ΝΣΚ/369/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προκήρυξη διαγωνισμού δημόσιου μειοδοτικού. Παροχή «υπηρεσίας πιστοποίησης του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας κατά το πρότυπο ISO 90001:2000». Νομιμότητα αποδοχής μηδενικής προσφοράς συμμετέχουσας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Απ’ τις συνδυασμένες διατάξεις των άρθρων 20 παρ. 2α, 12 παρ. 5 εδ. 3, 16 παρ. 6 του Π.Δ. 118/2007, προκύπτει ότι πρέπει να αποκλειστεί μηδενική προσφορά εταιρείας συμμετεχούσης σε διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσίας πιστοποίησης του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, γιατί δεν νοείται ύπαρξη συναγωνισμού μεταξύ των διαγωνιζομένων, όταν η προσφορά του ενός είναι μηδενική. Αν μετά τον αποκλεισμό αυτού που πρόσφερε μηδενική προσφορά απομείνει μόνο ένας διαγωνιζόμενος, εφαρμογή έχει το άρθρο 21 περ. η του Π.Δ. 118/2007.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1662/2021
Ο **πρώτος προσφεύγων** ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης ως προς το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του **δεύτερου προσφεύγοντος**, επειδή η τεχνική προσφορά του δεύτερου περιελάμβανε ασάφειες σχετικά με την περίοδο εγγύησης καλής λειτουργίας του ψηφιακού μαστογράφου και του παρελκόμενου εξοπλισμού, καθώς και για μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές. Ο **δεύτερος προσφεύγων** ζητά την ακύρωση της ίδιας απόφασης ως προς το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του πρώτου, επειδή ο μαστογράφος που πρόσφερε ο πρώτος δεν πληρούσε την απαίτηση για μικρή εστία 0,1 mm, καθώς και για σφάλματα στη βαθμολόγηση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την **προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού**, συγκεκριμένα **Ψηφιακού Μαστογράφου με Τομοσύνθεση και Ψηφιακού Συστήματος Υποβοήθησης Διάγνωσης (CAD)**.
ΑΕΠΠ/1067/2019
Η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 22/16.07.2019 (θέμα 5ο) απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια συστήματος ψηφιακού αγγειογράφου- στεφανιογράφου δυο επιπέδων, συστήματος εξωσωματικής λιθοτριψίας και λοιπού ιατρο-τεχνολογικού εξοπλισμού για τις ανάγκες του Νοσοκομείου Καβάλας», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, προϋπολογισμού 3.977.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΕΑΔΗΣΥ/12/2025
Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκρινε δεκτή την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης, επικαλούμενη ότι έπρεπε να αποκλειστεί λόγω μη συμμόρφωσης με τα απαιτούμενα πρότυπα ποιότητας (ISO πιστοποιήσεις) και λόγω ελλείψεων στην τεκμηρίωσή της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης στον τομέα της πληροφορικής και κυβερνοασφάλειας, με συνολική εκτιμώμενη αξία 1.416.000,00 € χωρίς ΦΠΑ και διάρκεια 19 μήνες.
ΑΕΠΠ/1443/2019
Η πρώτη προσφέγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 287/Α6/10.10.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, η οποία αποδέχθηκε την προσφορά της δεύτερης προσφευγούσας, καθώς και κάθε σχετικής πράξης, παράλειψης ή γνωμοδότησης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'Παροχή Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Πιστοποίησης των Εργασιών Εκτεταμένης Συντήρησης 369 Μονάδων Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού' με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής και προϋπολογισμό 100.000 ευρώ. Η προσφυγή στηρίζεται σε λόγους σχετικά με την τεκμηρίωση της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας της δεύτερης προσφευγούσας.
ΑΕΠΠ/64/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει: α) την ακύρωση της απόφασης αριθ. 23/21-11-2017 του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της στον ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό κάτω των ορίων για την προμήθεια ενός συστήματος αξονικού τομογράφου 16 τομών με δυνατότητα αναβάθμισης σε 32 τομές (CPV: 33115000-9), και β) την επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια του συστήματος τομογράφου για τις ανάγκες του νοσοκομείου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 201.612,90 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/110/2019
Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΑ της παρούσας πρέπει να γίνει δεκτός ο πρώτος προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 4009/2011, καθώς και τις αντίστοιχες του άρθρου 1 της 3424/2018 απόφασης της Συγκλήτου, η ΜΟ.ΔΙ.Π. του ΠΑ.ΜΑΚ., η οποία απαρτίζεται από μέλη εγνωσμένου ακαδημαϊκού κύρους και κατάρτισης, είναι αρμόδια, πλην άλλων, για την ανάπτυξη των απαραίτητων διαδικασιών για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του έργου και των υπηρεσιών του ιδρύματος, που αποτελεί το εσωτερικό σύστημα διασφάλισης της ποιότητας του ιδρύματος, καθώς και για την οργάνωση, λειτουργία και συνεχή βελτίωση του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης της ποιότητας του ιδρύματος, το συντονισμό και την υποστήριξη των διαδικασιών αξιολόγησης των ακαδημαϊκών μονάδων και των λοιπών υπηρεσιών του ιδρύματος. Αντίστοιχα, η κατάρτιση του στρατηγικού σχεδιασμού του Ιδρύματος εμπίπτει στις αρμοδιότητες των οργάνων διοίκησης αυτού, τα οποία συνεπικουρούνται από το διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου. Εντούτοις, από τα έγγραφα στοιχεία της υπόθεσης, που έχουν εκδοθεί πριν από την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών στο φερόμενο ως δικαιούχο του υπό έλεγχο τίτλου πληρωμής, δεν προκύπτουν οι λόγοι για τους οποίους ήταν αντικειμενικώς αδύνατη η πραγματοποίηση των υπηρεσιών με ίδια μέσα του φορέα, ώστε να αιτιολογείται επαρκώς η προσφυγή στην διαδικασία της ανάθεσης των υπηρεσιών με δημόσια σύμβαση. Πολλώ δε μάλλον, δεν προκύπτει για ποιό λόγο δεν κατέστη εφικτό να αξιοποιηθεί η κτηθείσα, μέσω της υλοποίησης των προαναφερόμενων από το Ε.Π. Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση Υποέργων, εμπειρία, που αφορούσαν, κατά τα προεκτεθέντα, την Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του ΠΑ.ΜΑΚ, σε συνδυασμό, άλλωστε, με το εκδοθέν από την ΑΔΙΠ υπόδειγμα για τη σύνταξη πρότασης πιστοποίησης του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, τους δείκτες του οποίου φέρεται ότι χρησιμοποίησε και ο ανάδοχος. Στο ίδιο πλαίσιο, ο αναφερόμενος στο από 20.11.2018 έγγραφο του Προέδρου της ΜΟ.ΔΙ.Π. χαρακτηρισμός του αντικειμένου της σύμβασης ως «εξαιρετικά εξειδικευμένο» δεν αναπληρώνει την ως άνω ελλείπουσα αιτιολογία, αφού πέραν του με το έγγραφο αυτό επιχειρείται η τεκμηρίωση της προϋπολογιζόμενης δαπάνης και όχι η αναγκαιότητα προσφυγής σε ιδιώτη για την κάλυψη των σχετικών αναγκών, δεν παρατίθενται στο έγγραφο αυτό συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους το αντικείμενο θεωρείται ως εξειδικευμένο, μη δυνάμενο να υλοποιηθεί από το προσωπικό του Ιδρύματος. Πέραν των ανωτέρω, από τη γραμματική διατύπωση των προαναφερόμενων διατάξεων του του ν. 4009/2011, αλλά και λόγω του σκοπού τον οποίο υπηρετούν οι σχετικές διατάξεις, συνάγεται ότι ο ρόλος της ΜΟ.ΔΙ.Π. κατά την κατάρτιση του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, αντίστοιχα των οργάνων διοίκησης του Ιδρύματος κατά την κατάρτιση του στρατηγικού σχεδιασμού, δεν είναι απλά συντονιστικός/επιτελικός, όπως αβασίμως προβάλλεται με το 421160/17.7.2019 υπόμνημα. Σε κάθε δε περίπτωση, και αληθής υποτιθέμενος ο αυτός ισχυρισμός, από την περιγραφή του αντικειμένου των ανατεθεισών υπηρεσιών και το ύψος της αντίστοιχης δαπάνης δεν προκύπτει ότι οι παρασχεθείσες υπηρεσίες είναι απλώς υποστηρικτικές του έργου της κατάρτισης του στρατηγικού σχεδιασμού και του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας. Για τους ίδιους άλλωστε λόγους αλυσιτελώς προβάλλεται με το ίδιο υπόμνημα η όποια ανεπάρκεια του διοικητικού προσωπικού. Περαιτέρω, ο δεύτερος λόγος διαφωνίας, όπως προβάλλεται από την Επίτροπο, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, καθόσον στο από 20.11.2018 έγγραφο του Προέδρου της ΜΟ.ΔΙ.Π. παρατίθεται ο τρόπος εξεύρεσης της προϋπολογιζόμενης δαπάνης για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών επί της διαδικασίας πιστοποίησης του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας, επαρκεί δε η δαπάνη αυτή για την εκτέλεση του συνόλου των ανατεθεισών υπηρεσιών.
ΑΕΠΠ/1062/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση 10/31.03.2021 (Θέμα 17ο) του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν. \ ...\ , κατά το σκέλος που απέρριψε την τεχνική προσφορά της και κατά το σκέλος που έκρινε νόμιμη και αποδεκτή την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Επιπλέον, ζητά την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ενός (1) Ψηφιακού Ακτινογραφικού Συστήματος με πενταετή συντήρηση για τις ανάγκες της Υγειονομικής Μονάδας \ ...\ , συνολικού προϋπολογισμού 330.000,00€, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%. Το κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, σε ΕΥΡΩ.
ΑΕΠΠ/200/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά στην αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας για τον διαγωνισμό προμήθειας και εγκατάστασης ενός Μικτού Ψηφιακού Συστήματος Ψηφιακής Καρδιοαγγειογραφίας. Υποστηρίζει ότι το προσφερόμενο σύστημα της παρεμβαίνουσας δεν είναι σύγχρονης τεχνολογίας, καθώς η τεχνολογία του βασίζεται σε μοντέλο του 2009, ενώ η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία διαθέτει νεότερα μοντέλα με βελτιωμένα χαρακτηριστικά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και συντήρηση ενός σύγχρονου συστήματος καρδιοαγγειογραφίας για επτά έτη, με κριτήριο την οικονομική συμφέρουσα προσφορά και τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.
ΑΕΠΠ/789/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που έκρινε αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το «Τμήμα 1» της σύμβασης, το οποίο αφορά στην «Προμήθεια Συστήματος Ημιυπογειοποίησης Κάδων» (ημιυπόγειοι κάδοι συλλογής απορριμμάτων). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας δεν πληροί τους τεχνικούς όρους της διακήρυξης, όπως τα συστήματα εξουδετέρωσης οσμών, τα χαρακτηριστικά του καπακιού, τις εγγυήσεις και τα πρότυπα ποιότητας. Η σύμβαση είχε προϋπολογισμένη δαπάνη 344.782,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επιδιώκει τη διατήρηση της αρχής της τυπικότητας και της ισότητας στη διαδικασία.
ΑΕΠΠ/1019/2018
Με την προδικαστική προσφυγή η αιτούσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης αξιολόγησης των φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής - Τεχνική Προσφορά», ειδικά στο μέρος που απορρίπτεται η έγκυρη συμμετοχή της από τη διαγωνιστική διαδικασία και κατά το μέρος που δεν απορρίπτονται οι προσφορές άλλων εταιρειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Υλικού της Εθνικής Βιβλιοθήκης, με προϋπολογισμένη δαπάνη 170.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βασισμένη στη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής, και αφορά υπηρεσίες ανάπτυξης λογισμικού βιβλιοθηκών (CPV 72212100).