ΝΣΚ/404/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εγκυρότητα ή μη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών εν σχέσει προς την εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν 3021/2002, του άρθρου 5 παρ.3 του ΠΔ 261/1997 και την ύπαρξη διαφοράς του αναγραφομένου στην κατακυρωτική πράξη και στη σύμβαση συμβατικού τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η μη τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 4 του Ν 3021/2002 οδηγεί σε ακυρότητα των δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με αντικείμενο άνω των 250.000 ευρώ. β) Το άρθρο 5 παρ.3 του ΠΔ 261/1997 δεν εφαρμόζεται όταν δεν προκύπτει ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών είναι ανώτερη των 3.000.000 δρχ. γ) Ακυρότητα της συμβάσεως όταν το αναγραφόμενο σ’ αυτή συμβατικό τίμημα είναι διάφορο της προσφοράς του αναδόχου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/339/2005
Ερμηνεία διατάξεων του ΠΔ 261/1997, «διαφάνεια στην διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης».1. Μετά την προσθήκη, με το Ν 3166/2003, περίπτωσης δ΄ στην παρ.2 του άρθρου 2 του Π.Δ. 261/1997 (ΦΕΚ Α΄ 186) και τον αναγραμματισμό της αρχικής περίπτωσης δ΄ σε περίπτωση ε΄ : α) στους «αναδόχους διαφημιστικών υπηρεσιών» της παρ.3 του άρθρου 2 του Π.Δ. 261/1997 περιλαμβάνονται και οι ανάδοχοι στους οποίους ανατίθενται, υπηρεσίες της προεκτεθείσας περίπτωσης δ΄ κατά το μέρος που η «οργάνωση ιστοσελίδων στο διαδίκτυο» δεν περιλαμβάνει και καταχώρηση στην ιστοσελίδα διαφημιστικών μηνυμάτων σε τρόπο ώστε τα τελευταία να προβάλλονται στο κοινό και β) η πρώην περ.δ΄ και ήδη ε΄ αφορά «τους αναδόχους μετάδοσης ή καταχώρησης διαφημιστικών και λοιπών μηνυμάτων» της παρ.4 του άρθρου 2 του Π.Δ. 261/1997. 2. Οι ανάδοχοι όλων των διαφημιστικών και άλλων συναφών δραστηριοτήτων που εντάσσονται στην κατηγορία των «διαφημιστικών υπηρεσιών», δηλαδή όλων των υπηρεσιών της παρ.2 του άρθρου 2 του Π.Δ. 261/1997 που δεν ανήκουν στην κατηγορία της μετάδοσης ή καταχώρησης ή με άλλο μέσο προβολής προς το κοινό των σχετικών μηνυμάτων και το ύψος της προβλεπόμενης δαπάνης της συγκεκριμένης ανάθεσης υπερβαίνει το ποσό των 3.000.000 δρχ., πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Διαφημιστικών του Δημοσίου της παρ.3 του ίδιου άρθρου. 3. Για όλες τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στην κατηγορία των «διαφημιστικών υπηρεσιών», έστω και αν δεν αναφέρονται ρητά στην απαρίθμηση της παρ.2 του άρθρου 2 του Π.Δ. 261/1997, δηλαδή για όλες τις δραστηριότητες που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία της «μετάδοσης ή καταχώρησης ή με άλλο μέσο προβολής προς το κοινό των σχετικών μηνυμάτων», η σχετική ανάθεση γίνεται υποχρεωτικά σε εγγεγραμμένες στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου εταιρίες, εάν το ύψος της προβλεπόμενης δαπάνης υπερβαίνει το ποσό των 3.000.000 δρχ. 4. Οι φορείς του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα (ΟΤΑ, Οργανισμοί κλπ), που αναφέρονται στο άρθρο 1 του Π.Δ. 261/1997, δεν εξαιρούνται του ανωτέρω Νομοθετικού Πλαισίου Διαφήμισης Προγραμμάτων του Κ.Π.Σ., όταν εκτελούν δράσεις «ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης» στα πλαίσια του Κ.Π.Σ. 5. Η Αναθέτουσα Αρχή πρέπει να αναθέτει σε έναν ανάδοχο το σύνολο των διαφημιστικών υπηρεσιών που εντάσσονται σε συγκεκριμένη διαφημιστική προβολή της δραστηριότητάς της ή ορισμένου αγαθού ή υπηρεσίας που προσφέρει.
ΝΣΚ/17/2009
Υπαγωγή ή μη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πεδίο εφαρμογής του ΠΔ 261/1997, ως αναθέτουσας αρχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. -με την επιφύλαξη της εφαρμογής του ΠΔ 60/2007- δεν υπάγεται ως αναθέτουσα αρχή στη ρύθμιση του ΠΔ 261/1997, καθόσον δεν εντάσσεται στην νομική έννοια του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
ΝΣΚ/409/2006
Εφαρμογή ή μη του ΠΔ 261/1997 για τις δράσεις προβολής και προώθησης αγαθών και υπηρεσιών μη παρεχομένων από τις ίδιες τις Περιφέρειες ως αναθέτουσες αρχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι δράσεις προβολής και προώθησης εκ μέρους των αναθετουσών αρχών, στο πλαίσιο των περιφερειακών προγραμμάτων του Γ΄ Κ.Π.Σ., αγαθών και υπηρεσιών των Περιφερειών της χώρας που παράγονται ή παρέχονται όχι από τις ίδιες τις αναθέτουσες αρχές αλλά από ανεξάρτητους παραγωγικούς φορείς, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΠΔ 261/1997 (ΦΕΚ Α΄186). (πλειοψ.)
ΝΣΚ/303/2006
Υπαγωγή ή μη της Α.Ε. με την επωνυμία «Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής Α.Ε.» στο ρυθμιστικό πεδίο του ΠΔ 261/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Α.Ε. με την επωνυμία «Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής Α.Ε.» δεν υπάγεται στο ρυθμιστικό πεδίο του ΠΔ 261/1997, διότι ελλείπει η ύπαρξη αποφασιστικής επιρροής του Κράτους, του δημοσίου τομέα, στην διοίκησή της. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/65/2005
Τοπικές Πρωτοβουλίες για την Απασχόληση. Ανάθεση ενεργειών Συμβουλευτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση κατά την οποία στο πλαίσιο εφαρμογής παρεμβάσεων, που διέπονται από την υπ αριθ. 112852/2002 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ανατίθεται από αναδόχους φορείς ενεργειών Συμβουλευτικής, οι οποίοι υπάγονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην παρ.2 του άρθρου 1 του Ν 3021/2002, η υλοποίηση δράσεων των Τοπικών Πρωτοβουλιών για την Απασχόληση, οι οποίες στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου, τη δημοσιότητα και την ανάπτυξη τοπικών δικτύων, πρέπει να εφαρμόζονται οι διατάξεις του Π. Δ/τος 261/1997. Σε όσες περιπτώσεις συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του ως άνω Π. Δ/τος, οι αναθέτουσες αρχές υποχρεούνται να αναθέτουν σε εταιρίες εγγεγραμμένες στο Μητρώο Διαφημιστών του Δημοσίου τις υπηρεσίες υπό στοιχεία α΄, β΄, γ΄ και δ΄ της παρ.2 του άρθρου 2 του Π. Δ/τος 261/1997.
ΝΣΚ/303/2002
Δημοτική Αστυνομία. Μετάταξη ειδικού προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας σε άλλον ΟΤΑ. Εφαρμογή του άρθρου 19 παρ.3 του ΠΔ 23/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση διαδικασίας μετάταξης, υπαλλήλου του ειδικού προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας σε άλλον ΟΤΑ, μετά την δημοσίευση του ΠΔ 23/2002, (άρθρο 19 παρ.3) όταν δεν έχει συμπληρωθεί δεκαετής χρόνος υπηρεσίας στον ΟΤΑ που προσελήφθη (πλειοψ.). Η ανωτέρω ρύθμιση δεν καταλαμβάνει τις μετατάξεις σε ανώτερο κλάδο.
18195/2011
Θέμα: Ισχύς των διατάξεων του Π.Δ. 261/1997 σχετικά με την κρατική διαφήμιση
ΝΣΚ/385/2005
Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.) – Συμβάσεις έργου – Έκδοση βεβαίωσης άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως εκ της αδιάστικτης διατύπωσης της διάταξης του άρθρου 2 περίπτωση ιβ’ του Ν 3086/2002 και του ότι δεν προβλέπεται από το νόμο (Ν 342/1976, ΠΔ 598/1985) η διεξαγωγή της δικαστικής υπεράσπισης και γενικότερα της νομικής υποστήριξης της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), δεν συντρέχει αρμοδιότητα των Υπηρεσιών αυτού (Ν.Σ.Κ.) για την έκδοση της, κατ’ άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997 γνωμοδότησης (βεβαίωσης) για τις συμβάσεις που πρόκειται να συνάψει η Κ.Σ.Ο.Τ. με δέκα καθηγητές.
ΣΤΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 3470/2011
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-Ανάθεση-Αποκλεισμός υποψηφίου: Επειδή, ο νομοθέτης με τον εκτελεστικό του άρθρου 14 παρ. 9 του Συντάγματος νόμο 3021/2002, που ίσχυε κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβαλλομένης πράξεως με τα άρθρα 2 και 3 του ν. 3021/2002 .., καθιέρωσε την γενική και απόλυτη απαγόρευση σύναψης δημοσίων συμβάσεων με φυσικά ή νομικά πρόσωπα, των οποίων οι ιδιοκτήτες, βασικοί μέτοχοι, εταίροι και διευθυντικά στελέχη είναι ιδιοκτήτες, βασικοί μέτοχοι, εταίροι και διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης καθώς και με φυσικά ή νομικά πρόσωπα των οποίων οι ιδιοκτήτες, βασικοί μέτοχοι, εταίροι και διευθυντικά στελέχη είναι παρένθετα πρόσωπα ή συγγενείς ιδιοκτητών, βασικών μέτοχων, εταίρων και διευθυντικών στελεχών επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης, αν τα τελευταία δεν καταφέρουν να αποδείξουν ότι ενεργούν δι' ίδιον λογαρισμόν και δεν είναι παρένθετα ή ότι έχουν οικονομική αυτοτέλεια έναντι των συγγενών αυτών. Ενόψει όμως της εννοίας των διατάξεων του άρθρου 14 παρ. 9 του Συντάγματος, όπως αυτή εξετέθη στην προηγουμενη σκέψη και σύμφωνα με την οποία μόνη η συνδρομή μιας εκ των ασυμβιβάστων ιδιοτήτων δεν μπορεί να οδηγήσει στην απαγόρευση αναθέσεως δημοσίας συμβάσεως, αν δεν αποδεικνύεται, περαιτέρω, ότι κατά τη διαδικασία της αναθέσεως της συγκεκριμένης δημοσίας συμβάσεως, το εν λόγω πρόσωπο, το φέρον την προαναφερθείσα ιδιότητα προέβη αποδεδειγμένα σε παράνομη ή αθέμιτη ενέργεια , προκειμένου να επιτύχει να του ανατεθεί, τελικώς, η εν λόγω δημόσια σύμβαση, το όλο πλέγμα των διατάξεων του νόμου 3021/2002, ο οποίος στηρίζεται σε αντίθετη ερμηνεία των διατάξεων του εν λόγω άρθρου του Συντάγματος και με τον οποίο προσδιορίζονται οι συνέπειες της συνδρομής των ασυμβιβάστων ιδιοτήτων του εν λόγω άρθρου, προσκρούουν στην αληθή έννοια αυτού και ως αντίθετες με αυτό δεν είναι εφαρμοστέες. Με τα δεδομένα αυτά η προσβαλλόμενη απόφαση η οποία εξεδόθη κατ' εφαρμογή των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων του νόμου 3021/2002 είναι ακυρωτέα, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών λόγων ακυρώσεως.
ΝΣΚ/122/2005
Επιθεωρητές – Ελεγκτές Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών – Κύρος εκθέσεως ελέγχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Έκθεση, την οποία Επιθεωρητής-Ελεγκτής του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών υπέβαλε μετά την, κατ εφαρμογή του άρθρου 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, ανάκληση της προς αυτόν σχετικής εντολής και την ανάθεσή της σε άλλον Επιθεωρητή-Ελεγκτή, πάσχει ακυρότητα και δεν μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την κατ άρθρο 7 παρ.5 του ΠΔ 338/2002 σύνταξη του πορίσματος του Γενικού Επιθεωρητή του Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε.