ΝΣΚ/371/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ελεγκτική αρμοδιότητα Ελεγκτικού Συνεδρίου για συμβάσεις εκτέλεσης έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τη διάταξη του άρθρου 98 παρ.1 εδ.β του Συντάγματος, όπως επίσης και από τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ.7 του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του άρθρου 1 του Ν 2819/2000 και του άρθρου 5 παρ.8 του Ν 2229/1994, δεν προκύπτει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ελεγκτική αρμοδιότητα για τις συμβάσεις που συνάπτει η εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ 2004 ΑΕ για την κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
59734/2362/2015
Καθορισμός ειδικότερων όρων, προϋποθέσεων, διαδικασίας και μεθόδου υπολογισμού της χρεούμενης αξίας των παραχωρούμενων κατοικιών του Ολυμπιακού Χωριού.
ΠΟΛ 1182/2010
Ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή απόδοση του επίναυλου και είσπραξη
ΠΟΛ 1134/2011
Ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή απόδοση του επίναυλου και είσπραξη αυτού.
ΕλΣυν/Ζ Κλιμ/264/2010
Επιπροσθέτως, καθίσταται σαφές ότι η ορθή έννοια του άρθρου 19 παρ. 7 του π.δ. 774/1980 είναι ότι στον έλεγχο των Κλιμακίων του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπάγονται και οι συμβάσεις σε επέκταση, βάσει όρου της διακήρυξης, αρχικών (κύριων) συμβάσεων, οι οποίες υπολείπονται του ποσού του 1.000.000 ευρώ και των οποίων οι αρχικές δεν έχουν υποβληθεί, λόγω ποσού επίσης, στον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αθροιζόμενες όμως με την κύρια και τις τυχόν λοιπές σε επέκταση αυτής συμβάσεις υπερβαίνουν το ύψος των 1.000.000 ευρώ. Τούτο, διότι σκοπός της προαναφερόμενης διάταξης είναι η θεσμοθέτηση μίας αποτελεσματικής διαδικασίας για τον έλεγχο της νομιμότητας των συμβάσεων, ο οποίος θα ανατρεπόταν ή θα καθίστατο αλυσιτελής, ιδίως στην περίπτωση που θα παρεχόταν στη Διοίκηση η ευχέρεια να συνάπτει ανέλεγκτα τέτοιου είδους συμβάσεις με τη δυνατότητα κατάτμησης του συνολικού συμβατικού αντικειμένου, κατά συνέπεια δε και των πιστώσεων, ανά διαδοχικά επιμέρους χρονικά διαστήματα (βλ. σχετ., ως προς τις συμπληρωματικές συμβάσεις, πράξη VI Τμ. ΕλΣυν 48/2003).
ΝΣΚ/97/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Δικαιούχοι των χρηματικών υπολοίπων του ειδικού λογαριασμού των νόμων 2229/94 και 2300/95.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις διατάξεις των νόμων 2229/94 και 2300/95 και των εις εκτέλεση σ αυτών εκδοθεισών Υπουργικών αποφάσεων προκύπτει ότι οι υπάλληλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του ίδιου Υπουργείου που έχουν διατεθεί και υπηρετούν σε Βουλευτικά και Κομματικά Γραφεία, για την γραμματειακή εξυπηρέτηση των Βουλευτών δικαιούνται της πρόσθετης παροχής του υπολοίπου του ειδικού λογαριασμού της παρ.4 άρθρου 5 Ν 2229/94, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.4 άρθρου 24 Ν 2300/95. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/146/2010
ΔΕΗ. Ελεγκτική και πειθαρχική αρμοδιότητα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) Α.Ε. υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 3 παρ.5 του Ν 3613/2007, με τις οποίες παρέχεται στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης αρμοδιότητα ελέγχου, ένορκης διοικητικής εξέτασης (Ε.Δ.Ε.), πειθαρχικής δίωξης ή ένστασης κατά οποιασδήποτε απόφασης πειθαρχικών οργάνων, καθώς και προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια κατά όλων των τελεσίδικων αποφάσεων πειθαρχικών συμβουλίων και μονομελών ή πειθαρχικών οργάνων.
ΝΣΚ/149/2000
Α.Ε.Ι. Αρμοδιότητα σχετικά με την κρίση ένταξης επιστημονικών συνεργατών τους σε θέσεις Λέκτορα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Θωμόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Η αρμοδιότητα για την κρίση ένταξης Επιστημονικού Συνεργάτη Α.Ε.Ι. στην βαθμίδα του Λέκτορα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 3 ν.2517/97, ανήκει αποκλειστικά στα οικεία όργανα του Παν/κού Ιδρύματος που υπηρετεί, τα οποία θα κρίνουν αυτοτελώς τη συνδρομή ή μη των υπό του νόμου αξιούμενων τυπικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, συνεκτιμώντας όλα τα υφιστάμενα στοιχεία, χωρίς την ελεγκτική παρέμβαση του Υπουργείου Εθν.Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά το στάδιο τούτο.
ΝΣΚ/73/2017
Υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης μετά τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου παρά την αρνητική γνώμη της ΕΑΑΔΗΣΥ.Κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 2 περ, γ' υποπερ. δδ' του ν. 4013/2011 η γνωμοδοτική αρμοδιότητα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) ασκείται στο πλαίσιο λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και προσθέτει ένα επί πλέον διοικητικό προστάδιο ελέγχου της νομιμότητας της προσφυγής της αναθέτουσας αρχής στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, ο έλεγχος όμως αυτός δεν υποκαθιστά, ούτε καταργεί την αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να ασκεί προσυμβατικό έλεγχο, με τις εγγυήσεις που αυτό απολαμβάνει ως Ανώτατο Δικαστήριο, στις δημόσιες συμβάσεις μεγάλης οικονομικής αξίας, καθόσον η αρμοδιότητα του ΕΣ έλκει την κατοχύρωσή της από το άρθρο 98 παρ. 1 περ. β του Συντάγματος και το αποτέλεσμα του ελέγχου αποτελεί την τελική κρίση για τη σύναψη ή μη της δημόσιας σύμβασης. Eπoμέvως, τυχόν αρνητική γνώμη της Αρχής δεν εμποδίζει την αναθέτουσα αρχή να υπογράψει τη σύμβαση, για την οποία ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τις πιο πάνω διατάξεις απέβη θετικός ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων νόμιμης κατάρτισης της σύμβασης.
ΝΣΚ/188/2010
Επίναυλος - Αρμοδιότητα ελέγχου και διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης αυτού κατ’ άρθρο δέκατο του Ν 2932/2001 – Εφαρμοστέες διατάξεις και διαδικασίες ικανοποίησης των σχετικών αξιώσεων του Δημοσίου (καταλογισμός, παραγραφή κλπ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο επίναυλος του άρθρου δέκατου του Ν 2932/2001 αποτελεί φόρο, η είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επίναυλου επιδιώκεται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, με νόμιμο τίτλο κατ’ άρθρο 2 παρ. 2 περίπτ. β΄ αυτού, το προς βεβαίωση δε δικαίωμα του Δημοσίου για την είσπραξη του τυχόν οφειλόμενου επιναύλου παραγράφεται είκοσι έτη μετά τη γένεση της σχετικής αξιώσεώς του. (ομοφ.) Η ελεγκτική αρμοδιότητα για την ορθή απόδοση του επιναύλου και η αρμοδιότητα για τη συγκρότηση του σχετικού νόμιμου τίτλου, ανήκει στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/44/2023
Ερωτάται εάν ελλείψει ειδικής πρόβλεψης στον Α.Ν. 1920/1939 για τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, με αντισυμβαλλόμενο μέρος το εποπτευόμενο από τον Υπουργό Οικονομικών ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Επιτροπή Ολυμπίων Κληροδοτημάτων», μπορεί αυτό να συμβληθεί νομίμως σε προταθείσα προγραμματική σύμβαση πολιτισμικής ανάπτυξης (άρθρο 100 Ν. 3852/2010, ως ισχύει) και, ενδεχομένως, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 54 παρ. 2 του Ν. 4182/2013, που επιτρέπει στα κοινωφελή ιδρύματα τη σύναψη συναφών προγραμματικών συμβάσεων.(..)Η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και κληροδότημα, δύναται σε συμφωνία με τη βούληση του διαθέτη της κοινωφελούς αυτής περιουσίας και για την εκπλήρωση της βούλησης του διαθέτη και των καταστατικών σκοπών της, να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του Ν. 3852/2010, όπως ισχύει, συμπεριλαμβανομένων προγραμματικών συμβάσεων πολιτισμικής ανάπτυξης (παρ. 1, περ. α και γ, παρ. 5), τηρουμένων των κατά περίπτωση αναγκαίων προϋποθέσεων και υπό την αίρεση του αποτελέσματος του, κατά νόμο, απαιτούμενου προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (κατά πλειοψηφία).