×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/406/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συμβατότητα της διάταξης του άρθρου 4 παρ.4 του Ν 3668/2008 με τις διατάξεις του Ν 2472/1997 «περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατ’ άρθρο 4 παρ.4 του Ν 3668/2008, δημοσίευση σε δύο εφημερίδες των αποφάσεων επιβολής προστίμου που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Αγορανομικού Κώδικα αποτελεί νόμιμη και επιτρεπτή σύμφωνα με το Ν 2472/1997 επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με την προϋπόθεση, της γνωστοποίησης στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τη σύσταση και λειτουργία αρχείου ή την έναρξη της επεξεργασίας κατ’ άρθρο 6 παρ.1 και την έγγραφη ενημέρωση, πριν τη δημοσίευση, του υποκειμένου των δεδομένων κατ’ άρθρο 11 παρ.3 του Ν 2472/1997.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/94/2001

Δικαίωμα προσβάσεως σε έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Γ. Σκιάνη, Πάρεδρος Δια των διατάξεων του νόμου 2472/1997 (Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα) δεν τίθεται απόρρητο, συντρέχοντος του οποίου κατ άρθρο 5 παρ.3 του Ν 2690/1999 (Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις) παύει να υφίσταται το δικαίωμα προσβάσεως στα έγγραφα.


Ν.3471/2006

Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του ν. 2472/1997


ΦΕΚ 186/Β/2020

Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έτους 2018. ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2017 (άρθρο 19 παρ. 1 εδάφ. ιβ του ν. 2472/1997) 


ΝΣΚ/214/2010

Διενέργεια ελέγχου σε ΑΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3296/2004 και του ΚανΕΕ 2185/1996, από την Ευρ. Επιτροπή OLAF. Παράδοση ή μη ηλεκτρονικών δεδομένων προς επεξεργασία. Προστασία ευαίσθητων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα φυσικών προσώπων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την διενέργεια ελέγχου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν 3296/2004 και του Καν.Ε.Ε. 2185/1996, εφόσον συντρέχει περίπτωση επεξεργασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων φυσικών προσώπων, απαιτείται να προηγηθεί γραπτή άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία, όταν υπάρχει, καθιστά νόμιμο και επιτρεπτό κάθε έλεγχο και συμβατό με το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και τις διατάξεις του Ν 2472/1997, της Οδηγίας 95/46 ΕΚ και της κυρωθείσας με το Ν 2068/1992 Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία του ατόμου από την αυτοματοποιημένη επεξεργασία πληροφοριών προσωπικού χαρακτήρα.


ΝΣΚ/273/2009

Δυνατότητα χορήγησης διοικητικών εγγράφων σε συνδικαλιστικό όργανο, αφορώντων στην υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού ιδιωτικών σχολείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.), η οποία, εκ του νόμου (άρθρο 4 παρ. 1 του Ν 1264/1982), αλλά και κατά το καταστατικό της (άρθρο 2), έχει ως πρωτεύοντα σκοπό την προαγωγή και εξυπηρέτηση των ηθικών, επαγγελματικών και οικονομικών συμφερόντων όλων των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, «νομιμοποιείται» να αιτείται την πρόσβαση στα επίμαχα έγγραφα, τα οποία τυγχάνουν διοικητικά έγγραφα, εφόσον τα μεν «διοριστήρια» συντάσσονται από την Διοίκηση, ως εγκριτικές διοικητικές πράξεις των αντιστοίχων προτάσεων διορισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις του Ν 682/1977, όπως ισχύει, ενώ οι ονομαστικές καταστάσεις των υπηρετούντων ιδιωτικών εκπαιδευτικών ανά σχολείο επίσης, συντάσσονται από την Διοίκηση, όπως βεβαιώνει η ερωτώσα υπηρεσία. Τέλος, επισημαίνεται ότι για τα απλά προσωπικά δεδομένα που εμπεριέχουν τα αιτούμενα έγγραφα, η Διοίκηση θα πρέπει να ενημερώσει προηγουμένως τα υποκείμενα των δεδομένων κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 του πιο πάνω νόμου (με την επιφύλαξη ύπαρξης τυχόν στοιχείων ευαίσθητων δεδομένων, των οποίων η επεξεργασία καταρχάς απαγορεύεται, άλλως επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις μόνο με άδεια της Αρχής Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα – βλ. άρθρο 7 του Ν 2472/1997).


ΝΣΚ/385/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση σε τρίτους στοιχείων αντλουμένων από διοικητικά έγγραφα, σχετικά με καταβληθείσες σε οινοποιεία οικονομικές ενισχύσεις. Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Το αίτημα του Συνδέσμου Οινοποιών Ελλάδος για χορήγηση πληροφοριών οι οποίες αντλούνται από διοικητικά έγγραφα, σχετικά με τις οικονομικές ενισχύσεις που κατεβλήθησαν σε οινοποιεία κατά δικαιούχο και μέτρο παρέμβασης, θεμελιούται νομίμως στο άρθρο 5 ν.2690/99. Υπό την προϋπόθεση ότι τα αιτούμενα στοιχεία αφορούν φυσικά πρόσωπα, η χορήγησή τους είναι επιτρεπτή κατ άρθρο 5 παρ.2 στοιχ.β του ν.2472/97 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ως υποχρέωση επιβαλλομένη εκ του νόμου. Σε κάθε περίπτωση, εκ της χορηγήσεώς τους δεν παραβιάζεται το δικαίωμα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, διότι δεν αφορούν αποκλειστικά το ιδιωτικό οικονομικό συμφέρον των επιχορηγουμένων οινοποιητικών επιχειρήσεων. Εφ όσον τα αιτούμενα στοιχεία αναφέρονται σε φυσικά πρόσωπα, η Υπηρεσία υποχρεούται, πριν από την χορήγησή τους, να ενημερώσει σχετικά, τόσο τα εν λόγω φυσικά πρόσωπα, όσο και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.


Ν.2472/1997

Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα


ΣτΕ/1662/2009

Πρόστιμο λόγω παραβάσεως όρων απόφασης Αρχής Προστασίας Δεδομένων στην Ελληνική Αστυνομία για την χρησιμοποίηση υπ αυτής συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεοράσεως, εγκατεστημένου στο οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής, με σκοπό την διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων -. Καθ' ύλην αρμόδιος Υπουργός για την αμφισβήτηση της νομιμότητας διοικητικής κυρώσεως επιβληθείσης εις βάρος του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως είναι ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως. Μετά δε την έναρξη ισχύος του π.δ/τος 205/2007 (Α' 231/19.9.2007), με το οποίο προβλέφθηκε η συγχώνευση των Υπουργείων Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Δημοσίας Τάξεως στο Υπουργείο Εσωτερικών, στη σχετική δίκη παρίσταται αρμοδίως ο Υπουργός Εσωτερικών. Εξ άλλου, το, κατά το άρθρο 21 παρ. 2 του ν. 2472/1997 (Α' 50), πρόστιμο, κατά του οποίου δεν προβλέπεται η άσκηση προσφυγής ουσίας ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, καταλείπει διοικητικής φύσεως συνέπειες και επομένως, η νομιμότητα επιβολής του ελέγχεται ακυρωτικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας και υπό την εκδοχή ότι κατά της πράξεως αυτής θα μπορούσε το Δημόσιο να ασκήσει ανακοπή του άρθρου 217 του ν. 2717/1999 (Α' 97). Περαιτέρω, από τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2472/1997 προκύπτει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποτελεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή, τα μέλη της οποίας απολαύουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας, έχει δε χαρακτήρα συλλογικού διοικητικού οργάνου, το οποίο δεν υπόκειται μεν σε οποιονδήποτε διοικητικό έλεγχο, αλλά υπάγεται κατά κλάδο στον Υπουργό Δικαιοσύνης. Οι αποφάσεις της Αρχής λαμβάνονται με πλειοψηφία τεσσάρων τουλάχιστον μελών της και με φανερή, κατ' αρχήν, ψηφοφορία, αποτελούν δε διοικητικές πράξεις. Τα σχετικά με τις συνεδριάσεις, τη λειτουργία, τις αποφάσεις της ως άνω Αρχής καθώς με το περιεχόμενο και τον τύπο των πράξεων αυτής ρυθμίζονται από τον ν. 2472/1997, τον κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθέντα υπ' αριθ 6/27.11.1997 Κανονισμό Λειτουργίας της Αρχής (Β' 1095) και ελλείψει ειδικών διατάξεων, από τον κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (Α' 45) Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Κατά τον Ν. 2472/1997 η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα υποχρεούται να καταχωρεί στα πρακτικά της τις μειοψηφούσες γνώμες και επί φανερών ψηφοφοριών, τα ονόματα των μειοψηφούντων μελών της.


ΝΣΚ/13/2016

Χορήγηση ή μη αντιγράφων, αποσπασμάτων ή πιστοποιητικών από τα ληξιαρχικά βιβλία σε οποιονδήποτε αιτούντα και χωρίς την δικαιολόγηση εννόμου συμφέροντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Οι αρμόδιοι ληξίαρχοι υποχρεούνται να χορηγούν αντίγραφα, ή αποσπάσματα ή πιστοποιητικά ληξιαρχικών πράξεων, προς οποιονδήποτε αιτούντα: α) Χωρίς την δικαιολόγηση εννόμου συμφέροντος, σύμφωνα με την με αριθμό 73/1994 γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ., μόνον κατά το μέρος που αυτά δεν αναγράφουν εν γένει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εν ζωή προσώπων, στα οποία αφορούν και τα οποία, αν αναγράφονται, θα πρέπει να απαλείφονται, εφόσον θα μπορούσαν να οδηγήσουν, έστω και εμμέσως, στην αποκάλυψη των δεδομένων αυτών. β) Σε περίπτωση αναφοράς, στις ανωτέρω πράξεις, απλών δεδομένων προσώπων εν ζωή, όπως ο ΑΜΚΑ, κατά τις παρ.1 περ. β’ άρθρου 4 και 1, 2 άρθρου 5 του ν. 2472/1997, κατόπιν συναινέσεως του υποκειμένου ή, αν δεν υπάρχει συναίνεση, κατόπιν επικλήσεως εννόμου συμφέροντος και εφαρμογής των αρχών της συναφείας, προσφορότητας, αναγκαιότητας και αναλογικότητας. γ) Σε περίπτωση αναφοράς, στις ανωτέρω πράξεις, απλών δεδομένων θανόντων, με τις ίδιες, ως άνω, προϋποθέσεις και εφόσον σταθμίσουν με βάση τα εκατέρωθεν αγαθά και συμφέροντα, ότι με τα αιτούμενα στοιχεία δεν θα προκαλείτο παράνομη προσβολή μνήμης τεθνεώτος. δ) Σε περίπτωση αναφοράς, στις ανωτέρω πράξεις, ευαίσθητων δεδομένων, όπως το θρήσκευμα, ή όταν αυτά δύνανται να αποκαλυφθούν εμμέσως από τις πράξεις, σύμφωνα με την παρ.2 άρθρου 7 του ν. 2472/1997, μόνον κατόπιν αδείας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξετάζεται η τυχόν συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 7Α του ν. 2472/1997 και να τηρείται η με αριθμό 1/1999 (ΦΕΚ Β', 555) Κανονιστική Πράξη της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, δηλαδή ο οικείος ληξίαρχος, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, να ενημερώνει τα υποκείμενα εγγράφως, πριν την ανακοίνωση των στοιχείων στον αιτούντα. 2. Παρέλκει η εξέταση του ερωτήματος, κατά το μέρος που αφορά στην γνωστοποίηση του ΑΦΜ, διότι αποτελεί αντικείμενο αρμοδιότητας υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/16/2003

Δικαίωμα γνώσεως διοικητικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τη θεμελίωση του δικαιώματος γνώσεως διοικητικών εγγράφων απαιτείται η συνδρομή ευλόγου ενδιαφέροντος του αιτούντος προς τούτο. Δεν διαθέτει εύλογο ενδιαφέρον προς γνώση του πρακτικού του υπηρεσιακού συμβουλίου που περιλαμβάνει κρίσεις προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων του ΥΠΕΣΔΔΑ υπάλληλος άλλου Υπουργείου, απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, επειδή δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία και δεν έχει τις προϋποθέσεις για να κριθεί από το υπηρεσιακό συμβούλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης του ΥΠΕΣΔΔΑ. Η άρνηση χορηγήσεως του παραπάνω διοικητικού εγγράφου δεν μπορεί να θεμελιωθεί και στις διατάξεις του Ν 2472/1997 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.