμπληρωματικής βεβαίωσης, αρμοδιότητα που ανήκει στα δικαστήρια. Το τυχόν ακυρωτικό, βάσει δικαστικής απόφασης, αποτέλεσμα επί της καταλογιστικής πράξης, δεν καταλαμβάνει και την συμπληρωματική βεβαίωση επί του αντίστοιχου τελωνειακού παραστατικού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/48/2004
Ανάκληση διοικητικών πράξεων περί αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού κατά την υποβολή της σχετικής περί τούτου αιτήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή, κατά νόμο, η ακύρωση της αιτήσεως αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού και η ανάκληση από τη Διοίκηση των σχετικών περί αποστρατείας του διοικητικών πράξεων, εφόσον αυτός με αίτησή του, υποβληθείσα εντός ευλόγου χρόνου, επιδιώκει τούτο και δεν παραβλάπτεται ουσιωδώς το δημόσιο συμφέρον και η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Με την έκδοση των σχετικών πράξεων ανακλήσεως θα καταστεί δυνατό ο αιτών να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία και στην κατάσταση που βρισκόταν κατά το χρόνο αποχωρήσεως από αυτήν. Περαιτέρω, εφόσον στο πρόσωπο του αιτούντος δεν συντρέχει λόγος αυτεπάγγελτης αποστρατείας, η διαδικασία για την εκ νέου αποστρατεία του δύναται να κινηθεί μόνο κατόπιν σχετικής αιτήσεως αυτού.
ΝΣΚ/151/2005
Περίπτερα. Μεταβολή, κατόπιν νεώτερης γνωμοδοτήσεως του Ν.Σ.Κ., της νομικής λύσεως που εφαρμοζόταν από τη Διοίκηση. Τύχη διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί από αναρμόδιο όργανο κατ’ εφαρμογή παλαιότερης γνωμοδοτήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν έχει υποχρέωση ανακλήσεως των διοικητικών πράξεων, οι οποίες εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογήν γνωμοδοτήσεως του Ν.Σ.Κ. μετά την έκδοση νεώτερης γνωμοδοτήσεως της Ολομελείας, αλλά έχει την ευχέρεια, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου και εντός ευλόγου χρόνου να ανακαλέσει τις πράξεις που έχουν εκδοθεί κατά το άρθρο 28 του ΝΔ 1044/71, εκτιμώντας τα πραγματικά περιστατικά κάθε περιπτώσεως χωριστά, λαμβάνοντας ιδιαιτέρως υπόψη αν έχουν εκδοθεί αποφάσεις δικαστηρίων και αν έχουν διαμορφωθεί μακροχρόνιες πραγματικές καταστάσεις και δικαιώματα τρίτων, τα οποία χρήζουν προστασίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/166/2016
Δυνατότητα άρσης τελωνειακού απορρήτου, κατόπιν αιτήσεως του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. (Ο.Λ.Ε. Α.Ε).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Συντρέχει περίπτωση κάμψης τελωνειακού απορρήτου έναντι του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. (Ο.Λ.Ε. Α.Ε), προκειμένου να χορηγηθούν από την τελωνειακή αρχή προς αυτόν, στοιχεία που ζήτησε και τα οποία συνδέονται με τελωνειακά παραστατικά. (ομόφ.)
ΝΣΚ/309/2008
Χορήγηση διοικητικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι σύννομη η χορήγηση από την αρμόδια υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος αντιγράφου Εισηγητικού Σημειώματος του Υπουργού Δημόσιας Τάξης προς το ΚΥ.Σ.Ε.Α., που συντάχθηκε επί αιτήσεως θεραπείας ενδιαφερομένου - Υποστρατήγου ε.α. κατά προηγουμένης αποφάσεως του ΚΥ.Σ.Ε.Α., με την οποία αυτός, στο πλαίσιο επανακρίσεως, δεν επιλέχθηκε για τη θέση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), καθόσον το Σημείωμα αυτό, συνταχθέν και υπογραφέν αρμοδίως, αφενός μεν αποτελεί διοικητικό έγγραφο κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 5 του ΚΔΔ, αφετέρου δε, αφορώντας στην ατομική υπηρεσιακή κατάσταση του ενδιαφερομένου - αιτούντος, εξαιρείται του απορρήτου των πρακτικών του ΚΥ.Σ.Ε.Α., μη υπαγόμενο στις περιπτώσεις της παρ.3 του ίδιου άρθρου.