ΝΣΚ/392/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ισχύς της διάταξης της παρ.1 του άρθρου 20 του Ν 3580/2007 που αφορά αποσπάσεις, μετατάξεις προσωπικού κ.λπ. εποπτευομένων φορέων από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αληθής έννοια της διάταξης ως προς την έναρξη και μόνο της προθεσμίας ισχύος του ενός έτους για αποσπάσεις, μετατάξεις προσωπικού κ.λπ., είναι αυτή που ορίζεται στο άρθρο 22 του Ν 3580/2007 δηλαδή εξήντα ημέρες από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, διότι δεν υπήρχε κανένας λόγος να περιορισθεί ουσιαστικώς η δωδεκάμηνη προθεσμία ισχύος, σε προθεσμία δέκα μηνών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
37798/2008
«Διευκρινίσεις ζητημάτων για μετακινήσεις – αποσπάσεις – μετατάξεις υπαλλήλων ΟΤΑ βάσει των διατάξεων του νέου Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων Ν. 3584/2007(ΦΕΚ 143 Α΄)».ΕΓΚ 28
ΝΣΚ/473/2008
Στελέχωση των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ με απόσπαση ή μετάταξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η στελέχωση με αποσπάσεις ή μετατάξεις των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ εξακολουθεί και μετά την ισχύ του Ν 3528/2007, να λαμβάνει χώρα κατά τις διατάξεις του Ν 2741/1999, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 37 του Ν 3066/2002, καθώς και το άρθρο 4 παρ.12 α), β) του Ν 3075/2002.
ΝΣΚ/142/2012
Α.Ε.Ι. – Ε.Τ.Ε.Π. – Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, να εξετάσει και αποφανθεί επί αιτημάτων για υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις κ.λπ.) των μελών Ε.Τ.Ε.Π., είναι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο της ακαδημαϊκής μονάδας, στην οποία ανήκουν τα μέλη Ε.Τ.Ε.Π. που αιτούνται τις υπηρεσιακές αυτές μεταβολές. Για τα θέματα των μελών Ε.Τ.Ε.Π. θέση Υπηρεσιακού Συμβουλίου επέχει, είτε η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, είτε η Γενική Συνέλευση της Σχολής, είτε η Σύγκλητος, ανάλογα με την ακαδημαϊκή μονάδα στην οποία ανήκει η συγκεκριμένη θέση που κατέχει το μέλος Ε.Τ.Ε.Π.
ΝΣΚ/133/2012
Διενέργεια μετατάξεων προσωπικού βάσει του άρθρου 24 του Ν.3599/2007 – Χρονικός περιορισμός πενταετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι μετατάξεις του προσωπικού, πλην του ιατρικού, των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του Ε.Σ.Υ. και του προσωπικού του Ε.Κ.Α.Β. που διενεργούνται κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 του Ν.3599/2007, δεν υπόκεινται στο χρονικό περιορισμό της πενταετίας από το διορισμό του ή από προηγούμενη μετάταξή του. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/96/2017
Προμήθεια ραμμάτων.(..)Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι:Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκε η ανωτέρω προμήθεια με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, δεδομένου ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις επιτρεπτής προσφυγής στην εν λόγω διαδικασία....Περαιτέρω, ως προς το δεύτερο λόγο διαφωνίας, το Κλιμάκιο καταρχάς κρίνει ότι η προβαλλόμενη από την Επίτροπο έλλειψη έγκρισης σκοπιμότητας δεν δύναται να βρει έρεισμα στην επικαλούμενη διάταξη του άρθρου 27 παρ. 11 του ν. 3867/2010,..Ωστόσο, λαμβανομένου υπόψη ότι, μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 3580/2007, η διενέργεια από τα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. των προμηθειών προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών του άρθρου 10 παρ. 1-6 του ν. 3580/2007 (...) εγκρίνεται με την ένταξή τους στο ΠΠΥΥ, στο οποίο καθορίζονται οι προαναφερθέντες όροι της εν λόγω διενέργειας, χωρίς να απαιτείται πλέον έγκριση σκοπιμότητας από άλλο όργανο, το Κλιμάκιο κρίνει, κατ’ εκτίμηση του σχετικού λόγου διαφωνίας, ότι μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στην ανάθεση της επίμαχης προμήθειας με την ανωτέρω εξαιρετική διαδικασία διαπραγμάτευσης, καθώς δεν προκύπτει ότι είχε παρασχεθεί σ’ αυτό σχετική δυνατότητα, στο πλαίσιο του συστήματος της ανάθεσης προμηθειών που θεσπίζει ο ν. 3580/2007, στο δε ΠΠΥΥ 2014 ήταν ενταγμένος ανοιχτός διαγωνισμός...Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί νόμιμη κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 17 του ν. 4332/2015, προεχόντως διότι, ενώ η διάταξη αυτή θέτει, μεταξύ άλλων, ως προϋπόθεση τα σχετικά είδη να μην έχουν παραδοθεί σε εκτέλεση σχετικώς συναφθείσας σύμβασης,..Ωστόσο, η εντελλόμενη δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά τους κωδικούς ραμμάτων...πρέπει να θεωρηθεί νόμιμη κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, όπως ισχύει, αφού το Νοσοκομείο έχει προσκομίσει στοιχεία εκ των οποίων προκύπτει ότι οι συμβατικές τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων...δεν υπερβαίνουν τις καταχωρημένες για αυτά τιμές στο Παρατηρητήριο Τιμών...Ως προς τα λοιπά είδη (βλ. κωδικούς ...), η δαπάνη τους δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί δυνάμει της ανωτέρω διάταξης, καθόσον δεν αποδεικνύεται από τον ελεγχόμενο φορέα η συνδρομή των προϋποθέσεων εφαρμογής της...Κατόπιν αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί
ΝΣΚ/380/2014
Εφαρμογή ή μη των άρθρων 69 και 70 του ν.3528/2007, μετά την ισχύ του ν.4024/2011, για τις (εσωτερικές) μετατάξεις υπαλλήλων του Ο.Γ.Α. – Έναρξη ισχύος των μετατάξεων – Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 23 του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού του Ο.Γ.Α. για τις υποβληθείσες, πριν την ισχύ του ν.4024/2011, αιτήσεις για (εσωτερική) μετάταξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Μετά την ισχύ του ν.4024/2011 και την αυτοδίκαιη κατάταξη των υπαλλήλων του Ο.Γ.Α. στους βαθμούς της παρ.1 του άρθρου 6 αυτού, μπορούν για τη μετάταξη υπαλλήλου του Ο.Γ.Α. σε κενή θέση (του Ο.Γ.Α.) άλλου κλάδου της ίδιας κατηγορίας, καθώς και για τη μετάταξη υπαλλήλου σε κενή θέση (του Ο.Γ.Α.) κλάδου ανώτερης κατηγορίας, να εφαρμοσθούν οι διατάξεις των άρθρων 69 και 70 του ν.3528/2007. 2) Οι ανωτέρω μετατάξεις ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσής τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. 3) Για τις υποβληθείσες, πριν την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011, αιτήσεις υπαλλήλων του Ο.Γ.Α. για μετάταξη, δεν μπορούν να τύχουν σήμερα εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 23 του Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού του Ο.Γ.Α., αλλά οι διατάξεις των άρθρων 69 και 70 του ν.3528/2007. (ομοφ.)
ΕλΣυν.Κλ.4/84/2016
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών έγινε, κατά παράβαση του άρθρου 50 παρ. 10 του ν. 3370/2005, η εντελλόμενη δε δαπάνη πληρωμής τους, στο πλαίσιο εκτέλεσης της επίμαχης μη νομίμως ανατεθείσας σύμβασης, είναι μη νόμιμη. Τούτο δε, ανεξαρτήτως του νομικού χαρακτηρισμού της σύμβασης ως μίσθωσης έργου ή ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθώς, σύμφωνα με όσα έγιναν σχετικώς δεκτά επίσης στην προηγούμενη σκέψη, η έκδοση της επίμαχης υπουργικής απόφασης απαιτείτο ανεξαρτήτως του νομικού χαρακτήρα της σύμβασης. Πλην όμως, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι για το ζήτημα της ισχύος ή μη της επίμαχης διάταξης του άρθρου 50 παρ. 10 του ν. 3370/2005, μετά τη θέση σε ισχύ των νεότερων περί κατάρτισης Προγράμματος Προμηθειών και Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ρυθμίσεων του ν. 3580/2007, έχουν διατυπωθεί διαφορετικές ερμηνευτικές εκδοχές, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της εν λόγω διάταξης, αλλά επειδή πίστεψαν, συγγνωστώς, ότι μπορούσαν να προβούν στην ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών χωρίς την εφαρμογή της, προς εξασφάλιση της συντήρησης και καλής λειτουργίας των οικείων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου αλλά και της συνολικής, κατ’ επέκταση, λειτουργίας του.(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/14/2010
Προμήθεια υγρών καυσίμων. Μη νόμιμος ο διαγωνισμός που διενεργείται από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση (Ν.Α) διότι, α) η Ν.Α., κατά το μέρος που ο διαγωνισμός αυτός διεξάγεται για την προμήθεια καυσίμων προς κάλυψη αναγκών νοσηλευτικών ιδρυμάτων και Κέντρων Υγείας που βρίσκονται εντός της εδα-φικής περιφέρειάς της, δεν είναι αρμόδια για τη διενέργεια της σχετικής διαδικασίας, καθόσον μετά την ισχύ του ν. 3580/2007 αρμόδια για την ανάθεση των προμηθειών αυτών καθίσταται η Έπιτροπή Προμηθειών Υγείας ή κατόπιν εξουσιοδότησης τα νοσηλευτικά ιδρύματα και β) οι εγγυητικές επιστολές συμμετοχής υποψηφίων στο διαγωνισμό, οι οποίοι ακολούθως αναδείχθηκαν και ανάδοχοι, όριζαν χρόνο ισχύος μικρότερο των εκατόν πενήντα (150) ημερολογιακών ημερών από την επομένη της διενέργειας του διαγωνισμού, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 25 παρ.4 του π.δ.118/2007 και του σχετικού όρου της διακήρυξης. Με την 662/2010 απόφασή του, το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακάλεσε την προμνησθείσα πράξη μόνο ως προς τη μη νομιμότητα της υποβαλλόμενης εγγυητικής επιστολής συμμετοχής μιας συμμετέχουσας στο διαγωνισμό εταιρείας κρίνοντας ότι η κατατεθείσα από αυτήν εγγυητική επιστολή συμμετοχής είχε νομίμως παραταθεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των εκατόν πενήντα (150) ημερών από την επομένη της διενέργειας του διαγωνισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 25 παρ.4 του π.δ.118/2007 σε συνδυασμό και με τον οικείο όρο της διακήρυξης.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4(Δ' ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/140/2017
Παροχή υπηρεσιών..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η προβαλλόμενη από τον Επίτροπο έλλειψη έγκρισης σκοπιμότητας των επίμαχων υπηρεσιών από το Διοικητικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου δεν δύναται να βρει έρεισμα στις επικαλούμενες διατάξεις του ν. 3329/2005 περί παροχής έγκρισης σκοπιμότητας, αφού αυτές δεν τυγχάνουν εφαρμογής στη διενέργεια προμηθειών ή παροχή υπηρεσιών που εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του ν. 3580/2007. Και τούτο, διότι μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 3580/2007, η διενέργεια από τα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. των προμηθειών προϊόντων ή της παροχής των υπηρεσιών του άρθρου 10 παρ. 1-6 του ν. 3580/2007 εγκρίνεται με την ένταξή τους στο Π.Π.Υ.Υ., στο οποίο καθορίζονται οι όροι της εν λόγω διενέργειας, χωρίς να απαιτείται πλέον έγκριση σκοπιμότητας από άλλο όργανο. Δοθέντος, δε, ότι η ένταξη προμήθειας ή παροχής υπηρεσίας στο Π.Π.Υ.Υ. αποτελεί την απαιτούμενη έγκριση σκοπιμότητας, οι επίμαχες υπηρεσίες πρέπει να έχουν ενταχθεί στο οικείο Π.Π.Υ.Υ. και, ακολούθως, να έχει όντως παρασχεθεί στο Νοσοκομείο εξουσιοδότηση υλοποίησης του Π.Π.Υ.Υ. κατά το μέρος αυτό. Τέτοιοι λόγοι, όμως, ότι δηλαδή οι επίμαχες υπηρεσίες δεν έχουν ενταχθεί στο Π.Π.Υ.Υ. ή –εφόσον έχουν ενταχθεί- ότι δεν έχει παρασχεθεί στο Νοσοκομείο εξουσιοδότηση υλοποίησης του προγράμματος κατά το μέρος αυτό, δεν προβάλλονται από τον Επίτροπο. Συνεπώς, απορριπτομένου ως αβασίμου του προβαλλομένου από τον Επίτροπο λόγου διαφωνίας, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του εάν αυτή μπορεί να υπαχθεί στις νομιμοποιητικές διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 2 του ν. 4332/2015.
Π.Δ. 1041/1979
Περί κωδικοποίησεως εις ενιαίον κείμενον υπό τον τίτλον "Κώδιξ Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, των ισχυουσών διατάξεων περί απονομής των πολιτικών και στρατιωτικών συντάξεων
Π.Δ 166/2000- ΦΕΚ: 153/Α/2000 -και Π.Δ.169/2007- ΦΕΚ: 210/Α/2007 -άρθρο 105 παρ. 23: Καταργείται από την έναρξη της ισχύος του Ν. 1489/1984 κάθε διάταξη που αναφέρεται στον Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 1041/1979) και τάσσει προθεσμία για την υποβολή αίτησης για αναγνώριση δικαιώματος σύνταξης ή την αύξηση της σύνταξης γενικά, καθώς και διατάξεις που τάσσουν προθεσμία για τη χορήγηση επιδομάτων που καταβάλλονται με τη σύνταξη