×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/379/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή ή μη του άρθρου 95 παρ.4 και 5 του Ν 2362/1995 επί εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά των Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το άρθρο 95 του Ν 2362/1995 και ειδικότερα οι παρ.4 και 5 του άρθρου αυτού για τις απαιτούμενες κοινοποιήσεις της αναγγελίας εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά του Δημοσίου, προκειμένου να είναι έγκυρη η εκχώρηση δεν έχουν νόμιμο πεδίο εφαρμογής επί εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά των Ο.Τ.Α.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/100/2019

Εάν το άρθρο 145 παρ. 4 του ν. 4270/2014, το οποίο ορίζει υπό ποιες προϋποθέσεις είναι έγκυρη η αναγγελία της συμβάσεως εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά του Ελληνικού Δημοσίου, εφαρμόζεται και επί των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.).(...)Oι διατάξεις του άρθρου 145 παρ. 4 και 5 του ν. 4270/2014, για τις απαιτούμενες κοινοποιήσεις της αναγγελίας της εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά του Δημοσίου, δεν έχουν εφαρμογή επί εκχωρήσεως απαιτήσεως κατά των Δήμων (Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού) (ομόφ.).


ΝΣΚ/177/2005

Προϋποθέσεις νόμιμης αναγγελίας προς το Ελληνικό Δημόσιο εκχωρήσεως απαιτήσεως, με βάση ιδιωτικό συμφωνητικό εργολαβίας δίκης, στο οποίο περιλαμβάνεται όρος περί εκχωρήσεως της απαιτήσεως για τη συμφωνηθείσα αμοιβή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν έχει λάβει χώρα έγκυρη αναγγελία προς το Ελληνικό Δημόσιο περί εκχωρήσεως απαιτήσεως, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 95 του Ν 2362/1995.


ΝΣΚ/409/2010

Αεροπορική μεταφορά του Tύπου – ενέχυρα – εκχωρήσεις απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι από 8-11-2007, συμβάσεις ενεχυριάσεως απαιτήσεων μεταξύ εταιρείας Aeroland S.A. και Τράπεζας Πειραιώς δεν δεσμεύουν τις ΓΓΕ-ΓΓΕ. β) Τα αναφερόμενα στο ερώτημα τιμολόγια για παροχή υπηρεσιών διακίνησης του Tύπου στο εσωτερικό της χώρας μηνός Φεβρουαρίου 2009 θα εκκαθαριστούν υπέρ της Aeroland S.A. γ) Η σύμβαση εκχώρησης απαιτήσεως μεταξύ της εταιρείας Aeroland S.A. και της Τράπεζας Attica Bank ΑΤΕ δεν δεσμεύει τις ΓΓΕ-ΓΓΕ, γιατί δεν έχουν γίνει αφενός η καταχώριση αναγγελίας εκχωρήσεως στο εκχωρητήριο έγγραφο και αφετέρου οι νόμιμες κοινοποιήσεις.


ΝΣΚ/125/2011

Κληροδότημα άμεσης διαχείρισης του Υπουργείου Οικονομικών – Εκχώρηση απαιτήσεων (εργολαβικού ανταλλάγματος) σε βάρος εσόδων αυτού – Ακυρότητα ή μη αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εκχώρηση, σε Τράπεζα, απαιτήσεων (εργολαβικού ανταλλάγματος) προερχομένων από πόρους κληροδοτήματος άμεσης διαχείρισης του Υπουργείου Οικονομικών είναι απολύτως άκυρη, κατά τα άρθρα 175 και 180 ΑΚ, ως αντικειμένη στο άρθρο 10 του Ν 3263/2004 (ήδη άρθρο 53 παρ. 11 εδ. α΄ Ν 3669/2008), εφόσον έγινε πριν την έγκριση των σχετικών πιστοποιήσεων από την κατασκευή του έργου, ανεξαρτήτως της ακυρότητας της εκχωρήσεως αυτής, λόγω μη τηρήσεως των διατυπώσεων του άρθρου 95 του Ν 2362/1995. (ομοφ.)


Δ17γ/173/7/Φ.Ν.433/2012

Θέμα : Ενημέρωση για τις διατάξεις του άρθρου 95 του Ν. 2362/1995 « Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου δαπανών του κράτους και άλλες διατάξεις» σχετικά με την αναγγελία και τη νομιμότητα εκχώρησης απαίτησης κατά του Ελληνικού Δημοσίου.ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 17

ΝΣΚ/188/2006

Αναστολή της παραγραφής εντόκου γραμματίου του Ελληνικού Δημοσίου, λόγω συνδρομής ανωτέρας βίας στο πρόσωπο της δικαιούχου της ενσωματωμένης σ’ αυτό απαιτήσεως.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Δεν αποτελεί λόγο μη ενάρξεως του χρόνου παραγραφής εντόκου γραμματίου του Δημοσίου, η επίκληση από τη δικαιούχο της απαιτήσεως χρόνιων προβλημάτων υγείας, και ιδίως η έκπτωση των ψυχοδιανοητικών της λειτουργιών, εφόσον το γεγονός αυτό, δεν συνιστά νομικό κώλυμα για τη δικαστική επιδίωξη της απαιτήσεως, ούτε διακοπτικό λόγο παραγραφής της αξιώσεώς της κατά του Δημοσίου κατ’ άρθρο 93 του Ν 2362/95. Επίσης, δεν συντρέχει λόγος αναστολής συμπλήρωσης της παραγραφής της αξιώσεως της δικαιούχου κατά του Δημοσίου, από τους περιοριστικά αναφερόμενους στο άρθρο 92 του ως άνω Ν 2362/95, αφενός διότι δεν ήταν πρόσωπο ανίκανο ή περιορισμένα ικανό που είχε τεθεί σε δικαστική συμπαράσταση και κατά το τελευταίο εξάμηνο της συμπλήρωσης του χρόνου παραγραφής δεν είχε δικαστικό συμπαραστάτη (άρθρο 258 ΑΚ), ενώ αφετέρου, τα χρόνια προβλήματα της υγείας της δεν στοιχειοθετούν λόγο ανωτέρας βίας, κατά την έννοια του άρθρου 92 εδ.β’ του ιδίου ως άνω νόμου, που επήλθε μέσα στο τελευταίο εξάμηνο του χρόνου συμπλήρωσης της παραγραφής.


ΝΣΚ/146/2004

Καταλογισμός σε βάρος υπαλλήλων Δ.Ο.Υ. Εφαρμογή των διατάξεων α) των άρθρων 56 παρ.4α, 22 και 33 του Ν 2362/1995 και των άρθρων 125, 161, 164 του ΠΔ 16/1989 και β) του άρθρου 38 παρ.4 του Ν 2683/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ι. 1. Εκ των διατάξεων α) των άρθρων 56 παρ.4α, 22 και 33 του Ν 2362/1995, β) των άρθρων 121, 161, 164 του ΠΔ 16/1989, προκύπτει ότι, οι δημόσιοι υπόλογοι και οι προς αυτούς κατά νόμον εξομοιούμενοι (DE FACTO) κατά συνδρομήν των εις τον νόμον προϋποθέσεων υπόκεινται εις καταλογισμόν, παρά των αρμοδίων οργάνων (Οικ. Επιθ/τών, Ε.Σ. - άρθρα 33, 54, 56 Ν 2362/95, άρθρο 46 ΠΔ 774/80). 2. Ομοίως, τα κατά την παρ.4α, άρθρου 56 Ν 2362/95 «υπηρεσιακά όργανα, που «εκ δόλου ή βαρείας αμελείας» εξέδωκαν παράνομες διοικητικές πράξεις ή έχουν συμπράξει στην μη τήρησι των νομίμων διαδικασιών» δια τις περιπτώσεις πληρωμής μη νομίμων δαπανών. Τούτο διότι, καθοριστικής σημασίας δια την ορθήν και νόμιμον του δημοσίου χρήματος διαχείρισι, έχει όχι μόνον αυτή αύτη αλλά, εξ ίσου, η προηγουμένη έκδοσις των σε ουσιώδη συνάφειαν τελουσών προς αυτήν (αναγκαίων) σχετικών διοικητικών πράξεων με την τήρησιν των νομίμων. Άλλως, το τότε ισχύον άρθρον 85 ΠΔ 611/77 περί ΚΔΥ θα ήτο επαρκές και η προκειμένη ρύθμισις θα ήτο, ούτω, περιττή. Εξ άλλου, εκ του αδιαστίκτου της δ/ξεως της παρ.1 άρθρου 33 Ν 2362/95 «με οποιονδήποτε τίτλον πληρωμής, αν επληρώθησαν μη νόμιμες δαπάνες, καταλογίζονται» σαφώς προκύπτει ότι, εις την έννοιαν του νόμου εμπίπτει κάθε τίτλος πληρωμής και κατά λογικήν ακολουθίαν τα εις το ιστορικόν ΑΦΕΚ η δ’ εκταμίευσις δι’ αυτών, των σχετικών ποσών επιστροφής ΦΠΑ συνιστά, αναμφιβόλως δημοσίαν δαπάνην κατά την έννοιαν του νόμου (άρθρα 22, 28 Ν 2362/95). Ο κατά τις διατάξεις των άρθρων 33, 54 και 56 παρ.4 Ν 2362/95 καταλογισμός νοητέος ο αυτός, επιβαλλόμενος δε αρμοδίως και νομίμως, υπόκειται εις την ειδικήν 20ετή παραγραφήν του άρθρου 86 παρ.3 εδ.γ’ και ιδία στ’ και τελευταίων του αυτού νόμου…. από λήξεως του οικον.έτους εν ω η εν στενή εννοία βεβαίωσις. ΙΙ. Οι εις το ιστορικόν υπάλληλοι Δ.Ο.Υ. φέρονται ότι συνετέλεσαν παρά τον νόμον, εκ βαρείας αμελείας κλπ εις την έκδοσιν τίτλων εκπτώσεως (ΑΦΕΚ) ώστε να εκταμιευθούν ποσά, από τις Δ.Ο.Υ. εις μη δικαιούχους, επί ζημία του Δημοσίου. 1. Συνεπώς, οι αυτοί υπέχουν ευθύνην αντίστοιχη-ανάλογη με την των δημοσίων υπολόγων, κατ’ άρθρον 56 παρ.4α Ν 2362/95 και καταλογίζονται κατά νόμον εν συνδυασμώ προς τις δ/ξεις των άρθρων 22 παρ.1, 2 και 33 αυτού (και άρθρα 121, 161 του ΠΔ 16/89). 2. Κατά λογικήν ακολουθίαν και εν εφαρμογή των ειδικών δ/ξεων περί Δημοσίων Υπολόγων και 20ετούς παραγραφής, δεν τίθεται ζήτημα εφαρμογής των δ/ξεων του άρθρου 38 παρ.4 Ν 2683/99.


ΕΣ/Τ1/91/2002

Εκπαιδευτικοί. Το εφάπαξ χρημ.ποσό αρθ.9 ν.2085/92 (αρ.20 παρ.2 ν.2606/98) καταβάλλεται, βάσει του αρθ.14 παρ.48 ν.2817/02, και σε όσους είχαν μετατεθεί σε προβληματική περιοχή πρίν από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού. Παραγραφή σχετικής απαιτήσεως μετατεθέντος το 1996,ήτοι πρίν την έναρξη ισχύος του ν.2606/98 (1-1-97) (αρθ.90 ν.2362/95), καθόσον δεν είχε διακοπεί κατ'αρ.93 ν.2362/95 (όφειλε να απαιτήσει το εφάπαξ αμέσως με τη μετάθεσή του και όχι μετά από τριετή παραμονή στην προβλ.περιοχή).


2/49577/0026/2013

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση διατάξεων (Αναφορικά με  τροποποιήσεις στο άρθρο 38, παρ. 3, του ν. 2362/1995, όπως ισχύει και αντικατασταση  των παράγραφων 2, του άρθρου 88 και 1,2 και 3, του άρθρου 95, του ιδίου νόμου.)

ΝΣΚ/337/2006

Αρμοδιότητα επιτροπής του άρθρου 177 του ΠΔ 410/1995 για εκδίκαση προσφυγών κατά αποφάσεων Συνδέσμων Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό το καθεστώς του ισχύοντος Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ΠΔ 410/95) οι Σύνδεσμοι, αποτελούν ειδική κατηγορία νομικών προσώπων των Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού για την εποπτεία των οποίων εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 177, 178 του ΠΔ 410/95 που ισχύουν γενικώς για τον έλεγχο των Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού και των λοιπών νομικών προσώπων αυτών. Συνεπώς η επιτροπή του άρθρου 177 Δ.Κ.Κ. που λειτουργεί στην έδρα του αρμόδιου για την εποπτεία του Συνδέσμου Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, κατά το άρθρο 206 παρ.6 και 7 του ΠΔ 410/95, είναι αρμόδια για την εκδίκαση προσφυγών κατά των αποφάσεων των οργάνων του Συνδέσμου.