ΝΣΚ/122/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λήψη ή μη των διασφαλιστικών μέτρων του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 σε μέλη προσωρινής διοίκησης αθλητικής ανώνυμης εταιρείας για μη απόδοση φόρων, τελών και εισφορών πράξεων προηγουμένων διοικήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορεί να ληφθούν τα διασφαλιστικά μέτρα του άρθρου 14 του Ν 3479/2006 σε βάρος των μελών προσωρινής διοίκησης αθλητικής ανώνυμης εταιρείας (Α.Α.Ε.) που διορίστηκε με απόφαση δικαστηρίου και είτε ανέλαβε την διοίκηση της εταιρείας εντός της προθεσμίας προς απόδοση φόρου που παρακρατήθηκε ή όφειλε να παρακρατηθεί από προηγούμενη διοίκηση – προσωρινή διορισθείσα από το αρμόδιο δικαστήριο ή εκλεγείσα από το αρμόδιο όργανο της εταιρείας (Γενική Συνέλευση) και η οποία παραιτήθηκε ή έληξε η θητεία της εντός της προθεσμίας προς απόδοση του φόρου – είτε ανέλαβε την διοίκηση της εταιρείας πριν την έναρξη της προθεσμίας προς απόδοση του φόρου οπωσδήποτε όπως, μετά τον χρόνο καθ’ ον η προηγούμενη διοίκηση παρακράτησε ή όφειλε να παρακρατήσει το φόρο και η οποία στη συνέχεια παραιτήθηκε ή έπαυσε η θητεία της. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΕΝ ΟΛΩ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ Α ΕΡΩΤΗΜΑ ΔΕΚΤΗ Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/102/2010
Δυνατότητα επανεκλογής Πρυτάνεων, Αντιπρυτάνεων και Κοσμητόρων Α.Ε.Ι. για δεύτερη συνεχόμενη θητεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πρύτανης ή Αντιπρύτανης ή Κοσμήτορας, του οποίου έληξε η θητεία ή παραιτήθηκε οποτεδήποτε πριν από τη λήξη της θητείας του, δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για οποιοδήποτε από τα αξιώματα αυτά στην αμέσως επόμενη της παραίτησης ή της λήξης της θητείας του εκλογική διαδικασία, ανεξαρτήτως του είδους του αξιώματος που κατείχε προ αυτής.
ΔΕΔ/Αθ/232/2025
Η απόφαση 232/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας η οποία ζητούσε την ακύρωση Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 500,00 € για το φορολογικό έτος 2022. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ΚΦΔ, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης απόδοσης παρακρατούμενου φόρου (περιόδου 04/2022). Η εταιρεία, η οποία τηρεί διπλογραφικά βιβλία, υπέβαλε τη δήλωση 13 μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας, με ποσό φόρου 45,00 €. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο ισχυρισμός της εταιρείας περί δυσανάλογου προστίμου και έλλειψης δόλου δεν είναι βάσιμος, καθώς η Διοίκηση ενεργεί κατά δέσμια αρμοδιότητα και η υπαιτιότητα δεν απαιτείται για την επιβολή των φορολογικών προστίμων. Ως εκ τούτου, η αρχική πράξη προσδιορισμού προστίμου επικυρώνεται.
ΠΟΛ 1064/2013
Υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος των υποκειμένων σε φόρο, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 2 του ν. 2238/1994 και απόδοση του φόρου, με την χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας κατά το οικονομικό έτος 2013 -Παράταση προθεσμίας υποβολής της.
ΝΣΚ/11/2006
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας λόγω πλημμέλειας στην αιτιολογία της απόφασης επιλογής προσώπου σε θέση Παρέδρου επί θητεία, όταν πλέον η θητεία στην επίμαχη θέση έχει λήξει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση οφείλει να συμμορφωθεί προς την ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε συμμόρφωση προς την ως άνω απόφαση να επαναξιολογήσει τα προσόντα των δύο υποψηφίων και να αιτιολογήσει ειδικά την πρόκριση της μίας ή της άλλης, σύμφωνα με το σκεπτικό της ακυρωτικής απόφασης, ανεξαρτήτως εάν η ισχύς της ακυρωθείσας διοικητικής πράξης έχει λήξει κατά το χρόνο της συμμόρφωσης.
ΝΣΚ/408/2011
Συμψηφισμός ή μη παρακρατηθέντος φόρου εισοδήματος Κοινοπραξίας με το φόρο που προκύπτει από δήλωση φόρου εισοδήματος, που υποβλήθηκε μετά την παρέλευση τριετίας από τη λήψη προθεσμίας υποβολής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατός ο συμψηφισμός παρακρατηθέντος φόρου, οικονομικού έτους 2005, με τον κύριο φόρο που προκύπτει από δήλωση φόρου εισοδήματος της Κοινοπραξίας του ερωτήματος, η οποία (δήλωση) υποβλήθηκε εκπρόθεσμα και συγκεκριμένα, μετά την παρέλευση τριετίας από τη λήξη προθεσμίας υποβολής. (ομοφ.)
ΝΣΚ/380/2012
Ευθύνη διαχειριστή μονοπρόσωπης ΕΠΕ και πληρεξουσίου αυτού, κατ’ άρθρο 115 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση αποφαίνεται, με βάση συγκεκριμένο πραγματικό, ότι, για τα προς το Δημόσιο χρέη μονοπρόσωπης ΕΠΕ, από παρακρατούμενους φόρους που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της μετά την 1-12-1998, ευθύνονται, κατ’ άρθρο 115 παρ.3 Κ.Φ.Ε., προσωπικώς και εις ολόκληρον με το νομικό πρόσωπο της εταιρείας ο νόμιμος διαχειριστής αυτής και ο πληρεξούσιος αυτού, ως πρόσωπο εντεταλμένο στη διοίκηση της εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι ανέλαβε και άσκησε καθήκοντα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/110/2024
Εάν στον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης Επίκουρου Καθηγητή επί θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να προσμετρηθεί η θητεία στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή σε άλλο ΑΕΙ της χώρας, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195). (...) Επίκουρος Καθηγητής με θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να υποβάλει αίτημα μονιμοποίησης ή εξέλιξης στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και πριν την συμπλήρωση τριετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού του, με προσμέτρηση της θητείας που εκπλήρωσε στην ίδια βαθμίδα σε ΑΕΙ της ημεδαπής, από την οποία παραιτήθηκε για την κατάληψη της θέσης που ήδη κατέχει, κατ’ εφαρμογή της ρύθμισης της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), με απώτατο χρονικό όριο το δίμηνο από την παρέλευση της τριετούς θητείας διορισμού του, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, όπως αυτή ίσχυε πριν την κατάργησή της με την περίπτωση α΄ του άρθρου 485 του ν. 4957/2022.
ΝΣΚ/62/2004
Υποβολή προς θεώρηση τεχνικής μελέτης του άρθρου 4 του ΚΜΛΕ σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 98 και 108 ΚΜΛΕ. Σιωπηρή θεώρηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με το διδόμενο ιστορικό και τα έγγραφα του φακέλου, η τεχνική μελέτη του άρθρου 4 του ΚΜΛΕ εκμετάλλευσης του μεταλλευτικού έργου ΝΤ1 Ν. Φωκίδος υπεβλήθη εντός του προβλεπόμενου εννεαμήνου από της ισχύος (1-3-1985) του ΚΜΛΕ και επανυποβλήθηκε διορθωμένη κατά τις υποδείξεις της Υπηρεσίας και συνεπώς, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 98 και 108 α) του ΚΜΛΕ, η Διοίκηση όφειλε να ασκήσει την αρμοδιότητά της και να προβεί στη θεώρηση της μελέτης αυτής εντός της οριζόμενης προθεσμίας των τριάντα ημερών της και πάντως εντός ευλόγου χρόνου από την επανυποβολή της. Η διοίκηση δεν προέβη εντός των προαναφερομένων προθεσμιών σε θεώρηση της μελέτης αυτής, η οποία δεν θεωρείται σιωπηρώς εγκεκριμένη. Ενόψει όμως αυτών και των ειδικών συνθηκών της περιπτώσεως μπορεί και σήμερα να ερευνηθεί από τη διοίκηση η από κάθε άποψη νομιμότητα ή όχι της ως άνω μελέτης και να χωρήσει η θεώρηση (έγκριση) αυτής.
ΝΣΚ/358/2006
Επιλογή ή παράταση θητείας Προϊσταμένων Δ/νσης και Τμημάτων της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.» από το Δ.Σ. αυτής - Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3260/2004 επ’ αυτών - Νόμιμη ή μη άσκηση των καθηκόντων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (Κ.Α.Θ. Α.Ε.) μπορεί με απόφασή του να επιλέγει ή να παρατείνει τη θητεία των Προϊσταμένων των Τμημάτων της Εταιρίας αυτής. Μπορεί, επίσης, με όμοια απόφασή του, η οποία όμως για να έχει νομική ισχύ και να παράγει την ενέργειά της πρέπει να εγκρίνεται από τους αρμόδιους Υπουργούς, να επιλέγει ή να παρατείνει τη θητεία και του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης της Εταιρίας. 2. Οι διατάξεις του Ν 3260/2004 έχουν εφαρμογή στους Προϊσταμένους των Τμημάτων της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.», των οποίων έχει παραταθεί νομίμως η θητεία με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, όχι όμως και στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.», του οποίου δεν έχει παραταθεί νομίμως η θητεία. 3. Οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.» ασκούν νομίμως τα καθήκοντά τους, όχι όμως και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης της «Κ.Α.Θ. Α.Ε.».
1028247/547/Α0012/2006
Υποβολή εμπρόθεσμης Οριστικής Δήλωσης Φόρου Απόδοσης Μισθωτών Υπηρεσιών (Έντυπο Ε7-Φ.01.015) για την οποία δεν προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση και του δεύτερου αντιτύπου της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων (Έντυπο Φ-01.042), οικονομικού έτους 2006, με την χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας, στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.