ΝΣΚ/391/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συνδικαλιστικές άδειες – Επίλυση όλων των διαφορών που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 6 παρ.3 του Ν. 2224/1994 – Αρμόδιο θεσμικό όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιο θεσμικό όργανο για την επίλυση όλων των διαφορών που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 6 παρ.3 του Ν. 2224/1994, είναι η Επιτροπή Προστασίας Συνδικαλιστικών Στελεχών του άρθρου 15 του Ν. 1264/1982. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/424/2001
Συνδικαλιστικές άδειες δημοσίων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις που ισχύουν για τις συνδικαλιστικές άδειες των δημοσίων υπαλλήλων και την έκτασή τους είναι αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 6 του Ν 2224/1994 όπως έχει συμπληρωθεί με το άρθρο 11 του Ν 2336/1995.
ΝΣΚ/10/2013
Τρόπος επίλυσης των συμβατικών διαφορών που ανακύπτουν μεταξύ του Δημοσίου και του Φορέα Διαχείρισης Μαρίνας (Τουριστικός Λιμένας).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επίλυση της αναφερόμενης στο ερώτημα διαφοράς, που ανέκυψε μεταξύ των συμβαλλομένων μερών (Δήμου Ροδίων – Ελληνικού Δημοσίου), της από 13-6-2003 συμβάσεως παραχώρησης της χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Ρόδου, η οποία δεν επιλύθηκε ως σήμερα με διαιτησία κατά τα προβλεπόμενα στη σχετική διαιτητική ρήτρα, μπορεί να εισαχθεί προς επίλυσή της στο αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο. (ομοφ.)
ΝΣΚ/138/2024
Ερωτάται, ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5 περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει για τη μετακίνηση ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π.(…..) Το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5, περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει περί της μετακίνησης ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π., είναι η Συνέλευση του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης των διατάξεων του άρθρου 21 παρ. 1 εδ. α΄ ν. 4485/2017, το οποίο θα συγκροτηθεί ως διάφορο όργανο της, ήδη, υπάρχουσας Γενικής Συνέλευσης αυτού. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/33/2016
Αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στη σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ υπάγεται το αίτημα για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ΄ αμοιβή που υποβλήθηκε από υπάλληλο, ο οποίος προσελήφθη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) και απασχολείται ως αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 284/2017 γνωμ. Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/382/2001
ΝΠΔΔ. Επαναφορά υπαλλήλων ΤΕΑΠΟΚΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Αρμόδιο όργανο για την επαναφορά υπαλλήλων σύμφωνα με το άρθρο 26 του Ν 2190/1994 είναι η Τριμελής Επιτροπή της παραγράφου 4. β) Η απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής είναι υποχρεωτικά εκτελεστή. γ) Κατά της απόφασης (πράξης) της Επιτροπής αυτής προβλέπεται άσκηση αίτησης ακύρωσης μόνον από τον υπάλληλο και όχι και από το ΤΕΑΠΟΚΑ. δ) Η απόφαση του μονομελούς οργάνου διοίκησης για συγκρότηση της Επιτροπής αφορά και το ΤΕΑΠΟΚΑ.
ΝΣΚ/427/2004
Αρμοδιότητα εκδόσεως αποφάσεως ορισμού ελεγκτών ιατρών για τον έλεγχο των κατ’ οίκον ασθενούντων δημοσίων υπαλλήλων του Νομού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την μετατροπή της Νομαρχίας σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και την σύσταση της Περιφέρειας δεν δύναται να είναι ο Νομάρχης κατ’ άρθρο 60 παρ.5 του Ν 1943/1991 το αρμόδιο όργανο, για την έκδοση της αποφάσεως ορισμού ελεγκτών ιατρών για τον έλεγχο όλων των κατ’ οίκον ασθενούντων δημοσίων υπαλλήλων του Νομού.
ΝΣΚ/215/2007
Διορισμός γιατρού στο Ε.Σ.Υ. ως συγγενούς θανόντος εν υπηρεσία υπαλλήλου. Θητεία – μονιμότητα. Αρμόδιο όργανο για την πρόσληψη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για το διορισμό γιατρού στο Ε.Σ.Υ. ως συγγενούς θανόντος εν υπηρεσία υπαλλήλου, η αρμόδια διοικητική υπηρεσία ελέγχει τη συνδρομή των διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, που τάσσουν οι διατάξεις του Ν 3204/2003 άρθρο 6 παρ.9 και του Ν 2266/1994 άρθρο 14 παρ.20, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν 2839/2000 άρθρο 5 παρ.1, ο δε διορισμός του γιατρού ως Επιμελητή γίνεται με πενταετή θητεία, και η θέση, μετά τη λήξη της θητείας, επαναπροκηρύσσεται.
ΝΣΚ/181/1996
Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Αυτοκίνητα. Εφαρμογή ν.976/79. Για την εξώδικη και συμβιβαστική επίλυση διαφορών, που ανακύπτουν από τροχαία ατυχήματα προκαλούμενα από αυτοκίνητα, που περιήλθαν αυτοδικαίως στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις κατ άρθρο 39 παρ.2 εδ.β Ν.2218/94 (άρθρο 115 παρ.3 εδ.α Π.Δ.30/96), έστω και αν δεν εκδόθηκε σχετική διαπιστωτική πράξη, καθώς και από αυτοκίνητα που αποκτώνται από τις Ν.Α. κατ άλλο τρόπο από τον προβλεπόμενο στη διάταξη αυτή, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 4 επ. Ν.976/79, γιατί αυτές αναφέρονται μόνο σε διαφορές που ανακύπτουν από τροχαία ατυχήματα προκαλούμενα από οχήματα του Δημοσίου, όχι δε και άλλων ΝΠΔΔ, όπως είναι και οι Ν.Α. Δεν περιέρχονται στις Ν.Α. οι αρμοδιότητες των νομαρχών και των νομαρχιακών υπηρεσιών που αφορούν σε θέματα αποζημιώσεων λόγω ζημιών προκαλουμένων από οχήματα του Δημοσίου κατ άρθρα 4 επ. Ν.976/79, γιατί πρόκειται για θέματα δημόσιας περιουσίας εξαιρούμενα των αρμοδιοτήτων των Ν.Α. κατ άρθρο 3 παρ.1 Ν.2218/94 και, ως εκ τούτου, οι αρμοδιότητες αυτές ασκούνται από τον Περιφερειακό Διευθυντή κατ άρθρο 4 παρ.6 στοιχ.α Ν.2240/94.
ΕΣ/Τμ.1/51/2014
Οδοιπορικά έξοδα.οι με οποιαδήποτε ιδιότητα μετακινούμενοι με εντολή του Δημοσίου ή των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας, δικαιούνται τις αναγνωριζόμενες από τις άνω διατάξεις δαπάνες μετακίνησης. Για την καταβολή, όμως, των ανωτέρω δαπανών απαιτείται να έχει εκδοθεί, πριν από την αναχώρηση του μετακινούμενου, σχετική εντολή μετακίνησης από το αρμόδιο προς τούτο όργανο του νομικού προσώπου, ενώ ειδικά για τους Διοικητές των νοσοκομείων, η εντολή αυτή εκδίδεται από τον Διοικητή της αρμόδιας Υγειονομικής Περιφέρειας, που εποπτεύει το νοσοκομείο αυτό. Η εντολή αυτή πρέπει να είναι γραπτή και ειδικώς αιτιολογημένη, να αναφέρει επακριβώς την ημερομηνία μετακίνησης, τον αριθμό των ημερών εκτός έδρας, την αιτία μετακίνησης, τον τόπο και το μέσο μετακίνησης, καθώς και ότι η μετακίνηση εκτός έδρας γίνεται για την εκτέλεση υπηρεσίας που ανάγεται στα καθήκοντα των μετακινούμενων, όπως αυτά προσδιορίζονται στο πλαίσιο των ανατιθεμένων σ’ αυτούς αρμοδιοτήτων. Η παράλειψη έκδοσης της ανωτέρω εντολής από το αρμόδιο κατά νόμο όργανο, καθώς και η μη αναφορά όλων των αναγκαίων αυτής στοιχείων, καθιστά μη νόμιμη την υπηρεσιακή μετακίνηση και δεν γεννά δικαίωμα λήψης των νόμιμων δαπανών (πρβλ. Πράξεις Ι Τμ. Ε.Σ. 174/2013, 114/2013, κ.ά.).
ΣΤΕ 1822/2010
Εκτέλεση συμβάσεως καθαρισμού χώρων: Επειδή, οι ανωτέρω διατάξεις του Συντάγματος και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, προβλέπουν ότι πριν από κάθε δυσμενή ενέργεια ή μέτρο της Διοικήσεως εις βάρος του διοικουμένου απαιτείται η προηγουμένη κλήση του προκειμένου να εκφράσει τις απόψεις του. Όμως, στο δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων, ρυθμίζεται εξαντλητικά η διαδικασία επιλύσεως των διαφορών που τυχόν ανακύπτουν καθώς και τα δικαιώματα του αναδόχου, και επομένως, ενόψει και της ανάγκης ταχείας περατώσεως των σχετικών διαφορών, δεν καταλείπεται στα πλαίσια των συμβάσεων αυτών πεδίο εφαρμογής των ως άνω γενικών κανόνων περί της υποχρέωσης προηγούμενης ακροάσεως. Επομένως, νομίμως απορρίφθηκε από το δικάσαν δικαστήριο ο σχετικός λόγος της προσφυγής, θα έπρεπε δε, κατόπιν αυτού, να απορριφθεί ο περί του αντιθέτου λόγος αναιρέσεως ως αβάσιμος. ..ενόψει της μείζονος σπουδαιότητας των ζητημάτων που ανέκυψαν τόσο ως προς τη νομιμοποίηση του αιτούντος, όσο και ως προς τη φύση της επίδικης διαφοράς και την έκταση του δικαιώματος ακροάσεως στις διαφορές εκ συμβάσεων, το Τμήμα κρίνει ότι η επίλυση της υποθέσεως πρέπει κατ’ άρθρο 14 παρ. 5 εδαφ. β΄ του π.δ/τος 18/1989 να παραπεμφθεί στην επταμελή του σύνθεση..