×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/94/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δικαίωμα προσβάσεως σε έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Γ. Σκιάνη, Πάρεδρος Δια των διατάξεων του νόμου 2472/1997 (Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα) δεν τίθεται απόρρητο, συντρέχοντος του οποίου κατ άρθρο 5 παρ.3 του Ν 2690/1999 (Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις) παύει να υφίσταται το δικαίωμα προσβάσεως στα έγγραφα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/462/2005

Δικαίωμα προσβάσεως σε έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν δικαιούται να παράσχει αντίγραφο της ρηματικής διακοινώσεως της Πρεσβείας του Λιβάνου στον ενδιαφερόμενο, διότι η ρηματική διακοίνωση αποτελεί έγγραφο συνταγέν από ξένη Υπηρεσία και όχι ελληνική, κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 5 του Ν 2690/1999. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/385/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση σε τρίτους στοιχείων αντλουμένων από διοικητικά έγγραφα, σχετικά με καταβληθείσες σε οινοποιεία οικονομικές ενισχύσεις. Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Το αίτημα του Συνδέσμου Οινοποιών Ελλάδος για χορήγηση πληροφοριών οι οποίες αντλούνται από διοικητικά έγγραφα, σχετικά με τις οικονομικές ενισχύσεις που κατεβλήθησαν σε οινοποιεία κατά δικαιούχο και μέτρο παρέμβασης, θεμελιούται νομίμως στο άρθρο 5 ν.2690/99. Υπό την προϋπόθεση ότι τα αιτούμενα στοιχεία αφορούν φυσικά πρόσωπα, η χορήγησή τους είναι επιτρεπτή κατ άρθρο 5 παρ.2 στοιχ.β του ν.2472/97 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ως υποχρέωση επιβαλλομένη εκ του νόμου. Σε κάθε περίπτωση, εκ της χορηγήσεώς τους δεν παραβιάζεται το δικαίωμα προστασίας της ιδιωτικής ζωής, διότι δεν αφορούν αποκλειστικά το ιδιωτικό οικονομικό συμφέρον των επιχορηγουμένων οινοποιητικών επιχειρήσεων. Εφ όσον τα αιτούμενα στοιχεία αναφέρονται σε φυσικά πρόσωπα, η Υπηρεσία υποχρεούται, πριν από την χορήγησή τους, να ενημερώσει σχετικά, τόσο τα εν λόγω φυσικά πρόσωπα, όσο και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.


ΝΣΚ/8/2001

ΙΚΑ. Ιατρικό απόρρητο. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Κ. Χουρμουζιάν, Πάρεδρος Το αίτημα για χορήγηση της απόφασης του Δ/ντή του ΙΚΑ ή της γνωμάτευσης της ΑΥΕ σύμφωνα με την οποία ο συνταξιούχος πάσχει από σχιζοφρενική ψύχωση παρανοϊκού τύπου, ως διοικητικών εγγράφων, προσκρούει στην κατά την παρ.3 άρθρου 5 Ν 2690/99 τήρηση του ιατρικού απορρήτου. Το εάν όμως το εν λόγω ιατρικό απόρρητο υπολείπεται του ηθικού καθήκοντος και τούτο υπερτερεί εκείνου, όπως δέχεται και η νομολογία, αφού ο περί ου ο λόγος συνταξιούχος έχει τοποθετηθεί ως μόνιμος εκπαιδευτικός στο ΤΕΕ Σαλαμίνας, είναι θέμα ουσίας και θα πρέπει να αποφανθεί η αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή, στην οποία πρέπει να αναπεμφθεί η υπόθεση. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/406/2008

Συμβατότητα της διάταξης του άρθρου 4 παρ.4 του Ν 3668/2008 με τις διατάξεις του Ν 2472/1997 «περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατ’ άρθρο 4 παρ.4 του Ν 3668/2008, δημοσίευση σε δύο εφημερίδες των αποφάσεων επιβολής προστίμου που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Αγορανομικού Κώδικα αποτελεί νόμιμη και επιτρεπτή σύμφωνα με το Ν 2472/1997 επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με την προϋπόθεση, της γνωστοποίησης στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τη σύσταση και λειτουργία αρχείου ή την έναρξη της επεξεργασίας κατ’ άρθρο 6 παρ.1 και την έγγραφη ενημέρωση, πριν τη δημοσίευση, του υποκειμένου των δεδομένων κατ’ άρθρο 11 παρ.3 του Ν 2472/1997.


ΝΣΚ/354/2006/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

Διοικητικά έγγραφα κατ’ άρθρο 5 του κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του Ν 2690/1999 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και δικαίωμα προσβάσεως σ’ αυτά του καταγγέλοντα κατοχή δημοσίου κτήματος κατ’ άρθρο 25 του ΑΝ 1539/1938.Ο προκαλέσας έρευνα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς κατεχομένου ακινήτου κατ’ άρθρο 25 του ΑΝ 1539/1938 θεμελιώνει το κατ’ άρθρο 5 παρ.1 του κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του Ν 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄ 45) Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας δικαίωμα προσβάσεως και γνώσεως στα διοικητικά έγγραφα του τηρουμένου στην αρμόδια υπηρεσία φακέλου σχετικά με τη διενεργηθείσα πιο πάνω έρευνα (ομοφ.), στα οποία (διοικητικά έγγραφα) ανήκουν, κατά την έννοια του πιο πάνω άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, τόσο η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών περί αποδοχής στο σύνολό της, της εκδοθείσης γνωμοδοτήσεως του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων περί μη προβολής δικαιωμάτων του Δημοσίου επί της κατεχομένης εκτάσεως (ομοφ.), όσο και το ενημερωτικό σημείωμα της Προϊσταμένης της Διευθύνσεως Δημόσιας Περιουσίας προς τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής περί μη αποδοχής της πιο πάνω γνωμοδοτήσεως, το οποίο αναφέρεται κατά στοιχεία και περιεχόμενο στην τελευταία απόφαση (πλειοψ.), ενώ, αντιθέτως, δεν αποτελεί διοικητικό έγγραφο το ευρισκόμενο στον τηρούμενο φάκελο της υποθέσεως σχέδιο αποφάσεως περί μη αποδοχής της εκδοθείσης γνωμοδοτήσεως του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων, το οποίο τελικώς δεν υπεγράφη από τον προς τούτο καθ’ ύλην αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, δεν έλαβε καν αριθμό πρωτοκόλλου και έτσι δεν οριστικοποιήθηκε το περιεχόμενό του (πλειοψ.).


ΝΣΚ/354/2006

Διοικητικά έγγραφα κατ’ άρθρο 5 του κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του Ν 2690/1999 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και δικαίωμα προσβάσεως σ’ αυτά του καταγγέλοντα κατοχή δημοσίου κτήματος κατ’ άρθρο 25 του ΑΝ 1539/1938. Ο προκαλέσας έρευνα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς κατεχομένου ακινήτου κατ’ άρθρο 25 του ΑΝ 1539/1938 θεμελιώνει το κατ’ άρθρο 5 παρ.1 του κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του Ν 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄ 45) Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας δικαίωμα προσβάσεως και γνώσεως στα διοικητικά έγγραφα του τηρουμένου στην αρμόδια υπηρεσία φακέλου σχετικά με τη διενεργηθείσα πιο πάνω έρευνα (ομοφ.), στα οποία (διοικητικά έγγραφα) ανήκουν, κατά την έννοια του πιο πάνω άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, τόσο η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών περί αποδοχής στο σύνολό της, της εκδοθείσης γνωμοδοτήσεως του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων περί μη προβολής δικαιωμάτων του Δημοσίου επί της κατεχομένης εκτάσεως (ομοφ.), όσο και το ενημερωτικό σημείωμα της Προϊσταμένης της Διευθύνσεως Δημόσιας Περιουσίας προς τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής περί μη αποδοχής της πιο πάνω γνωμοδοτήσεως, το οποίο αναφέρεται κατά στοιχεία και περιεχόμενο στην τελευταία απόφαση (πλειοψ.), ενώ, αντιθέτως, δεν αποτελεί διοικητικό έγγραφο το ευρισκόμενο στον τηρούμενο φάκελο της υποθέσεως σχέδιο αποφάσεως περί μη αποδοχής της εκδοθείσης γνωμοδοτήσεως του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων, το οποίο τελικώς δεν υπεγράφη από τον προς τούτο καθ’ ύλην αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, δεν έλαβε καν αριθμό πρωτοκόλλου και έτσι δεν οριστικοποιήθηκε το περιεχόμενό του (πλειοψ.).


ΝΣΚ/117/2006

Διοικητικά έγγραφα κατ’ άρθρο 5 του κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του Ν 2690/1999 Κ.Δ.Δ. και δικαίωμα προσβάσεως σ’ αυτά του καταγγέλοντα κατοχή δημοσίου κτήματος κατ’ άρθρο 25 του Ν 1539/1938.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο προκαλέσας έρευνα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς κατεχομένου ακινήτου κατ’ άρθρο 25 του Ν 1539/1938 θεμελιώνει το κατ’ άρθρο 5 παρ.1 του κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του Ν 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄ 45) Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας δικαίωμα προσβάσεως και γνώσεως στα διοικητικά έγγραφα του τηρουμένου στην αρμόδια υπηρεσία φακέλου σχετικά με τη διενεργηθείσα πιο πάνω έρευνα, στα οποία (διοικητικά έγγραφα) ανήκουν, κατά την έννοια του πιο πάνω άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, τόσο η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περί αποδοχής στο σύνολό της, της εκδοθείσης γνωμοδοτήσεως του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων περί μη προβολής δικαιωμάτων του Δημοσίου επί της κατεχομένης εκτάσεως, όσο και το ενημερωτικό σημείωμα της Προϊσταμένης της Διευθύνσεως Δημόσιας Περιουσίας προς τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής περί μη αποδοχής της πιο πάνω γνωμοδοτήσεως, το οποίο αναφέρεται κατά στοιχεία και περιεχόμενο στην τελευταία απόφαση, ενώ, αντιθέτως, δεν αποτελεί διοικητικό έγγραφο το ευρισκόμενο στον τηρούμενο φάκελο της υποθέσεως σχέδιο αποφάσεως περί μη αποδοχής της εκδοθείσης γνωμοδοτήσεως του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων, το οποίο τελικώς δεν υπεγράφη από τον προς τούτο καθ’ ύλην αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, δεν έλαβε καν αριθμό πρωτοκόλλου και έτσι δεν οριστικοποιήθηκε το περιεχόμενό του.


ΝΣΚ/16/2003

Δικαίωμα γνώσεως διοικητικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τη θεμελίωση του δικαιώματος γνώσεως διοικητικών εγγράφων απαιτείται η συνδρομή ευλόγου ενδιαφέροντος του αιτούντος προς τούτο. Δεν διαθέτει εύλογο ενδιαφέρον προς γνώση του πρακτικού του υπηρεσιακού συμβουλίου που περιλαμβάνει κρίσεις προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων του ΥΠΕΣΔΔΑ υπάλληλος άλλου Υπουργείου, απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, επειδή δεν έχει συμμετάσχει στη διαδικασία και δεν έχει τις προϋποθέσεις για να κριθεί από το υπηρεσιακό συμβούλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης του ΥΠΕΣΔΔΑ. Η άρνηση χορηγήσεως του παραπάνω διοικητικού εγγράφου δεν μπορεί να θεμελιωθεί και στις διατάξεις του Ν 2472/1997 για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.


ΝΣΚ/7/2001

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Έννομο συμφέρον.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Κ. Χουρμουζιάν, Πάρεδρος Αποφάσεις του Δ/ντή του ΙΚΑ μπορούν να χορηγούνται στον ενδιαφερόμενο, εφόσον όμως υπάρχει εύλογο ενδιαφέρον αυτού, κάτι που πρέπει εκάστοτε να ερευνά και να διαπιστώνει η αρμόδια υπηρεσία, η οποία πρέπει να ερευνά επίσης αν οι αποφάσεις του Δ/ντή εμπίπτουν στην εξαίρεση της παρ.3 του άρθρου 5 του Ν 2690/99, οπότε δεν πρέπει να δίνονται στον ενδιαφερόμενο. Εξ άλλου η ίδια υπηρεσία οφείλει, πριν από την χορήγηση, να ενημερώσει το υποκείμενο κατά το άρθρο 11 παρ.3 Ν 2472/97. Οσον αφορά δε τις μισθολογικές καταστάσεις που ζητούνται από φορείς επικουρικής ασφάλισης, αυτές δεν δύνανται να χορηγηθούν, αφού οι φορείς δεν αποδεικνύουν το ειδικό έννομο συμφέρον τους προς χορήγηση αυτών.


ΝΣΚ/458/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Χορήγηση αντιγράφου εκθέσεως και λοιπών στοιχείων ελέγχου οινοποιητικής επιχειρήσεως. Επαγγελματικό απόρρητο των συλλεγομένων κατά τον έλεγχο πληροφοριών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η Υπηρεσία υποχρεούται μεν κατ άρθρο 5 παρ.1 ν.2690/99, να χορηγήσει αντίγραφο του εγγράφου της εκθέσεως του διενεργηθέντος σε οινοποιητική επιχείρηση ελέγχου στα πλαίσια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 4045/89, όχι όμως και αντίγραφα των εγγράφων, εφ ων στηριχθείσα εξεδόθη η εν λόγω έκθεση, διότι καλύπτονται από το θεσπιζόμενο στην ειδική διάταξη του άρθρου 8 του ανωτέρω Κανονισμού επαγγελματικό απόρρητο, και το δικαίωμα γνώσης αυτών εμπίπτει στην εξαίρεση της παρ.3 του άρθρου 5 ν.2690/99.