ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2047/2022
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Εθνικό Πρόγραμμα Άσκησης και Υγιεινής Διατροφής/Αντιμετώπιση παιδικής παχυσαρκίας.(...)Νομίμως χωρεί καταρχήν η σύναψη συμφωνίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της UNICEF, στο πλαίσιο ρύθμισης στο άρθρο 3 ν. 4675/2020, ενώ δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις (άρθρα 3-221) του ν. 4412/2016 ως προς την διαδικασία ανάθεσης της συγκεκριμένης συμφωνίας εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου. Μη νομίμως μεταβιβάζεται στη UNICEF η αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας, ως φορέα υλοποίησης της Πράξης. Στην Απόφαση Ένταξης του Έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αναφέρεται ως Υπουργείο Ευθύνης το Υπουργείο Υγείας και ως Φορέας Υλοποίησης η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας, ενώ μη νομίμως μεταβιβάζεται η αρμοδιότητα διαχείρισης της χρηματοδότησης, στην οποία περιλαμβάνεται και η επιλογή εταίρων και/ ή υπεργολάβων και/ή συμβούλων υλοποίησης. Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την προσφυγή για την ανάκληση της 750/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Δεν ανακαλεί την 750/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΜΕΙΖΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/391/2023
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
11761 ΕΞ 2022
Ένταξη του Έργου με τίτλο «Παρεμβάσεις σε αστικές περιοχές και στο κτιριακό απόθεμα – ID 16873 – Sub.1 - (Υποστηρικτικές Δράσεις του ΥΠΕΝ)» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5161597) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. ΑΔΑ: ΨΗ5ΥΗ-ΣΟ1
ΥΠΕΝ/Δ ΝΕΠ/53943/1900/2022-ΦΕΚ:2755/Β/02.06.2022:Διαδικασία υλοποίησης και περιγραφή αρμοδιοτήτων του Προγράμματος «Παρεμβάσεις σε αστικές περιοχές και στο κτιριακό απόθεμα» καθώς και του Προγράμματος «Άλλες στρατηγικές παρεμβάσεις» (εξαιρουμένου του έργου «Προσαρμοστική επαναχρησιμοποίηση του πρώην εργοστασίου Λαδόπουλου στην Πάτρα») - ID 16873, που είναι ενταγμένα στον πυλώνα 1 της Πράσινης Μετάβασης στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, Άξονας 1.2 - Ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας και χωροταξική μεταρρύθμιση.
ΕΣ/ΜΕΙΖΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/391/2023
Αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας...ζητείται η αναθεώρηση της 2047/2022 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Κατά συνέπεια, κατά πλάνη περί τον νόμο και τα πράγματα το δικάσαν Τμήμα, αν και δέχθηκε ότι η …αναφέρεται στο κείμενο της συμφωνίας ως ανάδοχος (βλ. σκέψεις 19 και 29 της προσβαλλόμενης), έκρινε τελικά ότι εν προκειμένω εκχωρούνται με την προγραμματική συμφωνία οι αρμοδιότητες του φορέα υλοποίησης στον διεθνή αυτό οργανισμό (βλ. σκέψη 29 της προσβαλλόμενης). Κατόπιν των ανωτέρω ο σχετικός λόγος αναθεώρησης κρίνεται βάσιμος.Κατόπιν των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση προσφυγή αναθεώρησης, να αναθεωρηθεί η προσβαλλόμενη 2047/2022 απόφαση του Εβδόμου Τμήματος και, κατά παραδοχή της προσφυγής ανάκλησης, να ανακληθεί η 750/2022 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου.
Γ.Π.8842/2023
«Χρονική επέκταση διεξαγωγής και καθορισμός διαδικασιών οργάνωσης έρευνας με θέμα: Αξιολόγηση της οργάνωσης και της υλοποίησης στις σχολικές μονάδες, δράσεων και παρεμβάσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της αγωγής υγείας που αναπτύσσονται από το Υπουργείο Υγείας για το σχολικό έτος 2022-2023» ΑΔΑ:ΨΝΩΡ465ΦΥΟ-0Κ0
ΕΣ/ΤΜ.4/32/2015
Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή (:ζητείται εμπροθέσμως και εν γένει παραδεκτώς η ανάκληση της 191/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών Ειδικότερα, αβασίμως αμφισβητεί το Νοσοκομείο ότι με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4025/2011 η αποκλειστική αρμοδιότητα για τη σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των Μονάδων Υγείας ανατέθηκε στο Υπουργείο Υγείας, διότι η διατύπωση του νόμου είναι σαφής και μη επιδεχόμενη αντίθετης ερμηνείας. Περαιτέρω, προεχόντως αλυσιτελώς προβάλλει ότι η εκδοθείσα από το Υπουργείο Υγείας εγκύκλιος αφορά μόνο στα ζητήματα του Εσωτερικού Ελέγχου και όχι στα ζητήματα του Εσωτερικού Κανονισμού, ότι απαιτείται η έκδοση Εσωτερικού Κανονισμού για την εφαρμογή της Αναλυτικής Λογιστικής καθώς και ότι η ύπαρξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νοσοκομείου είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τη διαχείριση των αποβλήτων των υγειονομικών μονάδων, διότι το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Νοσοκομείων σε διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά θέματα έχει ρυθμιστεί νομοθετικά με πλήθος διατάξεων, ενώ σε κάθε περίπτωση τέτοιες ρυθμίσεις δεν μπορούν να θεσπιστούν ούτε από τα ίδια τα Νοσοκομεία, πολλώ δε μάλλον από ιδιώτες τρίτους.Απορρίπτει την αίτηση.
Π.Δ 120/2016
Εναρμόνιση με την οδηγία 2013/35/ΕΕ «περί των ελαχίστων απαιτήσεων υγείας και ασφάλειας όσον αφορά την έκθεση των εργαζομένων σε κινδύνους προερχόμενους από φυσικούς παράγοντες (ηλεκτρομαγνητικά πεδία) (20ή ειδική οδηγία κατά την έννοια του άρθρου 16 παράγραφος 1 της οδηγίας 89/391/ΕΟΚ) και περί καταργήσεως της οδηγίας 2004/40/ΕΚ» (ΕΕ L179/1 της 29.06.2013).
Ν.4757/2020- ΦΕΚ: 240/Α/1.12.2020 άρθρο 50 παρ.1: Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται (…)ζ. το π.δ. 120/2006 (Α’ 121)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/264/2019
Εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης:..Με αυτά τα δεδομένα, νομίμως ο Δήμος ανέλαβε το κόστος της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του εργοταξίου, καθόσον με την προγραμματική σύμβαση είχε σαφώς αναλάβει, ως φορέας υλοποίησης, την ανάθεση τέτοιου είδους μελετών σε ιδιώτες μελετητές, η δε «ανάθεση» από το φορέα υλοποίησης περιλαμβάνει και την πληρωμή του ανατεθέντος έργου από τον ίδιο. Περαιτέρω, εφόσον ο Δήμος ... ανέλαβε, μέσω προγραμματικής σύμβασης, από τη ... αναθέτοντα φορέα κατά την έννοια των άρθρων 224 παρ. 1 περ. α΄ και 230 του ν. 4412/2016 - την αρμοδιότητα υλοποίησης έργου στον τομέα του ύδατος εντός της διοικητικής της περιφέρειας, ενεργεί ο ίδιος ως αναθέτων φορέας κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις ως προς την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου, αλλά και της - αμέσως εξυπηρετούσας το έργο - κυκλοφοριακής μελέτης σήμανσης του εργοταξίου. Ως εκ τούτου, ορθώς για την επίμαχη απευθείας ανάθεση εφαρμόσθηκε το άρθρο 328 του Βιβλίου II του ν. 4412/2016.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/764/2019
Υλοποίηση μελέτης:..Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι η Περιφέρεια ... έχει, δυνάμει του άρθρου 186 ΙΙ. περιπτ. ΣΤ. του ν. 3852/2010, συντρέχουσα με το Δημόσιο (εν προκειμένω, Υπουργείο ...) αρμοδιότητα εκπόνησης μελέτης για την κατασκευή του Νέου Κτιρίου Φαρμακευτικών Εργαστηρίων (ΦΕ) στην 441 ΑΒΥΥ στο στρατόπεδο ...», δοθέντος ότι το προς μελέτη κτίριο ευρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας, ενώ, περαιτέρω, η κατασκευή και λειτουργία του προδήλως κατατείνει στην εξυπηρέτηση αναγκών των πολιτών της Περιφέρειας, ήτοι σε βελτιστοποιημένες ιατρικές υπηρεσίες από τα ... Νοσοκομεία της ..., στα οποία έχουν πρόσβαση δυνάμει της Υ4α/οικ.18421/11 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Συνεπώς, νομίμως προβαίνει η Περιφέρεια στη σύναψη της επίμαχης προγραμματικής σύμβασης με το Υπουργείο ... για την εκπόνηση της ανωτέρω μελέτης, η οποία έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της, έτους 2018.Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν έχει αναδειχθεί έτερος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση, να αναθεωρηθεί η 120/2019 απόφαση του VI Τμήματος, ακολούθως δε να ανακληθεί η 43/2018 πράξη της Επιτρόπου της 15ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να επιτραπεί η υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης.Αναθεωρεί την 120/2019 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/Τμ.6/3569/2014
Ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας (...) Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η ανάκληση της 187/2014 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι οι διατάξεις του άρθρου 26 του ν. 4024/2011 είναι σαφείς και δεν περιέχουν εξαίρεση των παρόχων υπηρεσιών υγείας να συγκροτούν τις επιτροπές διαγωνισμού χωρίς τη διενέργεια προηγούμενης κλήρωσης, ούτε παρέχουν σχετική εξουσιοδότηση προς τούτο στην κανονιστικώς δρώσα διοίκηση. Και ναι μεν το αιτούν νοσοκομείο επικαλείται τις διατάξεις της 11081/14.12.2011 απόφασης του Υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, πλην όμως αβασίμως, δεδομένου ότι με αυτήν, κατ’ εξαίρεση και για την επιτάχυνση υλοποίησης του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.) του έτους 2011, απλώς ορίζονται τα όργανα εκείνα που εξουσιοδοτούνται να συγκροτήσουν τις οικείες Επιτροπές Διενέργειας Διαγωνισμών, χωρίς κατά τα λοιπά, να επέρχεται οποιαδήποτε μεταβολή στους όρους και τις προϋποθέσεις συγκρότησής τους. Κατά συνέπεια, πλημμελώς συγκροτήθηκε εν προκειμένω η Επιτροπή Διαγωνισμού. Πλην όμως, η διαπιστωθείσα ως άνω πλημμέλεια, εξαιτίας του τυπικού της χαρακτήρα, δεν καθίσταται εν προκειμένω ουσιώδης, καθώς από την προσβαλλόμενη πράξη δεν προκύπτει ότι η συγκροτηθείσα κατά τον τρόπο αυτό Επιτροπή, κατά την άσκηση της κατά νόμον αρμοδιότητάς της, διεξήγαγε τη διαγωνιστική διαδικασία κατά τρόπο πλημμελή, καθώς οι διαπιστωθείσες με αυτή λοιπές πλημμέλειες αφορούν στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας διάφορα από το στάδιο αξιολόγησης προσφορών ή ενστάσεων (βλ. VI Τμ. 3057/2014) και σε κάθε περίπτωση οι γνωμοδοτήσεις αυτής εγκρίθηκαν από το έχον αποφασιστική αρμοδιότητα Δ.Σ. του αιτούντος.(...) Γ. Με την υπό κρίση αίτηση βασίμως προβάλλεται ότι δυνάμει του άρθρου 66 παρ. 22 του ν. 3984/2011 για την ανάληψη των δημοσιονομικών υποχρεώσεων των Νοσοκομείων δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ενώ εν προκειμένω, κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης αυτής, έχει εκδοθεί η 113/18.2.2013 απόφαση του Διοικητική της 3ης Υ.ΠΕ. … (Β΄ 492/2013), με την οποία ανατέθηκε στους Διοικητές των οικείων Νοσοκομείων η αρμοδιότητα έγκρισης για την ανάληψη υποχρεώσεων που θα βαρύνουν τα επόμενα έτη του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (...) VΙ. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλομένη 187/2014 πράξη του Z΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΣΤΕ/532/2008
Νομιμότητα διοικητικής πράξης:..Υπό τα δεδομένα αυτά, το υποβληθέν αίτημα τοποθέτησης σε άλλη ειδικότητα ήταν εν πάση περιπτώσει νόμω αβάσιμο και νομίμως απερρίφθη, κατά δέσμια αρμοδιότητα, από τη Διοίκηση, οι δε περί του αντιθέτου λόγοι είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι. Κατόπιν αυτών, αλυσιτελώς προβάλλει ο αιτών ότι μη νομίμως ελήφθη υπόψη γνωμοδότηση της μη προβλεπόμενης από το νόμο «Επιτροπής σχετικά με τοποθετήσεις Ιατρών για ειδίκευση ως υπεράριθμων για λόγους υγείας» και ότι μη νομίμως η Επιτροπή και ο Υφυπουργός απέστησαν χωρίς ειδική αιτιολογία από την αντίθετη γνωμάτευση της Υγειονομικής Επιτροπής του Υπαλληλικού Κώδικα. Τούτο δε ανεξαρτήτως του ότι: α) κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις, οι Υγειονομικές Επιτροπές είναι αρμόδιες μόνον για να διαπιστώσουν την ύπαρξη των λόγων υγείας και όχι για να κρίνουν εάν οι λόγοι αυτοί εμποδίζουν τον ενδιαφερόμενο να συνεχίσει την ειδίκευσή του και β) δεν κωλυόταν το αποφασίζον όργανο να λάβει υπόψη τη γνώμη της - οικειοθελώς συσταθείσης - Επιτροπής σχετικά με τοποθετήσεις Ιατρών για ειδίκευση ως υπεράριθμων για λόγους υγείας, στην οποία μετείχαν άλλωστε καθηγητές της Ιατρικής σε διάφορα Α.Ε.Ι. της χώρας και Διευθυντές Νοσοκομείων.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/35/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιώτη για παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή, κατόπιν πρόχειρου ανοικτού διαγωνισμού, ενόψει του ότι δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά».(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)