ΝΣΚ/369/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα απόφασης του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αν η απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. δεν αφορά σε συμβιβασμό απαιτήσεων με τρίτο, δεν απαιτείται έγκρισή της από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/350/2004
Μεταθέσεις προσωπικού Λ.Σ. στις έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι μεταθέσεις προσωπικού Λ.Σ. στις έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων αποφασίζονται και διατάσσονται από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.
ΣΤΕ/3189/2006
Δημοσίευση κανονιστικών διοικητικών πράξεων:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, με το 11/03/511/94/28.2.1995 φύλλο του Διευθυντή Πόρων του Ν.Α.Τ. εκκαθαρίστηκε το 250/1994 ναυτολόγιο ..., χρονικής περιόδου 21.4.1994 μέχρι 27.10.1994, και επιβλήθηκε στον … , πλοιοκτήτη, κατά 95%, του υπό ελληνική σημαία επαγγελματικού τουριστικού σκάφους του Ν. 438/1976 «……», 298 κ.ο.χ., διαφορά εισφορών ναυτικών και πλοιοκτήτη και πρόσθετα τέλη, συνολικά 4.916.102 δρχ. Η εκκαθάριση αυτή διενεργήθηκε βάσει της 30372/22.4.1981 αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και οι εισφορές καθορίστηκαν στο ίδιο ύψος με τις εισφορές που καταβάλλονταν για πλοιοκτήτες και πληρώματα επιβατηγών – ακτοπλοϊκών πλοίων χωρητικότητος μέχρι 500 κόρων. Ο … με την 1174/20.1.1998 αίτηση αναθεωρήσεως ζήτησε την εκκαθάριση των εισφορών με βάση την υπό 3.2.1993 ΣΣΕ πληρωμάτων τουριστικών θαλαμηγών Σκαφών, που κυρώθηκε με την από 15.3.1994 απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας. Η αίτηση αυτή απορρίφθηκε με την από 25.2.1998 απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. Κατά της τελευταίας αυτής απορριπτικής αποφάσεως ασκήθηκε η από 13.5.1998 προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου ..., που έγινε δεκτή με την 382/2000 απόφασή του. Έφεση του Ν.Α.Τ. κατά της πρωτόδικης αποφάσεως απορρίφθηκε με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, με τη σκέψη ότι η εκκαθάριση των εισφορών έπρεπε να γίνει με βάση την ισχύουσα για το έτος 1994 ΣΣΕ και όχι βάσει της υπουργικής αποφάσεως 30372/22.4.1981. Περαιτέρω, το δευτεροβάθμιο δικαστήριο έκρινε ότι δεν ετίθετο θέμα καταργήσεως της δίκης βάσει του άρθρου 4 παρ. 4 του Ν. 2575/1998, όπως προέβαλε το Ν.Α.Τ., γιατί η διάταξη αυτή, κατά το μέρος που καταργούσε εκκρεμείς δίκες, ήταν ανίσχυρη ως αντίθετη προς τα άρθρα 4 παρ. 1, 20 παρ. 1 και 26 του Συντάγματος. Η κρίση αυτή της αναιρεσιβαλλόμενης αποφάσεως περί αντισυνταγματικότητας της διατάξεως του άρθρου 4 παρ. 4 του Ν. 2575/1998 είναι, σύμφωνα με όσα έχουν εκτεθεί στην προηγούμενη σκέψη, νόμιμη, ανεξάρτητα από τις ειδικότερες σκέψεις της προσβαλλόμενης απόφασης. Συνεπώς, ο σχετικός μοναδικός λόγος αναιρέσεως του Ν.Α.Τ. θα πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.
ΝΣΚ/83/2004
Δυνατότητα επιλογής, υπό του πλοιοκτήτου, του ναυτικού πράκτορα και προϋποθέσεις χορηγήσεως από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας αδείας ναυτικού πράκτορα, χωρίς τη συνδρομή ορισμένων προϋποθέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιλογή του ναυτικού πράκτορα σε κάθε λιμένα αποτελεί νόμιμο δικαίωμα του πλοιοκτήτη/ εφοπλιστή του πλοίου, η -κατ’ εφαρμογή δε της διατάξεως της παρ.2 του άρθρου 2 του ΠΔ 229/95- δυνατότητα χορηγήσεως αδείας ναυτικού πράκτορα δεν τελεί υπό την προϋπόθεση της μη υπάρξεως άλλου ναυτικού πράκτορα στον συγκεκριμένο λιμένα. (πλειοψ.)
Π.Δ 649/1977
Περί μεταφοράς εις το Υπουργείον Δημοσίων Έργων των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας περί εκτελέσεως έργων εις τους λιμένας εν γένει και μεταφοράς εις το Υπουργείον Εμπορικής Ναυτιλίας των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Δημοσίων Έργων περί Εποπτείας οργανώσεων και λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων.
ΝΣΚ/66/2001
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Νομικό καθεστώς των συλλογικών οργάνων του ΥΕΝ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το νομικό πλαίσιο των συλλογικών οργάνων του ΥΕΝ είναι αυτό που περιέχεται στην 4221.10/7/1992/17-9-1992 απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εμπορικής Ναυτιλίας.
Π.Δ.201/2007
Συγκρότηση της Τεχνικής Επιτροπής του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
44001/3368/1979
Περί συστάσεως πάγιας προκαταβολής στην Πλοηγική Υπηρεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
ΝΣΚ/179/2019
Ζητήματα σχετικά με αίτημα για συμβιβασμό οφειλών τέως Προέδρου της εταιρείας ΔΑΝΕ επί απαιτήσεων του ΝΑΤ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 εδ.Α περ.δ του π.δ. 913/1978 εξακολουθεί να ισχύει σήμερα, μόνο όμως για τις μη ασφαλιστικές αρμοδιότητες του ΝΑΤ. β) Ο συμβιβασμός που αναφέρεται στη διάταξη αυτή, μπορούσε να γίνει στις 25-9-2014 που εκδόθηκε η απόφαση του ΝΑΤ και για ποσό προερχόμενο από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές. γ) Η Υπηρεσία δεν υποχρεούται να ζητήσει επικαιροποιημένη απόφαση του Δ.Σ. του ΝΑΤ, βάσει αντίστοιχης γνωμοδότησης του Δικαστικού του Τμήματος, σχετικά με τον αιτηθέντα από οφειλέτη του ΝΑΤ συμβιβασμό. δ) Η προβλεπόμενη προς έκδοση Υπουργική Απόφαση έγκρισης, θα εκδοθεί βάσει της υφισταμένης απόφασης του Δ.Σ. του ΝΑΤ. ε) Η έμμεση απάντηση του ΝΑΤ ότι ο αιτών δεν εμφανίζεται να έχει περιουσία στο εξωτερικό, πρέπει να συνεκτιμηθεί με το συμφέρον του ΝΑΤ που απαιτεί την άμεση καταβολή για εξασφάλιση των ασφαλισμένων του, τη στιγμή που θα εξακολουθεί να υπάρχει βεβαιωμένη η οφειλή στους λοιπούς συνυποχρέους για καταβολή. Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 189/2020 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/168/2007
Ωφέλεια που προκύπτει υπέρ επιχείρησης βάσει συμφωνίας πτωχευτικού συμβιβασμού. Φορολογητέο εισόδημα.(...)Το ποσό το οποίο ωφελείται η ανώνυμη εταιρεία «... Α.Ε.» από την μείωση των απαιτήσεων των πτωχευτικών πιστωτών, κατά τον πτωχευτικό συμβιβασμό, δεν συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και, επομένως, δεν δύναται να θεωρηθεί ως φορολογητέο εισόδημα.
ΒΔ 656/1970
Περί μεταβιβάσεως εις τους Νομάρχας του Κράτους αρμοδιοτήτων Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας