ΝΣΚ/145/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εφαρμογή ή μη του άρθρου 17 παρ.13 του Ν 2190/1994 στις περιπτώσεις παραιτήσεως δικηγόρου της ΑΣΠΑΙΤΕ και διορισμού μέλους του Ε.Τ.Π. των Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν επιτρέπεται η ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.13 εδαφ. τελευταίο του Ν 2190/1994 και στην περίπτωση παραιτήσεως δικηγόρου της ΑΣΠΑΙΤΕ, που υποβλήθηκε σε χρόνο μικρότερο του ενός έτους από την υπογραφή της συμβάσεως έμμισθης εντολής, καθώς και για το διορισμό μέλους του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι. (επόμενου κατά σειρά στον πίνακα επιτυχόντων), λόγω μη αποδοχής διορισμού ή παραίτησης διοριστέου μέλους του Ε.Τ.Π. εντός ενός έτους από το διορισμό του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/47/2010
Τυπικό προσόν της τετραετούς επαγγελματικής ή εργαστηριακής εμπειρίας υποψηφίου για διορισμό σε θέση μέλους Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα προσόντα διορισμού για την κάλυψη της θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι. είναι: 1) πτυχίο Τ.Ε.Ι. ή ισότιμο αυτού πτυχίο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και 2) τετραετής εργαστηριακή ή επαγγελματική εμπειρία. Τα προσόντα αυτά πρέπει να είναι αντίστοιχα της θέσης που πρόκειται να πληρωθεί. Η εργαστηριακή και επαγγελματική εμπειρία του υποψηφίου που είναι κάτοχος αλλοδαπού τίτλου σπουδών προσμετράται από την ημερομηνία αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ της ισοτιμίας και αντιστοιχίας του τίτλου αυτού με το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.
ΝΣΚ/362/2000
Δημόσιο. Διορισμός. Ειδικές ευεργετικές διατάξεις άρθρου 14 παρ.20 Ν.2266/1994 και άρθρου 2 παρ.17 Ν.2349/1995 για τον διορισμό στο Δημόσιο κλπ μέλους οικογενείας του αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση υπηρεσίας υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου περί διορισμού στο Δημόσιο κλπ μέλους της οικογενείας αποβιώσαντος κατά την εκτέλεση υπηρεσίας υπαλλήλου, κατ εφαρμογή των ειδικών ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 14 παρ.20 του Ν.2266/1994 και του άρθρου 2 παρ.17 του Ν.2349/1995: α) Η αποκλειστική προθεσμία του ενός (1) έτους, η οποία ορίζεται στο άρθρο 2 παρ.17 περ.β του Ν.2349/95 αναστέλλεται μεν μέχρι της κατά τον Α.Κ. (άρθρο 127) ενηλικιώσεώς του, κατά την λήξη της, ανηλίκου ενδιαφερομένου (συμπληρώσεως του 18ου έτους της ηλικίας του) και επί 6μηνο μετά ταύτην, όχι όμως και μέχρι συμπληρώσεως της προς διορισμό ηλικίας (21ου ή 20ού έτους αναλόγως της κατηγορίας). β) Οι διοριζόμενοι βάσει των, ως άνω, διατάξεων εμπίπτουν στους περιορισμούς του δια του άρθρου 6 παρ.1 του Ν.2683/99 κυρωθέντος Υπαλληλικού Κώδικα ως προς τα όρια ηλικίας διορισμού, κατώτατα και ανώτατα. γ) Δεν υφίσταται δυνατότητα διορισμού στο Δημόσιο του συγκεκριμένου αιτούντος, για τον οποίο υποβλήθηκε το ερώτημα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/377/2011
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης υπαλληλικής σχέσης μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. λόγω ακύρωσης διορισμού του σε νέα θέση Ε.Π. Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση ακύρωσης διορισμού μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι. με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, στα πλαίσια ελέγχου νομιμότητας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 1404/1983, η αποδοχή του οποίου (διορισμού) επέφερε αυτοδικαίως την παραίτησή του από προηγουμένως κατεχόμενη άλλη θέση μέλους Ε.Π., εφόσον εξέλιπε ο λόγος της αυτοδίκαιης παραίτησης, η οποία ως εκ τούτου θεωρείται ως μηδέποτε επελθούσα, δύναται ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι., ο οποίος εξέδωσε την διαπιστωτική πράξη της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του μέλους Ε.Π. λόγω της αποδοχής του διορισμού του σε άλλη θέση μέλους Ε.Π., να εκδώσει πράξη ανάκλησης της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης με την υπηρεσία αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/45/2005
Δυνατότητα εκλογής νέων μελών Δ.Σ. με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου Ανώνυμης Εταιρίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γενομένη, κατ’ άρθρο 34 παρ.2 του ΚΝ 2190/1920 εκλογή από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώνυμης Εταιρίας νέου μέλους αυτού, λόγω παραιτήσεως του διορισθέντος από τη Γενική Συνέλευση μέλους, παύει, αυτοδικαίως, εάν κατά την πρώτη Γ.Σ. (τακτική ή έκτακτη) δεν εισαχθεί σ’ αυτήν για επικύρωση. Η δε εξουσία του Δ.Σ. προς διορισμό νέων μελών παύει, έκτοτε, του δικαιώματος αυτού παραμένοντος στη Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 34.
ΝΣΚ/24/2006
Τ.Ε.Ι. Σερρών. Προκήρυξη για την πλήρωση μιας θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το συμβούλιο του αρμόδιου τμήματος του Τ.Ε.Ι. είχε δικαίωμα να μεταβάλει την αρχική του πρόταση ως προς την ειδικότητα μιας θέσης Ε.Τ.Π. και να προτείνει στο Συμβούλιο του Τ.Ε.Ι. Σερρών την προκήρυξη μιας θέσης Ε.Τ.Π. με διαφορετική ειδικότητα, ήτοι την ειδικότητα: «Διοίκηση Επιχειρήσεων και Επαγγελματική εμπειρία εφαρμογών Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης στη Δ/νση Επιχειρήσεων», β) Το Συμβούλιο του Τ.Ε.Ι. Σερρών δεν είχε δικαίωμα, στο συγκεκριμένο στάδιο, στο οποίο ευρίσκετο η διαδικασία επιλογής του υποψήφιου, να μην κάνει αποδεκτή την πρόταση του συμβουλίου του τμήματος, (εφόσον αυτή ήταν νομίμως αιτιολογημένη) και να προτείνει την προκήρυξη της άνω θέσης με την ειδικότητα που αρχικά είχε προτείνει το συγκεκριμένο τμήμα και γ) δεν είναι σύννομη η υπ’ αριθμ. 447/10-3-2004 προκήρυξη της θέσης Ε.Τ.Π. με ειδικότητα: «Διοίκηση Επιχειρήσεων με γνώσεις στην υποβολή προτάσεων, υλοποίηση και παρακολούθηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων», εφόσον αυτή στηρίχθηκε σε προηγούμενη μη νόμιμη πράξη του Συμβουλίου του Τ.Ε.Ι.
ΝΣΚ/148/2004
Προσόντα διορισμού του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού των Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Για το διορισμό στις θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού του άρθρου 21 παρ.2 β’ του Ν 1404/1983, ως τυπικό προσόν διορισμού γίνονται δεκτά μόνο πτυχία Τ.Ε.Ι. αντίστοιχης με τη θέση ειδικότητας και όχι και ισότιμοι αυτών τίτλοι σπουδών, ελλείψει ρητής νομοθετικής προβλέψεως.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/218/2017
ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΟΙΝΩΦ.ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (..) μη νομίμως προσελήφθη η δικαιούχος του εντάλματος με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) της ως άνω Δημοτικής Επιχείρησης (..) Στην προκειμένη περίπτωση από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του ΚΔΑΠ της ...... προβλέπεται η απασχόληση καθηγητή πολιτικής οικονομίας και κατ’ εφαρμογή της πρόβλεψης αυτής, με τη σχετική ανακοίνωση, προκηρύχθηκε η πρόσληψη, ως μέλους του εκπαιδευτικού - διδακτικού προσωπικού του κατ’ επίκληση της παρ. 2 περ. β του άρθρου 14 του ν. 2190/ 1994, ενός Καθηγητού ΤΕ Διοίκησης – Οικονομίας. Η ειδικότητα όμως ΤΕ Διοίκησης και Οικονομίας αφορά σε πτυχιούχους μη καθηγητικής σχολής και συνεπώς οι πτυχιούχοι της σχολής αυτής δεν συνιστούν εκπαιδευτικό ή διδακτικό προσωπικό και δεν μπορούν να προσλαμβάνονται κατ’ επίκληση της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, εκτός αν κατέχουν πτυχίο που αποδεικνύει την παιδαγωγική και διδακτική επάρκειά τους. Συνακόλουθα, μη νομίμως προσελήφθη η δικαιούχος του εντάλματος Ι. ... ως εκπαιδευτικό - διδακτικό προσωπικό, καθόσον αυτή δεν κατέχει τα προσόντα διορισμού ως εκπαιδευτικού, αφού δεν προκύπτει ότι κατείχε πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΠΑΤΕΣ - ΣΕΛΕΤΕ) ή διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακό τίτλο στις επιστήμες της Αγωγής, από τα οποία να προκύπτει η παιδαγωγική και διδακτική επάρκειά της..(..) Κατ’ ακολουθίαν αυτών, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί..
ΝΣΚ/405/2009
Θέματα υπηρεσιακής καταστάσεως του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ) των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορεί να τύχουν ευθείας ή ανάλογης εφαρμογής, ούτε οι διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 12 του Ν 3450/2006, ούτε οι περί μετατάξεως διατάξεις των άρθρων 69 επ. του Ν 3528/2007 (υπαλληλικός κώδικας), στο Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό (Ε.Τ.Π.) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), το οποίο είχε προσληφθεί με βάση τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν 2638/1998, όπως ίσχυαν αρχικώς, ώστε να λάβει μισθολογικές απολαβές που αντιστοιχούν σε πτυχιούχους Τ.Ε.Ι., έστω και αν το προσωπικό αυτό κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι., το οποίο δεν αποτελούσε προσόν διορισμού κατά την πρόσληψή του και καθιερώθηκε μεταγενέστερα με την τροποποίηση του άρθρου 18 του Ν 2638/1998 από το άρθρο 12 του Ν 3450/2006. Συνακολούθως, δεν είναι δυνατή η, άνευ προηγουμένης νομοθετικής ρυθμίσεως, κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία του ήδη υπηρετούντος κατά την έναρξη ισχύος του Ν 3450/2006 Ε.Τ.Π., που κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι.
ΝΣΚ/426/2004
ΟΤΑ. Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου, που προσελήφθη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.8 Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου ΟΤΑ, ο οποίος κατά τη διαδικασία πρόσληψής του, έκανε χρήση της προσαυξημένης βαθμολόγησης (μοριοδότησης), ως δημότης του οικείου ΟΤΑ, και απεδέχθη να υπηρετήσει επί μία δεκαετία στη θέση για την οποία και τελικώς προσελήφθη, σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 17 παρ.8 του Ν 2190/1994.
ΝΣΚ/76/2007
Κώλυμα διορισμού σε θέση προέδρου ή διευθύνοντος συμβούλου ή μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ Α.Ε., προσώπου το οποίο είχε προηγουμένως την ιδιότητα μέλους της ΡΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προηγούμενη ιδιότητα και μόνο του μέλους της ΡΑΕ δεν κωλύει το διορισμό σε θέση προέδρου ή διευθύνοντος συμβούλου ή μέλους του ΔΕΣΦΑ Α.Ε.