×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/380/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διαγωνισμοί για την ανάθεση δημοσίων έργων. Έλεγχος καταλληλότητας υποψηφίων και έννοια «παύσης εργασιών». Επιτροπές Διαγωνισμού για την ανάθεση έργων κατά το σύστημα «μελέτη-κατασκευή».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η «παύση των εργασιών», που κατά το ΠΔ 334/2000 δεν πρέπει να υφίσταται, για να κριθεί κατάλληλος υποψήφιος διαγωνιζόμενος σε διαγωνισμό ανάθεσης δημοσίου έργου ταυτίζεται με την παύση των εργασιών της πτώχευσης, ελλείψει ενεργητικού. Το σχετικό πιστοποιητικό εκδίδεται από τη γραμματεία των αρμόδιων κατά τόπον Πρωτοδικείων. (πλειοψ.) β) Οι Επιτροπές Διαγωνισμού (Ε.Δ.) και Εισήγησης για Ανάθεση (Ε.Ε.Α.) όπως προβλέπονται από το ΠΔ 609/1985, εξακολουθούν και μετά την εφαρμογή του Ν 3263/2004 να φέρουν τους πιο πάνω τίτλους και να συγκροτούνται κατά τα άρθρα 21 και 22 του ως άνω ΠΔ, όταν οι διαγωνισμοί διεξάγονται με το σύστημα «μελέτη-κατασκευή». (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/323/2006

Ακύρωση ή μη της διαδικασίας του διαγωνισμού για την ανάθεση της εκτέλεσης δημοσίου έργου, με το σύστημα προσφοράς μελέτη-κατασκευή, λόγω αποσφράγισης των φακέλων των τεχνικών προσφορών την ίδια ημέρα με την κατάθεση και τον έλεγχο των δικαιολογητικών


ΝΣΚ/444/2003

Δημόσια έργα. Μελέτη και κατασκευή. Τεχνικές προσφορές. Αντιρρήσεις. Αναβαθμολόγηση. Ακύρωση ή μη αποτελέσματος δημοπρασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στα πλαίσια ανοικτής διαδικασίας αναθέσεως έργων μελέτης-κατασκευής (ΠΔ 609/85) είναι επιτρεπτή η άσκηση αντιρρήσεων κατά της αξιολογήσεως των τεχνικών προσφορών και η δι’ αυτών επιδίωξη της αναβαθμολογήσεώς τους, κατ’ επίκληση τόσον νομικών, όσο και ουσιαστικών πλημμελειών. Για τη νόμιμη έκδοση της σχετικής πράξεώς της, η Προϊσταμένη Αρχή απαιτείται να λάβει προηγουμένως υπόψη την σχετική απλή γνώμη της Ε.Ε.Α. Η αρμόδια για την έγκριση του αποτελέσματος Προϊσταμένη Αρχή οφείλει να ακυρώσει το αποτέλεσμα της δημοπρασίας για λόγους νομιμότητας (παράτυπης διεξαγωγής), εφόσον από τη διαπιστωθείσα παρατυπία επηρεάζεται το αποτέλεσμα. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, που αφορούν στην με ανοικτή διαδικασία ανάθεση των έργων μελέτης-κατασκευής τεχνητών υφάλων στην Πρέβεζα και στην Κάλυμνο, με βάση τα εκτιθέμενα πραγματικά περιστατικά, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις ανακλήσεως των σχετικών με την κατακύρωση αποφάσεων της αρμόδιας Προϊσταμένης Αρχής.


ΔΜΕΟ/α/Ο/2934/1997

Θέμα: Εκπόνηση Μελετών Δημοσίων Εργων (Σύστημα Δημοπράτησης έργου: Μελέτη -Κατασκευή).ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 27


Δ17α/01/68/1996

ΘΕΜΑ:Δημοπρασία με προεπιλογή (Δ-Π).Σύστημα προσφοράς που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή (Μ-Κ).


ΣτΕ/868/1997

Από τις προηγούμενες διατάξεις συνάγεται ότι, στις περιπτώσεις διαγωνισμών με το σύστημα προσφοράς, που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή (άρθρα 4 παρ. 4 εδ. ε του ν. 1418/1984 και 10 του π.δ. 609/1985), τα όργανα που αποφασίζουν για τις υποβαλλόμενες κατά το στάδιο αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών αντιρρήσεις δεν αναβαθμολογούν τα περιεχόμενα στη διακήρυξη κριτήρια αξιολόγησης, αλλά ερευνούν, βάσει των προβαλλόμενων ισχυρισμών, αν η βαθμολόγηση των επιμέρους κριτηρίων από τις επιτροπές διαγωνισμού είναι νομικώς πλημμελής, αν δηλαδή έχουν παραβιαστεί όροι της διακήρυξης ή αν οι μελέτες των διαγωνιζόμενων δεν πληρούν τις καθοριζόμενες στα τεύχη δημοπρασίας απαιτήσεις.


ΥΠΥΜΕΔΙ Δ17Γ/07/226/ΦΝ433/2013

Καθορισμός των ειδών των τεχνικών έργων που πληρούν τις προϋποθέσεις για δημοπράτησή τους με το σύστημα προσφοράς μελέτη και κατασκευή (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 28) 

ΕλΣυν/Ε Κλ/355/2010

Κατασκευή ΧΥΤΑ. Σύστημα υποβολής προσφοράς μελέτη- κατασκευή. Δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Με την 2734/2010 απόφαση του VI Τμήματος απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη αίτηση ανάκλησης κατά της προμνησθείσας Πράξης του Κλιμακίου, καθόσον αυτή ασκήθηκε μετά την παρέλευση 22 ημερών από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης.


ΝΣΚ/243/2000

Διοίκηση. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.Υπάρχει υποχρέωση της Διοίκησης για χορήγηση στον αιτούντα, μέλος Κοινοπραξίας αντιγράφου της υποβληθείσας υπ αυτής (Κοινοπραξίας) μελέτης εφαρμογής του έργου, διότι η μελέτη εφαρμογής, που εκπονείται από ανάδοχο Κοινοπραξία, μετά από την εκ μέρους του Δημοσίου δημοπράτηση έργου με το σύστημα μελέτη-κατασκευή, πρέπει να θεωρηθεί ότι έχει τον χαρακτήρα του διοικητικού εγγράφου, αν και δεν συντάσσεται από δημόσια υπηρεσία, δεδομένου ότι υποβάλλεται στην Διοίκηση (αρμόδιο φορέα) προς έγκριση και σφράγιση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διοικητικής σύμβασης. Για την χορήγηση αντιγράφου απαιτείται μόνον εύλογο ενδιαφέρον, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση αναμφισβήτητα υπάρχει, εφόσον ο αιτών είναι μέλος της Κοινοπραξίας, στην οποία ανατέθηκε το ως άνω έργο με το σύστημα μελέτη-κατασκευή.

ΝΣΚ/282/2000

Δημόσια έργα. Σύμβαση παραχώρησης για το έργο "Μελέτη - Κατασκευή - Αυτοχρηματοδότηση και Εκμετάλλευση της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας - Σταυρού - Α/Δ Σπάτων και ΔΠΛΥ".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εισηγητής: Ν.Αντωνίου, Νομικός Σύμβουλος α) Νομίμως ανατίθεται στον ανάδοχο της αρχικής σύμβασης παραχώρησης η εκτέλεση επιπρόσθετων εργασιών που προέκυψαν λόγω τροποποιήσεων του σχεδιασμού του έργου από τον κύριο του έργου, καθόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη στη σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε με νόμο (ομόφωνα). β) Το ποσό των κατά τα άνω ανατιθέμενων επιπρόσθετων εργασιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% του ποσού της αρχικής σύμβασης (ομόφωνα). γ) Η συμπληρωματική σύμβαση (ή συμβάσεις) που θα καταρτισθούν για την ανάθεση της εκτέλεσης των ανωτέρω επιπρόσθετων εργασιών στον ανάδοχο της κύριας σύμβασης, δεν υπόκειται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (πλειοψ.).


ΕλΣυν/Ε Κλ/9/2010

Η διεξαγωγή όλων των σταδίων διαγωνισμού από το άνοιγμα του φακέλου των τυπικών δικαιολογητικών συμμετοχής έως την αξιολόγηση των προσφορών και την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου για την ανάδειξη της προσωρινής μειοδότριας προσφοράς, από μία μόνο επιτροπή δεν είναι νόμιμη, αφού και στις περιπτώσεις εφαρμογής του συστήματος δημοπράτησης που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή, απαιτείται η συγκρότηση 2 επιτροπών (επιτροπής διαγωνισμού και επιτροπής εισήγησης για ανάθεση) με διαφορετική σύνθεση και διακριτές αρμοδιό-τητες για κάθε φάση του διαγωνισμού. Το VI Τμήμα του Έλεγκτικού Συνεδρίου με την 289/2010 Απόφασή του ανακάλεσε την προμνησθείσα Πράξη του Κλιμακίου και έκρινε ότι όταν επιλέγεται ως σύστημα υποβολής προσφορών αυτό που περιλαμβάνει μελέτη- κατασκευή η επιτροπή του διαγωνισμού είναι υπό το καθεστώς του ν.3669/2008 αρμόδια για τη διεξαγωγή όλων των σταδίων του διαγωνισμού.