×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/179/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ζητήματα σχετικά με αίτημα για συμβιβασμό οφειλών τέως Προέδρου της εταιρείας ΔΑΝΕ επί απαιτήσεων του ΝΑΤ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 εδ.Α περ.δ του π.δ. 913/1978 εξακολουθεί να ισχύει σήμερα, μόνο όμως για τις μη ασφαλιστικές αρμοδιότητες του ΝΑΤ. β) Ο συμβιβασμός που αναφέρεται στη διάταξη αυτή, μπορούσε να γίνει στις 25-9-2014 που εκδόθηκε η απόφαση του ΝΑΤ και για ποσό προερχόμενο από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές. γ) Η Υπηρεσία δεν υποχρεούται να ζητήσει επικαιροποιημένη απόφαση του Δ.Σ. του ΝΑΤ, βάσει αντίστοιχης γνωμοδότησης του Δικαστικού του Τμήματος, σχετικά με τον αιτηθέντα από οφειλέτη του ΝΑΤ συμβιβασμό. δ) Η προβλεπόμενη προς έκδοση Υπουργική Απόφαση έγκρισης, θα εκδοθεί βάσει της υφισταμένης απόφασης του Δ.Σ. του ΝΑΤ. ε) Η έμμεση απάντηση του ΝΑΤ ότι ο αιτών δεν εμφανίζεται να έχει περιουσία στο εξωτερικό, πρέπει να συνεκτιμηθεί με το συμφέρον του ΝΑΤ που απαιτεί την άμεση καταβολή για εξασφάλιση των ασφαλισμένων του, τη στιγμή που θα εξακολουθεί να υπάρχει βεβαιωμένη η οφειλή στους λοιπούς συνυποχρέους για καταβολή. Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 189/2020 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/189/2020

α) Αν ισχύει σήμερα η διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 εδ. A περ. δ' του π.δ. 913/1978 «Κωδικοποίηση διατάξεων Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου». β) Σε περίπτωση καταφατικής απάντησης αν ο συμβιβασμός που αναφέρεται στη διάταξη αυτή μπορεί να γίνει και για ποσό προερχόμενο από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές. γ) Αν πρέπει να είναι επικαιροποιημένη η απόφαση του ΔΣ του ΝΑΤ και η προηγηθείσα αυτής γνωμοδότηση του Δικαστικού Τμήματος του ΝΑΤ σχετικά με αιτηθέντα από οφειλέτη του ΝΑΤ συμβιβασμό. δ) Αν η προβλεπόμενη προς έκδοση υπουργική απόφαση έγκρισης θα εκδοθεί βάσει της υφιστάμενης απόφασης του ΔΣ του ΝΑΤ, σε περίπτωση που η απάντηση στο α' ερώτημα είναι αρνητική. ε) Αν αποτελεί ουσιώδες στοιχείο η έλλειψη ρητής απάντησης από το ΝΑΤ περί του αν ο αιτήσας τον σχετικό συμβιβασμό έχει περιουσία ή όχι στο εξωτερικό.(...)Ο επίμαχος συμβιβασμός δεν μπορεί να συναφθεί νόμιμα και, ως εκ τούτου, παρέλκει οποιαδήποτε απάντηση για κάθε ένα από τα τεθέντα ερωτήματα (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στη Β΄ Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 179/2019 Ατομικής γνωμοδότησης.


ΝΣΚ/225/2018

Επίσχεση εργασίας – Καταχρηστική άσκηση δικαιώματος – Καταβολή μισθοδοσίας – Ασφαλιστικές εισφορές – Αρμοδιότητες ΝΣΚ.Η άσκηση επίσχεσης εργασίας από υπάλληλο ΙΔΟΧ, δύναται, υπό προϋποθέσεις, να κριθεί από την Υπηρεσία ως καταχρηστική, ώστε να μην οφείλονται αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές του σχετικού διαστήματος.


ΝΣΚ/369/2005

Νομιμότητα απόφασης του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αν η απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. δεν αφορά σε συμβιβασμό απαιτήσεων με τρίτο, δεν απαιτείται έγκρισή της από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.


ΝΣΚ/148/2018

Δικαστικός ή εξώδικος συμβιβασμός του ΕΦΚΑ άνω των 40.000 ευρώ. Αρμόδιο όργανο για τον συμβιβασμό. Αρμοδιότητα Τριμελούς Επιτροπής ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην Τριμελή Επιτροπή που λειτουργεί στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου του ΕΦΚΑ κατά τις διατάξεις του ΝΣΚ εισάγονται υποθέσεις δικαστικού ή εξώδικου συμβιβασμού των οποίων το αντικείμενο δεν ξεπερνά τις 40.000 ευρώ. Οι υπόλοιπες υποθέσεις δικαστικού ή εξώδικου συμβιβασμού, με αντικείμενο άνω των 40.000 ευρώ, όπως η διδόμενη στο ιστορικό υπόθεση, δηλαδή οι κατά τεκμήριο σοβαρότερες λόγω ποσού, επιφυλάχτηκαν υπέρ της αρμοδιότητας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΚΑ. (πλειοψ.) Ωστόσο, λόγω της κρισιμότητας της υπόθεσης και των σοβαρών ζητημάτων που εγείρονται από αυτήν, τα οποία αφορούν την οργάνωση και την λειτουργία του ΝΣΚ και ειδικότερα του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΕΦΚΑ, το ερώτημα παραπέμπεται προς επίλυση στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 154/2018 γνωμοδότηση Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/62/2005

Έγκριση από το Δ.Σ. του ΤΑΧΔΙΚ εκ των υστέρων γενόμενης δαπάνης, ύψους 2.646,15 ευρώ, για την προμήθεια περσίδων στο Δ.Μ. Λάρισας. Ισχύουσες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΠΔ 465/75, το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της διατάξεως του άρθρου 13 του ΝΔ 496/74, εξακολουθεί να ισχύει, καίτοι ανεβλήθη η ισχύς της εξουσιοδοτικής διατάξεως, καθόσον η απλή κατάργηση της εξουσιοδοτικής διάταξης δεν συνεπάγεται αυτοδικαίως και την κατάργηση των κανονιστικών πράξεων που εκδόθηκαν βάσει αυτής, αλλά οι τελευταίες διατηρούνται σε ισχύ, εφόσον δεν απαγγέλλεται υπό του νόμου ρητώς η κατάργηση και αυτών. Συνεπώς, το Δ.Σ. του ΤΑΧΔΙΚ μπορεί να εγκρίνει την ως άνω εκ των υστέρων γενόμενη δαπάνη, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 1 του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/61/2015

Εικονική επιχείρηση – Βεβαιωμένη ληξιπρόθεσμη οφειλή – Συνυπόχρεα πρόσωπα – Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης της οφειλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση ύπαρξης βεβαιωμένης ληξιπρόθεσμης οφειλής σε βάρος εικονικής επιχείρησης, οι πραγματικοί υπόχρεοι που υποκρύπτονται έχουν την ιδιότητα των συνυπόχρεων προσώπων κατά την έννοια του άρθρου 82 παρ.1 εδ.α’ του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και κατά συνέπεια είναι δυνατό να ληφθούν σε βάρος τους αναγκαστικά μέτρα είσπραξης για την οφειλή της επιχείρησης. (ομοφ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια και εκδόθηκε η 275/2016 Γνωμ Α' Ολομελείας.


ΝΣΚ/456/2005

Πανεπιστήμιο. Μετεγγραφές εσωτερικού ακαδημαϊκού έτους 2004-2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο νόμος 3282/2004 δεν έθιξε τις διατάξεις περί μετεγγραφής πολυτέκνων. Στις περιπτώσεις αυτές εξακολουθεί να ισχύει η Γνωμοδότηση του ΝΣΚ 18/1997. Τα τέκνα πολυμελών οικογενειών έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν έναν από τους δύο τόπους οι οποίοι είναι πλησιέστεροι προς την κατοικία των γονέων των και λειτουργεί αντίστοιχο Τμήμα αυτού του τόπου προελεύσεως.


ΝΣΚ/311/2014

Υπαγωγή της εταιρείας ΕΛ.ΤΑ. ΑΕ στο Κεφάλαιο Α΄ ή Β΄ του Ν. 3429/2005, μετά την απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων για εκποίησή της μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Εφαρμογή ή μη στο προσωπικό της εταιρείας του Ν. 4024/2011 για το μισθολόγιο και βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 217/2012 απόφασης της Διϋπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία αποφασίστηκε η πώληση έως και του συνόλου των μετοχών της εταιρείας «ΕΛ.ΤΑ. ΑΕ» μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, η εταιρεία υπάγεται πλέον στο Κεφάλαιο Α΄ του Ν. 3429/2005, δοθέντος ότι δεν υφίσταται ο λόγος για τον οποίο είχε υπαχθεί στο Κεφάλαιο Β΄, ήτοι η υπαγωγή της σε καθεστώς έναρξης των διαδικασιών εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών με σκοπό την αποκρατικοποίησή της, δυνάμει της υπ’ αριθμ. 136/2002 απόφασης της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων. (ομοφ.) β) Ως προς το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού της η εταιρεία ΕΛ.ΤΑ. ΑΕ εξακολουθεί να υπάγεται στο Κεφάλαιο Β΄ του Ν. 3429/2005, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 6 περ. β΄ του άρθρου 31 του Ν. 4141/2013. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ και εκδόθηκε η υπ' αριθ. 178/2017 γνωμοδότηση. Στη συνέχεια παραπέμφθηκε στην Πλήρη Ολομέλεια ΝΣΚ, λόγω οριακής πλειοψηφίας, και εκδόθηκε η υπ' αριθ.297/2017 γνωμοδότηση.


ΝΣΚ/454/2005

Ο.Α.Σ.Α. – Εκλογή εκπροσώπων εργαζομένων στο Δ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 17 του Ν 2469/1997 εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2669/1998. 2) Η προβλεπόμενη από το άρθρο 4 παρ.8 του Ν 2669/1998 έγγραφη πρόσκληση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, από της οποίας αρχίζει η δίμηνη προθεσμία, εντός της οποίας οι εργαζόμενοι πρέπει να ορίσουν τους εκπροσώπους τους για τα Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. και των Ε.Φ.Σ.Ε., πρέπει να απευθύνεται προς το σωματείο των εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Α. και προς τον Ο.Α.Σ.Α., όχι δε προς τη δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (από την εφορευτική επιτροπή της οποίας διεξάγονται οι αρχαιρεσίες για την εκλογή των εκπροσώπων των εργαζομένων στα Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. και των Ε.Φ.Σ.Ε.).


ΕλΣυν/ΚΠΕ.ΤΜ.7/340/2013

Εξώδικος συμβιβασμός.Κατά συνέπεια, η εντελλόμενη δαπάνη, η οποία έχει ως γενεσιουργό αιτία τον ως άνω εξώδικο συμβιβασμό δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν έχουν τηρηθεί τα, απαιτούμενα από το άρθρο 72 παρ. 1 περ. ιδ΄ του ν.3852/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 παρ. 5 του ν.4071/2012, τυπικά, εξωτερικά στοιχεία αυτού. Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη, αφενός μεν ότι, ως προς τα τυπικά εξωτερικά στοιχεία (γνωμοδότηση δικηγόρου, εισήγηση οικονομικής επιτροπής, απόφαση δημοτικού συμβουλίου) του ως άνω εξώδικου συμβιβασμού, τηρήθηκε η παγίως, πριν την επελθούσα με το άρθρο 6 παρ. 5 του ν.4071/2012, νομοθετική μεταβολή, ισχύουσα ρύθμιση (αρχικό άρθρο 72 παρ. 1 περ. ιδ' του ν.3852/2010, άρθρο 103 παρ. 2 περ. η΄ του Κ.Δ.Κ.), σύμφωνα με την οποία αρμόδιο για τον εξώδικο συμβιβασμό διαφορών μέχρι 30.000,00 ευρώ ήταν το Δημοτικό Συμβούλιο, αφετέρου δε ότι η πιο πάνω κρίσιμη 81/18.4.2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εκδόθηκε μόλις οκτώ (8) ημέρες μετά την ως άνω νομοθετική μεταβολή, η δε, νυν αρμόδια, Οικονομική Επιτροπή έχει εκφέρει ήδη θετική εισήγηση ως προς τον εξώδικο αυτόν συμβιβασμό, πρέπει να γίνει δεκτό ότι, εν προκειμένω, τα αρμόδια όργανα του Δήμου πεπλανημένα πλην συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης του νόμου και βλάβης των συμφερόντων αυτού, υπέλαβαν ότι αρμόδιο για να αποφασίσει για τον ως άνω δικαστικό συμβιβασμό ήταν το Δημοτικό του Συμβούλιο, η δε συγγνωστή αυτή πλάνη, στην υπό κρίση υπόθεση, συνεκτιμώντας και τη θεμελίωση, κατά τα προεκτεθέντα, της ευθύνης του Δήμου προς αποζημίωση του φερόμενου ως δικαιούχου του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, δικαιολογεί, στη συγκεκριμένη υπόθεση, τη θεώρηση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος.