×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/398/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διαγραφή αλλοδαπής από τον Εθνικό Κατάλογο Ανεπιθυμήτων Αλλοδαπών (Ε.Κ.ΑΝ.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση υποχρεούται να διαγράψει αλλοδαπό από τον Ε.Κ.ΑΝ.Α. σε συμμόρφωση προς σχετική απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που στηρίχθηκε σε απόφαση διοικητικού δικαστηρίου, η οποία ακύρωσε ως πλημμελώς αιτιολογημένη τη σχετική άρνηση διαγραφής. (ομόφωνα) β) Μετά την ως άνω διαγραφή η Διοίκηση δεν κωλύεται να εκδώσει νέα πράξη εγγραφής, επάγουσα τα αυτά αποτελέσματα όπως και η διαγραφείσα εφόσον η δεύτερη πράξη θα έχει διαφορετική νομική βάση και θα αιτιολογείται επαρκώς. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/300/2002

Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Διαγραφή επιχείρησης. Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μπορεί η Διοίκηση να ανακαλέσει την διοικητική πράξη της διαγραφής επιχείρησης από το Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, ως παράνομη, επί τω λόγω ότι δεν προηγήθηκε της διαγραφής η καθοριζόμενη από τις οικείες διατάξεις διαδικασία της έκτακτης αναθεώρησης με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, κατά την οποία θα διαπιστώνονταν η συνδρομή ή όχι των λόγων διαγραφής.


ΝΣΚ/463/2002

Διαδικασία επανάκρισης εργοληπτικών επιχειρήσεων. Ανάκληση διαπιστωτικής πράξης διαγραφής εργοληπτικής επιχείρησης, που δεν υπέβαλε αίτηση επανάκρισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μη νόμιμη η διαπιστωτική πράξη περί της αυτοδίκαιης διαγραφής ατομικής εργοληπτικής επιχείρησης, η οποία δεν υπέβαλε αίτηση επανάκρισης κατά τις διατάξεις της παρ.17 του άρθρου 4 του Ν 2940/2001, εκ του λόγου ότι προηγουμένως είχε υποβληθεί αίτηση εγγραφής εργοληπτικής επιχείρησης με εταιρική μορφή, την οποία στελεχώνει ο ατομικός επιχειρηματίας. Η διαγραφή παραβιάζει τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση. Διακριτική ευχέρεια της διοίκησης, για την ανάκληση της πράξης περί διαγραφής. Οι συνέπειες της ανάκλησης επέρχονται αναδρομικά.


ΝΣΚ/55/2025

Δυνατότητα ανάκλησης πράξης διαγραφής φοιτητή από προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών προς ικανοποίηση σχετικού αιτήματός του, όταν για την οικεία διαγραφή, η οποία προκλήθηκε με αίτημα του ιδίου φοιτητή, έχει εκδοθεί πιστοποιητικό διαγραφής(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δυνατότητα ανάκλησης πράξης διαγραφής φοιτητή από προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών προς ικανοποίηση σχετικού αιτήματός του, όταν για την οικεία διαγραφή, η οποία προκλήθηκε με αίτημα του ιδίου φοιτητή, έχει εκδοθεί πιστοποιητικό διαγραφής.


ΝΣΚ/480/2003

Δυνατότητα της Διοικήσεως να προβεί σε ανάκληση Π. Δ/τος περί διαγραφής, αιτούντος ιδιώτη, από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών. Αποκατάσταση. Πάροδος προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ.3 του Ν 1447/1984, 21 του Ν 1848/1989 και 30 του Ν 2439/1996, με τις οποίες ρυθμίστηκε η διαδικασία για την πιστοποίηση συνδρομής των προϋποθέσεων της αποκαταστάσεως διαγραφέντων εφέδρων αξιωματικών, με την συγκρότηση και σύγκληση επιτροπών, η Διοίκηση είχε υποχρέωση να αποκαταστήσει έφεδρο αξιωματικό, που διαγράφηκε από τα στελέχη της εφεδρείας, αν και εφόσον υποβαλλόταν σχετική προς τούτο αίτηση από τον ενδιαφερόμενο μέσα στις νόμιμες προθεσμίες και περαιτέρω αποδεικνυόταν ότι συνέτρεχαν οι προς αποκατάσταση αυτού προϋποθέσεις, εκτός εάν η πράξη περί διαγραφής του πρώην εφέδρου, εξεταζομένη κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, πάσχει τυπικής παρανομίας, οπότε η Διοίκηση θα προχωρήσει σε ανάκληση της παρανόμου πράξεως. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/377/2001

Εταιρείες Ανώνυμες. Περάτωση εκκαθαρίσεως και διαγραφή των από το Μητρώο ΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Μετά την παρέλευση πενταετίας ή δεκαετίας, από τον χρόνο ενάρξεως της εκκαθαρίσεως, που θέτει το άρθρο 49 του ΚΝ 2190/1920, αυτή (εκκαθάριση) θεωρείται περατωθείσα. Εκτοτε η Διοίκηση οφείλει, εντός ευλόγου χρόνου, από της ανωτέρω παρόδου της προθεσμίας, να προβαίνει στη διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο ΑΕ και να δημοσιεύει την σχετική ανακοίνωση περί διαγραφής στο ΦΕΚ (ΤΑΕ και ΕΠΕ), οπότε από της ανωτέρω δημοσιεύσεως παύει και η νομική προσωπικότητα της εταιρείας. 2. Η Διοίκηση οφείλει πριν την διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο να την καλεί, προκειμένου η τελευταία να υποβάλλει σχετικό αίτημά της, περί χορηγήσεως ειδικής αδείας του Υπουργείου Εμπορίου, για παράταση του σταδίου εκκαθαρίσεως (άρθρο 49 παρ.6 του ΚΝ 2190/1920). 3. Μετά την παύση της νομικής προσωπικότητας της ΑΕ, οι εταιρικοί της δανειστές και οι μέτοχοι αυτής, δύνανται να προστατευθούν, όσον αφορά τις απαιτήσεις τους, κατά τις γενικές διατάξεις του ΑΚ και ιδία με αυτές των άρθρων 75,76,1913 επ. και 1918 τούτου, περί ευθύνης των εκκαθαριστών και δικαστικής εκκαθαρίσεως κληρονομίας. 4. Η υποβολή αιτήματος από τους εκκαθαριστές της εταιρείας για περάτωση της εκκαθαρίσεως πέραν της πενταετίας, δεν απαιτείται να συνοδεύεται από σχετική απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως (άρθρα 49 παρ.7 και 21 ΚΝ 2190/1920).


ΝΣΚ/341/2016

Εάν είναι νομικά αναγκαία η ανάκληση της διαγραφής ανωνύμου εταιρείας από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, για την ταμειακή βεβαίωση, σε βάρος της, οφειλών προς το Δημόσιο, οι οποίες ανάγονται σε χρόνο κατά τον οποίο η εταιρεία υφίστατο νομίμως, αλλά διαπιστώθηκαν μετά τη λύση, εκκαθάριση και διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών.(...)Ενδείκνυται κατ’ αρχήν να επιδιώξει το Δημόσιο την ανάκληση της διαγραφής ανωνύμου εταιρείας, η οποία έχει λυθεί και εκκαθαρισθεί, από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, προκειμένου να προβεί στην εις βάρος της ταμειακή βεβαίωση οφειλών αυτής προς το Δημόσιο, οι οποίες ανάγονται σε χρόνο κατά τον οποίο η εταιρεία υφίστατο νομίμως, αλλά διαπιστώθηκαν μετά τη λύση, εκκαθάριση και διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών. Ανεξαρτήτως πάντως αν ανακληθεί ή όχι η πράξη της διαγραφής, λαμβάνει χώρα αυτοδικαίως αναβίωση του σταδίου της εκκαθάρισης και του νομικού προσώπου της εταιρείας για τις ανάγκες της εκκαθάρισης (ομόφ.)


ΝΣΚ/243/2004

Διαγραφή αλλοδαπού από τον Εθνικό Κατάλογο Ανεπιθυμήτων Αλλοδαπών (Ε.Κ.ΑΝ.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απόφαση του πλημμελειοδικείου που διατάσσει την αναστολή εκτελέσεως του περί απελάσεως του αλλοδαπού ασφαλιστικού μέτρου, επιφέρει την ουσιαστική διαγραφή του αλλοδαπού από τον Ε.Κ.ΑΝ.Α., για όσο χρόνο διαρκεί η αναστολή αυτή. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/500/2002

Ένοπλες Δυνάμεις. Υπαξιωματικοί. Διαγραφή δυσμενών στοιχείων. Συμμόρφωση Διοίκησης. Απαλλαγή απαντήσεως της Διοίκησης σε καταχρηστικώς υποβαλλόμενα αιτήματα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η Διοίκηση νομίμως και πλήρως συμμορφώθηκε με την υπ αριθ. 309/1990 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, και έκρινε τον Υπαξιωματικό Ε. Κοσμίδη, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής δυσμενών στοιχείων, από τη θέση του σε αποστρατεία, χωρίς να τον επαναφέρει στην ενεργό υπηρεσία. Η εμμονή του ενδιαφερομένου στην υποβολή νέων αιτήσεων για επανεξέταση της υποθέσεως, επί των οποίων έλαβε ήδη απαντήσεις, χωρίς να επικαλείται και να προσκομίζει νέα στοιχεία, μπορεί να θεωρηθεί καταχρηστική, και να απαλλαγεί η Διοίκηση από την υποχρέωση απαντήσεως σ' αυτές.


ΝΣΚ/243/2003

Χορήγηση πιστοποιητικού πλησιεστέρων συγγενών διαγραφέντος από το οικείο δημοτολόγιο, λόγω απωλείας της Ελληνικής ιθαγενείας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η χορήγηση από τον Δήμαρχο πιστοποιητικού πλησιεστέρων συγγενών θανόντος και διαγραφέντος από το οικείο δημοτολόγιο, είναι, όμως, κατ’ αρχήν δυνατή η χορήγηση αντιγράφου των αιτούντων, της οικογενειακής μερίδος του ανωτέρω, όπως εκείνη έχει τηρηθεί μέχρι την επελθούσα διαγραφή του, με την σχετική, πάντως, μνεία περί του γεγονότος της διαγραφής του, λόγω απωλείας της Ελληνικής του ιθαγένειας.


ΝΣΚ/372/2005

Αξιωματικοί. Διαγραφή δυσμενών στοιχείων. Υποβολή αναφοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μόνο εφάπαξ μπορεί να υποβληθεί αναφορά (αίτηση) διαγραφής δυσμενών στοιχείων για συγκεκριμένη δυσμενή κρίση. Η διαδικασία πρέπει να ολοκληρώνεται μέσα σε μια πενταετία από την κοινοποίηση της δυσμενούς κρίσεως. Υποβολή δεύτερης αναφοράς διαγραφής δυσμενών στοιχείων δεν επιτρέπεται ούτε καν με την μορφή αιτήσεως θεραπείας του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.