ΣΤΕ/3189/2006
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
Δημοσίευση κανονιστικών διοικητικών πράξεων:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, με το 11/03/511/94/28.2.1995 φύλλο του Διευθυντή Πόρων του Ν.Α.Τ. εκκαθαρίστηκε το 250/1994 ναυτολόγιο ..., χρονικής περιόδου 21.4.1994 μέχρι 27.10.1994, και επιβλήθηκε στον … , πλοιοκτήτη, κατά 95%, του υπό ελληνική σημαία επαγγελματικού τουριστικού σκάφους του Ν. 438/1976 «……», 298 κ.ο.χ., διαφορά εισφορών ναυτικών και πλοιοκτήτη και πρόσθετα τέλη, συνολικά 4.916.102 δρχ. Η εκκαθάριση αυτή διενεργήθηκε βάσει της 30372/22.4.1981 αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και οι εισφορές καθορίστηκαν στο ίδιο ύψος με τις εισφορές που καταβάλλονταν για πλοιοκτήτες και πληρώματα επιβατηγών – ακτοπλοϊκών πλοίων χωρητικότητος μέχρι 500 κόρων. Ο … με την 1174/20.1.1998 αίτηση αναθεωρήσεως ζήτησε την εκκαθάριση των εισφορών με βάση την υπό 3.2.1993 ΣΣΕ πληρωμάτων τουριστικών θαλαμηγών Σκαφών, που κυρώθηκε με την από 15.3.1994 απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας. Η αίτηση αυτή απορρίφθηκε με την από 25.2.1998 απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. Κατά της τελευταίας αυτής απορριπτικής αποφάσεως ασκήθηκε η από 13.5.1998 προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου ..., που έγινε δεκτή με την 382/2000 απόφασή του. Έφεση του Ν.Α.Τ. κατά της πρωτόδικης αποφάσεως απορρίφθηκε με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, με τη σκέψη ότι η εκκαθάριση των εισφορών έπρεπε να γίνει με βάση την ισχύουσα για το έτος 1994 ΣΣΕ και όχι βάσει της υπουργικής αποφάσεως 30372/22.4.1981. Περαιτέρω, το δευτεροβάθμιο δικαστήριο έκρινε ότι δεν ετίθετο θέμα καταργήσεως της δίκης βάσει του άρθρου 4 παρ. 4 του Ν. 2575/1998, όπως προέβαλε το Ν.Α.Τ., γιατί η διάταξη αυτή, κατά το μέρος που καταργούσε εκκρεμείς δίκες, ήταν ανίσχυρη ως αντίθετη προς τα άρθρα 4 παρ. 1, 20 παρ. 1 και 26 του Συντάγματος. Η κρίση αυτή της αναιρεσιβαλλόμενης αποφάσεως περί αντισυνταγματικότητας της διατάξεως του άρθρου 4 παρ. 4 του Ν. 2575/1998 είναι, σύμφωνα με όσα έχουν εκτεθεί στην προηγούμενη σκέψη, νόμιμη, ανεξάρτητα από τις ειδικότερες σκέψεις της προσβαλλόμενης απόφασης. Συνεπώς, ο σχετικός μοναδικός λόγος αναιρέσεως του Ν.Α.Τ. θα πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/409/2003
Μεταβίβαση κυριότητας επί ναυαγίου κατόπιν δημόσιου πλειστηριασμού.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Για την περιέλευση του ναυαγίου στον υπερθεματιστή και την καταχώριση της σχετικής πράξης στο νηολόγιο, δεν απαιτείται η προσκόμιση του πιστοποιητικού του άρθρου 88 παρ.5 του ΚΝ 792/1978 και το πλοίο αποκτάται ελεύθερο από το βάρος των οφειλών του πρώην πλοιοκτήτη προς το Ν.Α.Τ. Μετά ταύτα για κάθε μεταβίβαση απαιτείται προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού σχετικά με οφειλές μόνον του νέου πλοιοκτήτη, που δημιουργήθηκαν μετά την απόκτηση του πλοίου.
ΝΣΚ/484/2005
Επιβάρυνση από το Ν.Α.Τ. με πρόσθετα τέλη στους ενδιαφερόμενους ναυτικούς, οι οποίοι υποβάλλουν δεύτερη αίτηση για υπαγωγή τους στην επικουρική ασφάλιση του Κ.Ε.Α.Ν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Α.Τ. δεν μπορεί να επιβαρύνει τον αιτούντα με πρόσθετα τέλη, κατ’ εφαρμογή της παρ.3 γ’ της 2311.1/18/89/27-2-89 απόφασης του Υ.Ε.Ν., στην περίπτωση μη ολοσχερούς καταβολής των εισφορών μιας πενταετίας, ενώ αντιθέτως στην περίπτωση ολοσχερούς καταβολής των εν λόγω εισφορών το Ν.Α.Τ. επιβάλλει πρόσθετα τέλη, διότι δια της καταβολής καθίσταται ενεργής η ασφαλιστική σχέση και ο αιτών θεμελιώνει δικαίωμα λήψης επικουρικής σύνταξης και μάλιστα αναδρομικά, δηλαδή από τον επόμενο μήνα υποβολής της σχετικής αρχικής αίτησής του.
2222.1-1.2/45047/2019
Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας (FSS Code for Fire Safety Systems), ο οποίος έγινε αποδεκτός με την 4113.171/01/2002 υπουργική απόφαση (Β' 1399), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 3η Δεκεμβρίου 2010 με την MSC.311(88) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)188/2014
Νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου του Ν.Α.Τ., με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε ανώτερη θέση, κλάδου Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού, καθόσον νομίμως πραγματοποιήθηκε σε προσωποπαγή θέση, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 5 του ν. 3230/2004, χωρίς να ασκεί επιρροή το γεγονός ότι η θέση προέλευσης ήταν επίσης προσωποπαγής, β) ο τίτλος σπουδών που προσκόμισε (πτυχίο ΕΑΠ) αποτελεί νόμιμο τυπικό προσόν για μετάταξη στον κλάδο αυτόν, σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ/τος 50/2001 και γ) για τη μετάταξή του σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας δεν απαιτείτο η συμπλήρωση οκταετίας από την προηγούμενη μετάταξή του στο Ν.Α.Τ., πρωτίστως διότι ο περιορισμός αυτός συνδέεται με το διορισμό και όχι τη μετάταξη του υπαλλήλου, και σε κάθε περίπτωση, διότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος απέκτησε τον απαιτούμενο για τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία τίτλο σπουδών μετά την ημερομηνία μετάταξής του στο Ν.Α.Τ.
Δ.15/Δ΄/oικ.45697/1235/2018
Συμπληρωματικές οδηγίες για την εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών μη μισθωτών.(ΑΔΑ:7Σ7Γ465Θ1Ω-ΙΘΥ)
292458/Σ.502/2021
Εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών εργατών γης που αμείβονται με εργόσημο. ΑΔΑ:ΩΙΨΠ46ΜΑΠΣ-ΠΗΤ
ΝΣΚ/69/2004
Ανάκληση αποδοχής παραιτήσεως πρώην μαθήτριας ΣΜΥ Στρατού Ξηράς κατ’ εφαρμογή του άρθρου 131 ΑΚ και δυνατότητα συμμετοχής της σε εξετάσεις στην ΣΣΕ με την ειδική κατηγορία του Ν 1294/82, μετά την εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικ. Εφετείου Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πρώην μαθήτρια της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), η οποία υπέβαλε παραίτηση από την ανωτέρω Σχολή που έγινε δεκτή από το αρμόδιο διοικητικό όργανο, μπορεί να θεωρηθεί ως μόνιμος υπαξιωματικός και υπό την ιδιότητα αυτή να λάβει μέρος στις εξετάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (ΣΣΕ) με την ειδική κατηγορία του άρθρου 1 παρ.3 του Ν 3298/1955, που προστέθηκε με το άρθρο μόνο παρ.3 του Ν 1294/1982, αφού ληφθούν υπόψη και εκτιμηθούν οι ισχυρισμοί της ότι προέβη στη δήλωση παραιτήσεως, υπό την αφόρητη πίεση εντόνων ψυχικών και συνειδησιακών καταστάσεων λόγω του σοβαροτάτου προβλήματος υγείας του πατέρα της, και, περαιτέρω, ότι κλήθηκε για φοίτηση στη ΣΜΥ σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών το έτος 2001-2002 και όχι το έτος 2000-2001. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/369/2005
Νομιμότητα απόφασης του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αν η απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. δεν αφορά σε συμβιβασμό απαιτήσεων με τρίτο, δεν απαιτείται έγκρισή της από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.
ΝΣΚ/471/2000
Καθηγητές ωρομίσθιοι. Ν.Α.Τ. Καταβολή αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ωρομίσθιος καθηγητής της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης με ασφαλιστικό φορέα Ν.Α.Τ., δικαιούται να λάβει αποδοχές με τις διακρίσεις του νόμου λόγω ανυπαίτιου κωλύματος (ασθένεια) να εργαστεί.
Δ.15 /Δ΄/οικ.12565/311/2020
Εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών εργατών γης που αμείβονται με εργόσημο – Γνωστοποίηση των διατάξεων του άρθρου 38 του ν.4670/2020 (Α΄ 43)»ΑΔΑ:ΩΗΕ946ΜΤΛΚ-Κ1Υ