ΝΣΚ/165/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λαθρεμπορία – Ανάκληση πράξεων Τελωνειακής Αρχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στοιχειοθετείται αντικειμενικά η τελωνειακή παράβαση της λαθρεμπορίας, σε περίπτωση μη δήλωσης του προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, κοινοτικής προέλευσης, το ζήτημα, όμως, αν πληρούνται ή όχι υποκειμενικά οι προϋποθέσεις της συγκεκριμένης πράξης, ως λαθρεμπορίας, εκφεύγει της αρμοδιότητος του Ν.Σ.Κ., αποτελεί δε ευθέως αντικείμενο του δικαιοδοτικού έργου της δικαιοσύνης. Νόμιμο τίτλο αποτελούν οι καταλογιστικές πράξεις, με τις οποίες προσδιορίζονται οι αναλογούσες δασμοφορολογικές και λοιπές επιβαρύνσεις, καθώς και οι προβλεπόμενες, με την μορφή των αναλογούντων πολλαπλών τελών, κυρώσεις, λόγω διαπίστωσης της παράβασης. Οι δασμολογικές επιβαρύνσεις, βεβαιώνονται συμπληρωματικά επί του οικείου παραστατικού και επομένως, η σχετική συμπληρωματική βεβαίωση επί του οικείου παραστατικού αποτελεί τον νόμιμο, κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, τίτλο για την είσπραξη των αναλογουσών δασμολογικών επιβαρύνσεων. Η τελωνειακή αρχή δεν έχει την εξουσία ή αρμοδιότητα ανάκλησης ή ακύρωσης της συμπληρωματικής βεβαίωσης, αρμοδιότητα που ανήκει στα δικαστήρια. Το τυχόν ακυρωτικό, βάσει δικαστικής απόφασης, αποτέλεσμα επί της καταλογιστικής πράξης, δεν καταλαμβάνει και την συμπληρωματική βεβαίωση επί του αντίστοιχου τελωνειακού παραστατικού. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/188/2020
Ζητήματα σχετικά με επιβολή διοικητικής κύρωσης για λαθρεμπορία και τελωνειακής οφειλής σε βάρος ανηλίκων παραβατών και τρόπος είσπραξης αυτών.(...)α) Σε βάρος ανήλικου, που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του και ο οποίος κατά την κρίση της Τελωνειακής Αρχής διέπραξε λαθρεμπορία, η αρχή αυτή μπορεί να επιβάλλει, με καταλογιστική πράξη τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους κλπ επιβαρύνσεις (τελωνειακή οφειλή). Δεν μπορεί να επιβάλλει πολλαπλά τέλη, διότι ο ανήλικος, όταν δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, στερείται ικανότητας καταλογισμού. Δεν προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις και επομένως δεν μπορεί να επιβάλλει τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, ούτε τα πολλαπλά τέλη, σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. β) Σε βάρος ανήλικου παραβάτη, ο οποίος διέπραξε λαθρεμπορία, ενώ έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του, η Τελωνειακή Αρχή, μπορεί να επιβάλλει με καταλογιστική πράξη, τόσο τους διαφυγόντες δασμούς, φόρους κλπ επιβαρύνσεις, όσο και τα πολλαπλά τέλη, όχι όμως σε βάρος των ασκούντων τη γονική μέριμνα γονέων του, εάν δεν μετείχαν και οι ίδιοι στην τέλεση της λαθρεμπορίας. γ) Αναγκαστικά μέτρα, για την είσπραξη των καταλογισθέντων χρηματικών ποσών μπορούν να ληφθούν μόνο σε βάρος της περιουσίας του ανήλικου παραβάτη, φερόμενου ως οφειλέτη στην καταλογιστική πράξη, εφόσον διαθέτει ατομική περιουσία, ακόμη και μετά την ενηλικίωσή του, μέχρι τη συμπλήρωση της παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για είσπραξη (κατά πλειοψηφία).
ΣΤΕ/730/2019
Λαθρεμπορία. Προϋποθέσεις για την επιβολή πολλαπλών τελών. Από της τελωνειακής ενώσεως, οι δασμοί και οι λοιπές εισαγωγικές επιβαρύνσεις εισπράττονται από τα κράτη μέλη. Ο τόπος γένεσης της τελωνειακής οφειλής προσδιορίζει το αρμόδιο για την είσπραξη των τελωνειακών δασμών κράτος μέλος. Σε περίπτωση μεταφοράς βάσει δελτίων ΤΙR, αρμόδιο για την είσπραξη των δασμών είναι το κράτος μέλος στο οποίο διεπράχθη η πρώτη παράβαση ή παρατυπία που δύναται να χαρακτηρισθεί ως διαφυγή των εμπορευμάτων από την τελωνειακή επιτήρηση. Πότε ανατρέπεται το τεκμήριο αρμοδιότητας υπέρ του κράτους στο έδαφος του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση ή παρατυπία. Πότε οι ελληνικές αρχές είναι αρμόδιες προς είσπραξη του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Παράνομες διακινήσεις καπνικών προϊόντων εντός της ΕΕ, τα οποία μεταφέρθηκαν με το Carnet TIR, που εκδόθηκε από την ... Η αρμοδιότητα καταλογισμού πολλαπλών τελών και των συναφών κυρώσεων προϋποθέτει αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους προς είσπραξη των δασμών και λοιπών φορολογικών επιβαρύνσεων, όπως είναι ο ειδικός φόρος καταναλώσεως, τέτοια δε αρμοδιότητα δεν προέκυπτε εν προκειμένω. Μη νόμιμα ο αναιρεσείων είχε χαρακτηριστεί συνυπαίτιος λαθρεμπορίας και είχαν επιβληθεί εις βάρος του πολλαπλά τέλη, χρηματική ποινή και πρόστιμο. Δεκτές η αναίρεση, η έφεση και η προσφυγή (αναιρεί την αριθμ. 774/2007 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης).
ΝΣΚ/149/2019
Εάν οι Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές (ΤΔΕ) του ΕΦΚΑ έχουν αρμοδιότητα να εξετάζουν προσφυγές που αφορούν ακύρωση ή μείωση προσθέτων τελών επί μη καταβληθεισών (ανεξόφλητων) κυρίων εισφορών. (...) Οι Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές (ΤΔΕ) του ΕΦΚΑ δεν έχουν αρμοδιότητα να εξετάζουν προσφυγές που αφορούν ακύρωση ή μείωση προσθέτων τελών επί μη καταβληθεισών (ανεξόφλητων) κυρίων εισφορών, τα οποία εισπράττονται κατά το άρθρο 6 του ΚΕΔΕ μετά την ταμειακή βεβαίωση των οφειλών αυτών (ομόφ.).
ΝΣΚ/188/2010
Επίναυλος - Αρμοδιότητα ελέγχου και διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης αυτού κατ’ άρθρο δέκατο του Ν 2932/2001 – Εφαρμοστέες διατάξεις και διαδικασίες ικανοποίησης των σχετικών αξιώσεων του Δημοσίου (καταλογισμός, παραγραφή κλπ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο επίναυλος του άρθρου δέκατου του Ν 2932/2001 αποτελεί φόρο, η είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου επιδιώκεται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, με νόμιμο τίτλο κατ’ άρθρο 2 παρ. 2 περίπτ. β΄ αυτού, το προς βεβαίωση δε δικαίωμα του Δημοσίου για την είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επιναύλου παραγράφεται είκοσι έτη μετά τη γένεση της σχετικής αξιώσεώς του. (ομοφ.) Η ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή απόδοση του επιναύλου και η αρμοδιότητα για τη συγκρότηση του σχετικού νόμιμου τίτλου, ανήκει στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/220/2009
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού κατ άρθρο 14 του ΠΔ 318/1992 – Χορήγηση αδειών – Βεβαίωση της συνάφειας του περιεχομένου των μεταπτυχιακών σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησης των υπαλλήλων – Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Την αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού, που τοποθετείται σε αντίστοιχο Τομέα ή Εργαστήριο του Γ.Π.Α. ενεργούν αυτοτελώς δύο προϊστάμενοι, δηλ. ως Α αξιολογητής ο Γραμματέας του οικείου Τμήματος και ως Β αξιολογητής ο Διευθυντής Τομέα, Εργαστηρίου ή Κλινικής. β) Οι άδειες του διοικητικού προσωπικού προτείνονται αρχικά από τον αρμόδιο τομέα, η δε χορήγηση των αδειών γίνεται από τον Πρύτανη. γ) Για την συνάφεια του περιεχομένου των μεταπτυχιακών σπουδών του διοικητικού προσωπικού αποφαίνεται το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Γ.Π.Α.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/45/2017
Αποχέτευση ακαθάρτων υδάτων-συμπληρωματική σύμβαση:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και την 3735/31.1.2017 βεβαίωση του Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου … ότι οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση δεν έχουν εκτελεστεί, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της σύμβασης αυτής, υπό τον όρο ότι μέχρι και την υπογραφή της θα εγκριθεί η παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου, η οποία σημειωτέον έληξε μετά την υποβολή στις 22.12.2016 στο παρόν Κλιμάκιο για προσυμβατικό έλεγχο της συμπληρωματικής σύμβασης και την έκδοση της αναβλητικής Πράξης του Κλιμακίου (22.1.2017).
ΕΣ/ΚΛ.Ε/39/2017
Συντήρηση, αποκατάσταση αναχωμάτων ποταμού- συμπληρωματική σύμβαση έργου...Με δεδομένα τα ανωτέρω και την από 9.12.2016 βεβαίωση της Προϊσταμένης του Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος της ανωτέρω Περιφερειακής Ενότητας ότι οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση δεν έχουν εκτελεστεί, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της σύμβασης αυτής, υπό τον όρο ότι μέχρι και την υπογραφή της θα έχει εγκριθεί η αιτηθείσα με την με αριθ. πρωτ. Η-13004/30.12.2016 αίτηση της αναδόχου εταιρείας παράταση της προθεσμίας περαίωσης των εργασιών της αρχικής σύμβασης, που έληξε στις 31.12.2016.
ΝΣΚ/275/2001
Σχολή Ικάρων. Καθηγητές. Επιμελητές. Αρμοδιότητα επί ενστάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Η αρμοδιότητα να απαντά επί ενστάσεων που υποβάλλουν οι μη επιλεγέντες υποψήφιοι για καθηγητές ξένων γλωσσών και καθηγητές φυσικής αγωγής στη Σχολή Ικάρων κατά των αποφάσεων του Συμβουλίου Επιλογής Καθηγητών της άνω Σχολής είναι ο Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
ΝΣΚ/136/2019
α) Αρμοδιότητα Φορέα (ΕΟΠΥΥ ή ΕΦΚΑ) για να προβεί σε νομικές ενέργειες για την απόδοση ευθυνών κατά ανώνυμης εταιρείας (ιατρικό εργαστήριο) και την επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων σε βάρος συμβεβλημένων με το πρώην ΤΥΔΚΥ ιατρών. β) Αρμοδιότητα Φορέα (ΕΟΠΥΥ ή ΕΦΚΑ) για τον έλεγχο και υπόδειξη των νομίμων ποσών επί κατατεθέντων ιατρικών παραστατικών, ως και αρμοδιότητα για την εκκαθάριση αυτών και απόδοση των νομίμων ποσών στους δικαιούχους. γ) Εκκαθάριση και πληρωμή λογαριασμού ιατρικών παραστατικών παρόχου υγείας, όταν ένα μέρος τούτου ελέγχεται ως μη νόμιμο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αρμοδιότητα για την εκκίνηση νομικών ενεργειών προς απόδοση ευθυνών σε βάρος τόσο της ως άνω ανώνυμης εταιρείας, όσο και κατά συμβεβλημένων ιατρών με το πρώην ΤΥΔΚΥ, ανήκει και στους δύο Φορείς (ΕΟΠΥΥ και ΕΦΚΑ). Στους ίδιους Φορείς ανήκει και η αρμοδιότητα για την εκκίνηση ενεργειών με σκοπό την επιβολή τυχόν πειθαρχικών κυρώσεων σε βάρος των παραπάνω συμβεβλημένων ιατρών. β) Την αρμοδιότητα για έλεγχο των υποβληθέντων ιατρικών παραστατικών και υπόδειξη των νομίμων ποσών τα οποία πρέπει να πληρωθούν, την έχει ο ΕΟΠΥΥ (δια των αρμοδίων ελεγκτών ιατρών του). Όμως η εκκαθάριση και πληρωμή των νομίμων ποσών θα πραγματοποιηθεί από τον ΕΦΚΑ. γ) Εάν υποβληθεί λογαριασμός παρόχου υγείας στον οποίο κατά ένα μέρος διαπιστώνονται παραβάσεις, μπορεί ο εν λόγω λογαριασμός να εκκαθαρισθεί με περικοπή του μη νόμιμου ποσού και πληρωμή κατά το υπόλοιπο νόμιμο μέρος του (ομόφ.).
1155/2023
Καθορισμός της έκτασης εφαρμογής, του χρόνου, του τρόπου και της διαδικασίας διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο σημείο πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS), που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν.4308/2014 (Α’ 251) με τα Ταμειακά τους Συστήματα, τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και την ΑΑΔΕ, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (Κ.Φ.Δ.). Υλοποίηση επί της αρχής «είσπραξη μέσω κάρτας - υποχρεωτική έκδοση παραστατικού από Ταμειακό Σύστημα.».