×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/406/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυσμενής μεταχείριση (λόγω φύλου ή οικογενειακής κατάστασης) ή μη, η άνευ αιτήσεως μετάθεση υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών από θέση εξωτερικού στην κεντρική υπηρεσία, διαρκούσης της γονικής της άδειας για την ανατροφή τέκνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μετάθεση υπαλλήλου διαρκούσης της χορηγηθείσας σε αυτήν γονικής άδειας ανατροφής τέκνου δεν συνιστά δυσμενή μεταχείριση λόγω φύλου ή οικογενειακής κατάστασης και δεν προσκρούει στην κοινοτική και εθνική νομοθεσία, υπό την προϋπόθεση της ουσιαστικής διαπίστωσης από τη Διοίκηση ότι, αφενός, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις της μετάθεσης, και ότι, αφετέρου, η σύμφωνη με την εργασιακή σχέση ή σύμβαση θέση στην οποία τοποθετείται ο υπάλληλος είναι ισοδύναμη με την προηγούμενη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/69/2023

Συνυπολογισμός ή μη του χρονικού διαστήματος απουσίας των υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) με άδεια μητρότητας, ανατροφής τέκνου ή μακροχρόνια αναρρωτική στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα της εμπειρίας για την κατάταξη υπαλλήλου σε θέση εργασίας ανώτερου βαθμού (Εμπείρου υπαλλήλου, Ελεγκτή ή άλλης Θέσης Ειδικής Βαρύτητας).(...)Το χρονικό διάστημα απουσίας των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε. με άδεια μητρότητας, ανατροφής τέκνου ή μακροχρόνια αναρρωτική δεν συνυπολογίζεται στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα της εμπειρίας για την κατάταξη υπαλλήλου σε θέση εργασίας ανώτερου βαθμού (Εμπείρου υπαλλήλου, Ελεγκτή ή άλλης Θέσης Ειδικής Βαρύτητας) (ομόφωνα για την περίπτωση της μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας και κατά πλειοψηφία για την περίπτωση της άδειας μητρότητας και διευκόλυνσης για την ανατροφή τέκνου).


ΝΣΚ/356/2012

Πολύτεκνος υπάλληλος, πατέρας έξι (6) τέκνων – Άδεια ανατροφής τέκνων – Κοινή δήλωση των συζύγων προς τις υπηρεσίες τους – Χορήγηση ή μη του υπολοίπου διαστήματος της εννεάμηνης αδείας ανατροφής για το πέμπτο (5) τέκνο – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο διοικητικός υπάλληλος της Ε.Υ.Π. δεν δικαιούται να κάνει χρήση της εννεάμηνης γονικής αδείας των διατάξεων του άρθρου 53 παρ. 2 και 3 ν. 3528/2007 για την ανατροφή του πέμπτου τέκνου του κατά το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα των 37 ημερών, δεδομένης της αντίθετης συμφωνίας, η οποία έχει καταρτιστεί από τους αυτόν και την σύζυγό του, μητέρα του τέκνου. (ομοφ.) β) Ο ίδιος δεν δικαιούται να κάνει χρήση τμήματος της αντίστοιχης γονικής άδειας για την ανατροφή του έκτου πλέον τέκνου του μετά την λήξη των θερινών διακοπών των σχολείων, σε χρόνο δηλαδή, απέχοντα της λήξης της πρώτης περιόδου της ίδιας αδείας, της οποίας έχει κάνει χρήση η σύζυγός του και μητέρα του τέκνου, κατόπιν κοινής συμφωνίας των. (ομοφ.)


ΝΣΚ/194/2009

Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί – Άδεια ανατροφής τέκνου – Περίοδος προστασίας της μητρότητας – Καταγγελία συμβάσεως εργασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν θεωρείται ως περίοδος προστασίας μητρότητας, η χρονική περίοδος που ορίζεται στο άρθρο 15 παρ.1 του Ν 1483/1984 και γενικότερα η χρονική περίοδος κατά την οποία γίνεται χρήση της εννεάμηνης γονικής άδειας ανατροφής τέκνου. β) Είναι δυνατή η καταγγελία της συμβάσεως εργασίας ιδιωτικής εκπαιδευτικού που συμπληρώνει εξαετή υπηρεσία, κατά το χρονικό διάστημα που τελεί σε γονική άδεια ανατροφής τέκνου.


ΝΣΚ/332/2012

Πολύτεκνοι – Πανελλαδικές Εξετάσεις – Πιστοποιητικό της ΑΣΠΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η πολυτεκνική ιδιότητα των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων αποδεικνύεται με την προσκόμιση από τον υποψήφιο σωρευτικά του πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης ή αντίστοιχου πιστοποιητικού αρμόδιας αλλοδαπής αρχής και του πιστοποιητικού της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας (ΑΣΠΕ). (ομοφ.) β) Οι Έλληνες πολίτες και οι αλλοδαποί (που πληρούν τους όρους του άρθρου 5 του Ν. 3454/2006), οι έχοντες βάσει του πιστοποιητικού οικογενειακής τους κατάστασης άνω των τριών ζώντα τέκνα, αλλά δεν διαθέτουν πιστοποιητικό της ΑΣΠΕ για διάφορους λόγους (π.χ. υπέρβαση του ηλικιακού ορίου του πρώτου τέκνου τους) και δεν αποδεικνύουν έτσι την πολυτεκνική τους ιδιότητα, υπάγονται στην ειδική κατηγορία των τριτέκνων υποψηφίων Πανελλαδικών εξετάσεων, αφού δεν τίθεται στην κατηγορία αυτή άλλος περιορισμός. (ομοφ.)


ΝΣΚ/167/2014

Λήψη εκ μέρους δημοσίου υπαλλήλου άδειας μητρότητας, αναρρωτικής άδειας λόγω κύησης, ως και άδειας ανατροφής τέκνου εντός συγκεκριμένου έτους – Επίδραση των αδειών αυτών στο δικαίωμα της υπαλλήλου να λάβει εντός του ίδιου έτους την ετήσια κανονική άδεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η λήψη εκ μέρους δημοσίου υπαλλήλου εντός συγκεκριμένου έτους άδειας μητρότητας, ως και αναρρωτικής άδειας λόγω κύησης, κατά τρόπον ώστε το υπολειπόμενο μετά τη λήξη των αδειών αυτών χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του έτους να μην επαρκεί για τη χορήγηση της ετήσιας κανονικής άδειας, που δικαιούται η υπάλληλος αυτή, δημιουργεί υποχρέωση στην υπηρεσία να χορηγήσει την εν λόγω άδεια εντός του αμέσως επομένου ημερολογιακού έτους. (ομοφ.) Το ζήτημα αν η λήψη άδειας ανατροφής τέκνου εντός συγκεκριμένου έτους, υπό τα αυτά ως άνω χρονικά δεδομένα, δημιουργεί ή όχι την ίδια υποχρέωση στην υπηρεσία, παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω διαμόρφωσης δύο ισόψηφων γνωμών. ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ- ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 63/2015 Γνωμ. της Β΄ Τακτικής Ολομελείας του Ν.Σ.Κ.


ΔΙΔΑΔ/Φ.69/95/οικ.36130/2017

Διακοπή άδειας ανατροφής τέκνου στην περίπτωση μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας ή επαπειλούμενης κύησης ΑΔΑ: 7ΑΘ9465ΧΘΨ-Χ8Ε


ΝΣΚ/2/2017

Διορισμός τέκνου θανόντος δημοσίου υπαλλήλου.(..)Συνδρομή ή μη των προϋποθέσεων διορισμού τέκνου θανόντος δημοσίου υπαλλήλου κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 § 20 του ν. 2266/1994, όπως ισχύει, σε συγκεκριμένη περίπτωση και με βάση πορισματική έκθεση διενεργηθείσας προς τούτο ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ).


ΝΣΚ/241/2018

Χορήγηση ή μη άδειας ανατροφής τέκνου σε στέλεχος του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του οποίου η σύζυγος, υπάλληλος του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, έχει, ήδη, κάνει ολική χρήση των διευκολύνσεων, που δικαιούται η ίδια ως εργαζόμενη μητέρα - Εφαρμοστέες διατάξεις.α) Στην περίπτωση στελέχους του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., συζύγου υπαλλήλου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εφαρμόζονται, ως προς τη χορήγηση σε αυτόν άδειας ανατροφής τέκνου, οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ.10 του π.δ. 80/2015 (πλειοψ.). β) Η άδεια ανατροφής τέκνου, που προβλέπεται για τα στελέχη του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., κατ’ άρθρο 6 παρ.3 του ιδίου ως άνω π.δ/τος, είναι όμοια διευκόλυνση με την άδεια φροντίδας τέκνου, που χορηγείται στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα με τη μορφή μειωμένου ωραρίου (ομόφ.). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν δικαιούται να λάβει άδεια ανατροφής τέκνου, το εν λόγω στέλεχος του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., επειδή η σύζυγός του έχει κάνει ολική χρήση των διευκολύνσεων, που δικαιούται η ίδια, ως εργαζόμενη μητέρα (πλειοψ.). 


ΝΣΚ/120/2003

Φορολογική μεταχείριση μεταβίβασης ακινήτου με γονική παροχή ή δωρεά δυνάμει ανέκκλητης πληρεξουσιότητας, με ή χωρίς προσύμφωνο, μετά το θάνατο του μεταβιβάζοντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τόσο επί προσυμφώνου γονικής παροχής όσο και επί ανέκκλητης πληρεξουσιότητας, με ισχύ αυτής και μετά το θάνατο του παρέχοντος αυτή, εάν μοναδικός κληρονόμος του παρέχοντος είναι ο δικαιούχος της γονικής παροχής, τότε αυτός φορολογείται στα πλαίσια της κληρονομικής διαδοχής, ενώ εάν υφίστανται περισσότεροι κληρονόμοι, τότε οι κληρονομικές μερίδες των λοιπών συγκληρονόμων δύνανται να μεταβιβασθούν στον δικαιούχο αιτία γονικής παροχής, για την οποία και θα καταβληθεί από τον αποκτώντα ο νομίμως προβλεπόμενος φόρος. (ομοφ.)


ΝΣΚ/110/2022

Τίθενται διάφορα ζητήματα που αφορούν στη διάρκεια της θητείας καθώς και τον τρόπο λύσης της υφιστάμενης υπαλληλικής σχέσης υπαλλήλου, η οποία κατέχει οργανική θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.) και επελέγη διαρκούσης της θητείας της σε νέα οργανική θέση Προϊσταμένου Αυτοτελούς Τμήματος της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις των άρθρων 21Β και 21Γ του ν. 3959/2011, σε συνδυασμό με το κανονιστικό πλαίσιο της προκήρυξης. Με βάση τα παραπάνω, τίθεται το ζήτημα αν είναι επιτρεπτή η uno actu λύση της σχέσης εργασίας της και η πρόσληψή της στη νέα οργανική θέση ή πρέπει να εκδοθούν διακριτές πράξεις.(...)Α) Η διάρκεια της θητείας της εν λόγω υπαλλήλου, η οποία προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα και επελέγη σε νέα οργανική θέση Προϊσταμένου Αυτοτελούς Τμήματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, διαρκούσης της τετραετούς θητείας της σε οργανική θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής, λαμβάνοντας υπόψη και το νομοθετικό-κανονιστικό πλαίσιο της επίμαχης προκήρυξης, και ιδίως τις νεοπαγείς διατάξεις των άρθρων 21Β και 21Γ παρ. 1 του ν. 3959/2011, είναι τετραετής με δυνατότητα ανανέωσής της για δύο (2) επιπλέον χρόνια, κατ’ ανώτατο όριο (κατά πλειοψηφία). Β) Η (τυχόν) αποδοχή από την ανωτέρω υπάλληλο του διορισμού της στη νέα οργανική θέση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συνεπάγεται την κατά πλάσμα δικαίου παραίτησή της από την οργανική θέση την οποία κατέχει και την αυτοδίκαιη λύση της σχέσης εργασίας της με την εν λόγω Ανεξάρτητη Αρχή, εκδιδομένης σχετικής διαπιστωτικής πράξης από το αρμόδιο όργανο (ομόφωνα). Γ) Η λύση της υφιστάμενης σχέσης εργασίας της εν λόγω υπαλλήλου και η πρόσληψή της στη νέα οργανική θέση, αποτελούν σαφώς διακριτές πράξεις, για κάθε μια από τις οποίες εκδίδεται διαφορετική απόφαση (ομόφωνα).