ΝΣΚ/380/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα εκπόνησης μελέτης και επίβλεψης έργου συντήρησης κτιρίου, ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου στο Παρίσι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών δεν μπορεί να ασκήσει την αρμοδιότητα των Π. Δ/των 391/1996, 284/1988 και 248/1998 για ακίνητο του Δημοσίου στην αλλοδαπή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/212/2012
Αρμοδιότητα Επιτροπής Στέγασης για γνωμοδότηση προς επιμερισμό του μισθώματος και των κοινοχρήστων δαπανών σε συστεγαζόμενες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόσω διαρκεί η μίσθωση ακινήτου, που έχει συναφθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3130/2003 και αποφασισθεί η συστέγαση άλλης υπηρεσίας στο ακίνητο αυτό, η Επιτροπή Στέγασης είναι αρμόδια να γνωμοδοτήσει για τον επιμερισμό του μισθώματος και των κοινοχρήστων δαπανών στις συστεγαζόμενες πλέον υπηρεσίες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/123/2018
Δυνατότητα άσκησης καθηκόντων διαχείρισης κτιρίου (πολυκατοικίας), στο οποίο ο ΕΦΚΑ διαθέτει οριζόντιες ιδιοκτησίες, από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο αυτού - Νομικό πλαίσιο εξουσιοδότησης και αρμοδιότητα υπηρεσιακού οργάνου για την παροχή της - Ζητήματα διαχείρισης επί οφειλών προς τρίτους - Ευθύνη του υπαλλήλου-διαχειριστή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο ΕΦΚΑ είναι δυνατόν να οριστεί διαχειριστής από τους συνιδιοκτήτες κτηρίου και να ασκήσει διαχείριση κτηρίου (πολυκατοικίας) στο οποίο διαθέτει οριζόντιες ιδιοκτησίες, μέσω υπαλλήλου του, εφαρμοζομένου σχετικώς (αναλογικώς) του άρθρου 25 παρ. 2 εδ. α΄ του ν. 3528/2007 (ΥΚ). Ο ορισμός του υπαλλήλου γίνεται με μέριμνα του Τμήματος Στέγασης και Συνθηκών Εργασίας της Δ/νσης Στέγασης και Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, κατά τις διατάξεις των άρθρων 68 παρ. 8 και 9 εδ. α΄ περ. γγ΄ του ν. 4387/2016. Σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής των κοινοχρήστων δαπανών και βαρών από συνιδιοκτήτες, έκαστος εξ αυτών ευθύνεται κατά την αναλογία των επ' αυτών. Ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ που ασκεί τη διαχείριση, δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου. (ομόφ.)
ΝΣΚ/203/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση όρων Σύμβασης Προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ’ όσον η τροποποίηση όρων Σύμβασης Προμήθειας, αφορά στις περιπτώσεις της παρ.1 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989 και η αρμόδια Υπηρεσία, κατά την ανέλεγκτη κρίση της, βεβαιώνει ότι δεν προκαλείται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/311/2013
Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα, κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του Π.Δ. 284/1989, να εκδώσει γνωμοδότηση επί του Σχεδίου της 3ης τροποποίησης της 025Α/1999 σύμβασης, διότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης ότι με την επιδιωκόμενη ως άνω τροποποίηση επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. (πλειοψ.)
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2047/2022
Εθνικό Πρόγραμμα Άσκησης και Υγιεινής Διατροφής/Αντιμετώπιση παιδικής παχυσαρκίας.(...)Νομίμως χωρεί καταρχήν η σύναψη συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της UNICEF, στο πλαίσιο ρύθμισης στο άρθρο 3 ν. 4675/2020, ενώ δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις (άρθρα 3-221) του ν. 4412/2016 ως προς την διαδικασία ανάθεσης της συγκεκριμένης συμφωνίας εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου. Μη νομίμως μεταβιβάζεται στη UNICEF η αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας, ως φορέα υλοποίησης της Πράξης. Στην Απόφαση Ένταξης του Έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αναφέρεται ως Υπουργείο Ευθύνης το Υπουργείο Υγείας και ως Φορέας Υλοποίησης η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας, ενώ μη νομίμως μεταβιβάζεται η αρμοδιότητα διαχείρισης της χρηματοδότησης, στην οποία περιλαμβάνεται και η επιλογή εταίρων και/ ή υπεργολάβων και/ή συμβούλων υλοποίησης. Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την προσφυγή για την ανάκληση της 750/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Δεν ανακαλεί την 750/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΜΕΙΖΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/391/2023
ΔΕΔ/Αθ/360/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής αλλοδαπής εταιρείας με έδρα τη Δανία σχετικά με αίτημα επιστροφής ΦΠΑ ύψους 635.873,25 ευρώ για το φορολογικό έτος 2022. Η αρχική απόφαση απόρριψης βασίστηκε στο ότι η εταιρεία κρίθηκε πως πραγματοποίησε φορολογητέες πράξεις στην Ελλάδα, παρέχοντας υπηρεσίες σχετικές με ακίνητα (ανεμογεννήτριες/αιολικά πάρκα). Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι οι υπηρεσίες επισκευής που χρεώθηκε από την ελληνική θυγατρική χρησιμοποιούνται για φορολογητέες πράξεις στη Δανία (παραχώρηση αδειών πνευματικής ιδιοκτησίας) και δεν συνιστούν υπηρεσίες στην Ελλάδα. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η αλλοδαπή εταιρεία, μέσω της διάταξης περί διαμεσολάβησης (Άρθρο 8 παρ. 3 ν. 2859/2000), θεωρείται ότι παρέχει τις επίμαχες υπηρεσίες επισκευής σε πελάτες στην Ελλάδα, όπου βρίσκεται το ακίνητο (αιολικό πάρκο). Επίσης, αναφέρθηκε σε προηγούμενες αποφάσεις της Υπηρεσίας που έκριναν ότι η προσφεύγουσα πληροί τις προϋποθέσεις μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα.
ΝΣΚ/12/2009
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 δεδομένου ότι, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τη σχετική αρμοδιότητα, κατά την αληθινή ερμηνεία της παραπάνω διάταξης, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/27/2009
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 δεδομένου ότι, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τη σχετική αρμοδιότητα, κατά την αληθινή ερμηνεία της παραπάνω διάταξης, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/245/2010
Εξέταση νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης υπ’ αριθ.3 της Σύμβασης 034Α/03, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας ΝΗΙ, για την προμήθεια ελικοπτέρων ΝΗ-90.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τα διδόμενα από την αρμόδια υπηρεσία στοιχεία προκύπτει ότι έχουν τηρηθεί η διαδικασία και οι τύποι που προβλέπονται στο νόμο για την τροποποίηση της Σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, οι δε τροποποιήσεις δεν απολήγουν σε ουσιαστική μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου ούτε αντιβαίνουν σε κανόνες δημόσιας τάξης. Εκτιμάται ότι ως προς το σχέδιο τροποποίησης υπ’ αριθ.3 της Σύμβασης 034Α/03 και κατά το μέρος που δεν αφορά σε τεχνικές κρίσεις συντρέχει αρμοδιότητα του Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, η δε σκοπούμενη τροποποίηση παρίσταται νόμιμη.
ΝΣΚ/390/2011
Εξέταση της νομιμότητας του προτεινόμενου σχεδίου 1ης τροποποίησης σύμβασης προμήθειας πυρομαχικών εκπαίδευσης για την κάλυψη αναγκών του Γ.Ε.Σ., μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας «Ε……».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την αληθινή ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επί τροποποιήσεως σύμβασης προμήθειας, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ’ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (ομοφ.)