ΝΣΚ/39/2020
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εάν κατά την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 12 του ν. 4575/2018 και της, κατ’ εξουσιοδότηση αυτού, εκδοθείσας με αριθ. οικ.2/88410/ΔΕΠ/4-12-2018 κ.υ.α., στην έννοια των αποδοχών, συμπεριλαμβάνεται η προβλεπόμενη από το άρθρο 37 παρ. 2 περ. στ΄ του ν. 3205/2003 παροχή για έξοδα παράστασης των Διευθυντών Σχολών.(....)Κατά την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 12 του ν. 4575/2018 και της, κατ’ εξουσιοδότηση αυτού, εκδοθείσας με αριθ. οικ.2/88410/ΔΕΠ/4-12-2018 κ.α. των Υπουργών Εθνικής Άμυνας – Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων – Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Οικονομικών – Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην έννοια των αποδοχών, συμπεριλαμβάνεται η προβλεπόμενη από το άρθρο 37 παρ. 2 περ. στ΄ του ν. 3205/2003 παροχή για έξοδα παράστασης των Διευθυντών Σχολών, ώστε να συνυπολογίζεται μειωτικά η αύξησή της στη διαφορά αποδοχών, όπως αυτή η διαφορά προέκυψε από τη θέσπιση του ν. 4093/2012 (κατά πλειοψηφία).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
οικ 2/19461/ΔΕΠ/2019
Τροποποίηση της 2/88420/ΔΕΠ/4-12-2018 απόφασης των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Οικονομικών - Υγείας (ΦΕΚ 5435/Β’/4-12-2018) «Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στους Ιατρούς του Ε.Σ.Υ., Ιατρούς και Οδοντιάτρους Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ., Επικουρικούς Ιατρούς και Ειδικευόμενους Ιατρούς» .
ΥΠΠΟΑ/295629/20438/15726/815/2018
Τροποποίηση της αριθμ. 2/54706/ΔΕΠ/4-8-2016 ΦΕΚ 440/ΥΟΔΔ/12-8-2016 κοινής υπουργικής απόφασης καθορισμού αποδοχών των Αναπληρωτών Διευθυντών του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/66/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ Γενικά:Μη νόμιμη η καταβολή από ΑΕΙ σε μέλη ΔΕΠ προσαυξημένων αποδοχών κατά ποσοστό 80% λόγω επιστημονικής άδειας που έλαβαν για το εξωτερικό, καθόσον: α) μη νομίμως συνυπολογίστηκαν στην προσαύξηση σε ποσοστό 80% των αποδοχών των ως άνω μελών ΔΕΠ, η πάγια αποζημίωση για δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και για συμμετοχή σε συνέδρια, καθώς και το ερευνητικό επίδομα για την εκτέλεση μεταδιδακτορικής έρευνας και την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προώθηση των ερευνητικών προγραμμάτων, διότι για όσο χρόνο διαρκεί νομίμως η εν λόγω άδεια, δικαιούνται το σύνολο των τακτικών αποδοχών τους, στις οποίες, όμως, δεν περιλαμβάνονται ούτε η αποζημίωση της περ. γ' ούτε το επίδομα της περ. δ' της παρ. 2 του άρθρου 36 του ν. 3205/2003 (ΦΕΚ Α' 297/2003) και β) μη νομίμως εγκρίθηκε με την από 20.12.2013 πράξη της Αντιπρύτανη η χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας για το εξωτερικό σε μέλος ΔΕΠ αναδρομικώς από, ενώ, περαιτέρω, μη νομίμως υπολογίσθηκαν οι αποδοχές της τελευταίας κατά το συνολικό διάστημα από 1.10.2013 έως 14.2.2014 προσαυξημένες κατά ποσοστό 80%.
2/32835/0022/2008
Αναπροσαρμογή των συντελεστών της υπ’ αριθμ. 2/37102/0022/27.6.2007 (ΦΕΚ 1055/Β/2007) κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης με βάση τις διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 12 του ν. 3205/2003 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του ν. 3528/2007.
ΝΣΚ/237/2011
Χρόνος έκτισης από μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ πειθαρχικής ποινής προσωρινής παύσης δύο ετών, μετά από δικαστική ακύρωση επιβληθείσας και εκτιθείσας ποινής οριστικής παύσης – Καταβολή των δικαιούμενων αποδοχών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ο χρόνος έκτισης από μέλος ΔΕΠ ΑΕΙ πειθαρχικής ποινής προσωρινής παύσης δύο ετών, μετά από δικαστική ακύρωση επιβληθείσας και εκτιθείσας ποινής οριστικής παύσης, είναι το χρονικό διάστημα των δύο ετών από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της ακυρωθείσας απόφασης του Πειθαρχικού Συμβουλίου των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ περί επιβολής της ποινής της οριστικής παύσης. β) Κατά το χρονικό διάστημα έκτισης της πειθαρχικής ποινής της προσωρινής παύσης, το μέλος ΔΕΠ, δικαιούται, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 8 του Ν 249/1976, το μισό των τακτικών του αποδοχών, πλην των επιδομάτων του άρθρου 36 παρ.2 περ.β, γ και δ του Ν 3205/2003, που συναρτώνται με την ενεργό παρουσία και δραστηριότητα αυτού στο Πανεπιστήμιο. γ) Κατά το διάστημα κατά το οποίο μέλος ΔΕΠ, σε εκτέλεση της ποινής της οριστικής παύσης, η οποία, ακολούθως, ακυρώθηκε με απόφαση του ΣτΕ, δεν παρείχε, ανυπαιτίως, υπηρεσίες στο Πανεπιστήμιο, δικαιούται το σύνολο των τακτικών αποδοχών του, πλην των επιδομάτων του άρθρου 36 παρ.2 περ.β, γ και δ του Ν 3205/2003, για την καταβολή των οποίων απαιτείται, σύμφωνα με την παρ.7 του ιδίου άρθρου, η διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων που τίθενται για τη χορήγησή τους, η οποία βεβαιώνεται αρμοδίως.
2/32533/ΔΕΠ/2015
Καθορισμός αποδοχών προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου της Διεύθυνσης Ενημέρωσης του ΥΠΕΘΑ .
Φ.844/5/43857/Σ.11329/2019 - ΦΕΚ: 2877/Β/5.7.2019: «Από την έναρξη ισχύος της παρούσας η υπ’ αριθμ. 2/32533/ΔΕΠ/12 Μαΐου 2015 απόφαση Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών (Β’/907) καταργείται κατά το μέρος που καθορίζει ύψος αποδοχών.»
ΝΣΚ/232/2012
Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων – Καθήκοντα επιθεωρητή σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Κατάταξή του ή μη σε μισθολογικό κλιμάκιο σύμφωνα με το Ν. 3205/2003 – Καθορισμός των αποδοχών του.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Δεν είναι δυνατή η, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 2/70489/0022/15-12-2004 (Β΄1874) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κατάταξη σε Μισθολογικό Κλιμάκιο, κατά τις διατάξεις του Ν. 3205/2003, υπαλλήλου επί σχέσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.) κατηγορίας ΠΕ, ειδικότητας Πολιτικών Μηχανικών, στον οποίο υπάλληλο με υπουργική απόφαση ανατέθηκαν καθήκοντα Επιθεωρητή Δημοσίων Έργων, και β) για τον καθορισμό των αποδοχών της κατηγορίας αυτής Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων απαιτείται η έκδοση της, κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 10 του άρθρου 22 του Ν. 1418/1984, όπως το πρώτο εδάφιο της παραγράφου αυτής αντικαταστάθηκε τελικά με την παρ. 7 του άρθρου 2 του Ν. 3554/2007, Κ.Υ.Α. ή νομοθετική ρύθμιση. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/147/2019
Εξοδα παράστασης.Με δεδομένα τα ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι ο ως άνω δικαιούχος των επίμαχων εξόδων παράστασης δεν έχει επιλέξει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ Β, να λαμβάνει τις αποδοχές (έξοδα παράστασης) από τη θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του ως άνω δημοτικού ν.π.δ.δ. αντί των αποδοχών της οργανικής θέσης του ως μόνιμος υπάλληλος του ως άνω Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού. Ο προβαλλόμενος δε με το ως άνω έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος ισχυρισμός του ως άνω ν.π.δ.δ. ότι δηλαδή δεν υφίσταται εν προκειμένω η επίμαχη υποχρέωση επιλογής των εξόδων παράστασης του ως άνω Προέδρου του Δ.Σ. αντί των αποδοχών της οργανικής του θέσης ως υπαλλήλου Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, καθότι αφενός αυτός δεν είναι πλήρους απασχόλησης Πρόεδρος Δ.Σ., όπως προβλέπει η παρ. 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 προκειμένου να ισχύει η ως άνω υποχρέωση επιλογής, και αφετέρου οι αποδοχές του (έξοδα παράστασης) από τη θέση του ως Προέδρου του ως άνω Δ.Σ. δεν υπερβαίνουν τον εισαγωγικό βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης (780 ευρώ), όπως προβλέπει η παρ. 12 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 προκειμένου να ισχύει η ως άνω υποχρέωση επιλογής, πρέπει να απορριφθεί ως νόμω αβάσιμος. Τούτο δε διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν σχετικώς δεκτά στη σκέψη ΙΙ Β, η επίμαχη υποχρέωση επιλογής των εξόδων παράστασης αντί των αποδοχών της οργανικής θέσης ισχύει ανεξαρτήτως εάν η απασχόλησή του ως Πρόεδρου του Δ.Σ. είναι πλήρης, κατά την έννοια της παρ. 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, δεδομένου ότι η διάταξη αυτή δεν απαιτεί από τους Προέδρους Δ.Σ. δημοτικών ν.π.δ.δ. αλλά μόνο από τα μέλη αυτών να είναι πλήρους απασχόλησης, ώστε να ισχύει και γι’ αυτά η ως άνω υποχρέωση επιλογής αποδοχών, και του αν οι αποδοχές του (έξοδα παράστασης) από τη θέση του ως Προέδρου του Δ.Σ. δεν υπερβαίνουν τον εισαγωγικό βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς η παρ. 11 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, που προβλέπει την ως άνω υποχρέωση επιλογής αποδοχών, είναι ειδικότερη σε σχέση με την παρ. 12 του ίδιου άρθρου, που ορίζει, μεταξύ άλλων, σε συνδυασμό με το άρθρο 1 παρ. 1 και 2 του ν. 1256/1982 και ρυθμίζοντας ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα, ότι για να θεωρηθεί μη απαγορευόμενη δεύτερη απασχόληση η συμμετοχή μόνιμου υπαλλήλου Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού σε συμβούλια του δημόσιου τομέα πρέπει οι αποδοχές του από τη θέση του στο οικείο συμβούλιο να μην υπερβαίνουν τον εισαγωγικό βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
ΝΣΚ/167/2005
Καταβολή του κινήτρου παραγωγικότητας του άρθρου 16 παρ.4 του Ν 1571/1985, όπως ισχύει, σε δόκιμη υπάλληλο κατά τη διάρκεια ειδικής άδειας που της χορηγήθηκε για την προετοιμασία της ενόψει των Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων των άρθρων 34 του Ν 2725/1999 και 4 παρ.1 της ΚΥΑ 16117/7-6-2000 ειδική άδεια των αθλητών χορηγείται μετά αποδοχών. Κατά συνέπεια, αφού πρόκειται περί αδείας μετά αποδοχών, κατά τη διάρκεια αυτής θα χορηγείται το ρυθμιζόμενο με την κοινή υπουργική απόφαση 2/379/0022/4-2-2004 κίνητρο παραγωγικότητας, το οποίο περιλαμβάνεται στις αποδοχές σύμφωνα με τα άρθρα 7 παρ.1, 12 παρ.8 και 9 του Ν 3205/2003.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)226/2014
Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών από τον ΟΑΕΔ σε ωρομίσθιους διδάσκοντες, για την εργασία τους σε εκπαιδευτικές του μονάδες, διότι εκκαθαρίστηκαν εσφαλμένα με κατ’αποκοπή ωριαία αποζημίωση, βάσει των διατάξεων της, κατ’εξουσιοδότηση του άρθρου 3 του ν.2336/1995, όπως ισχύει, εκδοθείσας Κ.Υ.Α. 2/59250/0022/09, αντί του υπολογισμού τους με αναγωγή στο βασικό μισθό του εισαγωγικού βαθμού της κατηγορίας τους, σύμφωνα με τα άρθρα 12 και 13 του ν.4024/2011, δεδομένου ότι μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 22 του ν. 4024/2011 και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού ΚΥΑ 2/13917/0022/12 (ΦΕΚ Β΄ 414), που ρυθμίζεται ενιαία από 1.11.2011 το σύστημα υπολογισμού των αποδοχών των απασχολούμενων με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ. στο Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ. και τους Ο.Τ.Α., η ως άνω διάταξη του άρθρου 3 θεωρείται κατηργημένη, κατά το μέρος που παρέχει εξουσιοδότηση στην κανονιστική διοίκηση να καθορίζει ειδική ωριαία αποζημίωση.