ΝΣΚ/405/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δήμοι-Κοινότητες. Κώλυμα διορισμού μονίμου υπαλλήλου ΟΤΑ, συνεπεία μη εκπληρώσεως των στρατιωτικών υποχρεώσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου διορισμού μονίμου υπαλλήλου ΟΤΑ, η αποκλειστική αρμοδιότητα προς απόδειξη των προϋποθέσεων εκπλήρωσης των στρατιωτικών υποχρεώσεων (ή της νόμιμης απαλλαγής από αυτές) του μέλλοντος να διορισθεί, ανήκει στην αρμόδια στρατολογική αρχή, δια του χορηγουμένου σχετικού πιστοποιητικού στρατολογικής καταστάσεως, η νομιμότητα του περιεχομένου του οποίου δεν μπορεί να τύχει αμφισβητήσεως από την υπηρεσία που θα προέλθει στον διορισμό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.3036/2002
Τροποποίηση διατάξεων στρατολογικής νομοθεσίας, ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ορισμένων κατηγοριών στρατευσίμων, ανυποτάκτων και οπλιτών, θέματα επαγγελματιών οπλιτών και άλλες διατάξεις.
Ν.2510/1997
Ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ορισμένων κατηγοριών στρατευσίμων, ανυπότακτων και οπλιτών, τροποποίηση διατάξεων της στρατολογικής νομοθεσίας, καθιέρωση εναλλακτικής υπηρεσίας και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/203/2003
Κωλύματα διορισμού υπαλλήλου ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η καταδίκη με πρωτόδικη απόφαση υποψηφίου προς διορισμό υπαλλήλου δεν συνιστά έλλειψη προσήκοντος ήθους και κώλυμα διορισμού σε ΟΤΑ, κατά το άρθρο 16 παρ.1 περ.η’ του Ν 1188/1981.
ΝΣΚ/249/2007
Προϋποθέσεις διορισμού στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα συγγενούς αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.20 του Ν 2266/1994.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη στη μεταβατική διάταξη της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006 ενιαύσια προθεσμία για την υποβολή αιτήσεως διορισμού στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα συγγενούς αποβιώσαντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, παρέχεται σε όλους εκείνους για τους οποίους μέχρι τη δημοσίευση του ως άνω νόμου (15.3.2006) έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία, είτε από την ημερομηνία του θανάτου του υπαλλήλου, είτε, αν συνέτρεχε προσωπικός λόγος για τον δικαιούχο, από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας για διορισμό, είτε από την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.
ΝΣΚ/172/2000
ΟΤΑ. Χρόνος αναδρομικής εφαρμογής αποφάσεως του ΣτΕ περί διορισμού υπαλλήλου σε ΟΤΑ, δυνατότητας καταβολής αποδοχών και ασφαλιστικής κάλυψης αυτού, για χρόνο που δεν προσέφερε υπηρεσία στον ΟΤΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μετά από απόφαση του ΣτΕ, που απέρριψε σχετική έφεση του Ελλ.Δημοσίου κατ αποφάσεως του Διοικ.Εφετείου Χανίων η οποία έκανε δεκτή αίτηση ακυρώσεως επιτυχόντος υπαλλήλου σε διαγωνισμό για κάλυψη μοναδικής κενής θέσης γραμματέα Κοινότητας, πράξη διορισμού του υπαλλήλου αυτού, ανατρέχει στο χρόνο της λήξης της τρίμηνης προθεσμίας εντός της οποίας όφειλε το αρμόδιο όργανο να διενεργήσει τον έλεγχο νομιμότητας της πράξης του διορίζοντος οργάνου και να την δημοσιεύσει στο ΦΕΚ. Δεν οφείλεται μισθός και ασφαλιστική κάλυψη για τον χρόνο κατά τον οποίο η υπάλληλος αυτή δεν προσέφερε υπηρεσία στον οικείο ΟΤΑ (άρθρο 105 παρ.1 περίπτ.α Ν.1188/81).
ΝΣΚ/458/2001
Ένοπλες Δυνάμεις. Ακύρωση της παραλείψεως διορισμού υπαλλήλου στο ΓΕΑ με απόφαση του ΣτΕ. Αναδρομική καταβολή αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Πρόεδρος: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Ο αιτών υπάλληλος δικαιούται της καταβολής των αποδοχών που θα αποκόμιζε αν εξ αρχής είχε επιλεγεί και διορισθεί από 15-6-1989 μέχρι 10-11-1991 (ημερομηνία διορισμού του ως μονίμου υπαλλήλου στο Υπουργείο Οικονομικών). Από τις αποδοχές όμως αυτές οι οποίες σημειωτέον θα πρέπει να του καταβληθούν από το ΓΕΑ και όχι από το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να του αφαιρεθεί παν ότι αποκόμισε από την παροχή εργασίας κατά το ως άνω χρονικό διάστημα σε άλλο εργοδότη.
ΝΣΚ/137/2007
Διορισμός τέκνων θανόντων κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης υπηρεσιακού καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αίτημα διορισμού σε κενή οργανική θέση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (τ. Εθνικής Οικονομίας) θυγατέρας θανόντος το έτος 1987 και εν ζωή μονίμου υπαλλήλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, γεννηθείσας το έτος 1976, δεν καταλαμβάνεται από τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 18 του Ν 3448/2006.
ΝΣΚ/43/2016
ΕΟΤ – Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να ανακαλέσει πράξεις πρόσληψης, μονιμοποίησης και μετάταξης υπαλλήλου, οι οποίες εκδόθηκαν κατόπιν υποβολής μη έγκυρου πιστοποιητικού σπουδών στον ατομικό φάκελο του υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που έληξε την 31-1-1986 με το διορισμό του προσώπου που αφορούσε σε οργανική θέση μονίμου υπαλλήλου του Ε.Ο.Τ. κατ’ εφαρμογή του ν. 1476/1984, δεν δύναται να λυθεί με καταγγελία σήμερα (ομοφ.). Η διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει τον παραπάνω διορισμό του στον Ε.Ο.Τ. καθώς και την απόφαση μεταφοράς του σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ του Δημοσίου, διότι, κατά τον χρόνο διορισμού του στον Ε.Ο.Τ., υπέβαλε αναληθές κατά περιεχόμενο πιστοποιητικό σπουδών, παρότι εν τέλει απέκτησε τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για τη θέση του κλάδου που διορίσθηκε, πριν την ημερομηνία του διορισμού του (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/343/2009
Διορισμός στο Δημόσιο μέλους της οικογένειας υπαλλήλου που απεβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) α. Για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 δεν έχει παρέλθει η πενταετής προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 18 του νόμου αυτού για την υποβολή αιτήσεως διορισμού, εφαρμογή έχει η παραπάνω παρ. 1 ανεξάρτητα από τον χρόνο που έχει επέλθει ο θάνατος και συνεπώς δικαιούνται να υποβάλουν την αίτηση διορισμού εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε ετών από την ημερομηνία του θανάτου ή από τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου ηλικίας διορισμού ή από την εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων, ενώ για όσους μέχρι τη δημοσίευση του Ν 3448/2006 έχει παρέλθει η παραπάνω πενταετής προθεσμία, παρέχεται για την υποβολή αιτήσεως διορισμού η ετήσια προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 18 του νόμου αυτού. (ομοφ.) β. Για τη θεμελίωση δικαιώματος διορισμού απαιτείται η ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος και της επελεύσεως του θανάτου. Η συνδρομή ή μη της προϋποθέσεως αυτής προκύπτει από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως και όχι μόνο από το γεγονός της τυχόν εκτελέσεως του υπηρεσιακού καθήκοντος του θανόντος υπαλλήλου με ευσυνειδησία και υπερβάλλοντα ζήλο, ενώ δεν είναι απαραίτητο το υπηρεσιακό αυτό καθήκον να ενέχει επικινδυνότητα αντικειμενικά λόγω της φύσης του. (ομοφ.) 2) Το πόρισμα της συνταξιοδοτικής διαδικασίας δεν υποκαθιστά την Ένορκη Διοικητική Εξέταση που πρέπει να διενεργείται από την υπηρεσία του θανόντος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/249/2015
Διορισμός υπαλλήλου ΟΤΑ χωρίς την κατοχή του τυπικού προσόντος του κλάδου στον οποίο διορίστηκε – Ανάκληση ή μη της πράξης διορισμού της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Τρίπολης δεν υποχρεούται μεν να ανακαλέσει τη μη νόμιμη πράξη διορισμού της υπαλλήλου, πλην όμως, είναι σύμφωνο με την αρχή της νομιμότητας και του κράτους δικαίου, να προβεί στην ανάκλησή της, με ειδικώς αιτιολογημένη κρίση ότι η υπάλληλος που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε τον παράνομο διορισμό της. Στην περίπτωση, κατά την οποία, η ως άνω Υπηρεσία δεν οδηγηθεί αιτιολογημένα στην ανάκληση του διορισμού της υπαλλήλου, θα πρέπει, για λόγους ηθικής και υπηρεσιακής τάξης, να επανεξετάσει τη μισθολογική και βαθμολογική της εξέλιξη, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 28 του ν. 4024/2011 και να προβεί στην ανάκληση της πράξης κατάταξης της υπαλλήλου σε βαθμό και σε μισθολογικό κλιμάκιο βάσει των διατάξεων του ν. 4024/2011 και στην κατάταξή της, αναδρομικά από τον χρόνο έναρξης ισχύος του νόμου αυτού, στην κατηγορία ΔΕ για την οποία έχει το οικείο τυπικό προσόν, με την προσθήκη τριών (3) ετών στον χρόνο που λαμβάνεται υπόψη για την τελική της κατάταξη. (πλειοψ.)