×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/309/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύμβαση προμήθειας. Αρμοδιότητα Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δευτεροβάθμια Επιτροπή Παραλαβής, ενώπιον της οποίας παραπέμφθηκε προς επανεξέταση η παραλαβή υπό προμήθεια έργου, στο πλαίσιο της κατ’ άρθρο 27 παρ.5 του ΠΔ 394/1996 αρμοδιότητάς της, θα προβεί στην επανεξέταση κινούμενη μέσα στα όρια που καθορίζονται από τους λόγους και το αίτημα της αιτήσεως του προμηθευτή, με την οποία αυτός ζήτησε την παραπομπή, χωρίς να μπορεί να επιληφθεί της παραλαβής του έργου στο σύνολό του και μάλιστα να χειροτερεύσει τη θέση του προμηθευτή κρίνοντας απορριπτέο το έργο, το οποίο με το εκδοθέν, ύστερα από προηγούμενη εγκριτική απόφαση του αρμοδίου οργάνου (Υπουργού), πρωτόκολλο της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής είχε παραληφθεί με την επιβολή προστίμων και εκπτώσεων σε βάρος του προμηθευτή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/389/2006

Σύμβαση προμηθείας. Αρμοδιότητα δευτεροβάθμιας επιτροπής παραλαβής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση αποφαίνεται, με βάση συγκεκριμένο πραγματικό, επί των εξής ζητημάτων: Εάν η Δευτεροβάθμια Επιτροπή Παραλαβής, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς της: α) θα επιληφθεί της εξετάσεως των επιβληθέντων με απόφαση του αρμοδίου Υπουργού προστίμων και λοιπών χρηματικών κυρώσεων σε βάρος της προμηθεύτριας εταιρίας, και β) θα προβεί στην επανεξέταση μόνο στις περιπτώσεις των ειδών τα οποία απερρίφθησαν ή κρίθηκαν παραληπτέα με αποκλίσεις ή θα επιληφθεί της παραλαβής του έργου στο σύνολό του.


ΝΣΚ/47/2001

Κρατικές Προμήθειες. Νόμιμες προϋποθέσεις έκπτωσης προμηθευτή του ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ. Κηπουρός, Πάρεδρος Υποχρεωτική η έκπτωση, κατά το άρθρο 34 παρ.2 του ΠΔ 394/1996, προμηθευτή του ΙΚΑ και όταν αυτός παρέδωσε τα είδη μέσα στη συμβατική προθεσμία, αλλά απορρίφθηκε η παραλαβή τους, ως αντισυμβατικών από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής. Η υποχρεωτικότητα της έκπτωσης γι αυτή την περίπτωση ισχύει ακόμη και αν η απόρριψη παραλαβής έχει νομικά ελαττώματα αιτιολογίας δυνάμενα να στηρίξουν την ακύρωσή της για παραβίαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Δεν είναι νόμιμη η δια της αποφάσεως της έκπτωσης απαλλαγή καθ ολοκληρίαν του έκπτωτου προμηθευτή από οποιεσδήποτε νόμιμες κυρώσεις προβλεπόμενες επί εκπτώσεως. Αρνηση του έκπτωτου προμηθευτή να παραλάβει, μετά την έκπτωση, τα απορριφθέντα είδη που είχε παραδώσει και νόμιμοι τρόποι αντιμετώπισής της.


ΕΣ/Τ4/36/2007

Δαπάνη για την προμήθεια τροφίμων από διάφορους προμηθευτές.Εκδοση της πλειονότητας των πρωτοκόλλων παραλαβής των ειδών αρκετές ημέρες μετά την έκδοση των αντίστοιχων τιμολογίων πώλησης, με συνέπεια να μην αποδεικνύεται ότι οι τιμές των ειδών που αναγράφονται στα τιμολόγια είναι οι μέσες τιμές πώλησής τους κατά την ημέρα παράδοσης των ειδών, επί των οποίων τιμών έπρεπε να υπολογιστούν τα αντίστοιχα νόμιμα ποσοστά εκπτώσεων


ΝΣΚ/379/2011

Προμήθειες – Εκτέλεση. Παράδοση των υλικών από τον προμηθευτή στον τόπο παροχής. Μετάθεση του κινδύνου στον αγοραστή. Αδυναμία ποιοτικής παραλαβής. Μη εξόφληση του συμβατικού τιμήματος. Αυτοδίκαιη παραλαβή. Πληρωμή του προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με βάση το διδόμενο ιστορικό έχει συντελεσθεί, κατ’ άρθρο 28 παρ.3 του ΠΔ 118/2007, αυτοδίκαιη παραλαβή του συστήματος αέριας χρωματογραφίας, που παραδόθηκε από την προμηθεύτρια εταιρεία στο εργαστήριο του Α΄ Τμήματος της Δ΄ Χ.Υ. Αθηνών, και το Δημόσιο οφείλει πλέον, προς την εταιρεία το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, τηρουμένης της προβλεπόμενης από το άρθρο αυτό διαδικασίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/244/2008

Σύμβαση C4I. Δυνατότητα παραλαβής συστήματος με αντικατάσταση υλικού από τον προμηθευτή χωρίς προηγούμενη έγκριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δυνατή η αντικατάσταση του υλικού, εφόσον διαπιστώνεται ότι τηρούνται όλες οι συναφείς προϋποθέσεις της σύμβασης και ο αγοραστής (Δημόσιο) εγκρίνει, έστω και εκ των υστέρων, την αντικατάσταση των υλικών.


ΝΣΚ/41/2010

Νομιμότητα συγκρότησης Β/θμιας Επιτροπής Παραλαβής του Έργου «Ανάθεση εργασιών σήμανσης, καταγραφής αιγοπροβάτων κ.λπ.» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Εγκυρότητα των πράξεων της Β/θμιας Επιτροπής ώστε να συνεχίσει τη λειτουργία της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η απόφαση συγκρότησης της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής του Έργου, καθώς και η μεταγενέστερη τροποποιητική αυτής δεν βρίσκουν έρεισμα στις διατάξεις του άρθρου 27 του ΠΔ 118/2007 και συνεπώς θα πρέπει να ανακληθούν ως μη νόμιμες. β) Με την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής του Έργου, (που έχει διατυπωθεί στο από 5-8-2009 πρακτικό της, με το οποίο αρνείται την παραλαβή του έργου και εισηγείται κατά πλειοψηφία, στην αναθέτουσα αρχή, την έκπτωση του αναδόχου), έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία σχετικά με την παραλαβή του έργου της υπ’ αριθ. 5241/ΙΣ/17-3-2004 Σύμβασης.


ΝΣΚ/495/2003

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Αντισταθμιστικά ωφελήματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η, κατόπιν προτάσεως του προμηθευτή, αντικατάσταση υποκατασκευαστή εκτελέσεως έργου Α.Ω. Έγκριση της αντικαταστάσεως από το ΥΠΕΘΑ. Έννοια αντισταθμιστικών ωφελημάτων. Σχέση υπεργολάβου με τον κύριο του έργου. Μισθοί εργατών.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/776/2025

Η απόφαση 0776/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την εν μέρει αποδοχή έφεσης πρώην Δημάρχου Μακρακώμης κατά της 4/2022 καταλογιστικής πράξης. Ο αρχικός καταλογισμός αφορούσε το ποσό των 23.990,16 ευρώ λόγω μη νόμιμης εξόφλησης χρηματικού εντάλματος για υπηρεσίες καθαρισμού οδικού δικτύου. Η πληρωμή κρίθηκε παράτυπη λόγω έλλειψης πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής από την αρμόδια επιτροπή και αοριστίας της μελέτης ως προς το αντικείμενο της σύμβασης. Το Δικαστήριο έκρινε τον εκκαλούντα υπεύθυνο λόγω ελαφράς αμέλειας. Ωστόσο, εφαρμόζοντας την αρχή της αναλογικότητας, επειδή το έλλειμμα ήταν τυπικό και οι υπηρεσίες είχαν παραληφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, μείωσε το καταλογισθέν ποσό στο 1/10, περιορίζοντάς το στα 2.399,02 ευρώ.


ΝΣΚ/231/2017

Αρμόδια Υπηρεσία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραλαβής του έργου «Βελτίωση - Επέκταση Λιμένας Νήσου Νάξου».Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ως ασκούσα από 1-7-2011 τις αρμοδιότητες σχεδιασμού, μελέτης, κατασκευής και συντήρησης λιμενικών έργων, είναι η αρμόδια Υπηρεσία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραλαβής του έργου «Βελτίωση - Επέκταση Λιμένος Νήσου Νάξου», αλλά και αυτή που νομιμοποιείται παθητικά στις εκκρεμείς δίκες με την ανάδοχο του έργου «... ΑΤΕ» και επομένως αρμόδια, κατά το νόμο, για συμμόρφωση προς τις δικαστικές αποφάσεις που θα εκδοθούν.


Δ.Εφ.Π/118/2023

ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ - ΟΦΕΙΛΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΥ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ (...)  Επειδή, με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά και ενόψει των προαναφερομένων διατάξεων και σκέψεων, το Δικαστήριο λαμβάνοντας (κατά πλειοψηφία) υπόψη ότι: α) σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην πέμπτη σκέψη, για την πληρωμή του συμβατικού ανταλλάγματος στον προμηθευτή δεν αρκεί η υλική παράδοση των προβλεπομένων ειδών, αλλά απαιτείται προς τούτο η σύνταξη του οικείου πρωτοκόλλου παραλαβής ή η τήρηση της διαδικασίας αυτοδίκαιης παραλαβής κατ’ άρθρο 28 παρ. 3 του π.δ/τος 118/2007, β) το πρωτόκολλο παραλαβής και η διαδικασία αυτοδίκαιης παραλαβής δεν αποτελούν απλώς αποδεικτικά στοιχεία της παράδοσης των ειδών, αλλά στάδια της διαδικασίας εκτέλεσης της σύμβασης προμήθειας, τα οποία σύμφωνα με την αρχή της τυπικότητας που διέπει το δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, δεν μπορούν να παραλειφθούν και γ) στην προκείμενη περίπτωση, μεταξύ των στοιχείων του φακέλου δεν περιλαμβάνεται πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής των αναφερομένων στο επίμαχο Τιμολόγιο – Δελτίο Αποστολής ειδών, ούτε προκύπτει η τήρηση της ως άνω διαδικασίας αυτοδίκαιης παραλαβής αυτών, κρίνει κατά πλειοψηφία, ότι δεν οφείλεται η αξία του συγκεκριμένου παραστατικού στοιχείου και συνεπώς η αγωγή αυτή είναι απορριπτέα στο σύνολό της ως αβάσιμη (ΣτΕ 1059/2021).