×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/41/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νομιμότητα συγκρότησης Β/θμιας Επιτροπής Παραλαβής του Έργου «Ανάθεση εργασιών σήμανσης, καταγραφής αιγοπροβάτων κ.λπ.» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Εγκυρότητα των πράξεων της Β/θμιας Επιτροπής ώστε να συνεχίσει τη λειτουργία της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η απόφαση συγκρότησης της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής του Έργου, καθώς και η μεταγενέστερη τροποποιητική αυτής δεν βρίσκουν έρεισμα στις διατάξεις του άρθρου 27 του ΠΔ 118/2007 και συνεπώς θα πρέπει να ανακληθούν ως μη νόμιμες. β) Με την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής του Έργου, (που έχει διατυπωθεί στο από 5-8-2009 πρακτικό της, με το οποίο αρνείται την παραλαβή του έργου και εισηγείται κατά πλειοψηφία, στην αναθέτουσα αρχή, την έκπτωση του αναδόχου), έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σχετικά με την παραλαβή του έργου της υπ’ αριθ. 5241/ΙΣ/17-3-2004 Σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/309/2007

Σύμβαση προμήθειας. Αρμοδιότητα Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δευτεροβάθμια Επιτροπή Παραλαβής, ενώπιον της οποίας παραπέμφθηκε προς επανεξέταση η παραλαβή υπό προμήθεια έργου, στο πλαίσιο της κατ’ άρθρο 27 παρ.5 του ΠΔ 394/1996 αρμοδιότητάς της, θα προβεί στην επανεξέταση κινούμενη μέσα στα όρια που καθορίζονται από τους λόγους και το αίτημα της αιτήσεως του προμηθευτή, με την οποία αυτός ζήτησε την παραπομπή, χωρίς να μπορεί να επιληφθεί της παραλαβής του έργου στο σύνολό του και μάλιστα να χειροτερεύσει τη θέση του προμηθευτή κρίνοντας απορριπτέο το έργο, το οποίο με το εκδοθέν, ύστερα από προηγούμενη εγκριτική απόφαση του αρμοδίου οργάνου (Υπουργού), πρωτόκολλο της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής είχε παραληφθεί με την επιβολή προστίμων και εκπτώσεων σε βάρος του προμηθευτή.


ΕΣ/T7/74/2006

Η αξίωση του εργολάβου για την καταβολή της, κατά τη σύμβαση, οφειλόμενης αμοιβής του υπόκειται σε πενταετή παραγραφή που αρχίζει από το τέλος του έτους κατά το οποίο συντελέσθηκε η οριστική παραλαβή του έργου, είτε αυτή διενεργήθηκε από την επιτροπή με τη σύνταξη σχετικού πρωτοκόλλου (πραγματική παραλαβή) είτε έγινε αυτοδικαίως (πλασματική παραλαβή). Η οριστική, δε, παραλαβή θεωρείται ότι έχει συντελεσθεί αυτοδικαίως εάν παρέλθει άπρακτο δίμηνο από τη συμπλήρωση του χρόνου της εγγύησης του έργου και πάντως μετά την πάροδο 30 ημερών από τότε που ο ανάδοχος θα απευθύνει προς την υπηρεσία ειδική περί τούτου όχληση, χωρίς την οποία δεν επέρχεται η συντέλεση της (πλασματικής) οριστικής παραλαβής (πρβλ. πράξεις Ι Τμ. Ε.Σ. 271, 388/1992 και απ. ΣτΕ 3489, 4195/1996).Aπό τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει, ανεξαρτήτως του χρόνου λήξεως της εγγύησης των έργων, ότι έγινε ειδική όχληση του αναδόχου προς ενέργεια της οριστικής παραλαβής τους, δε συντρέχει περίπτωση συντελέσεως αυτοδίκαιης παραλαβής, ούτε εξάλλου έχουν συνταχθεί πρωτόκολλα οριστικής παραλαβής. Συνεπώς, οι αξιώσεις του αναδόχου από τις ανωτέρω εργολαβικές συμβάσεις δεν έχουν υποπέσει σε παραγραφή,


ΝΣΚ/180/2006

Υπαγωγή της δαπάνης για την αποζημίωση του Προέδρου και των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου «Εγκατάσταση Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εκσυγχρονισμός του Ε.Σ.» στους σκοπούς του ΤΑΧΔΙΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η χρηματοδότηση της δαπάνης για την αποζημίωση του Προέδρου, των μελών και των γραμματέων της ανωτέρω Επιτροπής, αντικείμενο της οποίας είναι ο έλεγχος και η παρακολούθηση εκτέλεσης του ως άνω έργου και η προσωρινή και οριστική παραλαβή αυτού, δεν βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΤΑΧΔΙΚ, διότι δεν εντάσσεται στους σκοπούς του.


ΕλΣυν/Τμ7/181/2010

Από το συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων συνάγεται ότι δημόσιο έργο που κατασκευάσθηκε παραλαμβάνεται από το φορέα του έργου προσωρινά και οριστικά, η παραλαβή δε και στις δύο περιπτώσεις διενεργείται, μετά τη βεβαίωση περάτωσης των εργασιών από τη διευθύνουσα υπηρεσία, από την επιτροπή παραλαβής που ορίζει η προϊσταμένη αρχή και συντελείται με την έγκριση από την προϊσταμένη αρχή του σχετικού πρωτοκόλλου που συντάσσει η ως άνω επιτροπή. Εάν η παραλαβή, από τη συντέλεση της οποίας επέρχονται οι κατά το νόμο συνέπειες αυτής, δεν συντελεστεί μέσα στις προθεσμίες που διαγράφονται από το νόμο, αυτή, κατά ρητή πρόβλεψη των ως άνω διατάξεων, συντελείται αυτοδικαίως μετά την παρέλευση των προθεσμιών που ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 73 του ν. 3669/2008 για την προσωρινή παραλαβή και στις διατάξεις του άρθρου 75 του ιδίου νόμου για την οριστική παραλαβή. Ειδικώς, η αυτοδίκαιη προσωρινή παραλαβή συντελείται μετά την άπρακτη παρέλευση της εξάμηνης προθεσμίας από τη βεβαιωμένη περάτωση του έργου, εφόσον υποβληθεί από τον ανάδοχο η τελική επιμέτρηση του έργου μέσα σε δύο μήνες από την περάτωση και μετά την υποβολή σχετικής όχλησής του και την παρέλευση τριάντα ημερών (πρβλ. Αποφ. 2443/2006 και 956/2008 Σ.τ.Ε.). Συνεπώς, το χρηματικό ένταλμα που εκδίδεται στο όνομα εργολήπτη δημοσίων έργων μετά την αποπεράτωση εκτελούμενου έργου για την αποπληρωμή του εργολαβικού ανταλλάγματος πρέπει να συνοδεύεται, μεταξύ άλλων δικαιολογητικών, και από πρωτόκολλο προσωρινής ή οριστικής παραλαβής του έργου, καθόσον μόνο από το χρόνο της παραλαβής του έργου υφίσταται βεβαία και εκκαθαρισμένη απαίτηση και γεννάται αξίωση του εργολάβου για την αποπληρωμή του τιμήματος (βλ. Πράξεις 280/2006, 45, 237/2008 VII Τμ.)


ΕλΣυν/Κλ.1/24/2017

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον η 175/23.3.2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ..., με την οποία είχε οριστεί ο εν λόγω Αντιδήμαρχος ως τακτικό μέλος της Επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου «Αποκατάσταση ΧΑΔΑ στη θέση Σάνταλος του Δήμου ...», εμπεριέχει, κατά λογική αναγκαιότητα, έγκριση της απαιτούμενης για την παραλαβή του έργου μετακίνησης και, ως εκ τούτου, η απόφαση αυτή καλύπτει τις απαιτήσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 140 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.


ΝΣΚ/37/2025

Ερωτάται: α) εάν κατόπιν επιστολής αναδόχου εταιρείας περί αυτοδίκαιης παραλαβής του συμβατικού αντικειμένου κατά τα άρθρα 209 του ν. 4412/2016 και 13 της Π1/2489/1995 Απόφασης του Υπουργού Εμπορίου, η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου κατά την ημερομηνία έκδοσης του Πρακτικού Απόρριψης ήταν κατά χρόνο αναρμόδια και όφειλε ο Φορέας να είχε μεριμνήσει για τη συγκρότηση νέας Επιτροπής Παραλαβής και β) εάν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οφείλει να προβεί σε άμεση συγκρότηση νέας Επιτροπής Παραλαβής του συμβατικού αντικειμένου, λαμβανομένης υπόψη και της φύσης του υπό προμήθεια είδους για ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον η Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής, εντός του καθοριζόμενου από τη Σύμβαση χρόνου, εξέφρασε τις αντιρρήσεις της και αμφισβήτησε την καταλληλότητα του συμβατικού είδους, έστω και σε προκαταρκτικό στάδιο, για τις δε συμβατικές αποκλίσεις που υφίσταντο μετά την φερόμενη ως ημερομηνία παράδοσης του υλικού, ήταν πλήρως ενήμερη η ανάδοχος, ως προς τη συγκεκριμένη σύμβαση, δεν έχει συντελεστεί αυτοδίκαιη παραλαβή του συμβατικού υλικού κατά τη διάταξη του άρθρου 209 παρ. 3 του ν. 4412/2016, και, συνακόλουθα, αρμοδίως και νομίμως η Επιτροπή Παραλαβής προέβη σε όλες εν γένει τις εργασίες της επί της παραλαβής, ως εκ τούτου δε παρέλκει η απάντηση στα λοιπά σκέλη του ερωτήματος (ομόφωνα)


ΝΣΚ/115/2020

α) Αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ) του ν. 4412/2016, ώστε να τροποποιηθεί σύμβαση προμήθειας μεταξύ του YNANΠ και της αναδόχου εταιρείας, κατά τρόπο ώστε να είναι δυνατή η τμηματική παράδοση και παραλαβή του έργου και αντίστοιχα, η πληρωμή της αναδόχου, δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και τη Φάση Γ΄ και απομένει η εκτέλεση της Φάσης Δ΄, σύμφωνα με τη διακήρυξη, και β) αν δύναται η αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου να εκκινήσει τη διαδικασία παραλαβής των τριών πρώτων φάσεων της Σύμβασης και στη συνέχεια να καταβληθεί στην ανάδοχο το 80% του συμβατικού ποσού ή μέρος αυτού, χωρίς τμηματική αποδέσμευση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης που ήδη έχει κατατεθεί.(...)Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ) του ν. 4412/2016, ώστε να τροποποιηθεί κατάλληλα η Σύμβαση, κατά τρόπο ώστε να είναι δυνατή η τμηματική παράδοση και παραλαβή του έργου και συνακόλουθα η τμηματική πληρωμή της αναδόχου εταιρείας, δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί μέχρι και η Φάση Γ΄, απομένει δε η εκτέλεση της Φάσης Δ΄, και συνακόλουθα, η αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου δεν δύναται να εκκινήσει τη διαδικασία παραλαβής των τριών πρώτων φάσεων υλοποίησης της ανωτέρω σύμβασης και στη συνέχεια να καταβληθεί στην ανάδοχο το 80% του συμβατικού ποσού ή μέρος αυτού (ομόφωνα).


ΝΣΚ/113/2011

Αυτοδίκαιη παραλαβή έργου – Μετάθεση συμβατικού χρόνου παράδοσης – Κήρυξη αναδόχου έκπτωτου – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό του ερωτήματος: α) δεν συντρέχει περίπτωση οριστικής ποιοτικής και ποσοτικής παραλαβής του έργου, β) η ανάδοχος οφείλει να το ολοκληρώσει εντός του μετατεθέντος χρόνου χωρίς πρόσθετο τίμημα και γ) σε περίπτωση άρνησής της για συνέχιση και ολοκλήρωση η αναθέτουσα Αρχή οφείλει να την κηρύξει έκπτωτη. (ομοφ.)


ΝΣΚ/131/2009

Έκδοση ή μη βεβαίωσης για την καταβολή αποζημίωσης στα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου «Παροχή υπηρεσιών στο ΥπΜΕ και στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για τη διαπίστευση των Δημοσίων ΚΤΕΟ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση περί περάτωσης των εργασιών της Επιτροπής, διότι δεν υποβλήθηκε νομίμως το σχετικό πρακτικό μη παραλαβής /απόρριψης των παραδοτέων. β) Αυτοδίκαιη παράταση του χρόνου διάρκειας του έργου της Επιτροπής δεν νοείται, ούτε μπορεί να νοηθεί παράταση της Επιτροπής μετά τη λήξη της θητείας της. Η υπηρεσία μπορεί μόνο να προβεί σε νέα συγκρότηση της Επιτροπής Παραλαβής με την έκδοση της οικείας υπουργικής αποφάσεως.


ΟΔΑΠ/ΓΔ/ΔΕΟΛ/ΠΡΟΣ/21375/2022

Μεταβίβαση αρμοδιότητας συγκρότησης Επιτροπών Παρακολούθησης και Παραλαβής του ν. 4412/2016 και του π.δ. 715/1979 προς τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης.